Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΝέα για ΔήμουςΌπως έχουμε υποσχεθεί...

Όπως έχουμε υποσχεθεί διατηρούμε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας ώστε τα ΜΜΕ της πόλης να παραμένουν η ζωντανή επικοινωνία του ΌΑΣΘ με τους πολίτες της πόλης.

  • Ο Α Σ Θ
    Αγαπητές και αγαπητοί φίλοι
    Όπως έχουμε υποσχεθεί διατηρούμε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας ώστε τα
    ΜΜΕ της πόλης να παραμένουν η ζωντανή επικοινωνία του ΌΑΣΘ με τους
    πολίτες της πόλης.
    Από την τετράμηνη παρουσία μας στην Διοίκηση του ΌΑΣΘ αλλά και από όσα
    θα σας εκθέσουμε παρακάτω γίνεται φανερό ότι στο πεδίο της διαχείρισης
    των αστικών Συγκοινωνιών αντιπαρατίθενται δύο διαφορετικές αντιλήψεις
    και πρακτικές
    Η μία που πρότασσε το επιχειρηματικό κέρδος ως την βασική παράμετρο της
    λειτουργίας και η άλλη που προτάσσει το κοινωνικό συμφέρον και θεωρεί τις
    αστικές συγκοινωνίες ως κοινωνικό αγαθό.
    Η πρώτη οδήγησε σε πλήρες αδιέξοδο τον ΌΑΣΘ και η δεύτερη επιχειρεί
    αρχικά να τον αναστηλώσει και στην συνέχεια να τον εκσυγχρονίσει.
    Η πρώτη δίωκε τους ανέργους στο όνομα μιας αντικοινωνικής κανονικότητας
    και η δεύτερη που σήμερα βιώνουμε απάλλαξε από το άγος της

    περιφρόνησης και της επικρεμάμενης τιμωρίας τους ανέργους.

    Η πρώτη που στα χρόνια 2015,2016 και 2017 μοίρασε μερίσματα 36 εκατ.
    στους μετόχους και την ίδια στιγμή άφηνε απλήρωτο το ΙΚΑ και την Εφορία.
    Η πρώτη που επιπλέον πήρε στην ίδια περίοδο 209,6 εκατ. από το κράτος και
    είχε αφήσει τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές απλήρωτους και τις
    αποθήκες ανταλλακτικών άδειες.
    Η δεύτερη σε ένα τετράμηνο πήρε 25,8 εκατ. από το κράτος και κατόρθωσε να
    εξοφλήσει τα καθυστερούμενα των εργαζομένων από την προηγούμενη
    περίοδο (13 εκατ.) , να καταβάλει όλες τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές
    των εργαζομένων και να αποκαταστήσει την κανονικότητα στην μισθοδοσία,
    δηλαδή οι εργαζόμενοι να πληρώνονται κανονικά στην ώρα τους.
    Στην ίδια περίοδο κατόρθωσε να επαναφέρει ανταλλακτικά στις αποθήκες
    αποκαθιστώντας την απαιτούμενη επάρκεια σε πολύ μεγάλο βαθμό.
  • Η πρώτη κρατούσε χωρίς την αναγκαία προληπτική συντήρηση τα λεωφορεία
    για διάστημα 3-5 χρόνια, με αποτέλεσμα ενώ δεν είναι πολύ παλιά να
    παρουσιάζουν πρόωρη γήρανση και πολλές ζημίες.
    Η δεύτερη μέσα από τις ορατές και αόρατες δυσκολίες που επισημάναμε, σε
    κοινή συνάντηση με όλους τους αρχιτεχνίτες, προσπαθεί να επαναφέρει τον
    στόλο των λεωφορείων σε κανονική κατάσταση λειτουργίας.
    Γνωρίζουμε ότι η Θεσσαλονίκη δεν απολαμβάνει τις συγκοινωνίες που της
    πρέπει. Μαζί με το τεχνικό δυναμικό, το οποίο έχει αποδεκατιστεί από
    ειδικευμένους τεχνίτες, μαζί με την διεύθυνση κίνησης, με συνεργασίες με
    άλλους ειδικευμένους φορείς όπως η ΕΛΒΌ και με τον ΌΣΕΘ, επιχειρούμε αφ’
    ενός να ενισχύσουμε τον αριθμό και την αξιοπιστία των λεωφορείων και αφ’
    ετέρου να επανασχεδιάσουμε τις γραμμές ώστε να ανταποκρίνονται στις
    καθημερινά διευρυνόμενες ανάγκες της πόλης.
    Επιχειρούμε επίσης ένα οργανωτικό εκσυγχρονισμό, ώστε ο ΌΑΣΘ να μπει
    γρήγορα στην ψηφιακή εποχή και να εκπονήσει το αναγκαίο αναπτυξιακό του
    σχέδιο με νέες τεχνολογίες.
    Τέλος στα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του τριμήνου τα οποία
    εξοικονόμησαν για το Δημόσιο έναντι των αντίστοιχων περιόδων 2015 και
    2016, (4,5 εκατ.) θα πρέπει να συνυπολογίσουμε τις οικονομίες κλίμακος που
    πέτυχαμε και που δημιουργούν για το τετράμηνο Αύγουστος -Νοέμβριος
    2017, με βάση τα προσωρινά στοιχεία του Νοεμβρίου 2017, εξοικονόμηση για
    το δημόσιο της τάξεως των 8 εκατ. έναντι των αντιστοίχων του 2015 και 2016.
    Αποδεικνύεται από το αποτέλεσμα ότι με λιτή και χρηστή διαχείριση μπορείς
    να καλύψεις τα διαφυγόντα έσοδα από την διευρυμένη κοινωνική πολιτική
    που οφείλουμε να ασκούμε ιδιαίτερα για τις ευπαθείς κατηγορίες των
    πολιτών.

