Τρίτη, 22 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΚαλλιτεχνικάΟ Αλ Πατσίνο...

Ο Αλ Πατσίνο θεωρήθηκε πολύ κοντός, από τον Μάρλον Μπράντο ταινία «Ο Νονός»

Ο Αλ Πατσίνο θεωρήθηκε πολύ κοντός, από τον Μάρλον Μπράντο ζητήθηκε να κάνει δοκιμαστικό και ο σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα παραλίγο να απολυθεί: Ο σκηνοθέτης και το καστ του «Νονού» θυμήθηκαν το Σάββατο, κατά τη συνάντησή τους στη Νέα Υόρκη με την ευκαιρία της 45ης επετείου της ταινίας, τις δοκιμασίες, την επιμονή και την έμπνευση που είχαν ως αποτέλεσμα τις βραβευμένες με Όσκαρ ταινίες για τη Μαφία.

Για τον Κόπολα, η καλτ ταινία «Ο Νονός» δεν θα μπορούσε να γίνει σήμερα επειδή τα στούντιο θα αρνούνταν να αναλάβουν ένα τέτοιο σχέδιο. «Δεν θα είχε πάρει ποτέ το πράσινο φως» από κάποιο στούντιο, δήλωσε στο στρογγυλό τραπέζι που οργανώθηκε από το κινηματογραφικό φεστιβάλ της Τραϊμπέκα. «Τίποτε δεν παίρνει το πράσινο φως παρά μόνο αν είναι μια ταινία που θα έχει πολλές συνέχειες ή μια ταινία εμπνευσμένη από τα κόμικς της Marvel», πρόσθεσε.

Στο στρογγυλό τραπέζι κάθονταν και πολλοί από τους βασικούς ηθοποιούς της ταινίας, όπως ο Αλ Πατσίνο, ο Ρόμπερτ Ντιβάλ και ο Τζέιμς Κάαν, αλλά επίσης ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ο οποίος ήταν παρών στη δεύτερη ταινία του «Νονού». Οι παριστάμενοι παρακολούθησαν διαδοχικά τις ταινίες «Ο Νονός» (1972) και «Ο Νονός: Μέρος Β» (1974) μαζί μ’ ένα κοινό 6.000 ανθρώπων κατά το κλείσιμο του φεστιβάλ της Τραϊμπέκα.

Ο σκηνοθέτης, ο οποίος έχει τιμηθεί δύο φορές με Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες για τις ταινίες «Η συνομιλία» και «Αποκάλυψη Τώρα», αναφέρθηκε επίσης στις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη διάρκεια των γυρισμάτων.
Μέχρι και πολλές εβδομάδες μετά την έναρξη των γυρισμάτων, δεν είχε πάψει να κυκλοφορεί η φήμη ότι ο Φράνις Φορντ Κόπολα επρόκειτο να αντικατασταθεί.

Ο Κόπολα υπενθύμισε επίσης πως το στούντιο Paramount, που έκανε την παραγωγή της ταινίας, δεν ήθελε τον Μάρλον Μπράντο, που τελικά τιμήθηκε με Όσκαρ πρώτου ρόλου για την ερμηνεία του ως Βίτο Κορλεόνε, αλλά ούτε και τον Αλ Πατσίνο. «Μου είπαν (διευθυντές του στούντιο) πως το να έχω τον Μπράντο στην ταινία θα την κάνει λιγότερο εμπορική απ’ ό,τι αν έχω κάποιον εντελώς άγνωστο», είπε ο Κόπολα.

Το στούντιο αργότερα συμφώνησε «εφόσον ο Μάρλον θα έκανε ένα δοκιμαστικό και θα το έκανε δωρεάν και θα έβαζε ρήτρα ένα εκατομμύριο δολάρια ότι δεν θα προκαλούσε φασαρίες στη διάρκεια της παραγωγής». Έτσι ο θρυλικός ηθοποιός ταινιών όπως οι «Το λιμάνι της αγωνίας» και «Λεωφορείον ο Πόθος» πήρε τον ρόλο έπειτα από δοκιμαστικό.

