Πρωτοβουλία φοιτητών Μαθηματικού ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16.
Στις προηγούμενες φοιτητικές κινητοποιήσεις η κυβέρνηση απομυθοποιήθηκε στα μάτια των περισσοτέρων από εμάς. Οι χοντράδες της, τα ακραία νέα μέτρα και γενικότερα οι κινήσεις της, ειδομένες μέσα από το αγωνιστικό πρίσμα που είχαμε, οδήγησε σε αυτήν ακριβώς απομυθοποίηση. Πάνω σε αυτήν την βάση θα κρίνουμε την συνδυασμένη κίνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ όσον αφορά την αναθεώρηση του άρθρου 16: Μύθος 1 : Δεν θα ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά μη κερδοσκοπικά. Για να μην κοροϊδευόμαστε , ο επιχειρηματίας και ο κάθε επιχειρηματίας δεν έχει κίνητρο την ψυχή της μάνας του, αλλά το κέρδος. Επιχείρηση θα φτιάξει αι όχι “κοινωφελές ίδρυμα”. Τα ιδιωτικά από τα μη κρατικά διαφέρουν όσο η μέρα από την νύχτα.
Μύθος 2 : Η αξιολόγηση και ο ανταγωνισμός μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών θα κάνει τα δημόσια καλύτερα. Η αξιολόγηση νοείται με όρους ανταγωνιστικότητας σε ένα περιβάλλον ιδιωτικών πανεπιστημίων – επιχειρήσεων, επομένως θα στρέφει την στόχευση των κρατικών πανεπιστημίων κατά την κατεύθυνση των ιδιωτικών, με ότι αυτό συνεπάγεται για το πρόγραμμα σπουδών, την έρευνα και τους ταξικούς φραγμούς.
Μύθος 3 : Δεν κινδυνεύει ο δημόσιος χαρακτήρας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μια επιχείρηση κοιτάζει το συμφέρον του αφεντικού της και όχι το συμφέρον του λαού, όμως οι συνδικαλιστικές ελευθερίες κα τα παρεπόμενα τους δυσκολεύουν τα σχέδια του πρώτου και προωθούν τα σχέδια του δεύτερου. Χωρίς το άσυλο και τις υπόλοιπες συνδικαλιστικές ελευθερίες πως διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης;;;
Μύθος 4 : Η γνώση πρέπει να είναι ελεύθερη και γι΄ αυτό δεν πρέπει να απαγορεύουμε σε κάποιον ιδιώτη να ιδρύει πανεπιστήμιο. Αφενός μεν η γνώση αυτή είναι κατευθυνόμενη προς τα συμφέροντα του ιδιώτη, άρα δεν είναι γνώση για όλους, και αφετέρου η γνώση αυτή προσφέρεται με το αζημίωτο γι΄ αυτόν, άρα δεν είναι γνώση προς όλους. Όποτε η γνώση που θα προωθείται από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν είναι ελεύθερη.
Μύθος 5 : Να ιδρυθούν ιδιωτικά έτσι ώστε οι μαθητές που αποτυγχάνουν στις πανελλήνιες να πηγαίνουν σ΄ αυτά και να μην πηγαίνουν στο εξωτερικό, και φεύγουν κεφάλαια από την χώρα. Μας απασχολεί να μένουν κεφάλαια στην χώρα εφόσον αυτά προορίζονται για τον λαό της χώρας και όχι για την τσέπη της οικονομικής ελίτ.
Μύθος 6 : Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη στην οποία δεν επιτρέπεται η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Οι μεταρρυθμίσεις δεν πρέπει να γίνονται με κριτήριο την μόδα, αλλά τα συμφέροντα του λαού. Ή μήπως τα δίδακτρα των πανεπιστημίων της Ευρώπης είναι και αυτά παράδειγμα προς μίμηση;;
Μύθος 7 : Η αναθεώρηση του άρθρου 16 είναι μονόδρομος ως κατεύθυνση από την Ε.Ε και έτσι δεν μπορούμε να την ανατρέψουμε. Ορίζουμε και παλεύουμε για το δίκαιο προσπαθώντας να το κάνουμε πιο εφικτό και δεν ορίζουμε, στα πλαίσια της λογικής που μας έχουν επιβάλλει, το “εφικτό” επικαλύπτοντας το με τον μανδύα ενός “δικαίου”. Η αναθεώρηση του άρθρου 16 είναι μονόδρομος όχι για εμάς, αλλά για την άρχουσα τάξη. Για εμάς είναι μονόδρομος η αναθεώρησης.
“Στο αρχαιότερο επάγγελμα στρέφονται 40.000 Γάλλοι φοιτητές στην πλειονότητα τους κοπέλες για να καλύψουν τις δαπάνες των σπουδών τους”, Έθνος 1/11/2006. Για το μέλλον μας την αξιοπρέπεια την δική μας και των παιδιών μας ίσως χρειαστεί να κάνουμε κάποιες θυσίες άλλωστε:
Άμα δε καώ κα εγώ
άμα δε καείς εσύ
άμα δε καούμε όλοι
πως θα γίνει το σκοτάδι φως;;;
Οι 250 φοιτητικές καταλήψεις, οι μαθητές που θα βγαίνουν στο προσκήνιο, οι χιλιάδες που διαδηλώνουν και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς που θα αγωνίζονται μας δείχνουν το δρόμο, τον ίδιο δρόμο που ακολουθήσαμε και τον Μάιο – Ιούνιο, τον δρόμο του αγώνα.