    Ο Πρόεδρο  Ο Στέλιος Παππάς

    Οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου Αύγουστος-Οκτώβριος
    Επισυνάπτουμε τον πίνακα των απολογιστικών στοιχείων για έσοδα και έξοδα
    τριμήνου Αυγούστου- Οκτωβρίου για τα έτη 2015, 2016, 2017 από τα οποία
    προκύπτει ότι:
    1. Τα έξοδα προσωπικού παραμένουν αμετάβλητα. Ολοκληρώθηκε η υπογραφή
    Σ.Σ.Ε. δια της οποίας προβλέπεται μείωση της Δαπάνης περίπου 18-20 εκατ.
    σε ετήσια βάση.
    2. Οι αμοιβές τρίτων παρουσιάζουν μείωση 48,70%. Η μείωση προκύπτει από
    τις αλλαγές συμβάσεων και διακανονισμό οφειλών έναντι τρίτων.
    3. Οι αμοιβές του Δ.Σ. είναι μειωμένες σε ποσοστό 86,25% επιβεβαιώνοντας την
    πολιτική μας για λιτή και χρηστή Διοίκηση.
    4. Τα διάφορα έξοδα παρουσιάζουν μείωση 29,45%
    5. Το επιχειρηματικό κέρδος προφανώς δεν καταβάλλεται δεδομένου ότι ο ΟΑΣΘ
    βρίσκεται σε εκκαθάριση. Άρα υπάρχει εξοικονόμηση πόρων υπέρ του
    Δημοσίου της τάξεως 1,2 εκατ. το μήνα.
    6. Μόνο τα έξοδα καυσίμων παρουσιάζουν σημαντική αύξηση 26,52%. (η
    διαφορά στα καύσιμα οφείλεται στο γεγονός ότι το 2016 υπήρξε 12ημερη
    επίσχεση εργασίας) .
    7. Στο σύνολο των εξόδων παρουσιάζεται μείωση κατά 13,72%. Ωστόσο αν
    δεν περιληφθούν τα καύσιμα παρουσιάζουν το 2017 έναντι του
    αντίστοιχου διαστήματος μείωση 5,24 εκατ. ή 18,82%
    8. Το σύνολο των εσόδων από το μεταφορικό έργο βρίσκεται το 2017 στο ίδιο
    επίπεδο με την προηγούμενη χρονιά.
    9. Οι επιχορηγήσεις που εμφανίζονται αυξημένες μας έδωσαν την δυνατότητα να
    ισοσκελίσουμε τον λογαριασμό εσόδων εξόδων και να πληρώσουμε τους
    εργαζόμενους οι οποίοι ήταν Ιούνιο και Ιούλιο απλήρωτοι.
    10. Τέλος είναι αναγκαίο να σημειωθεί ότι στα δύο προηγούμενα χρόνια είχε
    παρουσιαστεί σημαντική διαφορά Εξόδων έναντι των Εσόδων της τάξεως των
    8,4 εκατ. το 2016 και 9,4 εκατ. το 2015 η οποία σύμφωνα με το προηγούμενο
    θεσμικό καθεστώς το οποίο καθιέρωνε «Λεόντιο Σχέση» σε βάρος του

