Παρασκευή, 22 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΚαταγγελίεςΒαρύτατες κατηγορίες εξαπολύει...

Βαρύτατες κατηγορίες εξαπολύει η Όπερα Θεσσαλονίκης κατά του καλλιτεχνικού διευθυντή

Βαρύτατες κατηγορίες κατά του έως σήμερα καλλιτεχνικού διευθυντή της Όπερας Θεσσαλονίκης, Γιάννη Γιαννίση, εξαπέλυσαν την Τετάρτη, σε συνέντευξη Τύπου, τα μέλη της Εφορείας του συγκεκριμένου φορέα.

Όπως υποστήριξαν, δια στόματος της προέδρου, Πηνελόπης Σερδάρη, «ο καλλιτεχνικός διευθυντής ενεργούσε αυτόβουλα, χωρίς την έγκριση της Διοίκησης, πραγματοποιούσε μεγάλες δαπάνες για αλλαγή εξοπλισμού, μετακινήσεις και γεύματα, για παροχή προσωπικών νομικών συμβουλών από νομικό γραφείο των Αθηνών και για συνεργασία με διαφημιστική εταιρεία των Αθηνών, ενώ υπέγραφε συμβάσεις με εξαιρετικά υψηλές αμοιβές σε σύγκριση με παλαιότερες παραγωγές, συμπεριλαμβανομένης και του ιδίου, σε πρωταγωνιστικό ρόλο, με αμοιβή τριπλάσια της κανονικής». 

 «Ο καλλιτεχνικός διευθυντής αγνοώντας συστηματικά τις επανειλημμένες συστάσεις και επισημάνσεις της Διοίκησης σχετικά με την προσεκτική οικονομική διαχείριση και καταστρατηγώντας τις αποφάσεις της, πραγματοποίησε αυθαίρετα και παράνομα, σε διάστημα τεσσάρων μηνών, τρεις παραγωγές συνολικού ύψους 1.750.000 ευρώ» τονίζουν τα μέλη της Εφορείας, σε σχετική ανακοίνωσή τους και προσθέτουν:

«Ενώ όταν ο κ. Γιαννίσης ανέλαβε καθήκοντα καλλιτεχνικού διευθυντή, η Όπερα Θεσσαλονίκης παρουσίαζε οικονομικό πλεόνασμα ύψους 476.527 ευρώ, σήμερα οφείλει 1.200.000 ευρώ περίπου».

 Όπως επισημάνθηκε, εξάλλου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής έχει να εμφανιστεί στα γραφεία της όπερας από τις 23 Ιανουαρίου, παρόλο που συνεχίζει να πληρώνεται κανονικά (με αμοιβή 6.198 ευρώ μηνιαίως) για τα καθήκοντά του.

Τα μέλη της Εφορείας ανέφεραν ακόμη ότι ενημέρωσαν τον υπουργό και τη γενική γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για την παραπάνω κατάσταση, με συνεχείς επιστολές, από τον Οκτώβριο του 2009 έως τον Απρίλιο του 2010, χωρίς να λάβουν απαντήσεις.

Επίσης, επισήμαναν ότι τα παραπάνω γεγονότα είναι καταγραμμένα στα πρακτικά της Εφορείας, ενώ τα περισσότερα από αυτά αναφέρονται και σε σχετική έκθεση των ορκωτών λογιστών.

Σχετικά με την ανακοίνωση του υπουργείου για τη συγχώνευση της Όπερας με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, η κ. Σερδάρη τόνισε ότι δεν είχε καμία ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, και πρόσθεσε:

 «Δεν είναι δυνατόν μια πόλη, όπως η Θεσσαλονίκη να μην έχει τη δική της Λυρική Σκηνή, όταν όλες οι μεγάλες, αλλά και μικρότερες πόλεις της Ευρώπης και των Βαλκανίων διαθέτουν λυρικά θέατρα με ιστορία ετών».

Απάντηση του καλλιτεχνικού διευθυντή «Δέχομαι πόλεμο. Τα μέλη της Εφορείας προσπαθούν να με σπιλώσουν, για τους δικούς τους λόγους ο καθένας», απαντά ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Όπερας Θεσσαλονίκης, Γιάννης Γιαννίσης, για τα όσα του καταλόγισαν τα μέλη της Εφορείας του φορέα.

