Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΑρχαιολογικά«Ο ρόλος της...

«Ο ρόλος της τέχνης και τα όριά της»

«…Από την αρχαιότητα έως σήμερα»

Πρόκειται για την Επιστημονική Ημερίδαπου διοργανώνει η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πέλλας το Σάββατο 18 Μαρτίου 2017, ώρα 10.00, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας, με αφορμή τη λήξη της περιοδικής εικαστικής έκθεσης «Πέλλα / Επεισόδια Μνήμης» (είχε εγκαινιαστεί στις 20 Νοεμβρίου 2016 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας).

Σκοπός της Ημερίδας είναι να προσεγγίσει διαχρονικά τον ρόλο που διαδραμάτισε η τέχνη στην ζωή του ανθρώπου, τυχόν μηνύματα που ήθελε να περάσει μέσα από αυτήν ο ίδιος ο δημιουργός, τη χρησιμοποίησή της από τους εκάστοτε παραγγελιοδότες της και, τέλος, τον ρόλο του ίδιου του καλλιτέχνη, την ελευθερία και τους περιορισμούς του, σε όλην αυτήν τη διαδικασία.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

Προεδρείο

Δρ. Μαρία Λιλιμπάκη-Ακαμάτη, Αρχαιολόγος, Επίτιμη Διευθύντρια Υπουργείου Πολιτισμού

10.00

Χαιρετισμοί

 10.20    

Δρ. Ευστράτιος Νανόγλου, Αρχαιολόγος, Εφορεία Αρχαιοτήτων Πέλλας

Το αντικείμενο της τέχνης στην Προϊστορία

10.40

Παναγιώτα Ατζακά, Ομότιμη Καθηγήτρια Αρχαιολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ψηφιδωτά δάπεδα: Γενική επισκόπηση της τέχνης του ψηφιδωτού με έμφαση στον ρόλο του θεματολογίου

11.00

Δρ. Νικόλαος Β. Παππάς, Αρχαιολόγος, Εφορεία Αρχαιοτήτων Πέλλας

«Κα σιωπσα λαλε»: Ο ρόλος της τέχνης και η έκφραση του καλλιτέχνη στο Βυζάντιο

11.20

Δρ. ΤριαντάφυλλοςΤρανός, Ζωγράφος, Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Πανεπιστημίου Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ζωγραφική χωρίς ήρωες

11.40

Συζήτηση

12.00

Διάλειμμα

<

Προεδρείο

Γεώργιος Τσακίρης, Ζωγράφος, Καθηγητής Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

12.20   

Δ.Ζουρούδης, Ζωγράφος, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Η μελέτη της αφαίρεσης ως εργαλείο χειραφέτησης και συστηματοποίησης της εικαστικής έρευνας ταυτόχρονα

12.40

Γιάννης Ζιώγας, Ζωγράφος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Tα όρια της σωματομετρικής προσέγγισης της εικαστικής πρακτικής

13.00

Δρ. Στέλλα Συλλαίου, Μουσειολόγος, Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Εξερευνώντας τα όρια της τέχνης στην ψηφιακή εποχή

13.20

Δρ. Δωροθέα Κοντελετζίδου, Ιστορικός της Τέχνης, Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Τα μη όρια της τέχνης

13.40

Συζήτηση
 

Πέλλα/Επεισόδια Μνήμης

Είναι ο τίτλος της περιοδικής εικαστικής έκθεσης που εγκαινιάστηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας την Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016, ώρα 12.00. Η έκθεση είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πέλλας με το 3o Εργαστήριο Ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) και το 1ο Εργαστήριο Ζωγραφικής της ίδιας Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Π.Δ.Μ.). Την οργάνωση και επιμέλεια της είχαν οι κύριοι Γιώργος Τσακίρης, Εικαστικός, Καθηγητής του Α.Π.Θ., Γιάννης Ζιώγας, Ζωγράφος, Επίκουρος Καθηγητής του Π.Δ.Μ. και ο Δρ. Νικόλαος Παππάς, Αρχαιολόγος της Εφορείας.

