Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΠολιτιστικά«Πόλεμος» για τον...

«Πόλεμος» για τον Μεγαλέξανδρο

Φωτιές στην Αθήνα έχει ανάψει η τοποθέτηση του γιγαντιαίου αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου στα Σκόπια.

Οι πιέσεις από βουλευτές – ακόμη και του ΠΑΣΟΚ – αλλά και πολίτες αυξάνονται προς τον Δήμο Αθηναίων ώστε να αποκτήσει και η Αθήνα τον δικό της έφιππο στρατηλάτη στην Πλατεία Κοτζιά, δεδομένου πως το άγαλμα υπάρχει – έργο του Γιάννη Παππά – και απόφαση για την τοποθέτησή του ήδη είχε λάβει η απελθούσα δημοτική αρχή.

Μόνο που όσοι πιέζουν τον δήμο για την τοποθέτηση του ύψους 10 μ. χάλκινου γλυπτού του ακαδημαϊκού Γιάννη Παππά λογαριάζουν χωρίς τα ήδη υπάρχοντα έργα τέχνης στην πλατεία.

Το γλυπτό Θησέας της διεθνώς καταξιωμένης ελληνίδας γλύπτριας Σοφίας Βάρη (συζύγου του Φερνάντο Μποτέρο) κοσμεί ήδη τον χώρο, μαζί με ένα σιντριβάνι. Προϋπόθεση δε για την τοποθέτηση του του αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου είναι η μετακίνησή του.

Ο εκλιπών Γιάννης Παππάς όμως είχε καταστήσει σαφές πως θα ήθελε το έργο του να τοποθετηθεί στην Πλατεία Κοτζιά μόνο αν συμφωνούσε και η Σοφία Βάρη.

 Η καλλιτέχνις όμως δεν επιθυμεί τη μετακίνησή του, όπως ενημέρωσε τη δημοτική αρχή εκπρόσωπός της στην Ελλάδα για δύο λόγους:

Πρώτον, διότι το γλυπτό έχει δημιουργηθεί για τη συγκεκριμένη πλατεία και, δεύτερον, διότι δεν της προτάθηκε συγκεκριμένη θέση για τη μεταφορά του. Το θέμα πρόκειται σήμερα να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο, δεδομένου ότι οι μελέτες για την τοποθέτησή του είναι έτοιμες – μάλιστα πέρυσι τον χειμώνα είχαν γίνει έως και πρόβες για το τελικό σημείο αλλά τελικώς το έργο δεν υλοποιήθηκε.

 Ωστόσο ουδείς είναι σε θέση να απαντήσει πού θα βρεθούν οι 60.000 ευρώ που απαιτούνται για την εγκατάσταση του γλυπτού μεσούσης της κρίσης και των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο δήμος.

Ως μόνη λύση φαίνεται πλέον η αναζήτηση νέας θέσης για τον Μέγα Αλέξανδρο, είτε σε άλλο σημείο της Πλατείας Κοτζιά είτε στο Πεδίον του Αρεως, καθώς η εναλλακτική της Πλατείας Ομονοίας αποκλείεται διότι προγραμματίζεται η εκ νέου ανάπλασή της σε συνδυασμό με νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

 Ούτε όμως και η Πλατεία Δικαστηρίων (Σανταρόζα) αποτελεί λύση, δεδομένου ότι είναι διατηρητέα και δεν επιτρέπονται παρεμβάσεις – τουλάχιστον δίχως την έγκριση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων. Η περιπέτεια του Μεγάλου Αλεξάνδρου – που απεικονίζεται σε νεαρή ηλικία, ως έφηβος πρίγκιπας στην αυλή της Πέλλας – δεν είναι η πρώτη.

 Ο ανδριάντας είχε αγοραστεί από το υπουργείο Πολιτισμού το 1993 αλλά δεν είχε βρεθεί το κατάλληλο σημείο για να τοποθετηθεί, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στον κήπο του εργαστηρίου τού Γιάννη Παππά που σήμερα λειτουργεί ως μουσείο – παράρτημα του Μουσείου Μπενάκη στου Ζωγράφου.

 Αρχικά δε προοριζόταν για την Πλατεία Αριστοτέλους της Θεσσαλονίκης, σχέδιο που επίσης δεν υλοποιήθηκε.

Και ο Παναγούλης

Πρόβλημα όμως έχει προκύψει με τις πιέσεις που δέχεται ο Δήμος Αθηναίων και για το άγαλμα του Αλέκου Παναγούλη. Βουλευτές και ομάδες πολιτών ζητούν το χάλκινο γλυπτό με τη μαρμάρινη βάση να τοποθετηθεί στην (διατηρητέα και άρα θέση απαγορευτική) Πλατεία Δικαστηρίων και θα πρέπει να αναζητηθεί εναλλακτικό σημείο/πηγή:Τα ΝΕΑ

 

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Μισός Αιώνας Βάρβαρης Τουρκικής Κατοχής στην Κύπρο οι στρατηγικές επιδιώξεις της Τουρκίας.

τού Φοίβου Κλόκκαρη, αντιστράτηγου ε.α.* Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στη Κύπρο το 1974 και την κατοχή του βορείου τμήματος της. Η επεκτατική στρατηγική της Τουρκίας για την Κύπρο πηγάζει από τον εθνικό όρκο της τουρκικής εθνοσυνέλευσης...

Η Ιουλία Καλλιμάνη ΑΡΧΙΣΕ την περιοδεία γράφει sold out στης εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα σε Όλη την ΕΛΛΑΔΑ και το ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Μετά της εμφανίσεις στο Tokyo Theater Athens,που έκανε sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα η Ιουλία Καλλιμάνη τώρα κανί γράφει sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα σε ολη την ΕΛΛΑΔΑ και του εξωτερικού.. Ιουλία Καλλιμάνη, στο TOKIO sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα...

Ο αφανής κοινωνικός πόλεμος που οι άνθρωποι αγνοούν.

Η γλώσσα δεν είναι απλό όργανο επικοινωνίας. Οι άνθρωποι έχουν την ψευδαίσθηση ότι η γλώσσα αντανακλά παθητικά την πραγματικότητα, ότι τα γεγονότα είναι "ουδέτερα" και είναι δυνατή η καταγραφή τους όπως πραγματικά υπάρχουν "εκεί έξω". Η γλώσσα κατασκευάζει την πραγματικότητα,...

Κουίζ πέντε σχήματα μπήκαν μέσα με τα μπουνιά στην Θεσσαλονίκη.

Η επιχειρηματίες και καλλιτέχνες μπήκαν μέσα με τα μπουνιά δεν φέρουν τα αναμενόμενα Π. Χ ένα σχήμα ακόμα δεν ξεκινήσαν και την παρασκευή είχε χαμάλη προέλευση το οπίου έβαζε στους σερβιτόρους του να κάνουν τους πλέατες έκανε μόνο...