Β.ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Πέμπτη 31/8/2006 – Ώρα: 13:00 – Μακεδονία Παλλάς .
Πιστοί στην καθιερωμένη συνάντησή μας, στην Ολομέλεια των Φορέων της Θεσσαλονίκης που έχουμε καταστήσει θεσμό τα τελευταία 7 χρόνια, βρισκόμαστε και πάλι στον φιλόξενο αυτό χώρο, ενόψει της επίσκεψης του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να συζητήσουμε τις εξελίξεις, τα προβλήματα, τις λύσεις, τις προοπτικές, να τα ιεραρχήσουμε και να διαμορφώσουμε το διεκδικητικό πλαίσιό μας.
Η αξία και η σημασία της Ολομέλειας των Φορέων της Θεσσαλονίκης, εδώ δηλαδή που εκφράζονται οι ανησυχίες, οι ανάγκες και οι προτάσεις κάθε επαγγελματικής, παραγωγικής ή επιστημονικής ομάδας της πόλης μας, ανέδειξαν την ανάγκη να συναντιόμαστε συχνότερα. Έτσι η σημερινή συνάντηση δεν γίνεται ένα χρόνο μετά, αλλά μόλις 4 μήνες μετά την προηγούμενη Ολομέλειά μας.
Αυτό σημαίνει ότι, από τη μια πετύχαμε το στόχο της σύνθεσης, της συνεννόησης και του συντονισμού και από την άλλη προωθούμε λύσεις, επιταχύνουμε εξελίξεις και ζητούμε περισσότερα, για μια πόλη που έμεινε για πολλά χρόνια στις υποσχέσεις και στο περιθώριο και αξιώνει σήμερα όχι μόνο το έμπρακτο ενδιαφέρον της κεντρικής εξουσίας, αλλά γρήγορους και αποδοτικούς ρυθμούς. Είναι γνωστό ότι στις συσκέψεις μας παραμερίζαμε καθετί που μπορούσε να μας χωρίσει και να μας διακρίνει και προβάλλαμε ως αδιαπραγμάτευτο στόχο όλων μας, ανεξάρτητα από το ποιος μας κυβερνά, το συμφέρον και τις αξιώσεις της Θεσσαλονίκης.
Ούτε στο παρελθόν, ούτε και τώρα είμαστε διατεθειμένοι να συμβιβαστούμε με την κεντρική εξουσία. Είμαστε πιστεύω όλοι μαζί ενωμένοι κι αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε ένα αύριο καλύτερο για την πόλη μας και τους ανθρώπους της, πιέζοντας την κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας τα βήματα που έγιναν κι εγείροντας αυστηρή κριτική για όσα καθυστερούν, για όσα στερούν από τη Θεσσαλονίκη μας τη θέση της όχι μόνο στο Βαλκανικό αλλά στον παγκόσμιο χάρτη των μητροπόλεων. Πριν αναφερθώ στις υποχρεώσεις της Κεντρικής Εξουσίας και στις δικές μας διεκδικήσεις, θα ήθελα τελείως επιγραμματικά να σημειώσω ότι από την προηγούμενη συνάντησή μας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε επίπεδο μεγάλων έργων προχώρησε σημαντικά και συγκεκριμένα θα πρέπει να γνωρίζετε:
Μόλις στις 19 Ιουνίου παραχωρήθηκε στο Δήμο Θεσσαλονίκης από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου η έκταση της Νέας Παραλίας, μετά από επτά χρόνια αγώνων. Ξεκίνησε δε ήδη η ανάπλαση όλης της παραλίας της πόλης μας, από το Μέγαρο της Μουσικής μέχρι το λιμάνι. Σε 2-3 χρόνια θα έχουμε μία νέα παραλία σε μήκος 5,5 χιλιομέτρων, που ουσιαστικά θα αλλάξει την όψη της πόλης μας, μετά από 40 ολόκληρα χρόνια.
Κανονικά συνεχίζεται η κατασκευή του νέου Δημαρχείου της πόλης μας με το μεγάλο υπόγειο πάρκιγκ των 900 θέσεων. Χρόνος περαίωσης 20 μήνες από σήμερα. Ολοκληρώθηκαν στην Αλάνα της Τούμπας, ένα Πνευματικό Κέντρο (4.000 τ.μ.) και ένα Κολυμβητήριο Ολυμπιακών προδιαγραφών. Ολοκληρώθηκε το Μέγαρο της Δημοτικής Αστυνομίας στην δυτική πλευρά και το νέο μας Αθλητικό Κέντρο στην ανατολική πλευρά της πόλης μας.
Ολοκληρώθηκαν οι αναπλάσεις που αναδεικνύουν τα μνημεία της Ροτόντας και της Καμάρας. Ολοκληρώνονται οι αναπλάσεις Ολυμπιάδος, Κασσάνδρου και Βασιλίσσης Όλγας και ξεκινούν οι εργασίες στην Αγ. Δημητρίου και σε άλλους άξονες. Ξεκίνησαν οι εργασίες για την αναπαλαίωση του Παραδοσιακού της δυτικής εισόδου επί της οδού Αναγεννήσεως. Στο θέμα των πάρκιγκ προχωρούν κανονικά οι εργασίες του πάρκιγκ των 900 θέσεων στο νέο Δημαρχείο, σε λίγες εβδομάδες παραδίδονται 180 θέσεις μπροστά από το Παλαί ντε Σπορ και συγχρόνως δημοπρατούμε 4 πολυώροφα πάρκιγκ, 1450 συνολικά θέσεων(πλατεία Δημοκρατίας 550, Ολυμπιάδος 250, Αλάνα Τούμπας 350, 25ης Μαρτίου 125, πλατεία Διοικητηρίου 175). Συνολικά ο Δήμος Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια θα έχει δημιουργήσει 7.000 νέες θέσεις στάθμευσης και θα έχει απομακρύνει 8.000 εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, απελευθερώνοντας αντίστοιχες θέσεις στάθμευσης.
