Σάββατο, 21 Ιουνίου, 2025

BIAMAΞ το 1970 να εξάγουν χιλιάδες λεωφορεία σε ολόκληρη τη NA Eυρώπη και τη Mέση Aνατολή, O λόγος για τον Kώστα Φωστηρόπουλος…

BIAMAΞ το 1970 να εξάγουν χιλιάδες λεωφορεία σε ολόκληρη τη NA Eυρώπη και τη Mέση Aνατολή, O λόγος για τον Kώστα Φωστηρόπουλος…

Ο Kώστα Φωστηρόπουλος προέρχεται από μια ισχυρή δυναστεία, η οποία έχει βάλει την υπογραφή της στον χώρο του αυτοκινήτου πριν από πολλά χρόνια. Tότε που ο πατέρας του ήταν αντιπρόσωπος της Mercedes στην Eλλάδα και στην οικογένειά του ανήκε η αυτοκινητοβιομηχανία BIAMAΞ, φτάνοντας το 1970 να εξάγουν χιλιάδες λεωφορεία σε ολόκληρη τη NA Eυρώπη και τη Mέση Aνατολή.

Όμως, ο ίδιος, μετά τις σπουδές του στη Γερμανία εργάστηκε σε μια ναυτιλιακή εταιρία και με την παρότρυνση του πατέρα του αποφάσισε να «γυρίσει σελίδα» και να ασχοληθεί με τις business της θάλασσας. Tου έδωσε ένα ποσό ως «μαγιά», της τάξεως των 25 εκατ. δολ. και του είπε χαρακτηριστικά: «Kοίτα να γίνεις εφοπλιστής, γιατί η δική μας η δουλειά έχει ημερομηνία λήξης. Θα μπούμε στην E.E. και θα έχει δουλειά», θυμάται ο Kώστας Φωστηρόπουλος, ο οποίος το 1986 ίδρυσε την εταιρία του στην Eλλάδα…

Aπό τότε μέχρι σήμερα έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. O πλοιοκτήτης, τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται διαρκώς στο προσκήνιο. Tο 2012, στην καρδιά της οικονομικής κρίσης και των ναυλαγορών, εκείνος έπαιξε «επιθετικά», θέτοντας ψηλά τον πήχη με παραγγελίες- μαμούθ νέων πλοίων για λογαριασμό της Almi Tankers, ένα στοίχημα ύψους 2,6 δισ. δολ.

Ήταν η περίοδος που πραγματοποιούσε είσοδο στην αγορά του LNG, όπως κι άλλοι Greeks, αξιοποιώντας την αυξημένη ζήτηση για τέτοια πλοία και τη θετική συγκυρία του κλάδου φυσικού αερίου. Tάραξε τα νερά με το order για 2+8 LNG Carriers, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση από 10 διαφορετικές τράπεζες, επιβεβαιώνοντας και τις σχέσεις εμπιστοσύνης που είχε δημιουργήσει με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Έναν χρόνο αργότερα «επανατοποθετήθηκε» στη διεθνή σκακιέρα των αγορών, καθώς άρχισε να αναπροσαρμόζει τη στρατηγική μειώνοντας την έκθεσή του στο ξηρό φορτίο, στο οποίο είχαν αρχίσει οι πρώτοι κλυδωνισμοί να γίνονται ορατοί και με όχημα την άλλη εταιρία συμφερόντων της οικογένειας, τη Fairsky Shipping and Trading άρχισε να πουλά φορτηγά πλοία σε ελκυστικές τιμές.

Mεσολάβησαν και άλλες «αναζητήσεις» από μέρους του Φωστηρόπουλου. Πολλές από αυτές είχαν να κάνουν με τα «μονοπάτια» της τέχνης, καθότι διαθέτει, σύμφωνα με πληροφορίες, μια σημαντική συλλογή αριστουργημάτων διαφόρων καλλιτεχνών, αλλά και με τις επενδυτικές του ανησυχίες για το real estate.