Στο δοκιμαστικό αυτό ο Μπράντο είχε την ιδέα να βάλει μέσα στο στόμα του κομμάτια χαρτί ώστε να έχει το ύφος «ενός μπουλντόγκ», αφηγήθηκε ο Φράνσις Φορντ Κόπολα. Σκέφτηκε επίσης, χωρίς υπόδειξη από τον σκηνοθέτη, να υιοθετήσει μια λαρυγγώδη φωνή που έμεινε στην ιστορία, σχεδόν ένα ψιθύρισμα. Έπειτα από μερικά λεπτά, ο Μάρλον Μπράντο απαντούσε στο τηλέφωνο με τη φωνή του Δον Κορλεόνε, θυμάται ο Φράνσις Φορντ Κόπολα.

Όμως η αρχή δεν ήταν καθόλου ευοίωνη. Ο Κόπολα παραλίγο να απολυθεί αρκετές φορές και συνάντησε σκληρή αντίσταση όταν θέλησε να προσλάβει τόσο τον Μπράντο, όσο και τον Αλ Πατσίνο. Θυμάται ότι η Paramount ήθελε να τοποθετήσει χρονικά το σενάριο της ταινίας στη δεκαετία του 1970 και να κάνει κάτι «φθηνό και γρήγορο». Και τρεις εβδομάδες μετά την έναρξη των γυρισμάτων, οι φασαρίες δεν είχαν τελειώσει. «Στους ανθρώπους του στούντιο δεν άρεσε καθόλου ο Μπράντο. Έλεγαν πως μουρμουρίζει και πως μασάει τα λόγια του και απεχθάνονταν την ταινία… Ήταν πολύ σκοτεινή», είπε ο Κόπολα. Οι δύο ταινίες κέρδισαν εννέα Όσκαρ και έγιναν κλασικές του παγκόσμιου κινηματογράφου. Ο Πατσίνο χρειάσθηκε να κάνει «αναρίθμητα» δοκιμαστικά για τον ρόλο του Μάικλ Κορελόνε. Οι επικεφαλής του στούντιο πίστευαν ότι είναι υπερβολικά κοντός και ήθελαν για τον ρόλο τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ ή τον Ράιαν Ο’ Νιλ. Όμως ο Κόπολα επέμεινε επειδή «κάθε φορά που διάβαζα το σενάριο, έβλεπα πάντα το πρόσωπο του Πατσίνο, ιδιαίτερα στις σκηνές στη Σικελία».

Ο Πατσίνο είπε πως ήθελε αρχικά τον ρόλο του θερμοκέφαλου γιου, του Σόνι, και πίστευε πως ο Κόπολα «ήταν τρελός» που ήθελε να τον βάλει να υποδυθεί τον Μάικλ. «Σκεφτόμουν ότι πρόκειται είτε για όνειρο είτε για αστείο … και μετά άρχισε όλη η δοκιμασία μ’ αυτούς να μην με θέλουν και με τον Φράνσις να με θέλει», θυμάται ο Πατσίνο. Η ταινία έβαλε τις βάσεις της σταδιοδρομίας του ως ενός από τους πιο αξιόλογους και βραβευμένους ηθοποιούς της γενιάς του.

Η τύχη έπαιξε ρόλο στη δημιουργία μερικών από τις πιο αξιομνημόνευτες σκηνές των δύο ταινιών. Η αποκάλυψη από τη σύζυγο του Κορλεόνε, την Κέι (Νταϊάν Κίτον), ότι έκανε άμβλωση εξαιτίας της φρίκης της για τα εγκλήματα του συζύγου της είχε προταθεί από την Τάλια Σάιρ (Κόνι).