    δημοσίου έπρεπε να καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό

    Σε σχέση με το θόρυβο που για την διανομή μερίσματος στους μετόχους
    παρατηρούμε τα εξής:
    Το διασφαλισμένο χωρίς επιχειρηματικό κίνδυνο κέρδος στην χρήση 2016
    ανήλθε στο ποσό των 16.450.000 Ευρώ.
    Οι ακέραιες μετοχές του ΟΑΣΘ ανέρχονται σε 424. Αυτό σημαίνει ότι το κέρδος
    κάθε ακέραιας μετοχής είναι 38.797,17 Ευρώ .
    Η διαχρονικά σωρευτική αξία της ακέραιας μετοχής των 47,2 χιλ. απέδιδε
    περίπου 38.8 χιλ. το χρόνο δηλαδή απόδοση σε ποσοστό ετησίως 82.2%.
    Την απόδοση του 82.2% απολάμβαναν όλες οι μετοχές είτε ήταν ακέραιες είτε
    κλάσμα ακεραίας μετοχής.
    Αυτό το ποσοστό κέρδους του επενδυμένου κεφαλαίου κρίνεται για οποιαδήποτε
    επιχειρηματικά δεδομένα ως προκλητικά υψηλό.
    (π.χ. αν κάποιος έχει μετοχή αξίας 10.000 ευρώ απολαμβάνει 8.220 ευρώ το χρόνο).
    Οι μέτοχοι για τα έτη 2015,2016 και 2017 έλαβαν για μερίσματα και
    καταβολή ΕΦΚΑ αντίστοιχα 14.775.734 Ευρώ, 13.716.091 ευρώ και 7.605.990 ευρώ.
    Προκειμένου να καταβληθούν τα παραπάνω ποσά δεν πληρώθηκαν
    ασφαλιστικές εισφορές προς το ΙΚΑ και υποχρεώσεις προς την εφορία, ενώ για την
    κάλυψη άλλων δαπανών εξαντλήθηκαν τα αποθεματικά που προορίζονταν για την

    ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και για την ασφαλιστική κάλυψη των παγίων

    ο 2001 επιχειρήθηκε μία νομοθετική ρύθμιση η οποία επαναπροσδιόριζε το
    λειτουργικό καθεστώς του Ο.Α.Σ.Θ.. Στην εισηγητική έκθεση του συγκεκριμένου
    νόμου αναφέρονται επί λέξει τα παρακάτω προκειμένου να προσδιορίσουν τον μέχρι
    τότε υφιστάμενο καθεστώς.
    α. Στην οικονομική συμφωνία με την οποία αναγνωρίζονται όλες οι δαπάνες του
    Ο.Α.Σ.Θ., σε συνδυασμό με το προκαθορισμένο επιχειρηματικό κέρδος δεν υπήρχε
    επιχειρηματικό ρίσκο, αφού όχι μόνο καλύπτονταν όλες οι δαπάνες, αλλά και το
    επιχειρηματικό κέρδος, ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων του Ο.Α.Σ.Θ..
    β. Η αναγωγή του επιχειρηματικού κέρδους σε ποσοστό επί του απασχολούμενου,
    κάθε φορά, κεφαλαίου και μάλιστα λογιζόμενου αυτού ως καινουργούς,
    δημιούργησε κίνητρα αύξησης του απασχολούμενου κεφαλαίου.
    γ. Η αναγνώριση όλων των παραγομένων δαπανών και το γεγονός ότι οποιαδήποτε
    αύξηση αυτών δεν επηρέαζε το επιχειρηματικό κέρδος, δεν δημιουργούσε κίνητρα
    για τη μείωση των δαπανών λειτουργίας του.
    Η συγκεκριμένη διαπίστωση απέδιδε με απόλυτη σαφήνεια την εικόνα ενός
    συμβατικού πλαισίου που εχαρακτηρίζετο ως λεόντειος συμβατική σχέση εναντίου
    του δημοσίου.
    Ωστόσο ο Ν.2898/2001 που επιχειρεί να επιλύσει το συγκεκριμένο πρόβλημα
    όχι μόνο δεν το επιτυγχάνει αλλά επί της ουσίας αναπαράγει σε πολύ μεγάλο βαθμό
    το ίδιο μοντέλο.
    Κεντρικό χαρακτηριστικό του νόμου είναι ο τρόπος προσδιορισμού του
    επιχειρηματικού κέρδους ο οποίος το καθιερώνει ως δαπάνη και όχι ως το
    αποτέλεσμα μιας συνολικής επιχειρηματικής δραστηριότητας. Το γεγονός αυτό, είναι
    φανερό ότι όχι μόνο δεν αντιμετώπισε το πρόβλημα, αλλά παρήγαγε και νέα
    φαινόμενα.
    Παραβίαζε το γενικό λογιστικό σχέδιο, η τήρηση του οποίου είναι υποχρεωτική.
    Συγκεκριμένα, παραβίαζε τη δομική λειτουργία του λογιστικού συστήματος, το οποίο
    εδράζεται σε δύο κορυφαίους λογαριασμούς το λογαριασμό «ισολογισμός» και ο το
    λογαριασμό «αποτελέσματα χρήσης».
    Συνέπεια αυτού του γεγονότος, οι ισολογισμοί ήταν αδύνατον να χρησιμοποιηθούν
    ως εργαλεία διοίκησης.
    Επιπλέον και οι δύο αυτοί κεντρικοί λογαριασμοί δεν δημοσιεύονταν παρά το
    γεγονός ότι η χρηματοδότηση του Δημοσίου από τον κρατικό προϋπολογισμό

