Πέμπτη, 21 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΓνώμεςΠου πάνε οι...

Που πάνε οι εισπράξεις από τα διόδια;;

diodiaΤου Τ. Παναγιωτόπουλου (πολ. μηχανικού):

Από πρόχειρους υπολογισμούς για ένα χιλιόμετρο ενός τμήματος εθνικού δρόμου πλάτους 20m… το κόστος για την κατασκευή του ανέρχεται στο ποσό του 8.000.000 ευρώ.

Δηλαδή με απλά λόγια το κόστος κατασκευής είναι 100ευρώ/m2 , αν υπολογίσουμε για… γεφυρώσεις αρδευτικά κλπ ένα διπλάσιο κόστος ανηγμένο σε m2 τροποποιείται σε…200ευρώ/m2.

Αν διπλασιάσουμε το συνολικό κόστος για απρόβλεπτα και διάφορα ειδικά έργα το συνολικό κόστος τροποποιείται σε 400 ευρώ/m2.

Αυτό σημαίνει ότι για την κατασκευή ενός χιλιομέτρου απαιτείται κόστος 400Χ20Χ1000 = 8.000.000 ευρώ /km.Επίσης από πρόχειρους υπολογισμούς τα έσοδα σε ετήσια βάση από τις εισπράξεις των διοδίων ανέρχονται σε περίπου 2.177.000.000 δίς ευρώ.

Τα τμήματα του εθνικού μας δικτύου που μπορούν να ενώσουν ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια είναι:

1. ΑΘΗΝΑ-ΠΑΤΡΑ = 220km (εισπράξεις 10.000Χ6Χ366 = 110.000.000 ευρώ)

2. ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ = 250km (εισπράξεις 20.000Χ8Χ366 = 58.000.000 ευρώ)

3. ΠΑΤΡΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ = 150km (εισπράξεις 20.000Χ4Χ366 = 30.000.000 ευρώ )

4. ΡΙΟ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ = 225km (εισπράξεις 40.000Χ18Χ366 = 263.000.000 ευρώ)

5. ΕΓΝΑΝΤΙΑ( ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΑΛΕΞ/ΛΗ) = 566km (εισπράξεις 100.000Χ6Χ366 = 219.000.000 ευρώ)

6. ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ = 502km (εισπράξεις 150.000Χ23Χ366 = 1.262.000.000 ευρώ)

7. ΛΑΡΙΣΣΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ = 189km

8. ΛΑΜΙΑ-ΑΝΤΙΡΙΟ = 170km

9. ΧΑΝΙΑ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ = 202km

10. ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ = 45km (εισπράξεις 200.000Χ4Χ366 = 235.000.000 ευρώ)

Το συνολικό μήκος του παραπάνω δικτύου είναι 2.519km

Αν δεχθούμε ότι στη χώρα μας τα ΙΧ επιβατηγά και φορτηγά που κυκλοφορούν είναι περίπου 8.000.000 με ένα μέσο όρο 200 ευρώ το χρόνο που πληρώνουν για τέλη κυκλοφορίας, το κράτος εισπράττει 8.000.000Χ200 = 1.600.000.000 δίς ευρώ.

Με τους παραπάνω υπολογισμούς συγκεντρώνονται περίπου 3,77 δίς ευρώ το χρόνο για την «συντήρηση» των δρόμων.

Αν δεχθούμε ότι δαπανάται ένα ποσόν περίπου 20% για την συντήρηση και την λειτουργία των δρόμων, δηλαδή 770.000.000 ευρώ περισσεύουν 3δίς ευρώ.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

1. Για την κατασκευή ολοκλήρου του εθνικού δικτύου εκ του μηδενός απαιτούνται 2.519Χ8.000.000 = 20.152.000.000 δίς ευρώ.

2. Με τις παραπάνω εισπράξεις σε 7 χρόνια έχει ανακατασκευαστεί το εθνικό δίκτυο εξ, ολοκλήρου.

3. Γιατί σταμάτησαν οι εργασίες συνέχισης των δρόμων και ανακοινώνουν προγράμματα ΕΣΠΑ για την συνέχιση τους;

4. Γιατί αυξήθηκαν οι εισφορές στα διόδια;

5. Γιατί με την κατάργηση διοδίων η χώρα μας πλήρωσε πρόστιμο σε εργολάβους 7.000.000 ευρώ, και πως υπολογίστηκε η ανταποδοτικότητα;

6. Πόσα χρήματα έβαλαν οι εργολάβοι για την κατασκευή των οδών που ελέγχουν;

7. Γιατί το κόστος κατασκευής στην Ελλάδα είναι τριπλάσιο από αυτό των Ευρωπαϊκών χωρών;

8. Ποιος θα πληρώσει την ζημιά για την κακοτεχνία στο τμήμα ΤΡΙΠΟΛΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ που δεν λειτουργεί εδώ και 4 χρόνια και ανέρχεται σε 200 εκατομμύρια ευρώ σαν κόστος και άλλα 100 εκατομ. περίπου από στέρηση εσόδων από τα διόδια, δηλαδή συνολικά 300.000.000 ευρώ.;

9. Πού πήγαν οι εισπράξεις περίπου 15 δίς ευρώ την τελευταία πενταετία που δεν έχει κατασκευασθεί ούτε ένα μέτρο δρόμου ενώ αυτές γίνονται κανονικά;

10. Πόσα χρήματα πρέπει να προσθέσουμε στα παραπάνω που έχουν εισπραχθεί από την Ευρώπη από εθνικά προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ κλπ;

11. Πόσο μήκος δρόμου έχει κατασκευαστεί τα τελευταία 5 χρόνια και με ποιό κόστος;

makeleio

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

H ΔΕΘ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης που ΨΑΧΝΗ Σωσίβιο για να τον κρατήσει στην επιφάνεια.

Γραφή Ο ΝΕΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ Το ηθικό πέφτει διαρκώς και στο εσωτερικό της κυβέρνησης και στην Ν.Δ. Οι βουλευτές δεν μπορούν να υποστηρίξουν τίποτα, Η υπουργοί είναι άφαντοι και οι περιοδείες του πρωθυπουργού γίνονται πλέον σε φιλικά περιβάλλοντα, με ελεγχόμενο ΑΠΟ ΛΗΓΟΥΣ...

Η πρώτη αντίδραση Μαζωνάκη:

Σε μια ανάρτηση κόλαφο προχώρησε μόλις δύο 24ωρα μετά τον εγκλεισμό του στο Δρομοκαΐτειο ο Γιώργος Μαζωνάκης Οτραγουδιστής ανέβασε ένα βίντεο-μπηχτή με το τραγούδι «Τρελός» που είχε ερμηνεύσει ο ίδιος προς όσους ήθελαν το κακό του. Το βίντεο δείχνει...

Ο Μέγας Αλέξανδρος, ένας από τους πιο θρυλικούς της ιστορίας, δεν βασίστηκε αποκλειστικά στη στρατιωτική ισχύ και τη στρατηγική ευφυΐα για να επεκτείνει την...

Πώς ο Μέγας Αλέξανδρος χρησιμοποίησε τους μύθους για να κατακτήσει τον κόσμο. Ο Μέγας Αλέξανδρος, ένας από τους πιο θρυλικούς κατακτητές της ιστορίας, δεν βασίστηκε αποκλειστικά στη στρατιωτική ισχύ και τη στρατηγική ευφυΐα για να επεκτείνει την αυτοκρατορία του. Αναπόσπαστο...

Η κυβέρνηση, υπό του Κυριάκου Μητσοτάκη, χορήγησε δωρεές φορολογικές ελαφρύνσεις στη διαφήμιση στα μέσα ενημέρωσης τον ΜΜΕ.

Λεφτά από το υστέρημα των φορολογουμένων συνεχίζει να πετάει η ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να εξυπηρετεί τις επικοινωνιακές της ανάγκες, δηλαδή να έχει ευχαριστημένα τα φιλικά της ΜΜΕ. Μόνο μέσα στο α΄ επτάμηνο του 2025 τα υπουργεία και οι φορείς...