Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΝέα της πόληςΤα ρεπορτάζ για...

Τα ρεπορτάζ για το Μετρό Θεσσαλονίκης – του ΝΙΚΟ ΒΑΝΗ και η υπόσχεσης της κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι θα τελειώσουν το ΕΡΓΟ του Μετρό έχει κολλήσει και μάλλον θέλει λαδί το γρανάζι!!!!

Εικόνα «διάλυσης» και υπολειτουργίας παρουσιάζουν τα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης, την ώρα που το έργο βρίσκεται στην τελική φάση του και συνολικά η κατασκευή.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ELLINIKO FENOMENO GR τελευταίο διάστημα έχει “παγώσει” η χρηματοδότηση του έργου με συνέπεια σχεδόν όλοι σχεδόν οι εργολάβοι να έχουν εγκαταλείψει το έργο..

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει επέλθει ρήξη μεταξύ της Ελληνικό Μετρό (πρώην Αττικό Μετρό) και της αναδόχου εταιρίας του ΑΚΤΩΡ, κυρίως λόγω της άρνησης της Ε.Μ. να χρηματοδοτεί ένα έργο που δεν προχωρά, καθώς η ΑΚΤΩΡ, έχει «αποσύρει» το ενδιαφέρον της από το έργο και έχει κηρύξει «στάση πληρωμών» προς τους εργολάβους, που έχουν αναλάβει τα ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά έργα..

Όπως αναφέρει στέλεχος της «Ελληνικό Μετρό», η εικόνα είναι θλιβερή για ένα έργο που έχει φτάσει στο τελικό του στάδιο και έχουν απομείνει μόνο οι συμπληρωματικές εργασίες, τα «μερεμέτια», απαραίτητα όμως για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια..

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η διαφορά μεταξύ της Ελληνικό Μετρό και του ΑΚΤΩΡΑ, ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια ευρώ. Η ανάδοχος εταιρία φέρεται να χρωστά μεγάλα ποσά σε εργολάβους που έχουν αποσυρθεί από το έργο ενώ η Ελληνικό Μετρό.

Για ποικίλες εργασίες, όπως εγκατάστασης συστημάτων φωτισμού, κατασκευής γειώσεων και πυροφραγμών, επενδύσεων αλουμινίου, εγκαταστάσεις συστημάτων πυρανίχνευσης, τοποθέτηση αεραγωγών, τοποθέτηση γρανιτών και σχαρών, διάφορες ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, εργασίες κατασκευής των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, κατασκευή ψευδοροφών και εγκατάστασης σχαρών καλωδίων, δοκιμές των εγκατεστημένων ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων .

Υπάρχει και μία ακόμη εξήγηση για τη στασιμότητα στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης..

Η κυβέρνηση μετά την εξαγορά του ΑΚΤΩΡΑ από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, αναμένει την διάδοχη κατάσταση προκειμένου να «ξεπαγώσει» τις χρηματοδοτήσεις. Ο όμιλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ αναμένεται να αναλάβει την ευθύνη των έργων από τις 11 Νοεμβρίου καθώς πλέον του ανήκουν τα έργα της Θεσσαλονίκης όπως η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, η προμήθεια 15 νέων συρμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης (με την Hitachi) και οι πρόδρομες εργασίες στα δυτικά της πόλης.

Κατά συνέπεια, αν δεν τελειώσουν όλες αυτές οι εργασίες δεν μπορεί να ξεκινήσει η λεγόμενη προπαρασκευαστική περίοδο η οποία περιλαμβάνει, την εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος, τις δοκιμές που πρέπει να έχουν διάρκεια τουλάχιστον 12 μηνών, την πρόσληψη και εκπαίδευση προσωπικού κ.α. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πολύ δύσκολα το Μετρό Θεσσαλονίκης θα μπορεί παραδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο τέλος του 2024..

Το Μετρό Θεσσαλονίκης το μεγαλύτερο σκάνδαλο της Μεταπολίτευσης μιλάμε για τρία χιλιόμετρα, που ξεκίνησε το 1986 επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα και έχουν πέραση 16 πρωθυπουργοί..

Για την κατασκευή της βασική γραμμής του μετρό 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και αμαξοστάσιο στην Πυλαία η δημοπράτηση, έγινε το 2006 με οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA με φορέα κατασκευής την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και προϋπολογισμό 1,052 δισ. €. και τα 100,000,000 ως μποναμάς στην κοινοπραξία ΆΚΤΩΡ.. το 2023 για να πάει στην μεγάλη τρύπα στον πάτο έμεινε για πάντα άδειο το Μετρό Θεσσαλονίκης ..

Η παράταση της παράδοσης του έργου στον συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης του έργου τον 2016 τον συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης του έργου 2018 που δεν τελείωσε έρχεται το Υπουργείου Υποδομών, να μετεφέρθη η ολοκλήρωση των εργασιών για το 2023 και το Υπουργείου Υποδομών αναφέρει για το 2024 η κυβέρνησης που έρχονται και φεύγουν κοροϊδεύουν τους Θεσσαλονικιούς και την Βόρεια Ελλάδα.