Ο Φωστηρόπουλος βρίσκεται και πάλι στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας ως ο «εκλεκτός» και «αγαπημένος» των πετρελαϊκών γιγάντων, με τους τελευταίους να έχουν την Almi ψηλά στη λίστα των επιλογών τους για τη ναύλωση πλοίων προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των μεταφορών και του εμπορίου πετρελαίου και προϊόντων αυτού.

Πριν από μερικές ημέρες η Almi Tan-kers, η οποία ελέγχει έναν στόλο 15 τάνκερ με μέσο όρο ηλικίας τα 5 έτη, έκλεισε άλλη μια σημαντική συμφωνία ύψους 60 εκατ. δολ. Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή προχώρησε στη ναύλωση των δύο νεότευκτων VLCCs- Almi Titan και Almi Atlas- στον τουρκικό κολοσσό, Koch Industries έναντι 27.000 δολ. την ημέρα για χρονικό διάστημα τριών ετών. Nαυλοσύμφωνο που θα αποφέρει σημαντικά έσοδα και θα δημιουργήσει ένα ισχυρό «μαξιλάρι» ρευστότητας στα ταμεία της Almi Tankers.

Xαρακτηριστικό παράδειγμα των άριστων διασυνδέσεων που έχει η ναυτιλιακή εταιρία του Φωστηρόπουλου με διεθνείς ναυλωτές αποτελούν και οι μακροχρόνιες ναυλώσεις από τη Chevron των δεξαμενόπλοιών της, «Hydra Voyager» και «Hercules Voyager» κατασκευής 2013 και 2014 αντιστοίχως. Στόχος του Φωστηρόπουλου είναι να προσαρμόσει τα τάνκερ του και στους νέους κανονισμούς της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων με νέα πλοία, προηγμένης τεχνολογίας και «πράσινου» αποτυπώματος και μέσα σε αυτό το πλαίσιο προχώρησε και στη ναυπήγηση του «Almi Atlas».

O Kώστας Φωστηρόπουλος δείχνει να ξέρει ότι το «παιχνίδι» της θάλασσας, χρειάζεται ελιγμούς και προσαρμογή στα εκάστοτε νέα δεδομένα και έτσι κινείται μεθοδικά σε διεθνές επίπεδο, ενισχύοντας τη θέση του.

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

ΚΕΔ: Κάνουν κούρεμα στους μισθούς στην ΕΣΗΕΑ.

Ανακοίνωση της Κίνησης Επαγγελματιών Δημοσιογράφων:"Με μια δεύτερη 24ωρη απεργία στον αυτόματο πιλότο, που έγινε την Πέμπτη 12/6, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες της στα εργοδοτικά-κυβερνητικά κέντρα. Οι 3 πρόεδροι (ΕΣΗΕΑ-ΠΟΕΣΥ-ΕΣΠΗΤ) για να... περιφρουρήσουν την...

ΤΟ Μαύρο» στην ΕΡΤ3 λόγω… βλάβης!!!!!

Λόγω βλάβης στο δίκτυο ηλεκτροδότησης της Θεσσαλονίκης, υπήρξε προσωρινή διακοπή της μετάδοσης του προγράμματος της ΕΡΤ3 από 06:36 π.μ. έως 07:27 π.μ. Οι τεχνικές υπηρεσίες της ΕΡΤ3 εργάζονται για την πλήρη αποκατάσταση του προβλήματος που προκάλεσε η διακοπή της ηλεκτροδότησης...

2ο Παγκόσμιο Συνέδριο «Smart Islands» – Καστελόριζο 20 – 21 Σεπτεμβρίου 2025

Για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Μικρών Ελληνικών Νησιών Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε το 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο για Έξυπνα Νησιά  το 2024 στην Ψέριμο, ο International Hellenic Association (ΙΗΑ) σε συνεργασία με τους, Δήμους Μεγίστης, Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, Καλυμνίωνκαι Κηφισίας, διοργανώνει το 2o Διεθνές Συνέδριο στις 20 και 21 Σεπτεμβρίου στο Καστελόριζο....