Παρασκευή, 1 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΧρήμα οικονομίαΠως να προστατευτείτε...

Πως να προστατευτείτε από χρεώσεις στο ίντερνετ και το τηλέφωνο

Επιστροφή του παγίου από παρόχους τηλεφωνίας και Ιντερνετ σε περιπτώσεις καθυστερημένης αποκατάστασης βλάβης, αποστολή έγγραφης απάντησης εντός είκοσι ημερών σε κάθε γραπτή καταγγελία ή παράπονο συνδρομητή και υποχρέωση ειδοποίησης ένα μήνα πριν από την επιβολή νέων χρεώσεων με δικαίωμα διακοπής της σύμβασης από τον καταναλωτή ορίζει ο νέος κανονισμός της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για τους όρους αδειοδότησης και λειτουργίας των παρόχων στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες.

Πάροχοι
Ο νέος Κανονισμός επιβάλλει αυξημένες υποχρεώσεις στους παρόχους όσον αφορά την αναλυτική και έγκαιρη ενημέρωση των συνδρομητών πριν από την επιβολή αυξήσεων.

Μεταξύ άλλων, προβλέπει την αυτόματη επιστροφή του ανάλογου παγίου σε περιπτώσεις καθυστερημένης αποκατάστασης βλάβης, το ύψος των χρεώσεων κατά την προσωρινή διακοπή υπηρεσιών και τον πρόωρο τερματισμό της σύμβασης, καθώς και τη μη χρέωση αναμονής στις υπηρεσίες τηλεφωνικού καταλόγου. Σε ό,τι αφορά στους παρόχους, ο νέος Κανονισμός, σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, διευκολύνει την αδειοδότησή τους, απλοποιώντας περαιτέρω τη διαδικασία καταχώρησης στο μητρώο της Αρχής. Ο Κανονισμός θα εφαρμοστεί σταδιακά, έως τις αρχές του Φθινοπώρου του 2013, καθότι απαιτείται προσαρμογή των πληροφοριακών συστημάτων των παρόχων.

Τα κυριότερα σημεία του νέου Κανονισμού προβλέπουν:

Ελεγχο υπέρογκων χρεώσεων. Κατά την υπογραφή της σύμβασης, ο συνδρομητής μπορεί να ζητήσει τη διακοπή παροχής υπηρεσιών όταν η χρέωση υπερβεί ένα προκαθορισμένο ποσό. Σε αυτή την περίπτωση, ο πάροχος υποχρεούται σε αυτόματη διακοπή των υπηρεσιών.

Στα συμβόλαια ο πάροχος οφείλει να ενημερώσει τον συνδρομητή τουλάχιστον ένα μήνα πριν από την εφαρμογή τους, μέσω του έντυπου ή/και ηλεκτρονικού λογαριασμού.

Ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα να αντιταχθεί και να καταγγείλει τη σύμβαση -χωρίς επιβάρυνση- εντός τριάντα ημερών. Στην καρτοκινητή τηλεφωνία η ενημέρωση πραγματοποιείται μέσω γραπτού μηνύματος (SMS) τουλάχιστον ένα μήνα πριν.

Εάν ο συνδρομητής δηλώσει βλάβη -η διάρκεια της οποίας υπερβαίνει τη μία εργάσιμη ημέρα και δεν οφείλεται σε δική του υπαιτιότητα- ο πάροχος υποχρεούται σε αυτόματη επιστροφή του ανάλογου παγίου σε επόμενο λογαριασμό.

Σε περίπτωση που η σύνδεση διακοπεί προσωρινά λόγω οφειλών του συνδρομητή για μια ολόκληρη περίοδο τιμολόγησης, τότε ο πάροχος επιβάλλει μόνο το απλό πάγιο τέλος σύνδεσης και όχι τις χρεώσεις για πακέτα ομιλίας και/ή δεδομένων. Επίσης, κατά την περίοδο της προσωρινής διακοπής ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα να αιτηθεί την άμεση και οριστική διακοπή της σύνδεσης.

Στη σύμβαση ορισμένου χρόνου, ορίζονται οι χρεώσεις για την απόσβεση της επιδότησης που θα κληθεί να καταβάλει ο καταναλωτής εάν τερματίσει τη σύμβαση πριν από τη λήξη της.

Μη χρέωση αναμονής στις υπηρεσίες τηλεφωνικού καταλόγου.

Οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας οφείλουν να τηρούν κατάλογο με τα στοιχεία ταυτοποίησης των συσκευών που έχουν κλαπεί, ώστε να φράσσουν την πραγματοποίηση κλήσεων από αυτές.

.econ-e  από την Ημερησία

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Προκλήσεις και Εθνική Στρατηγική στο Αιγαίο: Τι Πρέπει να Κάνει η Ελλάδα

Μια Δομικά Ρεαλιστική Προσέγγιση Νικόλαος Λ. Μωραΐτης, Ph.D. Η ανάλυση της ελληνοτουρκικής κρίσης στο Αιγαίο θα προσεγγιστεί υπό το πρίσμα του Δομικού Ρεαλισμού (Structural Realism), μιας θεωρητικής προσέγγισης των διεθνών σχέσεων που αναπτύχθηκε κυρίως από τον Kenneth Waltz, αυτό τον  κορυφαίο στοχαστή της πολιτικής επιστήμης και των...

Σημείωμα από το γραφείο του Ευάγγελου Βενιζέλου Απάντηση σε σημείωμα «κυβερνητικών πηγών»

31 Ιουλίου 2025 Από το γραφείο του Ευάγγελου Βενιζέλου διατυπώνονται τα ακόλουθα σχόλια  -ανά σημείο-  ως απάντηση σε σημείωμα «κυβερνητικών πηγών»  που αναφέρεται στην πρωινή ανάρτηση του κ. Βενιζέλου. 1. Μια από τις βασικές τομές που επέφερε το ισχύον Σύνταγμα του...