Τη είχε δήλωση ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ o πρόεδρος της «ΑΚΤΩΡ», Δημήτρης Κούτρας, επιβεβαιώνοντας έτσι τη πρόσφατη δέσμευση του υπ. Υποδομών Χρ. Σπίρτζη ότι η διαπραγμάτευση μεταξύ αναδόχου και υπουργείου κοντεύει να ολοκληρωθεί.

Οι διαιτητικές διαδικασίες που μένουν να γίνουν και από τις οποίες θα κριθούν οι απαιτήσεις του εργολάβου για 670 εκατ ευρώ πλέον της σύμβασης.

«Έχει εκδικασθεί περίπου το 50% των αιτημάτων και από τις αποφάσεις που έχουν εκδοθεί μπορεί να συναχθεί το ποσό που τελικά θα επιδικασθεί. Μπορεί να κλείσει η συμφωνία, στην οποία θα προβλέπεται ότι θα γίνουν σε σεβαστες οι αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων. Πρέπει να προχωρήσουμε γιατί δεν υπάρχουν χρονικά περιθώρια για το έργο», είπε ο πρόεδρος του ΑΚΤΩΡΑ.

Ο κ. Κούτρας δήλωσε ότι οι πρόσθετες απαιτήσεις του αναδόχου, μπορεί να φαίνονται, στους μη γνωρίζοντες, μεγάλες (σ.σ συμβατικός προϋπολογισμός στα 900 εκατ ευρώ) αλλά το έργο είχε υποεκτιμηθεί και ξεκίνησε με πολλά προβλήματα. Το κόστος της βασικής γραμμής είναι τουλάχιστον 1,5 δισ και εκτιμάται ότι τα δικαστήρια θα ικανοποιήσουν περίπου το 30%-35% της συνολικής οικονομικής διεκδίκησης.

Σαν περάσουν πέντε χρόνια είναι ένα έργο “αναμονής” Το Μετρό της Θεσσαλονίκης και η αναγγελία  του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην 87η Διεθνή Έκθεση, και τα 100,000,000 ως μποναμάς στην κοινοπραξία ΆΚΤΩΡ.. ΤΩΡΑ και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με εντολή της κυβερνώσης παράταξης τη θα έλεγε ο Εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής για την Θεσσαλονίκη που ένα έργο που έχουν περάσει 18 πρωθυπουργοί !!!!!!!

ΚΑΙ ΕΣΥ ΘΕΣΑΛΟΝΙΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΑΛΛΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ..

Σαν περάσουν πέντε χρόνια είναι ένα έργο “αναμονής” Το Μετρό της Θεσσαλονίκης και η αναγγελία  του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην 87η Διεθνή Έκθεση, και τα 100,000,000 ως μποναμάς στην κοινοπραξία ΆΚΤΩΡ.. 

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Αδειοδότηση για τα περιφερειακά τηλεοπτικά κανάλια !

Τάξη στο αρρύθμιστο πεδίο για τα περιφερειακά κανάλια έχει στόχο να βάλει το νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε, χθες, στο υπουργικό συμβούλιο για τα περιφερειακά κανάλια μέσα από νέα διαδικασία αδειοδότησης που θα υλοποιείται από το ΕΣΡ. Μέχρι και σήμερα, 86 τηλεοπτικοί...

Δικαίωση για την Γλυκερία 4 χρόνια μετά – Το Δικαστήριο αναγνώρισε ότι «έφυγε» λόγω του Astra Zeneca – Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η ανακοίνωση της...

Το δικό της Γολγοθά βιώνει από τα τέλη του Μάη του 2021 η οικογένεια της αδικοχαμένης Γλυκερίας Μανουσάκη, η οποία «έφυγε» μετά από τον εμβολιασμό της με το Astra Zeneca κατά του κορονοϊού. Τέσσερα χρόνια μετά ήρθε η ηθική...

Η Χρηματοδότηση ύψους 370.000 ευρώ για τέσσερα κινηματογραφικά πρότζεκτ απο τον ΕΚΚΟΜΕΔ.

Το Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ. ανακοινώνει την χορήγηση προέγκρισης χρηματοδότησης συνολικού ύψους 370.000€ για τέσσερα (4) κινηματογραφικά σχέδια που υποβλήθηκαν στο πρόγραμμα ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής κατά την περίοδο 2025Α (καταληκτική ημερομηνία υποβολής 30.04.2025). Συνολικά, κατά την περίοδο 2025Α,...

Προσκύνημα στην Κόνιτσα, στα βήματα των Αγίων.

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi@otenet.gr www.egerssi.gr 64 χιλιόμετρα βορειοδυτικά των Ιωαννίνων,  κοντά στα Ελληνοαλβανικά σύνορα (στην κατεχόμενη Βόρειο Ήπειρο), βρίσκεται η Κόνιτσα! Μια κωμόπολη της Περιφερειακής Ενότητας Ηπείρου, που είναι ένα περιφερειακό κέντρο του Νομού Ιωαννίνων, με τους κατοίκους πολλών ...