    κάλυπτε τα 2/3 των συνολικών δαπανών του Ο.Α.Σ.Θ

    ΕΤΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ
    2010 50.668.101 179.239.316 128.571.215 15.942.077
    ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΧΡΗΣΕΩΣ
    ΕΤΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ
    2010 50.668.101 170.641.591 119.973.490 15.942.077
    Κ.Υ.Α. 9313/ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2010
    ΕΤΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ

    2010 63.882.690 166.472.149 111.822.510 15.904.662      

    ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΟΧΗΣ ΤΙΜΗΜΑ ΣΕ ΕΥΡΩ
    ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ
    ΑΝΝΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ 10% 315 7/31/2009
    ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ 10% 315 7/31/2009
    ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΙΔΗΣ 12,50% 3.298,24 12/27/2011
    ΕΛΕΝΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ 12,50% 3.298,24 12/27/2011
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΟΣ12% 21.700,17 4/4/2017
    ΖΗΣΗΣ ΠΗΤΑΣ 12,50% 300 6/11/2010
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΛΓΑΡΙΝΟΣ 12,50% 300 10/31/2006
    ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΜΑΛΓΑΡΙΝΟΣ 12,50% 300 10/31/2006
    ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΓΟΥΤΑ 24% 200.000 δραχμές (587 ευρώ) 6/15/1984
    ΓΚΟΛΦΩ ΓΟΥΤΑ 13% 200.000 δραχμές (587 ευρώ) 2/7/1992
    ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΚΡΑΤΖΙΟΥ 8,3334% 100.000 δραχμές (293,47 ευρώ)
    6/15/2000
    ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΚΡΑΤΖΙΟΥ 8,3333% 100.000 δραχμές (293,47 ευρώ)
    6/15/2000
    ΝΑΥΣΙΚΑ ΓΚΡΑΤΖΙΟΥ 8,3333% 100.000 δραχμές (293,47 ευρώ)
    6/15/2000
    ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΩΡΤΖΟΣ 2,50% 1.146,10 10/31/2014
    ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΩΡΤΖΟΥ 25,00% 1.745.950 δραχμές (5.124 ευρώ)
    11/28/2001
    ΜΑΡΙΑ ΚΙΖΙΡΙΔΟΥ 24% 200.000 δραχμές (587 ευρώ) 7/2/1990
    ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΑΓΓΑΝΑΡΗΣ 12% 4.197,72 12/30/2013
    ΜΙΛΚΑ ΝΟΒΑΚΟΒΙΤΣ 43,75% 1.315 11/15/2012
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΕΜΕΡΤΖΗΣ 12,50% 375 3/16/2007
    ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ 12,50% 150.000 δραχμές (440 ευρώ)
    8/24/1988
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ 6,25% 75.000 δραχμές (220 ευρώ) 9/27/1994
    ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΑΦΤΣΙΟΣ 25,00% 250.000 δραχμές (734 ευρώ) 9/30/1982
    ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΔΑΦΤΣΙΟΣ 12,50% 130.000 δραχμές (382 ευρώ)
    12/1/1982
    ΜΑΡΙΑ ΧΑΣΑΠΗ 23% 184.000 δραχμές (540 ευρώ) 3/10/1998
    ΕΛΕΝΗ ΓΟΥΤΑ 1,63% 393,09 4/29/2008
    ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΜΥΛΩΝΟΠΟΥΛΟΥ 22,50% 180.000 δραχμές (529 ευρώ)
    10/11/1995
    ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΤΑΝΗΣ 31,25% 940 9/29/2008
    ΗΛΙΑΣ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΑΝΗΣ 28% 840 10/17/2008
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΙΩΝΑ
spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Ο Νίκος Βάνης σας εύχεται Χρονιά Πολλά και Κάλο Πάσχα και καλή Ανάσταση.

Το Πάσχα (Πασκαλιά, Λαμπρή, Λαμπροφόρα, Καλολόγος) στολίζεται η εκκλησία με κορδέλες και δεντρολίβανο. Αυτά έκαναν το Χριστός Ανέστη,και αβγά κόκκινα Κεριά, λαμπάδες, φως της Ανάστασης.. Το Πάσχα (Πασκαλιά, Λαμπρή, