Παρασκευή, 22 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΚαταγγελίεςΠολύ χρήμα σε...

Πολύ χρήμα σε «εθνικούς εργολάβους» για οδικούς άξονες.

Εν μέσω έντονων αντιδράσεων και επικρίσεων για σκανδαλώδεις παραχωρήσεις προς τους “εθνικούς εργολάβους”, η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να περάσει τις επόμενες μέρες από τη Βουλή τις αναθεωρημένες συμβάσεις για τη χρηματοδότηση- κατασκευή-εκμετάλλευση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.

Η αντιπολίτευση θεωρεί σκανδαλώδη την καταβολή αποζημιώσεων 517 εκατ. ευρώ στους αναδόχους κατασκευής και στους παραχωρησιούχους που θα εκμεταλλευθούν τους οδικούς άξονες τα επόμενα χρόνια.

Ενστάσεις εγείρονται επίσης όσον αφορά τη διοχέτευση κολοσσιαίων ποσών σε κατασκευαστικά έργα, σε περίοδο δημοσιονομικής στενότητας, περικοπής μισθών-συντάξεων και βαθιάς οικονομικής κρίσης, που επιβάλει την κατανομή κονδυλίων σε περισσότερους τομείς.

Οι τροποποιημένες συμβάσεις προβλέπουν την καταβολή αποζημίωσης (για καθυστερήσεις κλπ) 350 εκατ. ευρώ στις κοινοπραξίες κατασκευής και 167 εκατ. ευρώ στις κοινοπραξίες παραχώρησης.

 

Για την ολοκλήρωση των έργων το Δημόσιο πρέπει να εξασφαλίσει κονδύλια 1,5 δισ. σε πρώτη φάση και τουλάχιστον 4 δισ. σε βάθος 5ετίας.

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει τη ψήφιση των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου, ώστε να μη χαθούν τα εγκεκριμένα κοινοτικά κονδύλια. Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου τα έργα θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τέλη 2015-αρχές 2016.

Πράσινο φως από Κομισιόν

Την απόλυτη ικανοποίησή του για τη στήριξη που παρέσχε η Κομισιόν προς την Ελλάδα στο θέμα της επανεκκίνησης των έργων, εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, μετά τη συνάντηση που είχε το πρωί με τον αρμόδιο για τις οικονομικές υποθέσεις, επίτροπο ΄Ολι Ρεν.

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε τον θετικό ρόλο που διαδραμάτισε επί του θέματος ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης για την Ελλαδα Χορστ Ράϊχεμπαχ, ο οποίος συνόδευε τον υπουργό στη σημερινή επισκεψή του στην έδρα της Ευρωπαϊκης Επιτροπής στις Βρυξέλλες.

«Η ελληνική οικονομία διψάει για επενδύσεις και σήμερα είμαστε στην αφετηρία με μπουλντόζες και καύσιμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μ. Χρυσοχοΐδης, επισημαίνοντας ότι μετά το πέρας των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην Ελλάδα, θα απομένει μόνο να δοθεί πράσινο φως απο τους Επιτρόπους Αλμούνια και Χαν.

Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε και ο επίτροπος Γιοχάνες Χαν, τονίζοντας ότι «τώρα ανοίγει ο δρόμος για την έγκριση των μεγάλων έργων που συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε». Οπως είπε, εφόσον η Βουλή εγκρίνει τις αναθεωρημένες συμβάσεις, ο ίδιος θα είναι σε θέσει να δώσει το «πράσινο φως» για τις σχετικές επενδύσεις «τις επόμενες ημέρες».

Οι τιμές των διοδίων και τα έσοδα για το Δημόσιο

Σύμφωνα με τις αναμορφωμένες συμβάσεις παραχώρησης, η τιμή των διοδίων για τα ΙΧ θα μειωθεί από την επανέναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα στα 2,5 ευρώ από 3,2 ευρώ που είναι σήμερα.

Στον τμήμα Ελευσίνα–Κόρινθος, το τέλος διέλευσης θα διαμορφωθεί στα 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο, από 0,067 ευρώ σήμερα. Στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου στους σταθμούς διοδίων Πελασγίας και Μεσοχωρίου το τέλος θα αυξηθεί από τα 0,03 ευρώ στα 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Στην Κεντρική Οδό η τιμή παραμένει στα 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ στη Νέα (Ιονία) Οδό το τέλος διέλευσης θα αυξηθεί από 0,025 ευρώ σήμερα στα 0,040 ευρώ. Όπως έγινε γνωστό θα υπάρξει ειδική τιμολογιακή πολιτική που θα προβλέπει μείωση της τιμής των διοδίων έως και 80% για τους συχνούς χρήστες στους σταθμούς των διοδίων Μαλακάσας και Αφιδνών.

Tα συνολικά έσοδα του Δημοσίου και των ιδιωτών από τους πέντε οδικούς άξονες (τους 4 προβληματικούς και τον άξονα Kόρινθος- Tρίπολη- Kαλαμάτα που προχωρά κανονικά) είχαν προϋπολογιστεί το 2007 σε 60 δισ. ευρώ σε βάθος 30ετίας (20 δισ. για το κράτος και 40 δισ. για τους παραχωρησιούχους). Η πρόβλεψη αυτή δεν είναι πλέον ρεαλιστική, καθώς η κίνηση στις εθνικές οδούς έχει μειωθεί.

Οι κοινοπραξίες των αυτοκινητοδρόμων

OΛYMΠIA OΔOΣ

• Vinci 29,9%

• Hochtief 17%

• J&P Άβαξ 17%

• Aκτωρ 17%

• ΓEK Tέρνα 17%

• Aθηνά ATE 2,1%

AYTOKINHTOΔPOMOΣ AIΓAIOY (E-65)

• Hochtief 35%

• Άκτωρ/Ελλάκτωρ 20%

• AEΓEK/Ελλάκτωρ 10%

• J&P Άβαξ 16,25%

• Vinci 13,75%

• Aθηνά ATE 5%

NEA OΔOΣ (IONIA OΔOΣ)

• ΓEK Tέρνα 33,33%

• Cintra 33,34%

• ACS 33,33%

sofokleousin

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Στην Θεσσαλονίκη η Ιουλία Καλλιμάνη στο EDEN Απο 5-Σεπτεμβρίου ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΧΑΜΟΣ.

Η Ιουλία Καλλιμάνη έχει δημιουργήσει ισχυρό δεσμό με τη Θεσσαλονίκη. Με λαϊκή ψυχή, ξεχωριστή χροιά και δυναμικές ερμηνείες, έχει καταφέρει να αγαπηθεί από το κοινό σε ολόκληρη τη χώρα. Τα τελευταία χρόνια, η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν σταθερό σταθμό στην πορεία...

Η ΕΛΛΑΣ ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΛΥΣΗ ΣΩΤΗΡΙΑΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΑΜΑΡΑ – ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ;

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi@otenet.gr www.egerssi.gr   Στην απόμακρη και “παγωμένη” Αλάσκα συναντήθηκαν οι δυο Παγκόσμιοι ηγέτες, των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και της Ρωσίας Βλαδίμηρος Πούτιν, προκειμένου να τελειώσουν τον πόλεμο στην Ουκρανία που εκπορεύτηκε, καθοδηγήθηκε και ενισχύθηκε από τους “Δημοκρατικούς”...

H ΔΕΘ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης που ΨΑΧΝΗ Σωσίβιο για να τον κρατήσει στην επιφάνεια.

Γραφή Ο ΝΕΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ Το ηθικό πέφτει διαρκώς και στο εσωτερικό της κυβέρνησης και στην Ν.Δ. Οι βουλευτές δεν μπορούν να υποστηρίξουν τίποτα, Η υπουργοί είναι άφαντοι και οι περιοδείες του πρωθυπουργού γίνονται πλέον σε φιλικά περιβάλλοντα, με ελεγχόμενο ΑΠΟ ΛΗΓΟΥΣ...

Η πρώτη αντίδραση Μαζωνάκη:

Σε μια ανάρτηση κόλαφο προχώρησε μόλις δύο 24ωρα μετά τον εγκλεισμό του στο Δρομοκαΐτειο ο Γιώργος Μαζωνάκης Οτραγουδιστής ανέβασε ένα βίντεο-μπηχτή με το τραγούδι «Τρελός» που είχε ερμηνεύσει ο ίδιος προς όσους ήθελαν το κακό του. Το βίντεο δείχνει...