Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Πρωτοβουλία

Για τη Διάδοση του Ποδηλάτου ως Εναλλακτικού Μέσου Αστικής Μετακίνησης

BikeRespect.gr

Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης Πρόεδρο κ. Χρήστο Στεφανίδη Αλεξάνδρου Παπαναστασί Θεσσαλονίκη

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε Κατ’ αρχάς θα θέλαμε να σας επισημάνουμε ότι το BikeRespect, ως πρωτοβουλία προώθησης του ποδηλάτου, στηρίζει τις προσπάθειες του Ο.Α.Σ.Θ, ώστε να καταξιωθεί το μοναδικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς στην Θεσσαλονίκη που είναι το λεωφορείο, στην συνείδηση των πολιτών, ως ένας ευέλικτος-οικονομικός τρόπος αστικής μετακίνησης και να μειωθεί έτσι η επιβάρυνση των οδικών αρτηριών από τις μετακινήσεις με Ι.Χ. Επίσης μας χαροποιεί το γεγονός πως ο Ο.Α.Σ.Θ. στοχεύει στην απόκτηση νέων φιλικότερων προς το περιβάλλον λεωφορείων που θα εκσυγχρονίσουν τον συγκοινωνιακό στόλο.

Άλλωστε, όπως θα γνωρίζετε η πανευρωπαϊκή τάση αυτήν την στιγμή είναι η προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακινήσεων στα αστικά κέντρα, με ιδιαίτερη βαρύτητα να δίνεται αφενός, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, και αφετέρου στην προώθηση της χρήσης ποδηλάτων από τους πολίτες των πόλεων.

Με τους δύο αυτούς τρόπους μετακίνησης να αλληλοσυμπληρώνουν ο ένας τον άλλον, θεωρούμε πως έχουν συμβάλλει στην αποσυμφόρηση αρκετών ευρωπαϊκών πόλεων, παραπλήσιων της Θεσσαλονίκης.

Ως εκ τούτου θα θέλαμε να μας διασαφηνίσετε την πολιτική του Ο.Α.Σ.Θ. ως προς την χρήση των αστικών λεωφορείων για την μετακίνηση ποδηλάτων, και ειδικότερα ποδηλάτων ‘’σπαστού τύπου’’.

Καθώς μας αναφέρθηκε από μέλη της πρωτοβουλίας μας πως σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγοί λεωφορείων τους απαγόρευσαν να επιβιβαστούνε στα λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ., καίτοι είχαν να μεταφέρουν αυτά των μικρών διαστάσεων αναδιπλούμενα ποδήλατα.

Τα ποδήλατα ‘’σπαστού τύπου’’ εκτός του το ότι είναι μικρών διαστάσεων, αναλογούν σε μέγεθος ταξιδιωτικής βαλίτσας (32x66x75 cm), με αποτέλεσμα να μην καταλαμβάνουν μεγάλο χώρο, και να μην στερούν έτσι χώρο από τους συνεπιβάτες των λεωφορείων.

Εξάλλου αρκετές γραμμές του Ο.Α.Σ.Θ. χρησιμοποιούνται από επιβάτες του Ο.Α.Σ.Θ. για την μεταφορά των ταξιδιωτικών αποσκευών τους, χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα στα λεωφορεία, ακόμα και σε αυτά που δεν έχουν οριοθετημένους χώρους μεταφοράς χειραποσκευών.

Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε πως αντιλαμβανόμαστε το περιορισμένο(σε ώρες αιχμής) του χώρου των επιβατικών λεωφορείων, και πως δεν διαπραγματευόμαστε κάτι μη-ρεαλιστικό στην υλοποίηση του.

Εξάλλου μπορούν να αναπτυχθούν συνεργίες από κοινού του Ο.Α.Σ.Θ. με τους χρήστες των ποδηλάτων, κάτι που θα ωφελήσει από κοινού και τα δύο εμπλεκόμενα μέρη, καθώς θα οδηγήσει και στην μερική αποσυμφόρηση των δρόμων πράγμα που πιστεύουμε πως ταλαιπωρεί καθημερινά το προσωπικό του Ο.Α.Σ.Θ., και θα δώσει ευκαιρία στους ποδηλάτες να μπορούν μετακινούνται και σε άλλες περιοχές της πόλης.

