Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην ακριτική Φλώρινα, από πατέρα ντόπιο ομιλούντα και το τοπικό ιδίωμα και μητέρα βλάχα από το ηρωικό Μοναστήρι, ομιλούσα επίσης τη βλαχική διάλεκτο. Οι γονείς μας ήταν αυτοί που μας εμφύσησαν την αγάπη για την Ελλάδα και μας απέτρεψαν, εμένα και τα αδέρφιά μου, να μάθουμε αυτές τις διαλέκτους.
Ο καταγόμενος εκ Πρεσπών (και εκ Βορείου Ηπείρου από τη μητέρα του) μάλιστα πατέρας μου, συνήθιζε να μας λέει πως στα αιματοβαμμένα και άγια εκείνα χώματα κάποιοι προσπάθησαν να «παραδώσουν» τη Μακεδονία μας σε επήλυδες, αλλά η αιματηρή θυσία και ο αγώνας των προγόνων μας απέτρεψε την Προδοσία!
Ημέρα δικαίωσης αποτελεί η χθεσινή (20/5/2024) για τον αγώνα που έδωσε τα τελευταία χρόνια η Πρωτοβουλία των Πολιτών για τη διάσωση και αξιοποίηση του «Κυβερνείου» της Θεσσαλονίκης, αυτού του εμβληματικού νεοκλασικού κτιρίου που είναι γνωστό και ως «Παλατάκι».
Πολλοί μελετητές πιστεύουν ότι η λογοτεχνική ανάπτυξη οποιασδήποτε γλώσσας συνδέεται στενά και σχετίζεται με σημαντικά ιστορικά γεγονότα και επιρροές που έχει υποστεί ένα έθνος. Ο Tony Crowley, στο Proper English, παραθέτει τη θέση του Saussure για τη γλώσσα και την ιστορία: «ο αποικισμός, που είναι απλώς μια μορφή κατάκτησης, μεταφέρει μια γλώσσα σε νέα περιβάλλοντα και φέρνει αλλαγές στη γλώσσα». Ωστόσο, τo θέμα της ελληνικής γλώσσας από το 1453, τη χρονιά δηλαδή που η Κωνσταντινούπολη έπεσε στην οθωμανική κυριαρχία, μέχρι το έτος 1821, όταν απελευθερώθηκαν τμήματα της Ελλάδας, δεν ήταν απλή περίπτωση αποικισμού, ούτε προσωρινής κατάκτησης. Η Τουρκοκρατία μετατράπηκε σε υποτέλεια σχεδόν τετρακοσίων ετών. Ο ελληνικός λαός, κάτω από τη μακρόχρονη τουρκική υποταγή, πιέστηκε, διώχθηκε και βασανίστηκε. Κατά τη διάρκεια των τετρακοσίων αυτών ετών (και σε ορισμένες περιοχές πάνω από τετρακόσια χρόνια), περίπου είκοσι πέντε γενιές Ελλήνων κατάφεραν να κρατήσουν ζωντανή τη μητρική τους γλώσσα και την ελληνική τους συνείδηση, παρά το γεγονός ότι αυτές έγιναν στόχος από τον κατακτητή.
Τη Μελέτη μου αυτήν την παρουσίασα διαδικτυακά στις 14.03.2024 στις 20.00 η ώρα από τον ΙΧΑ Το παρόν γραπτό κείμενο διαφέρει κατά τι από την Ομιλία, αφού εδώ δεν υπάρχει ένας αυστηρός περιορισμός έκτασης του κειμένου. Με αυτόν τον τρόπο μπορώ να περιγράψω ό,τι δεν ήταν δυνατόν (λόγω του περιορισμένου χρόνου κατά την ομιλία μου) και έτσι να ολοκληρωθεί ο σκοπός της Μελέτης.
των Ελλήνων του Πόντου στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το έτος 2024
Με το Ν. 2193/1994 (Α΄32) καθιερώθηκε η 19η Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ελληνισμού του Πόντου και με το Π.Δ. 99/1994 (ΦΕΚ 78/Α/1994) «Ορισμός της 19ης Μαΐου ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου» έχει καθοριστεί με λεπτομέρεια το περιεχόμενο των εκδηλώσεων που σκοπό έχουν να τονίσουν ιδιαίτερα και να υπενθυμίσουν τα γεγονότα της δραματικής περιόδου των διωγμών, της γενοκτονίας και του ξεριζωμού των Ελλήνων του Πόντου από την οθωμανική κατοχή, που διήρκεσαν από το 1916 έως και το 1923 και είχαν σαν αποτέλεσμα να μετατρέψουν τον λαό των Ποντίων σε έναν λαό προσφύγων και διασποράς.
Η Συμφωνία των Πρεσπών είναι μια κατάπτυστη Συμφωνία, μια ενδοτική Συμφωνία για τα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδος, μια Συμφωνία που στόχο έχει τη μείωση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων!
Αυτή ήταν διαχρονικά η θέση μας και η επίσημη τοποθέτηση των τελευταίων κυβερνήσεων Τσίπρα – Μητσοτάκη, σε όλους τους αντιδρούντες, ήταν πως είναι ψεκασμένοι!
Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στη Κύπρο το 1974 και την κατοχή του βορείου τμήματος της. Η επεκτατική στρατηγική της Τουρκίας για την Κύπρο πηγάζει από τον εθνικό όρκο της τουρκικής εθνοσυνέλευσης το 1920, περί ανασύστασης της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και ανάκτησης απωλεσθέντων εδαφών μεταξύ των οποίων και η Κύπρος. Συντάχθηκε την δεκαετία τού 1950 από την Τουρκική κυβέρνηση Μεντερές, με την συνδρομή της Βρετανίας, προς αποτροπή της ΕΝΩΣΗΣ της Κύπρου με την Ελλάδα, που αξίωσε ο Κυπριακός Ελληνισμός με δημοψήφισμα το 1950 και με τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα 1955-59.
Μετά της εμφανίσεις στο Tokyo Theater Athens,που έκανε sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα η Ιουλία Καλλιμάνη τώρα κανί γράφει sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα σε ολη την ΕΛΛΑΔΑ και του εξωτερικού..
Ιουλία Καλλιμάνη, στο TOKIO sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα – φαινόμενο που μονοπωλεί το ενδιαφέρον συγκεντρώνοντας εκατομμύρια views στο YouTube ..
Η Ιουλία Καλλιμάνη με την ιδιαίτερη και γνήσια λαϊκή φωνή απογειώνει τα αυθεντικά, λαϊκά τραγούδια μια και στην ΕΛΛΑΔΑ δεν υπάρχουν ΛΑΙΚΕΣ γυναικείες φωνές με αυτή λοιπόν η αγάπη, η υποστήριξη και η εκτίμηση είναι αμφίδρομη, για Ιουλία Καλλιμάνη
Η γλώσσα δεν είναι απλό όργανο επικοινωνίας. Οι άνθρωποι έχουν την ψευδαίσθηση ότι η γλώσσα αντανακλά παθητικά την πραγματικότητα, ότι τα γεγονότα είναι “ουδέτερα” και είναι δυνατή η καταγραφή τους όπως πραγματικά υπάρχουν “εκεί έξω”.
Η γλώσσα κατασκευάζει την πραγματικότητα, γιατί αυτή δεν είναι παρά μια αφήγηση. Η συνείδηση των γεγονότων προκύπτει απ τις αφηγήσεις μας γι αυτά.