Εφαρμόσαμε επίσης με επιτυχία την κάρτα κατοίκου στο κέντρο της πόλης, παρέχοντας δωρεάν στάθμευση στους ελεγχόμενους χώρους, ένα μέτρο που σταδιακά θα επεκτείνουμε και σε άλλα διαμερίσματα του Δήμου μας. Δρομολογήσαμε δωρεάν δημοτική συγκοινωνία για την κυκλική μεταφορά στην καρδιά του Εμπορικού Κέντρου της πόλης μας, των οδηγών και των επιβατών που σταθμεύουν στα περιμετρικά πάρκιγκ. Σε λίγους μήνες θα τεθεί σε λειτουργία. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι και σε όλες τις άλλες δραστηριότητες του Δήμου Θεσσαλονίκης (έργα οδοποιίας, καθαριότητα, πολιτισμός, κοινωνική πολιτική), γίνονται πάρα πολλά προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της καθημερινότητας και των συνθηκών διαβίωσης των συμπολιτών μας.
Στη μόνη που θα ήθελα να σταθώ είναι το πράσινο, που τα τελευταία πέντε χρόνια υπερδιπλασιάστηκε και έφτασε στο 11% της έκτασης του Δήμου, δηλαδή μας αναλογούν 5,5 τ.μ. ανά κάτοικο, φυτεύοντας κατά τρόπο συστηματικό κάθε χρόνο 6.500 δένδρα, από σήμερα δε μέχρι το τέλος αυτού του έτους θα έχουμε φυτεύσει άλλα 7.000 δένδρα. Κυρίες και κύριοι, Μετά τη εισαγωγή αυτή θα ήθελα να περάσουμε στα έργα και τις πρωτοβουλίες που εμπίπτουν στην ευθύνη της Κεντρικής Εξουσίας, όπου θέλω να σας κάνω την εξής καταγραφή της σημερινής κατάστασης:
Α. ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ – ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Μετρό Θεσσαλονίκης: Επιτέλους ξεκίνησε. Εγκαταστάθηκε το κεντρικό εργοτάξιο στο Σιδηροδρομικό Σταθμό και επίσης άλλα τέσσερα (πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγία Σοφία και Σιντριβάνι). Ετοιμάστηκαν από τον Ανάδοχο οι πρώτες μελέτες για τις απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τον εντοπισμό και τις παρακάμψεις των δικτύων Κοινής Ωφέλειας. Εγκαταστάθηκε και η Διευθύνουσα Υπηρεσία στη Θεσσαλονίκη και ξεκινά τη στελέχωσή της με μηχανικούς από τη Θεσσαλονίκη. Οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης: Οι μελέτες για τις πρώτες επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη βρίσκονται σε εξέλιξη, με σκοπό να ενταχθεί η χρηματοδότηση της κατασκευής τους στο
4ο Κ.Π.Σ. Υποθαλάσσια Αρτηρία: Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απέρριψαν όλες τις σχετικές ενστάσεις, σε 2-3 εβδομάδες επίκειται η κύρωσή της από την Βουλή και η άμεση έναρξη του έργου που σύμφωνα με τη μελέτη, θα επιφέρει σημαντικά: α)Κυκλοφοριακά οφέλη: · μείωση κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης (π.χ. στην Τσιμισκή κατά 40%) · γενική αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων στο κέντρο της πόλης στις ώρες αιχμής (περίπου 35%). · μείωση των χρόνων διαδρομής (από Δελφών μέχρι τα Δικαστήρια μέσω της Υποθαλάσσιας, μείωση κατά 70% και μέσω της Εγνατίας μείωση κατά 30% έως 45%) β) Περιβαλλοντικά και Πολεοδομικά οφέλη: · μείωση κατανάλωσης καυσίμων · μείωση των συνολικών εκπομπών αέριων ρύπων από την κυκλοφορία κατά 35% έως 40% · πεζοδρόμηση Λεωφόρου Νίκης και καθέτων οδών από Μητροπόλεως έως Νίκης Υπόγεια Πάρκιγκ: Συνεχίζεται χωρίς καθυστερήσεις το πάρκιγκ Παπαναστασίου – Κλεάνθους, 550 θέσεων. Δυστυχώς δεν άρχισε μέχρι τώρα η κατασκευή του πάρκιγκ Γ.Παπανδρέου – Μ.Κάλλας, 550 επίσης θέσεων, αν και αναδείχθηκε ανάδοχος. Αναμένουμε ακόμη από το Α.Π.Θ. την επαναδημοπράτηση του πάρκιγκ Πλατείας Χημείου, 1000 θέσεων, μετά από έναν άγονο διαγωνισμό. ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΧΩΔΕ ΑΜΕΣΑ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΧΩΡΟΘΕΤΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΩΝ 8 ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΧΩΡΟΘΕΤΗΘΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΟΠΟΥ ΤΟ ΥΠΕΧΩΔΕ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ 4.060 ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΑΚΟΜΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΚΙΓΚ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ 2.000 ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΈΚΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ 3.000 ΝΕΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ. Εγνατία Οδός – Κάθετοι άξονες: Από το συνολικό μήκος των 670 χιλιομέτρων έχουν ήδη παραδοθεί 428 χλμ., ακόμη 46 χλμ. παραδίδονται εντός του 2006, ενώ τα τελευταία 171 βρίσκονται όλα υπό κατασκευή με 32 εργολαβίες. Το 2008 θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εργασίες.
Σε εξέλιξη και εντός των χρονοδιαγραμμάτων βρίσκονται και τα έργα των Καθέτων Αξόνων και των Διασυνοριακών Συνδέσεων μέσω 14 εργολαβιών. Πρόκειται για τμήματα στους κάθετους άξονες “Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή” (Αλβανία), “Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας” (Ευρωπαϊκός Αξονας 4) και “Αρδάνιο – Ορμένιο” (Βουλγαρία). ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ Η ΑΜΕΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΕΞΙ ΚΑΘΕΤΩΝ ΑΞΟΝΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΑ- ΚΑΚΑΒΙΑ (ΑΛΒΑΝΙΑ), ΚΟΖΑΝΗ – ΦΛΩΡΙΝΑ- ΝΙΚΗ (ΣΚΟΠΙΑ), ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΕΥΖΩΝΟΙ (ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 10), ΔΡΑΜΑ- ΝΕΥΡΟΚΟΠΙ – ΕΞΟΧΗ (ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ), ΞΑΝΘΗ- ΕΧΙΝΟΣ (ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ), ΚΟΜΟΤΗΝΗ- ΝΥΜΦΑΙΑ (ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ).
Αεροδρόμιο Μακεδονία: Οι εργασίες για το έργο κατασκευής της επέκτασης του διαδρόμου από-προσγειώσεων ξεκίνησαν επιτέλους, έπειτα από περίπου 6 χρόνια καθυστερήσεων. Λιμάνι: Μετά από 8 χρόνια καθυστερήσεων και τελμάτωσης, βρέθηκε ο τρόπος για τη χρηματοδότηση του σημαντικότερου λιμενικού έργου της Βόρειας Ελλάδας. Το έργο ξεκινά εντός των επομένων εβδομάδων.
Ξεκίνησε επίσης η κατασκευή της Β’ φάσης (ολοκλήρωση) του έργου οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα, μήκους 1,5 χλμ με την Εθνική Οδό. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΟΜΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΥ ΥΕΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΙΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΕΝΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ.
Υποδομές Σιδηροδρόμων: Προ εξαμήνου εγκαινιάστηκαν οι απ’ ευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με την Κωνσταντινούπολη και τη Σόφια. Με τα έργα εκσυγχρονισμού και βελτίωσης του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης- Αθήνας μειώθηκε η διάρκεια του ταξιδιού στις 4 ώρες και 15 λεπτά. Το 2008 το ταξίδι Θεσσαλονίκη- Αθήνα θα διαρκεί 4 ώρες και με την ολοκλήρωση των έργων το 2012, μόλις τρεις ώρες!… ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ.
Αξονας ΠΑΘΕ: Τα έργα σε όλο το μήκος της Οδού έχουν ολοκληρωθεί εκτός από δύο πολύ επικίνδυνα σημεία: Α. Την κοιλάδα των Τεμπών: Στο τούνελ παράκαμψής της ανακηρύχθηκε ανάδοχος από την 15.7.05, ο οποίος όμως, λόγω δικαστικών εμπλοκών και προσφυγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αναμένεται να εγκατασταθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο. Β. Το Πέταλο του Μαλιακού: Στα 55 χλμ, του πέταλου είναι ήδη εγκατεστημένες 4 εργολαβίες και τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2008. ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ. Λοιπά οδικά έργα της ευρύτερης περιοχής μας: Εσωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης: ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΙΣΟΠΕΔΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΧΩΡΙΣ ΦΑΝΑΡΙΑ. Οδός Λαγκαδά: Το έργο το οποίο είναι Ολυμπιακό έργο του 2004 καθυστέρησε να αρχίσει αλλά και να ολοκληρωθεί. Ανακοινώθηκε πρόσφατα για πρώτη φορά ημερομηνία παράδοσής του στις 30 Ιουνίου 2007, δηλαδή ένα χρόνο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2008!
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ. Θεσσαλονίκη – Χαλκιδική: Στο τμήμα Θεσσαλονίκης- Μουδανιών άρχισε η τοποθέτηση στηθαίου ασφαλείας. Υπό κατασκευή βρίσκεται και το τμήμα Σωζόπολης- Μουδανιών- Ποτίδαιας, μήκους 15 χλμ, προϋπολογισμού 25 εκ. ευρώ. Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας: Η κατασκευή της νέας εθνικής οδού Ν.Χαλκηδόνας – Έδεσσας – Φλώρινας, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, με προϋπολογισμό 11,5 εκατ. Ευρώ. Ξεκίνησε και αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2008. Οδός Θερμαϊκού: Εξασφαλίστηκε από το ΠΕΠ η χρηματοδότηση το ανακατασκευής της. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ. Οδός Ωραιοκάστρου: Ξεκίνησε η κατασκευή της.
Ύδρευση: Ολοκληρώνεται η κατασκευή της Α’ φάσης της υδροδότησης από τον Αλιάκμονα για τη διανομή 150.000 κ.μ. ημερησίως και η μελέτη της Β’ φάσης κατασκευής του διυλιστηρίου για τον καθαρισμό επιπλέον 150.000 κ.μ.. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΘΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΥΔΡΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΑ 600.000 Κ.Μ. ΚΑΘΩΣ ΕΧΟΥΝ ΞΕΠΕΡΑΣΘΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ. Έργα υποδομής διαχείρισης απορριμμάτων: Εγκαταστάθηκε η ανάδοχος του έργου κατασκευής εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού τετάρτου βαθμού των στραγγισμάτων του χώρου ταφής απορριμμάτων στους Ταγαράδες. Το έργο αυτό σε συνδυασμό με τα δύο έργα ανάπλασης και το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος από το αντλούμενο βιοαέριο, που έχει ήδη ολοκληρωθεί, θα συνδράμει δραστικά στην αντιμετώπιση όλων των επιπτώσεων που έχει για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία η συνεχιζόμενη για 1 ακόμη χρόνο λειτουργία της εγκατάστασης των Ταγαράδων.
Παράλληλα, συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς τα έργα κατασκευής του ΧΥΤΑ στην περιοχή της Μαυροράχης. Το έργο θα ολοκληρωθεί στις 30 Αυγούστου 2007 και θα αρχίσει να δέχεται απορρίμματα από τις 15 Οκτωβρίου 2007. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΝΕΚΡΙΘΗ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΥ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ. Κεδρινός Λόφος – Αντιπλημμυρικά: Υλοποιούνται η «Διευθέτηση ρέματος Πολίχνης» και η «Διευθέτηση Ελαιορέματος». Επίσης δημοπρατούνται συνολικά 15 υποπρογράμματα έργων και παρεμβάσεων προϋπολογισμού 15 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Συνοχής.
Πρόκειται για έργα κατασκευής δασικών δρόμων, πυροσβεστικών σταθμών, χώρων αναψυχής, αντιπλημμυρικά κ.α.. Στο διάστημα που παρήλθε από την προηγούμενη συνάντησή μας ολοκληρώθηκαν δύο έργα, άλλα δύο έχουν συμβασιοποιηθεί, τέσσερα βρίσκονται σε διαδικασία συμβασιοποίησης, άλλα δύο σε φάση υπογραφής και τέλος άλλα δύο βρίσκονται σε φάση σύνταξης τευχών δημοπράτησης.