Για παράδειγμα θα μπορούν να υπάρχουν και τα ανάλογα λεωφορεία που να φέρουν σχεδιασμένα διακριτικά ποδηλάτου, και να μεταφέρουν το μήνυμα ‘’μεταφέρω ποδήλατο, μετακινήσου με ποδήλατο, ποδήλατο και λεωφορείο μαζί’’, κάτι που θα σχολιασθεί ευμενώς από την κοινωνία της Θεσσαλονίκης.

Κοντολογίς βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι εξελίξεων όπου η αγορά νέων λεωφορείων, σε συνδυασμό με την οσονούπω ολοκλήρωση του δικτύου ποδηλατοδρόμων(12χλμ), και η μελλοντική ολοκλήρωση του ΜΕΤΡΟ, αναμένεται να αλλάξουν ρηξικέλευθα το συγκοινωνιακό τοπίο της Θεσσαλονίκης

. Όπου η αύξηση στα προσφερόμενα μέσα μαζικής μεταφοράς σε συνδυασμό με τα εναλλακτικά μέσα αστικής μεταφοράς(ποδήλατα), μπορούν να οδηγήσουν στην αλλαγή του χάρτη μετακινήσεων στην πόλη. Ευελπιστούμε πως η διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ.

θα αντιμετωπίσει με θετικό τρόπο αυτήν μας την πρόταση, καθώς στο παρελθόν έχει αποδείξει πως γνωρίζει να αφουγκράζεται το κοινό αίσθημα, με την αγορά λεωφορείων μετακίνησης για τα Α.Μ.Ε.Α, την πύκνωση των συγκοινωνιακών γραμμών, την εισαγωγή τηλεματικής στις στάσεις των λεωφορείων κλπ.

Εξάλλου ο οργανισμός αποτελεί τον συγκοινωνιακό στυλοβάτη της πόλης, και έχει αποδείξει στο παρελθόν πως ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες πως γνωρίζει να εξυπηρετεί τους κατοίκους.

Ελπίζουμε πως από κοινού θα συμβάλλουμε στην επίτευξη του στόχου για μια ανθρώπινη πόλη, και για μια μεγαλύτερη ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις.

Με Εκτίμηση Ομάδα του BikeRespect.gr

Στοιχεία Επαφής Ε-mail: symelidis@bikerespect.gr Κινητό 6974 710 159

Κοινοποίηση -Πρόεδρο Σ.Α.Σ.Θ.

– Νομάρχη Θεσσαλονίκης – Δήμαρχο Θεσσαλονίκης

– Αντιδήμαρχο Έργων και Κυκλοφορίας

– Αντιδήμαρχο Δημοτικής Αστυνομίας

– Ένωση Ποδηλατικών Σωματείων Μακεδονίας-Θράκης ΕΠΣΜΑΘ

– Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

– Μέλη πρωτοβουλίας BikeRespect.gr (1735 μέχρι σήμερα)

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Πρακτικές Εφαρμογές της Πυρηνικής Φυσικής με πολύ απλά λόγια.

* Γράφει ο Στέφανος Ευαγγέλου Μπινιάρης Τη Μελέτη μου αυτήν την  παρουσίασα διαδικτυακά στις 14.03.2024 στις 20.00 η ώρα από τον ΙΧΑ  Το παρόν γραπτό κείμενο διαφέρει κατά τι από την Ομιλία, αφού εδώ δεν υπάρχει ένας αυστηρός περιορισμός έκτασης του κειμένου. Με...

Ορισμός της 19ης Μαΐου ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας Ελλήνων του Πόντου.

Εκδηλώσεις για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το έτος 2024           Με το Ν. 2193/1994 (Α΄32) καθιερώθηκε η 19η Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ελληνισμού του Πόντου και με το Π.Δ....

Κάθε ημέρα μας υπενθυμίζουν την προδοσία της Μακεδονίας μας.

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi@otenet.gr www.egerssi.gr Η Συμφωνία των Πρεσπών είναι μια κατάπτυστη Συμφωνία, μια ενδοτική Συμφωνία για τα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδος, μια Συμφωνία που στόχο έχει τη μείωση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων! Αυτή ήταν διαχρονικά η θέση μας και...

Μισός Αιώνας Βάρβαρης Τουρκικής Κατοχής στην Κύπρο οι στρατηγικές επιδιώξεις της Τουρκίας.

τού Φοίβου Κλόκκαρη, αντιστράτηγου ε.α.* Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στη Κύπρο το 1974 και την κατοχή του βορείου τμήματος της. Η επεκτατική στρατηγική της Τουρκίας για την Κύπρο πηγάζει από τον εθνικό όρκο της τουρκικής εθνοσυνέλευσης...