H προστασία των δικαιωμάτων των χρηστών και η δημιουργία νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τη χρησιμοποίηση των προσωπικών δεδομένων για την εξυπηρέτηση εμπορικών σκοπών, εντάσσονται στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως το ερχόμενο καλοκαίρι
Συγκεκριμένα, το προωθούμενο νομοθετικό πλαίσιο στηρίζεται σε τέσσερεις βασικούς άξονες:
α) στο δικαίωμα των χρηστών -και όχι απλώς στη δυνατότητα- να αποσύρουν τη συγκατάθεσή της αναφορικά με την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων
β) στη διασφάλιση της διαφάνειας, η οποία συνεπάγεται την ενημέρωση των χρηστών για τη συλλογή των προσωπικών τους πληροφοριών,
γ) στην προηγούμενη ρητή συγκατάθεση των χρηστών για την οποιαδήποτε επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων και
δ) στην υποχρέωση των εταιρειών να συμμορφώνονται με την ισχύουσα νομοθεσία της χώρας προέλευσης του χρήστη.
Για την αποτελεσματική εφαρμογή των παραπάνω, προβλέπεται η αναγνώριση αρμοδιοτήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να διεξάγει έρευνες και να ασκεί ποινικές διώξεις σε βάρος εταιρειών, που οι υπηρεσίες τους απευθύνονται σε καταναλωτές εντός της επικράτειάς της
Αν θεσπιστεί δε «το δικαίωμα στην ψηφιακή λήθη» -όπως διαφαίνεται στον ορίζοντα-, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι η πρώτη έννομη τάξη, που θα έχει προβεί σε μια τέτοια κατοχύρωση.
Πάντως -και παρά τις παραπάνω προθέσεις-, καμία κυβέρνηση κράτους-μέλους δεν έχει προβεί μέχρι τώρα στις αναγκαίες ενέργειες για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2009/136 σχετικά με τα δικαιώματα των χρηστών, την επεξεργασία των δεδομένων και την προστασία της ιδιωτικής ζωής ως προθεσμία ενσωμάτωσης για την οποία και έχει τεθεί η 25η Μαΐου του 2011/ Πηγές: BBC, ZDNet, Lawnet ς