Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΦυσικήΕΕΦ: Η φυσική...

ΕΕΦ: Η φυσική εργαλείο δημοκρατίας, ανενεργή στο σχολείο

filntisisΜε ευκαιρία την ανάληψη των νέων του καθηκόντων ως Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, ο εκπαιδευτικός Παναγιώτης Φιλντίσης εξηγεί πώς η Φυσική Επιστήμη που άλλαξε τον κόσμο μας τον 21ο αιώνα, μετατράπηκε σε…άνευρο θεωρητικό μάθημα στις τάξεις όλων των βαθμίδων των ελληνικών σχολείων.

“Στο CERN πραγματοποιείται το μεγαλύτερο πείραμα της ανθρωπότητας στη Φυσική των στοιχειωδών σωματιδίων με εντυπωσιακά αποτελέσματα, η αστρονομία σε 20 χρόνια με τα νέα τηλεσκόπια αλλάζει τον κόσμο όπως τον αντιλαμβανόμαστε, η νανοτεχνολογία πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες των φυσικών μας πόρων, οι κβαντικοί υπολογιστές ανατρέπουν όλα όσα ξέραμε για τα δεδομένα της πληροφορίας, η Ιατρική Φυσική, οι υπεραγωγοί, η κβαντική Φυσική, δημιουργούν νέα άλματα στην εξέλιξη του κόσμου μας. Η Φυσική Επιστήμη δεν αποτελεί μόνο βασικό εργαλείο για ένα πολύ μεγάλο εύρος πανεπιστημιακών σχολών (ιατρική, πολυτεχνικές, γεωπονικές, πληροφορικής, τεχνολογίας) , είναι βασικό εργαλείο κατανόησης του κόσμου μας αλλά και εργαλείο Δημοκρατίας γιατί δημιουργεί ανθρώπους με ανεπτυγμένη κριτική σκέψη που μπορούν να κατανοήσουν κείμενα και διαθέτουν ταυτόχρονα μαθηματική ευχέρεια και γνώση φυσικών επιστημών.

Στο σύγχρονο δημόσιο σχολείο” επισημαίνει ο κ Φιλντίσης,”τα προγράμματα σπουδών είναι απαρχαιωμένα σε πλήρη αποσύνδεση με τις σημερινές επιστημονικές επαναστάσεις (βαρυτικά κύματα, σωματίδιο Higgs κλπ), δημιουργώντας στους μαθητές την εικόνα μιας ανενεργού επιστήμης. Η διδασκαλία της Φυσικής στο Λύκειο σταματά ουσιαστικά στο 1830 και οι ώρες διδασκαλίας μειώνονται σημαντικά στο Λύκειο!”

Η πρόταση της ΕΕΦ

Σύμφωνα με τις προτάσεις που επανειλημμένα έχει καταθέσει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών στο Υπουργείο Παιδείας, η διδασκαλία της Φυσικής στο Γυμνάσιο και το Λύκειο πρέπει να αναμορφωθεί.

  • Στις τρείς τάξεις του Γυμνασίου πρέπει να δημιουργηθούν τρεις κύκλοι ετήσιων μαθημάτων με δίωρη εβδομαδιαία διάρκεια.
  • Το μάθημα της Φυσικής σε συνάρτηση με τα Μαθηματικά πρέπει να εισάγει τους μαθητές στις τεχνικές μαθηματικής ανάλυσης προβλημάτων δίνοντας έμφαση στους νόμους της Φυσικής.
  • Για την επίτευξη των παραπάνω, απαιτείται εργαστηριακός εξοπλισμός και εξοπλισμός διαδραστικής μάθησης σε όλα τα σχολεία με ταυτόχρονη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες και την πρόσληψη ικανού αριθμού προσωπικού.

Στο Λύκειο…

Στόχος της Φυσικής στο Λύκειο είναι η εμβάθυνση με περισσότερη μαθηματική λεπτομέρεια και η εκμάθηση εννοιών και εργαλείων που θα βοηθήσουν τον μαθητή στην καθημερινότητά του, όσο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό, σύμφωνα με την ΕΕΦ, απαιτείται η αλλαγή του τρόπου εξέτασης της Φυσικής σε όλες τις τάξεις του Λυκείου με την ένταξη πειραματικού μέρους στην εξέταση (στα πρότυπα των διαγωνισμών Φυσικής).

 

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Κάθε ημέρα μας υπενθυμίζουν την προδοσία της Μακεδονίας μας.

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi@otenet.gr www.egerssi.gr Η Συμφωνία των Πρεσπών είναι μια κατάπτυστη Συμφωνία, μια ενδοτική Συμφωνία για τα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδος, μια Συμφωνία που στόχο έχει τη μείωση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων! Αυτή ήταν διαχρονικά η θέση μας και...

Μισός Αιώνας Βάρβαρης Τουρκικής Κατοχής στην Κύπρο οι στρατηγικές επιδιώξεις της Τουρκίας.

τού Φοίβου Κλόκκαρη, αντιστράτηγου ε.α.* Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στη Κύπρο το 1974 και την κατοχή του βορείου τμήματος της. Η επεκτατική στρατηγική της Τουρκίας για την Κύπρο πηγάζει από τον εθνικό όρκο της τουρκικής εθνοσυνέλευσης...

Η Ιουλία Καλλιμάνη ΑΡΧΙΣΕ την περιοδεία γράφει sold out στης εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα σε Όλη την ΕΛΛΑΔΑ και το ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Μετά της εμφανίσεις στο Tokyo Theater Athens,που έκανε sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα η Ιουλία Καλλιμάνη τώρα κανί γράφει sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα σε ολη την ΕΛΛΑΔΑ και του εξωτερικού.. Ιουλία Καλλιμάνη, στο TOKIO sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα...

Ο αφανής κοινωνικός πόλεμος που οι άνθρωποι αγνοούν.

Η γλώσσα δεν είναι απλό όργανο επικοινωνίας. Οι άνθρωποι έχουν την ψευδαίσθηση ότι η γλώσσα αντανακλά παθητικά την πραγματικότητα, ότι τα γεγονότα είναι "ουδέτερα" και είναι δυνατή η καταγραφή τους όπως πραγματικά υπάρχουν "εκεί έξω". Η γλώσσα κατασκευάζει την πραγματικότητα,...