Και η γάτα που ο Μπράντο κρατάει στην αγκαλιά του στην εναρκτήρια σκηνή του «Νονού», η οποία έρχεται σε έντονη αντίθεση με την τρομακτική παρουσία του, ήταν επίσης μια προσθήκη της τελευταίας στιγμής. «Έβαλα αυτή τη γάτα στα χέρια του. Ήταν η γάτα του στούντιο. Τελειώσαμε με ένα και μόνο γύρισμα», είπε ο Κόπολα. ΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΖΜΑ από την ταινία: ..

Ο Μάικλ προσφέρει να εξαγοράσουν το μερίδιο του Γκριν αλλά απορρίπτει με αγένεια την πρότασή του. Ο Γκριν πιστεύει ότι οι Κορλεόνε είναι αδύναμοι και ότι αυτός μπορεί να εξασφαλίσει μια καλύτερη συμφωνία από το Μπαρτσίνι. Καθώς ο Μο και ο Μάικλ διαπραγματεύονται, ο Φρέντο παίρνει το μέρος του Μο. Αργότερα, ο Μάικλ προειδοποιεί το Φρέντο να μην ξαναπάρει ποτέ το μέρος κάποιου άλλου έναντι της οικογένειας.

Ο Μάικλ επιστρέφει σπίτι. Σε μια ιδιωτική στιγμή, ο Βίτο εξηγεί ότι υποψιάζεται πως η οικογενειακοί εχθροί θα προσπαθήσουν να δολοφονήσουν το Μάικλ χρησιμοποιώντας έναν αξιόπιστο συνεργάτη, ο οποίος θα κανονίσει μια συνάντηση ως πρόσχημα για τη δολοφονία. Επίσης, ο Βίτο αποκαλύπτει ότι ποτέ δεν ήθελε μια εγκληματική ζωή για το Μάικλ, ελπίζοντας ότι ο νεότερος γιος θα κατείχε νόμιμη εξουσία ως Γερουσιαστής ή Κυβερνήτης. Λίγο μετά, ο Βίτο πεθαίνει ενώ έπαιζε με τον εγγονό του Άντονι στον τοματόκηπό του. Κατά την ταφή, ο Τέσιο μεταφέρει μια πρόταση για συνάντηση με το Μπαρτσίνι, αναγνωρίζοντας έτσι τον Τέσιο ως τον προδότη που περίμενε ο Βίτο. Ο Μάικλ οργανώνει μια σειρά φόνων που συμβαίνουν ταυτόχρονα ενώ αυτός βρίσκεται, ως νονός, στη βάπτιση του νεογέννητου γιου της Κόνι και του Κάρλο:

  • Ο Δον Στράτσι πυροβολείται μαζί με τους άνδρες του σ’ ένα ασανσέρ από τον Κλεμέντσα.
  • Ο Μο Γκριν, έχοντας πάει για μασάζ, πυροβολείται στο μάτι από ένα άγνωστο δολοφόνο.
  • Ο Δον Κουνέο παγιδεύεται σε μια περιστεφόμενη πόρτα και πυροβολείται από το Γουίλι Κίτσι.
  • Ο Δον Τατάλια δολοφονείται στο κρεβάτι του, μαζί με μια πόρνη, από το Ρόκο Λαμπόνε κι ένα άγνωστο συνεργάτη.
  • Ο Δον Μπαρτσίνι, μαζί με το σωματοφύλακά του, πυροβολούνται από τον Αλ Νέρι που έχει μεταμφιεστεί με στολή αστυνομικού.

