Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΙστορικάΥπήρξε αυτοκίνητο στην...

Υπήρξε αυτοκίνητο στην αρχαία Ελλάδα , μάλιστα με αυτόματη πλοήγηση ( χωρίς οδηγό);

autokinito -texnologia arxaion ellinonΜία σχετικά άγνωστη πτυχή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού που αποδεικνύει τη τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων,στην μοναδική περιοδεύουσα έκθεση υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (τομέας Έρευνας και Τεχνολογίας) παρουσιάζεται για πρώτη φορά παγκοσμίως αυτόνομα στα Τρίκαλα με διοργανωτή το δήμο Τρικκαίων και την e-Τρίκαλα από 21 Σεπτεμβρίου 2015 μέχρι 15 Φεβρουαρίου 2016, με τίτλο:

«Το αυτοκίνητο στην αρχαία Ελλάδα από τους μυθικούς αυτοκινούμενους τρίποδες του Ηφαίστου μέχρι το αυτοπλοηγούμενο “υπάγον αυτόματο” του Ήρωνος».

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκθεση, μέσα από τη διατύπωση των ερωτημάτων:
Υπήρξε αυτοκίνητο στην αρχαία Ελλάδα και μάλιστα με αυτόματη πλοήγηση (δηλ. χωρίς οδηγό); Πότε και πού;
Πώς γινόταν ο προγραμματισμός του; Ποιές ήταν οι διάφορες πηγές ενέργειας για την αυτόνομη κίνησή του;
Τι είδους κιβώτια ταχυτήτων διέθετε για την αυξομείωση της ροπής και της ταχύτητάς του; Πώς έστριβε αυτόματα αριστερά, δεξιά και πως εκτελούσε οπισθοπορεία; Σε τι είδος οδόστρωμα κινούνταν;
Ενσωματώθηκαν ενδεικτικά όργανα μέτρησης (π.χ. χιλιομετρητές) σε τροχοφόρα οχήματα; Επινοήθηκαν σύνδεσμοι τύπου Cardan (1800 χρόνια πριν τον …Cardan) και τροχοί τύπου Caster; Υπήρξε ατμοκίνηση και αεριοπροώθηση στην αρχαία Ελλάδα; Χρησιμοποιήθηκαν η ιμαντοκίνηση, η οδοντοκίνηση και η αλυσοκίνηση για τη μετάδοση της κίνησης;
Εφαρμόστηκαν κινηματικοί μηχανισμοί για τη μετατροπή της περιστροφικής κίνησης σε παλινδρομική και το αντίστροφο; Χρησιμοποιήθηκαν έμβολα και κύλινδροι, βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, ελατήρια, αλυσοτροχοί, οδοντωτοί τροχοί και κανόνες, κοχλίες και περικόχλια;
Υπήρξαν οι προϋποθέσεις στην αρχαία Ελλάδα για την δημιουργία ενός αυτοκινήτου όμοιου με αυτού της σύγχρονης εποχής;

H συγκεκριμένη έκθεση (με λειτουργικά εκθέματα, αναλυτικά σχέδια και λεπτομερείς πληροφορίες) απαντά θετικά με την εγκυρότητα και την αξιοπιστία του Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά που λειτουργεί στο Κατάκολο και την Αρχαία Ολυμπία (Μουσείο Αρχιμήδη).

Μέσα από την θεματική αυτή έκθεση το μουσείο (για άλλη μια φορά) αναδεικνύει αυτήν τη σχετικά άγνωστη πτυχή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού και αποδεικνύει ότι η τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων λίγο πριν το τέλος του αρχαιοελληνικού κόσμου ήταν συγκλονιστικά όμοια με τις απαρχές της σύγχρονης τεχνολογίας μας.

Η πορεία του δυτικού τεχνολογικού πολιτισμού, όπως ο κ. Κοτσανάς δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεν ήταν μια αύξουσα γραμμική εξέλιξη, όπως συνήθως γνωρίζουμε, αλλά μια ταχύτατη ανάπτυξη και κορύφωση κατά τον 3ο αιώνα π.Χ., μια υποχώρηση και απώλεια αυτής της τεχνολογίας στους επόμενους αιώνες και μια σταδιακή επανάκτησή της, με τον 14ο αιώνα μ.Χ. να ισοβαθμίζει την τεχνολογία αιχμής των αρχών του 2ου π.Χ. αιώνα.

Η εξέλιξη της σημερινής μας τεχνολογίας λοιπόν, διευκρινίζει ο ίδιος, θα ήταν αμφίβολη χωρίς την ανέξοδη «επανάκτηση» από το Δυτικό πολιτισμό (μετά από 1500 χρόνια ωρίμανσης) αυτής της αξιοθαύμαστης λησμονημένης αρχαιοελληνικής τεχνολογίας.

Η εξερεύνηση αυτής της εποχής που η τεχνολογία αιχμής δεν κατοχυρωνόταν αποδεικνύει περίτρανα πόσα περισσότερα (από όσα νομίζουμε) χρωστά ο σύγχρονος Δυτικός Τεχνολογικός Πολιτισμός στους Έλληνες

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Μισός Αιώνας Βάρβαρης Τουρκικής Κατοχής στην Κύπρο οι στρατηγικές επιδιώξεις της Τουρκίας.

τού Φοίβου Κλόκκαρη, αντιστράτηγου ε.α.* Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στη Κύπρο το 1974 και την κατοχή του βορείου τμήματος της. Η επεκτατική στρατηγική της Τουρκίας για την Κύπρο πηγάζει από τον εθνικό όρκο της τουρκικής εθνοσυνέλευσης...

Η Ιουλία Καλλιμάνη ΑΡΧΙΣΕ την περιοδεία γράφει sold out στης εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα σε Όλη την ΕΛΛΑΔΑ και το ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Μετά της εμφανίσεις στο Tokyo Theater Athens,που έκανε sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα η Ιουλία Καλλιμάνη τώρα κανί γράφει sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα σε ολη την ΕΛΛΑΔΑ και του εξωτερικού.. Ιουλία Καλλιμάνη, στο TOKIO sold out εμφανίσεις η καλλιτέχνιδα...

Ο αφανής κοινωνικός πόλεμος που οι άνθρωποι αγνοούν.

Η γλώσσα δεν είναι απλό όργανο επικοινωνίας. Οι άνθρωποι έχουν την ψευδαίσθηση ότι η γλώσσα αντανακλά παθητικά την πραγματικότητα, ότι τα γεγονότα είναι "ουδέτερα" και είναι δυνατή η καταγραφή τους όπως πραγματικά υπάρχουν "εκεί έξω". Η γλώσσα κατασκευάζει την πραγματικότητα,...

Κουίζ πέντε σχήματα μπήκαν μέσα με τα μπουνιά στην Θεσσαλονίκη.

Η επιχειρηματίες και καλλιτέχνες μπήκαν μέσα με τα μπουνιά δεν φέρουν τα αναμενόμενα Π. Χ ένα σχήμα ακόμα δεν ξεκινήσαν και την παρασκευή είχε χαμάλη προέλευση το οπίου έβαζε στους σερβιτόρους του να κάνουν τους πλέατες έκανε μόνο...