Οι Επιστημονικές Ενώσεις στο Προσκήνιο
« Ενοποίηση κλάδων και ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών του ΥΠΠΕΘ»Πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ στην Αθήνα, με πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, ανοιχτή συζήτηση με θέμα την επικείμενη, όπως φημολογείται, ενοποίηση κλάδων και ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών του ΥΠΠΕΘ, με εστίαση στις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 των Φυσικών Επιστημών.
Στην συζήτηση παρέστησαν εκπρόσωποι των Ενώσεων όλων των επιστημονικών αντικειμένων των θετικών επιστημών (Μαθηματικοί, Χημικοί, Βιολόγοι, Γεωλόγοι), καθώς επίσης σχολικοί σύμβουλοι και εκπρόσωποι του ΚΥΣΔΕ και της ΠΕΑΔ. Από τα κόμματα της ελληνικής βουλής, το σύνολο των εκπροσώπων εξέφρασαν την υποστήριξη τους με τηλεφωνική επικοινωνία ενώ δια ζώσης παρευρέθη ο εκπρόσωπος της Ένωσης Κεντρώων. Υπόμνημα στην ανοιχτή συζήτηση κατέθεσε η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών ΔΕ (ΠΕΔΜΗΔΕ).
Η κεντρική εισήγηση έγινε από τον συνάδελφο Μιχάλη Πετρόπουλο, ο οποίος παρουσίασε συγκριτικά στοιχεία διαφόρων προγραμμάτων σπουδών και εξέθεσε την πραγματικότητα που βιώνεται στα σχολεία όλης της χώρας, σε σχέση με τις αναθέσεις των μαθημάτων. Αναδείχθηκε ο προβληματισμός περί της εφαρμογής της ενοποίησης, λόγω και των ιδιαιτεροτήτων κάποιων περιοχών και η εκτίμηση ήταν ότι πρόκειται για μια σοβαρή πρόταση, χωρίς όμως να φαίνεται να υπάρχει ένα γερό υπόβαθρο πάνω στο οποίο να μπορεί να στηριχτεί.
Δευτερολόγησαν τα παρόντα μέλη του ΔΣ της ΕΕΦ, τονίζοντας ότι το εκπαιδευτικό σύστημα σχεδιάζεται από την κοινωνία και χρειάζεται προσοχή στην ροή των επιχειρούμενων αλλαγών μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης αλλά και στην εξασφάλιση των προϋποθέσεων ώστε η όποια αλλαγή να είναι εποικοδομητική.
Στο ίδιο πνεύμα παρενέβησαν και οι εκπρόσωποι των υπολοίπων επιστημονικών ενώσεων, χαιρέτισαν τον κοινό διάλογο, ο οποίος έχει εδραιωθεί μεταξύ των ειδικοτήτων του κλάδου, εξέφρασαν την έντονη αντίθεση και αντίσταση όλων μας στην προσπάθεια υποβάθμισης των Φυσικών Επιστημών και ζήτησαν την ενίσχυση τους, με το 22% του ωρολογίου προγράμματος, κάτι που αποτελεί τον μέσο όρο στα συστήματα των ευρωπαϊκών χωρών. Ως μείζον θέμα τέθηκε η ισότιμη αντιμετώπιση όλων των επιστημονικών αντικειμένων του κλάδου και η, εκ των ων ουκ άνευ, έμπρακτη αναγνώριση και ανάδειξη της αξίας της εργαστηριακής διδασκαλίας.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με παρεμβάσεις των παρευρισκομένων συναδέλφων, οι οποίοι ενίσχυσαν τον προβληματισμό της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και απαίτησαν από το ΥΠΠΕΘ η οποιαδήποτε προσπάθεια ενοποίησης των ειδικοτήτων να προκύψει μέσα από έναν αξιόπιστο και ειλικρινή διάλογο.
Από το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ.