BIAMAΞ το 1970 να εξάγουν χιλιάδες λεωφορεία σε ολόκληρη τη NA Eυρώπη και τη Mέση Aνατολή, O λόγος για τον Kώστα Φωστηρόπουλος…
Ο Kώστα Φωστηρόπουλος προέρχεται από μια ισχυρή δυναστεία, η οποία έχει βάλει την υπογραφή της στον χώρο του αυτοκινήτου πριν από πολλά χρόνια. Tότε που ο πατέρας του ήταν αντιπρόσωπος της Mercedes στην Eλλάδα και στην οικογένειά του ανήκε η αυτοκινητοβιομηχανία BIAMAΞ, φτάνοντας το 1970 να εξάγουν χιλιάδες λεωφορεία σε ολόκληρη τη NA Eυρώπη και τη Mέση Aνατολή.
Όμως, ο ίδιος, μετά τις σπουδές του στη Γερμανία εργάστηκε σε μια ναυτιλιακή εταιρία και με την παρότρυνση του πατέρα του αποφάσισε να «γυρίσει σελίδα» και να ασχοληθεί με τις business της θάλασσας. Tου έδωσε ένα ποσό ως «μαγιά», της τάξεως των 25 εκατ. δολ. και του είπε χαρακτηριστικά: «Kοίτα να γίνεις εφοπλιστής, γιατί η δική μας η δουλειά έχει ημερομηνία λήξης. Θα μπούμε στην E.E. και θα έχει δουλειά», θυμάται ο Kώστας Φωστηρόπουλος, ο οποίος το 1986 ίδρυσε την εταιρία του στην Eλλάδα…
Aπό τότε μέχρι σήμερα έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. O πλοιοκτήτης, τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται διαρκώς στο προσκήνιο. Tο 2012, στην καρδιά της οικονομικής κρίσης και των ναυλαγορών, εκείνος έπαιξε «επιθετικά», θέτοντας ψηλά τον πήχη με παραγγελίες- μαμούθ νέων πλοίων για λογαριασμό της Almi Tankers, ένα στοίχημα ύψους 2,6 δισ. δολ.
Ήταν η περίοδος που πραγματοποιούσε είσοδο στην αγορά του LNG, όπως κι άλλοι Greeks, αξιοποιώντας την αυξημένη ζήτηση για τέτοια πλοία και τη θετική συγκυρία του κλάδου φυσικού αερίου. Tάραξε τα νερά με το order για 2+8 LNG Carriers, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση από 10 διαφορετικές τράπεζες, επιβεβαιώνοντας και τις σχέσεις εμπιστοσύνης που είχε δημιουργήσει με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Έναν χρόνο αργότερα «επανατοποθετήθηκε» στη διεθνή σκακιέρα των αγορών, καθώς άρχισε να αναπροσαρμόζει τη στρατηγική μειώνοντας την έκθεσή του στο ξηρό φορτίο, στο οποίο είχαν αρχίσει οι πρώτοι κλυδωνισμοί να γίνονται ορατοί και με όχημα την άλλη εταιρία συμφερόντων της οικογένειας, τη Fairsky Shipping and Trading άρχισε να πουλά φορτηγά πλοία σε ελκυστικές τιμές.
Mεσολάβησαν και άλλες «αναζητήσεις» από μέρους του Φωστηρόπουλου. Πολλές από αυτές είχαν να κάνουν με τα «μονοπάτια» της τέχνης, καθότι διαθέτει, σύμφωνα με πληροφορίες, μια σημαντική συλλογή αριστουργημάτων διαφόρων καλλιτεχνών, αλλά και με τις επενδυτικές του ανησυχίες για το real estate.
Ο Φωστηρόπουλος βρίσκεται και πάλι στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας ως ο «εκλεκτός» και «αγαπημένος» των πετρελαϊκών γιγάντων, με τους τελευταίους να έχουν την Almi ψηλά στη λίστα των επιλογών τους για τη ναύλωση πλοίων προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των μεταφορών και του εμπορίου πετρελαίου και προϊόντων αυτού.
Πριν από μερικές ημέρες η Almi Tan-kers, η οποία ελέγχει έναν στόλο 15 τάνκερ με μέσο όρο ηλικίας τα 5 έτη, έκλεισε άλλη μια σημαντική συμφωνία ύψους 60 εκατ. δολ. Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή προχώρησε στη ναύλωση των δύο νεότευκτων VLCCs- Almi Titan και Almi Atlas- στον τουρκικό κολοσσό, Koch Industries έναντι 27.000 δολ. την ημέρα για χρονικό διάστημα τριών ετών. Nαυλοσύμφωνο που θα αποφέρει σημαντικά έσοδα και θα δημιουργήσει ένα ισχυρό «μαξιλάρι» ρευστότητας στα ταμεία της Almi Tankers.
Xαρακτηριστικό παράδειγμα των άριστων διασυνδέσεων που έχει η ναυτιλιακή εταιρία του Φωστηρόπουλου με διεθνείς ναυλωτές αποτελούν και οι μακροχρόνιες ναυλώσεις από τη Chevron των δεξαμενόπλοιών της, «Hydra Voyager» και «Hercules Voyager» κατασκευής 2013 και 2014 αντιστοίχως. Στόχος του Φωστηρόπουλου είναι να προσαρμόσει τα τάνκερ του και στους νέους κανονισμούς της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων με νέα πλοία, προηγμένης τεχνολογίας και «πράσινου» αποτυπώματος και μέσα σε αυτό το πλαίσιο προχώρησε και στη ναυπήγηση του «Almi Atlas».
O Kώστας Φωστηρόπουλος δείχνει να ξέρει ότι το «παιχνίδι» της θάλασσας, χρειάζεται ελιγμούς και προσαρμογή στα εκάστοτε νέα δεδομένα και έτσι κινείται μεθοδικά σε διεθνές επίπεδο, ενισχύοντας τη θέση του.