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ. Φορέας Διαχείρισης και Προστασίας του Θερμαϊκού: Το σχέδιο νόμου εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και κατατέθηκε στη Βουλή. ΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΤΑΘΟΥΝ ΠΡΙΝ ΕΞΑΛΕΙΦΘΟΥΝ ΟΙ ΕΛΠΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ! ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ. Τοξικά υπολείμματα ΔΙΑΝΑ: Ολοκληρώνεται επιτέλους η συσκευασία των τελευταίων 730 τόνων των επικίνδυνων τοξικών που απέμειναν στο εργοστάσιο της Σταυρούπολής και η μεταφορά τους, 16 χρόνια από το κλείσιμο του εργοστασίου, μετά την εκταμίευση 170.000 ευρώ, τον περασμένο μήνα από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Β. ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης: Εγκρίθηκε προχθές από την Κυβερνητική Επιτροπή και ψηφίζεται την ερχόμενη εβδομάδα από την Βουλή. Θεσμοθετεί την συμμετοχή των τοπικών φορέων και περιλαμβάνει σημαντικές δυνατότητες ανάδειξης της πόλης μας σε Διεθνές Κέντρο Καινοτομίας και Τεχνολογίας. Εκτείνεται σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης και περιλαμβάνει σημαντικά κίνητρα για την εγκατάσταση επενδύσεων καινοτομίας, καλύπτοντας το κενό που δημιούργησαν οι αναπτυξιακοί νόμοι από το 1998!… Εξασφαλίστηκε η αρχική χρηματοδότηση ύψους 10 εκατ. από το ΕΠΑΝ και η δημιουργία «γέφυρας» για τη χρηματοδότηση της Ζώνης από το Δ’ ΚΠΣ, ενώ ξεκίνησε ήδη η δημιουργία Ινστιτούτου Βιοιατρικών και Βιομοριακών Ερευνών. Δ’ ΚΠΣ: Το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε το Σχέδιο Ανάπτυξης και θα λάβει από το Δ’ ΚΠΣ συνολικά 3,5 δις. ευρώ έναντι 1,5 εκατ που απορρόφησε συνολικά από το Γ’ ΚΠΣ. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΓΚΑΙΡΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ.
Αναπτυξιακός Νόμος: Ήδη έχουν υποβληθεί 243 προτάσεις για χρηματοδότηση, ύψους επένδυσης συνολικά 354 εκ. ευρώ και αιτούμενης επιχορήγησης 150 εκ. ευρώ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Με την ολοκλήρωση αυτών των επενδύσεων θα δημιουργηθούν 1.190 νέες θέσεις εργασίας, με ρυθμό 550 το χρόνο. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ. Φορέας Προώθησης Αγροτικών Προϊόντων: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΜΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΠΡΟ ΔΙΕΤΙΑΣ. HELEXPO – ΔΕΘ: Το θεσμικό καθεστώς παραμένει ως έχει, παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις μας για την ενεργό συμμετοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης και των Τοπικών Φορέων, όπως συμβαίνει σε όλους σχεδόν τους εκθεσιακούς φορείς του κόσμου.
Στο Εκθεσιακό Κέντρο έγιναν σημαντικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση του, με αποτέλεσμα να παραμένει το καλύτερο και το μεγαλύτερο στην Ελλάδα. Ωστόσο ο διεθνής αλλά και ο εσωτερικός ανταγωνισμός υπαγορεύει την δρομολόγηση της ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου της πόλης μας, με παράλληλη δημιουργία υπόγειου πάρκιγκ και εκτεταμένων χώρων πρασίνου, προκειμένου να αντιμετωπίσει το διεθνή ανταγωνισμό με τις άλλες Εκθεσιουπόλεις της περιοχής. ΠΡΕΠΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ.
Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου Θεσσαλονίκης: Υπεγράφη το Καταστατικό του ανάμεσα στους ιδρυτικούς φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της πολιτείας και ξεκίνησαν οι διαβουλεύσεις για την υπογραφή μνημονίων συνεργασίας με ΣΕΒΕ και ΣΒΒΕ για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων μελών τους. Απώτερος στόχος του, που ετέθη σε συμφωνία με τους παραγωγικούς φορείς, είναι η ανέγερση ενός σημαντικού κτιρίου ή ανατολικά ( Ν. Ελβετία) ή δυτικά (ΟΛΘ) που να συμβολίζει τον οικονομικό δυναμισμό, την ακτινοβολία και κυρίως την αναπτυξιακή προοπτική της πόλης μας στην ευρύτερη περιοχή.
Εθνικός Οργανισμός Έρευνας και Τεχνολογίας: Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟ ΣΥΣΤΑΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ, ΘΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ ΣΕ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.
Τουρισμός: Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης εκπονεί μελέτη για τη στρατηγική διεθνούς προβολής και marketing της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο. Ξεκίνησε τις συνεργασίες με εταιρείες συμβούλων για την προβολή της Θεσσαλονίκης στις τουριστικές αγορές της Μ. Βρετανίας και ακολούθως της Γερμανίας και εντείνει τη συμμετοχή του σε διεθνείς εκθέσεις συνεδριακού τουρισμού. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΤΑΧΥΤΑΤΑ Η ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ. Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Το Γραφείο που ιδρύθηκε και στελεχώθηκε ήδη στη Θεσσαλονίκη, ικανοποιώντας σχετικά αιτήματα των τοπικών φορέων ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ, ΏΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΕΡΟ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ. Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων: Από την πρώτη στιγμή δηλώσαμε αντίθετοι στο κλείσιμο της Βιομηχανίας που αποφάσισε στις αρχές του έτους η Διοίκησή της, καθώς μελέτες αποδεικνύουν ότι είναι βιώσιμη και ανταγωνιστική και συγχρόνως με αυτήν επιτείνεται το ήδη οξυμένο πρόβλημα της αποβιομηχάνισης και της ανεργίας στην περιοχή μας. Η συμφωνία των εργαζομένων με την κυβέρνηση για την επαναλειτουργία του εργοστασίου και την πλήρη διασφάλιση των εργασιακών και των ασφαλιστικών δικαιωμάτων του συνόλου των εργαζομένων με την ένταξή τους σε προγράμματα πρόωρης συνταξιοδότησης, ειδικών επιδομάτων και μερικής απασχόλησης, αποτελούν ασφαλώς θετική εξέλιξη.
Γ. ΠΑΙΔΕΙΑ – ΥΓΕΙΑ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ – ΑΣΦΑΛΕΙΑ Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Μετά την ψήφιση του ιδρυτικού νόμου και την έκδοση του Π.Δ., διορίσθηκε τον Ιούνιο η Διοικούσα Επιτροπή. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2007. Σχολική Στέγη: Τη νέα σχολική χρονιά θα λειτουργήσουν 22 νέα σχολικά συγκροτήματα, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα παραδοθούν ακόμη 10 σε όλο τον νομό Θεσσαλονίκης. Στη διαδικασία των ΣΔΙΤ μπήκαν άλλα 13 νέα σχολεία, έχουν ανατεθεί οι μελέτες για ακόμη 20, ενώ σε φάση απόκτησης βρίσκονται άλλα 24 οικόπεδα για τα οποία ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης. Φέτος το ποσοστό της διπλοβάρδιας μειώθηκε από το 37% στο 25%, ενώ ο ορίζοντας της μονής-πρωινής βάρδιας για όλα τα σχολεία του νομού προσδιορίζεται για το σχολικό έτος του 2008-9. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ.
Υγεία: Εγκαινιάστηκε το πρώτο στην Ελλάδα Κέντρο Μοριακού Ελέγχου του Αίματος. Προχωρά η κατασκευή του 424 Στρατιωτικού Νοσοκομείου πάνω από την περιφερειακή κι επίσης των «Αστικών Κέντρων Υγείας» στην οδό Φράγκων και στον Εύοσμο. ΚΑΜΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ ΕΙΧΑΜΕ ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΠΑΡΗΛΘΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ.
Πολιτισμός: Στις 24 Ιουλίου ολοκληρώθηκε επιτέλους η συμφωνία για την αγορά των εγκαταστάσεων της ΥΦΑΝΕΤ από το Υπουργείο Πολιτισμού για την μετατροπή τους σε έδρα του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο οποίο επίσης θα φιλοξενηθούν τα 1.200 έργα της Συλλογής Κωστάκη. Τα 20 εκατ. ευρώ, για τις εργασίες που απαιτούνται για να ανακαινιστεί το κτίριο, έχουν ήδη δεσμευτεί στο Δ’ ΚΠΣ. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ.
Στρατόπεδα: Το αίτημα της ΤΕΔΚ νομού Θεσσαλονίκης για την απόδοση των στρατοπέδων στους Δήμους σταδιακά υλοποιείται. Αποδόθηκαν ήδη δύο στρατόπεδα (Πεδίο Άρεως και Μυστακίδου) στο Δήμο Θεσσαλονίκης τα οποία και θα μετατραπούν σε πράσινο, καθώς και τέσσερα στρατόπεδα (Μ.Αλεξάνδρου, Ζιάκα, Παπακυριαζή και Καρατάσου) στους Δυτικού Δήμους. ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΤΕΔΚ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Αστυνόμευση: Ολοκληρώθηκε η αναδιάρθρωση των αστυνομικών υπηρεσιών που προβλέπει την ίδρυση Αστυνομικών Τμημάτων ανά Δήμο. Προσλήφθηκαν 220 αστυνομικοί ΕΝΩ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ ΜΕ ΑΚΟΜΗ ΤΟΣΟΥΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ. Η ΤΡΟΧΑΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΤΕΙΝΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΗΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ. Κυρίες και κύριοι, Περιγράψαμε προηγουμένως τις εξελίξεις στην πορεία των μεγάλων έργων και των μεγάλων υποθέσεων που έχουμε ιεραρχήσει στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια. Παρεμβάσεις που απαντούν στις ανάγκες του χθες και τις ανάγκες του σήμερα. Πρέπει όμως εγκαίρως να σχεδιάσουμε και για το αύριο. Η προηγούμενη συνάντησή μας ήτανε σταθμός στη λειτουργία αυτού του οργάνου, όσον αφορά αυτόν τον στόχο.
Το αύριο. Η Ολομέλειά μας υιοθέτησε μια νέα ατζέντα, ένα νέο σύνολο έργων, δράσεων και παρεμβάσεων που αλλάζουν την εικόνα και το ρόλο της πόλης, στην κατεύθυνση που δικαιούται και αξίζει. Η διεκδικητική μας στρατηγική, υπαγορεύει την αδιαπραγμάτευτη πίεση της κεντρικής εξουσίας για τη δρομολόγηση των νέων έργων, επαναλαμβάνοντας και εμπλουτίζοντας το διεκδικητικό πλαίσιο που υιοθετήσαμε. Συγκεκριμένα: Στο επίπεδο των ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΡΓΩΝ πρέπει να προχωρήσουμε με γοργούς ρυθμούς: · στην κατασκευή του νέου Επιβατικού Σταθμού 80.000 τ.μ. στο Αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, με την ένταξή του στο Δ’ Κ.Π.Σ. προκειμένου να εξυπηρετεί 8 εκατ. επιβάτες, · στην ολοκλήρωση του επιχειρησιακού σχεδίου του Λιμένα με την αύξηση της αποδοτικότητάς του άνω των 400.000 εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή διαμετακομιστικής ζώνης και νέου επιβατικού σταθμού, τη σιδηροδρομική διασύνδεσή του με άλλα λιμάνια, όπως του Λομ, · στην ολοκλήρωση των εννέα κάθετων αξόνων της Εγνατίας που θα μειώσουν ουσιαστικά τις αποστάσεις με τις μητροπόλεις των Βαλκανικών χωρών, μαζί με τη χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκούς και Ελληνικούς πόρους (ΕΣΟΑΒ) των επεκτάσεων των δικτύων μέσα σ’ αυτές τις χώρες, · στην ολοκλήρωση της ηλεκτροδοτούμενης και τηλεδιοικούμενης διπλής σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Αθήνα και στην ανακατασκευή του περιφερειακού σιδηροδρομικού τόξου της Βόρειας Ελλάδας · στην υλοποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης του ΟΡΘΕ, που περιλαμβάνει ελεύθερους οδικούς και συγκοινωνιακούς άξονες στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα:
τη δημιουργία ενός εσωτερικού περιφερειακού δακτυλίου χωρίς σηματοδότες και με ανισόπεδους κόμβους στη δυτική περιφερειακή και την επέκταση προς Καλαμαριά της υποθαλάσσιας αρτηρίας, τη δημιουργία ενός εξωτερικού δακτυλίου χωρίς σηματοδότες με την επέκταση της εξωτερικής περιφερειακής (ΤΙΤΑΝ – Χορτιάτης – Θέρμη – Αεροδρόμιο) και τη ζεύξη αργότερα του Θερμαϊκού (εκβολές Αξιού – Αγγελοχώρι). τη δημιουργία ελεύθερων οδικών αξόνων, δηλαδή λεωφόρων χωρίς σηματοδότες, π.χ. στον Άξονα της Εγνατίας-Καραμανλή, με την κατασκευή βυθίσεων στις κάθετες οδούς, αλλά και σε άλλους βασικούς δρόμους της πόλης μας. την επέκταση του Μετρό προς τρεις κατευθύνσεις (Καλαμαριά, Σταυρούπολη-Αμαξοστάσιο ΟΑΣΘ, Κορδελιό) με την κατασκευή 15 επιπλέον χιλιομέτρων και 14 επιπλέον σταθμών, την κατασκευή μέσου σταθερής τροχιάς (Τραμ ή Μετρό) για την εξυπηρέτηση των δυτικών Δήμων και της Τούμπας, και την κάλυψη όλης της διαδρομής από το Αεροδρόμιο μέχρι τη Σίνδο (ΒΙΠΕΘ και ΑΤΕΙΘ), την κατασκευή δύο μεγάλων πάρκιγκ στις δύο αφετηρίες του Μετρό (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και Νέα Ελβετία), καθώς και στις στάσεις του Μετρό και της Θαλάσσιας Συγκοινωνίας για τη διευκόλυνση της πρόσβασης και της μετεπιβίβασης την κατασκευή των χωροθετημένων και των προτεινόμενων από το Δήμο Θεσσαλονίκης υπόγειων σταθμών αυτοκινήτων από το αρμόδιο ΥΠΕΧΩΔΕ, χωρητικότητας 16.000 θέσεων στάθμευσης, και την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του ΟΡΘΕ για την κατασκευή 31 υπογείων πάρκιγκ συνολικά στο Πολεοδομικό Συγκρότημα,
Κυρίες και Κύριοι, Στη νέα ατζέντα της πόλης, πέρα από τα μεγάλα έργα με κύριο στόχο το κυκλοφοριακό, η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ των Θεσσαλονικέων αλλά και η ελκυστικότητα της πόλης στους επισκέπτες της, υπαγορεύουν την προστασία και την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πόρων της, με μια οργανωμένη αστική οικολογική αντεπίθεση και συγκεκριμένα σε επίπεδο υποδομών με: · τη δημιουργία Πρότυπου Δάσους Πάρκου στον Κεδρινό Λόφο · τη δημιουργία Μητροπολιτικού Άλσους που ενοποιεί τον Κεδρινό Λόφο με την Παραλία της Θεσσαλονίκης · τη δημιουργία του Ανατολικού Άλσους με την επέκταση του αλσυλλίου της νέας Ελβετίας στο πλαίσιο του νέου πολεοδομικού σχεδιασμού της Ν.Α. πύλης · την απόδοση όλων των στρατοπέδων στους Δήμους και τη δημιουργία πάρκων τόσο στα παραχωρούμενα στρατόπεδα όσο και σε κάθε ακάλυπτο χώρο · την υλοποίηση των προγραμμάτων προστασίας των οικοσυστημάτων περιφερειακά της Θεσσαλονίκης, στη λίμνη Κορώνεια, στη ζώνη του Γαλλικού και βέβαια στην περιοχή των Βυρσοδεψείων · την υλοποίηση των έργων, των μονάδων και των δράσεων που προβλέπει ο Περιφερειακός πλέον σχεδιασμός διαχείρισης στερεών αποβλήτων με επιτάχυνση των ρυθμών κατασκευής · την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης με την εκπόνηση και χρηματοδότηση ενός Master Plan από το Φορέα Διαχείρισης του Θερμαϊκού με ευρεία συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. ·
Την ολοκλήρωση των έργων ύδρευσης από τον Αλιάκμονα · Την ολοκλήρωση του Βιολογικού Καθαρισμού των αστικών και των βιομηχανικών λυμάτων · Τη διευθέτηση των ρεμάτων που υπάρχουν μέσα στην πόλη και την ολοκλήρωση των αντιπλημμυρικών έργων · Την υπογείωση όλων των δικτύων της ΔΕΗ, αλλά και των δικτύων υψηλής τάσης στις περιοχές που εντάσσονται στο σχέδιο πόλης και τη μεταφορά του ΚΥΤ Ωραιοκάστρου εκτός πόλεως · Τη γενναία και έγκαιρη χρηματοδότηση από κρατικούς φορείς και αρμόδιους οργανισμούς και ΔΕΚΟ, για την υλοποίηση των έργων υποδομής στις περιοχές επέκτασης σχεδίου πόλεως και τη έκδοση πολεοδομικών αδειών, εφόσον δεν έχουν υλοποιηθεί.. Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στον τομέα της ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ με αιχμή την ποιότητα και την καινοτομία. Για την τόνωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, θα πρέπει στις χώρες της Βαλκανικής, να επιδιωχθεί η άρση εμποδίων που αφορούν στις υποδομές στον τομέα των οδικών μεταφορών, στην καταπολέμηση της διαφθοράς, στην ανεπάρκεια των ελέγχων στα τελωνεία τους και στην απονομή δικαιοσύνης, κυρίως σε θέματα εμπορικού δικαίου.
Για τον ίδιο σκοπό αναγκαία είναι η ίδρυση Γραμματείας Βαλκανικών Θεμάτων στο ΥΜΑΘ, εποπτευόμενη από το Υπουργείο Εξωτερικών και ο σχεδιασμός, η χωροθέτηση και η δημιουργία «Ζωνών Ελευθέρων Συναλλαγών» και νέων ΒΙΟΠΑ (π.χ. Ωραιοκάστρου, Ευκαρπίας, Εχεδώρου) με την αξιοποίηση και της Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης και των κινήτρων της. Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας εντάσσεται και η πρόταση για τη δημιουργία Ινστιτούτου Μηχανουργικών Μελετών και Μετάλλων.
Σημαντικό επίσης είναι να δώσουμε έμφαση στον τομέα του ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ και της ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Το Υπουργείο Πολιτισμού θα πρέπει να επιδείξει ενδιαφέρον ανάλογο με την Αθήνα, τόσο αναφορικά με την ανάδειξη και προστασία των Μνημείων της Θεσσαλονίκης, όσο και με την εκπόνηση ολοκληρωμένων σχεδίων πολιτιστικής παρέμβασης, όπως η ανάπλαση της Άνω Πόλης, αλλά και η αναστύλωση των διατηρητέων κτιρίων σε ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα.
Η απονομή της ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ επίσης απαιτεί την ανέγερση νέου Δικαστικού Μεγάρου και νέου Δικαστικού Σωφρονιστηρίου, τη μηχανοργάνωση του Υποθηκοφυλακείου για το οποίο έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, την ανακαίνιση του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου και την αναβάθμιση της Σχολής Δικαστών. Κυρίες και Κύριοι, Για να χαράξουμε μία καινούρια πορεία και να σταματήσει να μας κυβερνά «το κράτος των Αθηνών», χρειαζόμαστε όπως αντιλαμβάνεσθε έναν ειδικό συντονιστικό φορέα για τη Θεσσαλονίκη. Έναν αυτόνομο οργανισμό ο οποίος, μακριά από τις αγκυλώσεις του σημερινού Ελληνικού κράτους, τις Αθηνοκεντρικές δομές του και τη γνωστή δυσλειτουργία του, θα μπορεί, σε στενή συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, να μελετά τα προβλήματα, να σχεδιάζει προτάσεις και να προωθεί λύσεις.
Η Θεσσαλονίκη θα κερδίσει το στοίχημα με την ανάπτυξη όταν το μεγάλο αυτοδιοικητικό άλμα γίνει πραγματικότητα, όταν αλλάξει ο τρόπος διοίκησης της πόλης με τη θεσμοθέτηση της Μητροπολιτικής Διακυβέρνησης, που σημαίνει αποκεντρωμένο σχεδιασμό, αποκεντρωμένες αποφάσεις για έργα και υπηρεσίες κοντά στον πολίτη, καθημερινό τοπικό έλεγχο. Δεν σημαίνει αποδυνάμωση των υφιστάμενων βαθμών αυτοδιοίκηση αλλά ουσιαστική αποκέντρωση πόρων και αρμοδιοτήτων από την κεντρική εξουσία. Σημαίνει ότι ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την ανάπτυξη και την τεράστια αναβάθμιση της ποιότητας της καθημερινής ζωής των πολιτών.
Οι πόροι για τη λειτουργία του αποτελεσματικού αυτού μοντέλου διοίκησης, ζητάμε να προέλθουν με την παραμονή στη Θεσσαλονίκη του 5% σε πρώτη φάση, του φόρου εισοδήματος που καταβάλουν οι συμπολίτες μας στην κεντρική εξουσία. Ο πλούτος της πόλης μας να μένει εδώ. Παράλληλα θα πρέπει να ενταχθεί στο Δ’ ΚΠΣ ένα ολοκληρωμένο Μητροπολιτικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΜΕΠ) στα πρότυπα των ΠΕΠ, που να χρηματοδοτήσει έργα και δράσεις της Μητροπολιτικής Διακυβέρνησης με στόχο μια Θεσσαλονίκη σύγχρονη Ευρωπαϊκή Μητρόπολη. Με τη Μητροπολιτική Διακυβέρνηση και μια ολοκληρωμένη Αναπτυξιακή Στρατηγική, θα άλλαζαν τα πάντα μέσα σε μία πενταετία και οι ρυθμοί ανάπτυξης σε όλους τους τομείς θα ήταν πολύ μεγαλύτεροι.
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ «ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ» ΤΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΛΕΟΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ. Κυρίες και Κύριοι, ΖΗΤΟΥΜΕ και ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από την Ελληνική Κυβέρνηση: · Να επιταχύνει τους ρυθμούς υλοποίησης των έργων που έχουν δρομολογηθεί, καθώς και των έργων που προτείνουν οι Φορείς της Θεσσαλονίκης, · Να στηρίξει τις προσπάθειες της πόλης για τη διεκδίκηση μεγάλων διοργανώσεων, π.χ. ΕΧΡΟ αλλά και άλλων υψηλότερων στόχων, εφόσον ολοκληρωθούν οι βασικές υποδομές, · Να προετοιμάσει την πόλη με πόρους, υποδομές, προγράμματα και αρμοδιότητες, για τη διοργάνωση μεγάλων γεγονότων, στηρίζοντας και ενισχύοντας στην πράξη το ρόλο της ως το εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο, ως το διαμετακομιστικό και συγκοινωνιακό κέντρο, ως το κέντρο καινοτομίας και τεχνολογίας, ως το εκπαιδευτικό και επιστημονικό κέντρο, ως το κέντρο αθλητισμού και νεολαίας της χώρας, με διεθνή χαρακτηριστικά και εμβέλεια έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη να ξεπεράσει τις αγκυλώσεις και τις εξαρτήσεις του παρελθόντος, να ανοίξει τα φτερά της προς το μέλλον, να γίνει πρωταγωνίστρια στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, να γίνει επιτέλους μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Μητρόπολη. ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ότι θα παρακολουθούμε επί καθημερινής βάσεως την εξέλιξη των παραπάνω έργων και πρωτοβουλιών, θα παρακολουθούμε την αποδοχή ή όχι των προτάσεων μας και για όλες τις εξελίξεις θα ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Κυρίες και Κύριοι Τελειώνοντας και πριν πάρετε εσείς τον λόγο, προτείνω η νέα μας συνάντηση να ορισθεί τον Μάϊο του 2007.
ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ :
Α/Α ΦΟΡΕΑΣ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ 1. Δήμαρχος Θεσ/νίκης Β.ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ 2. Νομάρχης Θεσ/νίκης Π.ΨΩΜΙΑΔΗΣ 3. ΤΕΔΚ (δηλαδή 43 Δήμοι και 2 Κοινότητες) Αντιπρ. Ν.ΜΠΑΤΟΣ 4. Σύνδεσμος ΟΤΑ Μείζονος Θεσ/νίκης Ι.ΖΟΥΡΝΑΣ 5. TEI Θεσ/νίκης ΣΤΥΛ. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ 6. Οικονομικό Επιμελητήριο Θεσ/νίκη Β.ΓΑΚΗΣ 7. Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσ/νίκης ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ 8. Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσ/νίκης ΖΟΡΠΙΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ 9. Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσ/νίκης ΣΩΤ. ΜΑΓΟΠΟΥΛΟΣ 10. Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος ΠΟΛΥΖΩΝΗΣ 11. Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος – Περ/κό Παράρτ Κ.Μ. ΠΑΝ.ΛΕΦΑΚΗΣ 12. Σύνδεσμος Βιομηχανιών Β.Ε ΛΑΔΕΝΗΣ 13. Σύνδεσμος Εξαγωγέων Β.Ε. ΘΩΜΑΪΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 14. Εμπορικός Σύλλογος Θεσ/νίκης Κ.ΧΑΝΤΖΑΡΙΔΗΣ 15. Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης Ν. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ 16. Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσ/νίκης ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ 17. Ομοσπονδία Επαγγελματιών Εμπόρων Ν.Θεσ/νίκης ΜΑΝΔΡΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 18. Ομοσπονδία Τουρισμού Β.Ε. ΜΙΧ. ΖΟΡΠΙΔΗΣ 19. Ιατρικός Σύλλογος Θεσ/νίκης ΑΘ.ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ 20. Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας – Θράκης ΜΑΝΤΟΥΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
21. Σύνδεσμος Εμπορικών Αντιπροσώπων Β.Ε. ΡΕΜ. ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ 22. Σύν. Εμπ. Υφασμάτων&Ειδών Νεωτερισμού Θεσ/νίκης ΛΑΖ.ΧΟΥΡΒΟΥΛΙΑΔΗΣ 23. Δικηγορικός Σύλλογος Θεσ/νίκης Δ.ΓΑΡΟΥΦΑΣ 24. Συμβολαιογραφικός Σύλλογος ΜΠΙΛΙΣΗ – ΧΡΟΥΣΑΛΑ ΙΩΑΝΝΑ 25. Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσ/νίκης ΕΥΤΑΞΑ ΒΙΚΗ 26. Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Θεσσαλονίκης ΠΕΡΤΣΙΝΙΔΗΣ 27. Γεωπονικός Σύλλογος Μακεδονίας-Θράκης ΓΡ. ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ 28. Ένωση Ελλήνων Φυσικών ΒΑΡΒΑΡΕΣΙΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ 29. Ένωση Ελλήνων Χημικών Δ.ΚΕΣΙΣΟΓΛΟΥ 30. Ένωση Γυμναστών Β. Ε ΑΘ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ 31. Ένωση Δημοσιοϋπαλληλικών οργανώσεων Θεσ/νίκης Γ.ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ 32. Ένωση Εργατοϋπαλλήλων Ελληνικών Πετρελαίων Α.Ε. Δ.ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ 33. Ένωση Βιοτεχνών-Κατασκ/στών Ετοίμων Ενδυμάτων Θεσ/νίκης Ι. ΚΟΥΣΗΣ 34. Σύνδεσμος Πτυχιούχων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 35. Ένωση Κατασκευαστών Γεωργικών Μηχανημάτων Β.Ε ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ 36. Ένωση ΑΔ. Υπομηχανικών και Ηλεκτρολόγων ΓΕΩΡΓΙΟΥ
37. Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ακινήτων Β.Ελλάδος-ΣΙΑΒΕ ΖΗΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 38. Ένωση Ιδιοκτητών Ακινήτων Θεσ/νίκης (ΕΝΙΑΘ) ΑΘ.ΕΥΑΓΓΕΛΙΔΗΣ 39. Ένωση Διακοσμητών Βορείου Ελλάδος ΦΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ 40. Ελληνική Ομοσπονδία Επαγγελ.& Επιχειρ.Γυναικών Μ. ΚΑΜΤΣΙΔΟΥ 41. Διαβαλκανικό Κέντρο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού ΔΗΜ.ΒΡΟΝΤΟΣ 42. Ένωση Παραγωγών Ελλάδος Π. ΤΖΑΝΕΤΟΣ-ΚΟΝΤΟΓΟΥΡΗΣ 43. Σωματείο Οδηγών ΤΑΧΙ «ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» ΠΑΠΑΣΑΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 44. Σωματείο Ιδιοκτητών Σταθμών Αυτοκινήτων Γ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ 45. Ένωση Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ι.ΔΟΒΕΛΟΣ 46. Πανελλαδ. Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Εμφιαλ. Ποτών Κ. ΑΡΤΕΜΙΟΥ 47. Σύλλογος Συνταξιούχων Εμπόρων Θεσ/νίκης Δ.ΠΟΛΙΤΙΔΗΣ 48. Σύνδεσμος Μεταφορικών Εταιρειών Β.Ε. ΒΑΣ. ΓΚΑΛΙΝΑΣ 49. Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μεταφορών Β.Ε. Γ.ΗΛΙΑΔΗΣ 50. Σύνδεσμος Διαμεταφορικών Επιχειρήσεων Β.Ε Δ. ΚΑΔΙΚΑΣ
51. Ινστιτούτο Καταναλωτών – ΙΝΚΑ Κ.ΔΡΟΥΤΣΑΣ 52. Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών Ν.ΤΣΕΜΠΕΡΛΙΔΗΣ 53. Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (ΣΕΠΕ) ΒΟΥΚΑΛΗ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ 54. Σύλλογος Εκτελωνιστών Θεσ/νίκης Ρ.ΕΛΕΥΘΕΡΟΠΟΥΛΟΣ 55. Σύνδεσμος Οικοδομικών Επιχειρήσεων Β.Ε. Φ.ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ 56. Σύλλογος Μεσιτών ΜΑΝΟΜΕΝΙΔΗΣ 57. Κέντρο πολιτικης ερευνας & επικοινωνιας ΑΠΟΣΤ. ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