Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς και παιδαγωγούς
Οι Εκδόσεις Άμμος και οι συνεργάτες τους, με αφορμή και ερέθισμα τα επιτυχημένα εργαστήρια και επιμορφωτικά προγράμματα που υλοποιούν καθημερινά στα νηπιαγωγεία, στα δημοτικά σχολεία και στο καινούριο τους χώρο, Κρυψώνα, Αθηνάς 30, Μοναστηράκι, οργανώνουν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον σεμινάριο στο οποίο ενήλικες, κυρίως εκπαιδευτικοί, νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και παιδαγωγοί, θα έχουν την ευκαιρία να επεξεργαστούν διάφορα είδη γραπτού λόγου (παραμύθια, διηγήματα, ποιήματα) και στην συνέχεια μέσα από διαφορετικές μεθόδους όπως θεατρικό παιχνίδι, δραματοποίηση, κινητικά παιχνίδια, σύστημα Orff, κ.ά, θα μάθουν να ζωντανεύουν κείμενα, έτσι ώστε μέσα από αυτά, να προκύψει ένα θεατρικό δρώμενο, μια δραματοποίηση, έναν αυτοσχεδιασμό, μια αφήγηση ή μια παράσταση.
Το σεμινάριο αυτό ξεκινάει την Τρίτη 10 Μαρτίου 2009 και χωρίζεται σε τέσσερις συναντήσεις που θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη στις 19:00-20:30.
Το κόστος παρακολούθησης είναι 160 ευρώ και στο τέλος θα δοθεί βεβαίωση.
Το 1ο, 2ο και 3ο εργαστήρι χωρίζονται σε 2 σκέλη, στο βιωματικό σκέλος που διαρκεί 60 λεπτά και στο θεωρητικό σκέλος που διαρκεί 30 λεπτά το καθένα.
Το 1ο εργαστήρι βασίζεται σε ένα παραμύθι. Το βιωματικό σκέλος περιλαμβάνει διάφορες ασκήσεις που αφορούν στη σωματική έκφραση (ασκήσεις ζεστάματος, εμπιστοσύνης, ξεμπλοκαρίσματος κι επικοινωνίας) κι ακόμα ασκήσεις αυτοσχεδιασμού και δραματοποίησης που αφορούν στους χαρακτήρες του παραμυθιού, στις αντιθέσεις τους, στους στόχους τους, στις σχέσεις μεταξύ τους και στις δράσεις τους.
Στο θεωρητικό σκέλος θα αναλύσουμε όλα όσα δουλέψαμε στο βιωματικό μέρος, αλλά και το πώς κάνουμε την επιλογή δράσεων-σκηνών στο παραμύθι, πώς το επενδύουμε ηχητικά και μουσικά, πώς χρησιμοποιούμε τη φωνή καθώς και διάφορα αντικείμενα-props για να υποστηρίξουμε καλύτερα το παραμύθι.
Το 2ο εργαστήρι βασίζεται σ’ ένα λογοτεχνικό κείμενο, από αυτά που δουλεύουν οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους στη τάξη. Το βιωματικό σκέλος περιλαμβάνει ασκήσεις αυτοσχεδιασμού, αυτοσχεδιασμού με αντικείμενο, μουσικής αφύπνισης και ευαισθητοποίησης, χρήση ήχων με όργανα του ORFF, χρήση φωνής, χρήση ήχων με το σώμα και με αντικείμενα, υποβολή ατμόσφαιρας. Στο θεωρητικό σκέλος θα αναλύσουμε και θα εξηγήσουμε διεξοδικά ό,τι δουλέψαμε στο βιωματικό.
Το 3ο εργαστήρι βασίζεται σ’ ένα ποίημα, από αυτά που δουλεύουν οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους στη τάξη. Το βιωματικό σκέλος περιλαμβάνει ασκήσεις αυτοσχεδιασμού με ερέθισμα τις λέξεις, ασκήσεις ρυθμού και παύσεων, χρήση φωνής και ήχων, χρήση αντικειμένων, υποβολή ατμόσφαιρας, performing. Στο θεωρητικό σκέλος θ’ αναλύσουμε πώς δουλεύουμε τις αισθήσεις σε σχέση με το ποίημα, πώς σωματοποιούμε τις λέξεις και τ’ αφηρημένα-συμβολικά νοήματα, πώς δημιουργούμε εικόνες και τέλος πώς τις ζωντανεύουν.
Το 4ο εργαστήρι είναι workshop, βασίζεται σε όλα τα προηγούμενα κι είναι μόνο βιωματικό. Η ομάδα, καλείται να προετοιμάσει ομαδικά ένα βιωματικό μάθημα με βάση αυτά που έμαθε. Ο τρόπος που θα το πετύχει αυτό είναι να χωριστούν σε ομάδες και χρησιμοποιήσουν η κάθε ομάδα με την σειρά, τους υπόλοιπους ως μαθητές. Θα επιλέξουν ένα κείμενο που θα το προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο και στην συνέχεια θα χρειαστεί να κάνουν μεταξύ τους διανομή ρόλων για το τι αναλαμβάνει ο καθένας προκειμένου να ολοκληρώσουν το βιωματικό μάθημα.
Έτσι θα τους δοθεί μια ευκαιρία να δουλέψουν ομαδικά και δημιουργικά μεταξύ τους, αλλά και να μπουν στη θέση των μαθητών τους. Με την Μαρίνα Βήλλου, εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού.
Απαραίτητη η κράτηση θέσεων στο τηλ. 213 00 40 244
Υπεύθυνη Επικοινωνίας, Λίζα Κουτσουδάκη:
Τηλ: 213 004 02 44,
email: info@kripsona.gr, www.kripsona.gr