Παρασκευή, 2 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΠολιτιστικά«κίνδυνος διάλυσης» της...

«κίνδυνος διάλυσης» της Κρατικής Ορχήστρας Ελληνικής Μουσικής (ΚΟΕΜ)

«Κολυμπά» στα χρέη η Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής, καταγγέλλει ο Στ.Ξαρχάκος. Κριτική προς την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού άσκησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής Κρατικής Ορχήστρας, Σταύρος Ξαρχάκος, μιλώντας για «κίνδυνο διάλυσης» της Κρατικής Ορχήστρας Ελληνικής Μουσικής (ΚΟΕΜ), λόγω ανεξόφλητων χρεών. Όπως τόνισε ο συνθέτης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η ορχήστρα βαρύνεται με χρέη 2,5 εκατομμυρίων ευρώ προς το ΙΚΑ, την εφορεία και αλλού «εξαιτίας της καθυστέρησης χρηματοδότησής της, τα τελευταία τρία χρόνια, με το ποσό των τριών εκατομμυρίων ευρώ, όπως ορίζει η προγραμματική της σύμβαση με το ΥΠΠΟ».

Ο κ. Ξαρχάκος, μάλιστα, ανέφερε πως, σε επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, ο υπουργός Οικονομικών αποδέχθηκε να συμβάλει στην επίλυση του προβλήματος «υπογράφοντας στις 29/10/2007, ένταλμα 2 εκατ. ευρώ, το οποίο και απέστειλε στο ΥΠΠΟ, προκειμένου να καταβληθεί στην Ορχήστρα».

Παρά ταύτα, το πρόβλημα δεν λύθηκε. «Διαβάσαμε τελευταία», είπε ο Σταύρος Ξαρχάκος «ότι με διακομματική συμφωνία τα χρήματα που προορίζονταν για επενδύσεις στον πολιτισμό κατανέμονται, ως επιδόματα στους υπαλλήλους του υπουργείου.

Το εκπληκτικό, εντούτοις, είναι ότι όλοι οι υπουργοί πολιτισμού έσπευσαν να επιβεβαιώσουν το γεγονός με παρρησία και όχι να το αντιμετωπίσουν ως σκάνδαλο.

 Η απουσία πολιτικής για τον πολιτισμό, σημαίνει μη παραγωγή πολιτισμού. Όμως, η αδράνεια στον πολιτισμό δημιουργεί πολιτιστική ασφυξία στη χώρα και συγχρόνως στρεβλώσεις με αποτέλεσμα το ζήτημα του πολιτισμού να μεταβάλλεται σε προσωπική υπόθεση των ιδιωτών και των επιλογών τους».

 Στη συνέντευξη Τύπου, τον κ. Ξαρχάκο πλαισίωναν ο πρόεδρος της Ορχήστρας Γ.Παπαδάκης, τα μέλη του ΔΣ Μένης Κουμανταρέας και Ανταίος Χρυσοστομίδης, ο Θάνος Μικρούτσικος (επί θητείας του στο ΥΠΠΟ, ιδρύθηκε το 1994 η ορχήστρα), οι συνεργάτες της Ορχήστρας Μαρία Φαραντούρη, Αγνή Μπάλτσα, Μανόλης Μητσιάς και Λουκιανός Κηλαηδόνης και η εκπρόσωπος πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ Μαρία Δαμανάκη, η οποία την περασμένη εβδομάδα κατέθεσε σχετική ερώτηση στην Βουλή.

Ο Θάνος Μικρούτσικος, από την πλευρά του, ανέφερε ότι «μπορεί το ΥΠΠΟ να μην έχει όλα τα χρήματα, μπορεί, όμως, να κάνει αξιολόγηση σε σχέση με τις υποχρεώσεις του» και πρόσθεσε ότι «ειδικά στους καιρούς μας, στις εποχές μουσικής ένδειας, η ανάγκη για την λειτουργία της ΚΟΕΜ, που διαδίδει το καλό έντεχνο τραγούδι στην Ελλάδα και το εξωτερικό, είναι μεγαλύτερη».

«Για την προσφορά του Σταύρου Ξαρχάκου και της ΚΟΕΜ, με τις συναυλίες που πραγματοποιεί -περίπου 45 κάθε χρόνο, στην Ελλάδα και το εξωτερικό- διαδίδοντας το έντεχνο ελληνικό τραγούδι», έκανε λόγο η Αγνή Μπάλτσα. Η Μαρία Φαραντούρη, τέλος, είπε: «H ΚΟΕΜ είναι αναγκαία γιατί είναι μια ορχήστρα που δίνει όλο το εύρος της ελληνικής μουσικής».πηγή;Newsroom ΔΟΛ

«Αποποιούμαι την κυβερνητική ελεημοσύνη»

 

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

ΕΝΑ ΣΑΤΑΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

ΕΝΑ ΣΑΤΑΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Επικαλούμενοι τα Πρακτικά του άντρου της ανομίας της Ολομέλειας της Βουλήςτης 08ης Φεβρουαρίου 2010- ΙΓ Περίοδος-Σύνοδος Α-Συνεδρίαση ΞΑ-Σελίδα 202, κατά τα οποίαο Γεώργιος Παπανδρέου (Πρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Εξωτερικών), εξέφρασε τα κατωτέρω: «Αλλοίμονο αν ο ελληνισμός ήταν απλά θέμα DNA. Θα αναρωτιόμουν πόσοι από εδώ θα μπορούσαν να...

Η ΝΕΑ ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΞΗ ΕΠΙ DONALD TRUMP

Διάλεξη ΙΗΑ, 27/03 Η ΝΕΑ ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΞΗ ΕΠΙ DONALD TRUMP Της Μαρίας Νεγρεπόντη-Δελιβάνη         Εισαγωγή Οι παγκόσμιες μεταβολές αναγγέλλονται σαρωτικές, παρότι δεν έλαβαν ακόμη την τελική τους μορφή. Θα μας προβληματίσει, αρχικά, απόψε η μεταβολή του διεθνούς οικονομικού συστήματος, που άρχισε ήδη, αλλά τώρα  ολοκληρώνεται...

Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΤΑΡΑΧΗ ΚΑΙ Η ΒΕΒΗΛΩΣΗ

Ο έγκριτος νομικός Χάρης Βεργούλης

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ  –  ΛΙΤΑΝΕΙΑ 

''Στους δρόμους του Ρεμπέτικου'' 4 & 5  Μαΐου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε ένα είδος από το ανεξάντλητο ρεπερτόριο του Γιώργου Νταλάρα, αυτό σίγουρα θα ήταν το ρεμπέτικο που αγάπησε από παιδί, ερμήνευσε σε όλη τη διάρκεια της μουσικής του...