Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου, 2025

200 εκ. για αχρείαστο αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης .

metro2.bmpΤην κατασκευή ενός μικρότερου αμαξοστασίου του μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία ή -γιατί όχι- ακόμη και την πλήρη κατάργηση, εξετάζουν το υπουργείο Υποδομών και η «Αττικό Μετρό Α.Ε.».

 Αιτία είναι ότι το νέο αμαξοστάσιο της Καλαμαριάς φαίνεται πως θα είναι έτοιμο πολύ πιο γρήγορα από την αρχική γραμμή του μετρό, κάτι που θα καθιστά ίσως και εντελώς αχρείαστο το αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

Το συγκεκριμένο αμαξοστάσιο έχει χωροθετηθεί σε ένα μικρό οικόπεδο μόλις 50 στρεμμάτων, πάνω σε ρέμα, βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από τον τελευταίο σταθμό, και, λόγω των καθυστερήσεων από απαλλοτριώσεις, θα είναι έτοιμο μετά την κατασκευή του αμαξοστασίου της Καλαμαριάς.

Το δεύτερο αναμένεται να γίνει γρηγορότερα, χωροθετήθηκε σε επίπεδο οικόπεδο 100 στρεμμ. και δίνει περισσότερες και ευκολότερες λύσεις στις ανάγκες που καλύπτει ένα αμαξοστάσιο.

Το κόστος κατασκευής του αμαξοστασίου της Πυλαίας (περιοχή Νέας Ελβετίας) ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ. Σε περίπτωση που κατασκευαστεί εκεί ένα μικρότερο αμαξοστάσιο, μαζί με το αμαξοστάσιο της Καλαμαριάς, το μετρό Θεσσαλονίκης θα διαθέτει 1,5 αμαξοστάσιο, τη στιγμή που το μετρό της Αθήνας, αν και είναι μεγαλύτερο, διαθέτει μόνο 1 αμαξοστάσιο, όπως και όλα τα μετρό στον κόσμο, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) και η «Αττικό Μετρό Α.Ε.» εξετάζουν τη λύση ενός μικρότερου αμαξοστασίου στην Πυλαία, ώστε να εξοικονομήσουν πόρους για το υπόλοιπο έργο.

 Οπως έχει δηλώσει ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, η «Αττικό Μετρό» αναζητεί 2 δισ. ευρώ για την ολοκλήρωση του πλήρους δικτύου του μετρό Θεσσαλονίκης με όλες τις επεκτάσεις του. Στην παρούσα συγκυρία ένα αχρείαστο αμαξοστάσιο ζημιώνει το έργο με 200 εκατ. ευρώ.

 Ομως, σύμφωνα με πληροφορίες, το αμαξοστάσιο της Ν. Ελβετίας δεν μπορεί να ακυρωθεί, καθώς προβλέπεται στη σύμβαση κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης.

 Μία ακόμη συνέπεια του κακού σχεδιασμού είναι οι 37 απολύσεις που ανακοίνωσε πρόσφατα η ΑΕΓΕΚ, εκ των εταιρειών της κατασκευάστριας κοινοπραξίας. Αιτία, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι ότι δεν δίνονται τα εργοτάξια για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής των σταθμών.

Ετσι δεν γίνεται έργο, δεν πληρώνεται η εταιρεία και δεν μπορεί να καταβάλει μισθούς.

 Ο σταθμός «Ανάληψη» θα δοθεί στις αρχές Φεβρουαρίου, ώστε να μπορέσουν να δουλέψουν μέχρι τότε οι καταστηματάρχες που θα πληγούν από το ολοκληρωτικό κλείσιμο του δρόμου για 10 μήνες.

Ανασκαφές

Λόγω του κακού σχεδιασμού και των πιέσεων της εκκλησίας και της δημοτικής αρχής, αντί η χάραξη να συνεχίσει από την Εγνατία οδό στην Κ. Καραμανλή, στρίβει προς τη Δελφών και μετά ανεβαίνει προς την Πυλαία με στροφές ώς και 90 μοίρες.

Οι δε σταθμοί είναι πολύ πυκνοί στο κέντρο της πόλης. Χωροθετήθηκαν ανά 400 μ. αντί 600-700 του μετρό της Αθήνας. Ετσι, από το Σιδηροδρομικό Σταθμό ώς το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (ΑΠΘ) κατασκευάζονται τουλάχιστον 2 παραπάνω σταθμοί (Βενιζέλου, Αγ. Σοφίας), ενώ, λογικά, χρειαζόταν μόνο ένας, στην Αριστοτέλους.

Αυτό σημαίνει επίσης μεγαλύτερο κόστος τόσο για την κατασκευή των σταθμών όσο και για τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Το δε κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών προϋπολογίστηκε στα 15 εκατ. ευρώ, έφτασε στα 30 εκατ. και θα θεωρείται ευτύχημα αν δεν ξεπεράσει τα 55 εκατ. ευρώ.

Πηγή: Ελευθεροτυπία-Σάκης Αποστολάκης

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

18ο Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου θα πραγματοποιηθεί από τις 5 έως τις 12 Σεπτεμβρίου, 2025 

18ο Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου Το Παλάτι των Ιπποτών της Ρόδου, ανοίγει και φέτος τις πύλες του για να υποδεχθεί το Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου. Το 18ο Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου θα πραγματοποιηθεί από τις 5 έως τις 12 Σεπτεμβρίου, 2025 και...

Οι ΗΠΑ διαψεύδουν ότι υπάρχει συμφωνία για την αγορά των S-400 από την Τουρκία.

Μια πρόσφατη επιστολή από ανώτερο αξιωματούχο του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ επιβεβαίωσε ότι η Ουάσινγκτον δεν έχει αλλάξει τη θέση της σχετικά με την απόκτηση του ρωσικού συστήματος πυραυλικής άμυνας S-400 από την Τουρκία, σε αντίθεση με προηγούμενες δηλώσεις...

Γιάννης Σγουρός: Τι λέμε φέτος για τις πυρκαγιές του 2025.

Στο ίδιο έργο θεατές για ένα ακόμα καλοκαίρι Είναι πλέον ξεκάθαρο σε όλους! Αποτελεί επιλογή της Κυβέρνησης η μετατροπή των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε κομπάρσους σε ζητήματα περιβάλλοντος και η στοχοποίηση τους σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Ένα ακόμα καλοκαίρι, που...

Τα καρτέλ του Κυριάκου Μητσοτάκη στα Σούπερ Μάρκετ τα νεκταρινιά απο την Βέροια η τιμή είναι 299 ευρώ!!!!

Τα καρτέλ του Κυριάκου Μητσοτάκη στα Σούπερ Μάρκετ τα νεκταρινιά απο την Βέροια η τιμή είναι 299 ευρώ!!!! Ελάχιστα μόνον χιλιόμετρα εξω απο την Θεσσαλονίκη τα νεκταρινιά απο την Βέροια η τιμή είναι 299 ευρώ!! Τζάμπα η τιμή είναι 299...