Μαζί με τους παραπάνω καθηγητές, στην έκθεση συμμετέχουν και οι εικαστικοί Φωτεινή Αλεξίου, Στέλλα Αποστολάκη, Βασιλική Βασιλείου, Δέσποινα Ζηλίδου, Rafael Jilavian, Χρυσάνθη Καραγιαννάκη, Θεοδότα Κόμπου, Μίνα Κουζούνη, Όλγα Κωστελίδου, Έφη Λαμπρίδου, Νάνσυ Παπαδοπούλου, Χρήστος Παπακωνσταντίνου, Πέτρος Πετρίδης, Ανδριάνα Ροδάκου, Αλέξανδρος Σκαρίμπας, Βασιλική Σκριβάνου, Ιωάννης Τομπουλίδης, Κλεοπάτρα Τσάλη, Άρτεμις Τσικέλη και Μαριτάσα Τσιμπλάκη. Με την παρουσίαση των εικαστικών έργων τους στο Μουσείο ολοκληρώνεται μια διαδικασία που ξεκίνησε τον Μάιο, όταν όλοι οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν τόσο στο Μουσείο όσο και στον Αρχαιολογικό Χώρο της Πέλλας. Τότε, ο χώρος και τα εκθέματα  λειτούργησαν ως

συμβάντα που ενεργοποίησαν επεισόδια,  «Επεισόδια Μνήμης», που είναι και ο τίτλος της έκθεσης, και οδήγησαν ως επακόλουθο σε εικαστικά αντικείμενα/σχόλια. Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν στον  χώρο ή διά του χώρου, κατανόησαν εκείνα που ο χώρος τους ενεργοποίησε και σχημάτισαν τις δικές τους ανταποκρίσεις. Ο τρόπος που προσεγγίζεται το αρχαιολογικό παρελθόν, τα αντικείμενα που έχει σχηματίσει, οι κοινωνικές δραστηριότητες που λειτουργούσαν κάποτε στην αρχαία πρωτεύουσα, όλα αυτά (και πολύ περισσότερα) αποτέλεσαν τους άξονες καλλιτεχνικής ερμηνείας του Αρχαιολογικού Μουσείου και του Χώρου της Πέλλας.

Τόσο κατά την πρώτη επίσκεψη όσο και κατά την έκθεση των έργων τους στο Μουσείο, ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε η υποστήριξη του Δήμου Πέλλας, ο οποίος παρείχε στους συμμετέχοντες τις μετακινήσεις και τη φιλοξενία τους στο Κωπηλατικό Κέντρο Γιαννιτσών.

Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 18 Μαρτίου 2017 (παράταση).

 

Ωράριο λειτουργίας του Μουσείου:

Τρίτη-Κυριακή: 09.00-16.00.

Δευτέρα: Κλειστά.

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Μισός Αιώνας Βάρβαρης Τουρκικής Κατοχής στην Κύπρο οι στρατηγικές επιδιώξεις της Τουρκίας.

τού Φοίβου Κλόκκαρη, αντιστράτηγου ε.α.* Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στη Κύπρο το 1974 και την κατοχή του βορείου τμήματος της. Η επεκτατική στρατηγική της Τουρκίας για την Κύπρο πηγάζει από τον εθνικό όρκο της τουρκικής εθνοσυνέλευσης...

Η Ιουλία Καλλιμάνη ΑΡΧΙΣΕ την περιοδεία γράφει sold out στης εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα σε Όλη την ΕΛΛΑΔΑ και το ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Μετά της εμφανίσεις στο Tokyo Theater Athens,που έκανε sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα η Ιουλία Καλλιμάνη τώρα κανί γράφει sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα σε ολη την ΕΛΛΑΔΑ και του εξωτερικού.. Ιουλία Καλλιμάνη, στο TOKIO sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα...

Ο αφανής κοινωνικός πόλεμος που οι άνθρωποι αγνοούν.

Η γλώσσα δεν είναι απλό όργανο επικοινωνίας. Οι άνθρωποι έχουν την ψευδαίσθηση ότι η γλώσσα αντανακλά παθητικά την πραγματικότητα, ότι τα γεγονότα είναι "ουδέτερα" και είναι δυνατή η καταγραφή τους όπως πραγματικά υπάρχουν "εκεί έξω". Η γλώσσα κατασκευάζει την πραγματικότητα,...

Κουίζ πέντε σχήματα μπήκαν μέσα με τα μπουνιά στην Θεσσαλονίκη.

Η επιχειρηματίες και καλλιτέχνες μπήκαν μέσα με τα μπουνιά δεν φέρουν τα αναμενόμενα Π. Χ ένα σχήμα ακόμα δεν ξεκινήσαν και την παρασκευή είχε χαμάλη προέλευση το οπίου έβαζε στους σερβιτόρους του να κάνουν τους πλέατες έκανε μόνο...