Ο κ. Γιαννίσης ισχυρίζεται με τη σειρά του ότι αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά του βρήκε έλλειμμα 500.000 ευρώ και καλλιτεχνικό έργο μίας παραγωγής το χρόνο και κατάφερε στο τέλος του προηγούμενου χρόνου να φέρει πλεόνασμα 400.000 ευρώ και τέσσερις πολύ επιτυχημένες παραγωγές.

Σχετικά με τους ισχυρισμούς της Εφορείας ότι τα στοιχεία περί κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος αποτυπώνονται και σε εκθέσεις των ορκωτών λογιστών, ο ίδιος υπογραμμίζει: «Αυτές τις εκθέσεις εγώ δεν τις είδα ποτέ μου. Τις ζήτησα επανειλημμένα, αλλά δεν μου τις έδωσαν».

Επίσης, επισημαίνει ότι ο ρόλος των μελών της Εφορείας είναι εποπτικού χαρακτήρα και δεν νομιμοποιείται να αποφασίζει για τις παραγωγές που θα ανεβάζει η Όπερα. «Από τότε που ανέλαβε η πρόεδρος της Εφορείας, ήθελε να έχει εκείνη τον έλεγχο των παραγωγών, καθότι και το επάγγελμά της είναι μεσάζων καλλιτεχνών», προσθέτει.

Αναφορικά με το υψηλό κόστος των παραγωγών διευκρινίζει ότι στην Όπερα οι παραγωγές ήταν ακριβές, καθότι δεν έχει μόνιμα συνεργαζόμενο προσωπικό και χρειάστηκε να πληρώσει όλους τους συνεργάτες από την αρχή.

Τέλος, παραδέχεται ότι από τον περασμένο Ιανουάριο δεν πηγαίνει στα γραφεία της Όπερας, «καθώς η ατμόσφαιρα ήταν τεταμένη και αναγκαζόμουν να δουλεύω εκ του μακρόθεν. Βρίσκομαι, όμως, πάντα στις επάλξεις»/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Στην Θεσσαλονίκη η Ιουλία Καλλιμάνη στο EDEN Απο 5-Σεπτεμβρίου ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΧΑΜΟΣ.

Η Ιουλία Καλλιμάνη έχει δημιουργήσει ισχυρό δεσμό με τη Θεσσαλονίκη. Με λαϊκή ψυχή, ξεχωριστή χροιά και δυναμικές ερμηνείες, έχει καταφέρει να αγαπηθεί από το κοινό σε ολόκληρη τη χώρα. Τα τελευταία χρόνια, η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν σταθερό σταθμό στην πορεία...

Η ΕΛΛΑΣ ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΛΥΣΗ ΣΩΤΗΡΙΑΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΑΜΑΡΑ – ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ;

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi@otenet.gr www.egerssi.gr   Στην απόμακρη και “παγωμένη” Αλάσκα συναντήθηκαν οι δυο Παγκόσμιοι ηγέτες, των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και της Ρωσίας Βλαδίμηρος Πούτιν, προκειμένου να τελειώσουν τον πόλεμο στην Ουκρανία που εκπορεύτηκε, καθοδηγήθηκε και ενισχύθηκε από τους “Δημοκρατικούς”...

H ΔΕΘ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης που ΨΑΧΝΗ Σωσίβιο για να τον κρατήσει στην επιφάνεια.

Γραφή Ο ΝΕΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ Το ηθικό πέφτει διαρκώς και στο εσωτερικό της κυβέρνησης και στην Ν.Δ. Οι βουλευτές δεν μπορούν να υποστηρίξουν τίποτα, Η υπουργοί είναι άφαντοι και οι περιοδείες του πρωθυπουργού γίνονται πλέον σε φιλικά περιβάλλοντα, με ελεγχόμενο ΑΠΟ ΛΗΓΟΥΣ...

Η πρώτη αντίδραση Μαζωνάκη:

Σε μια ανάρτηση κόλαφο προχώρησε μόλις δύο 24ωρα μετά τον εγκλεισμό του στο Δρομοκαΐτειο ο Γιώργος Μαζωνάκης Οτραγουδιστής ανέβασε ένα βίντεο-μπηχτή με το τραγούδι «Τρελός» που είχε ερμηνεύσει ο ίδιος προς όσους ήθελαν το κακό του. Το βίντεο δείχνει...