Μετά τη βάπτιση, ο Τέσιο πιστεύει πως ο ίδιος και ο Χάγκεν είναι καθ’οδόν προς τη συνάντηση μεταξύ του Μάικλ και του Μπαρτζίνι που ο ίδιος έχει κανονίσει. Αντ’ αυτού, αυτός περικυκλώνεται από το Γουίλι Κίτσι και τους άνδρες του καθώς ο Χέιγκεν απομακρύνεται. Συνειδητοποιώντας ότι ο Μάικλ ξεσκέπασε την προδοσία του, ο Τέσιο λέει στο Χέιγκεν ότι πάντα σεβόταν το Μάικλ και ότι η προδοσία του «ήταν απλώς μια δουλειά». Ρωτά αν ο Τομ μπορεί να το γλιτώσει για «χάρη του παλιού καιρού», αλλά ο Τομ του λέει ότι αυτό είναι αδύνατο. Εν τω μεταξύ, ο Μάικλ ξεσκεπάζει τον Κάρλο σχετικά με τη δολοφονία του Σόνι και τον εξαναγκάζει να παραδεχθεί το ρόλο του στην ενέδρα. Ο Μάικλ διαβεβαιώνει τον Κάρλο ότι δε θα πεθάνει, αλλά ότι η τιμωρία του θα είναι ο αποκλεισμός απ’ όλες τις οικογενειακές επιχειρήσεις. Δίνει ένα αεροπορικό εισιτήριο για το Λας Βέγκας στον Κάρλο να «εξοριστεί». Ωστόσο, όταν ο Κάρλο μπαίνει σε ένα αυτοκίνητο για το αεροδρόμιο, στραγγαλίζεται από τον Κλεμέντσα, σύμφωνα με τις διαταγές του Μάικλ.

Αργότερα, μια υστερική Κόνι έρχεται αντιμέτωπη με το Μαικλ, κατηγορώντας τον ότι δολοφόνησε τον Κάρλο. Η Κέι ρωτά το Μάικλ σχετικά με την κατηγορία της Κόνι, όμως εκείνος αρνείται να απαντήσει, υπενθυμίζοντάς της ότι δεν πρέπει ποτέ να τον ρωτά για τις δουλειές του. Εκείνη επιμένει και ο Μάικλ τη διαβεβαιώνει, καθησυχάζοντας τη ότι δεν έπαιξε ρόλο στο θάνατο του Κάρλο. Η Κέι τον πιστεύει ανακουφισμένη. Η ταινία τελειώνει με τον Κλεμένζα, καθώς επίσης τους νέους υπαρχηγούς Ρόκο Λαμπόνε και Αλ Νέρι υποβάλουν τα σέβη τους στο Μάικλ. Ο Κλεμένζα φιλά το χέρι του Μάικλ προσφωνώντας τον «Δον Κορλεόνε». Καθώς η Κέι τους κοιτά, η πόρτα κλείνει, κι εκείνη συνειδητοποιεί ότι ο Μάικλ είναι ο νέος Νονός.

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΙΕΦ στις 19:00 της 28ης Απριλίου 2025, στον 3ο όροφο του κτιρίου της ΕΣΗΕΑ, Ακαδημίας 20.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ 28.04.2025 Την ώρα που η Ελλάδα της μεταλλαγμένης σημιτικής φιλολοατκικής κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη αφελληνίζεται και αποορθοδοξοποιείται, τα κόμματα που εκπροσωπούνται στο ελληνικό και το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, δειλοί, άβουλοι, μοιραίοι, σιωπούν στο έγκλημα της βαθμηδόν τουρκοποίησης της...

ΜΙΛΑΝΕ ΟΛΟΙ ΜΙΛΑΕΙ .ΚΑΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi@otenet.gr www.egerssi.gr Η ριζοσπαστική αριστερά (ΣΥΡΙΖΑ) στις εθνικές εκλογές του Ιανουαρίου 2015, κέρδισε αυτές και ως πρώτο κόμμα, από τη στιγμή που δεν είχε αυτοδυναμία, σχημάτισε κυβέρνηση με την συνεργασία του δεξιού κόμματος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων,...

Το Πάσχα και Ανάσταση στον Θαυματουργό Άγιο Νικόλαο στην περιοχή στην θέση του κτήμα “Κοντογιάννη.

Το Πάσχα Πασκαλιά και η Λαμπρή-Στο Άγιο Νικόλαο εκ των κατοίκων της περιοχής συρρέουν στον θαυματουργό Άγιο Νικόλαο για να Ανάψουν την λαμπάδα στο Άγιο Νικόλαο και να κάνουν το τάμα στην πανάγια και στον Ιησού Χριστού να λέμε...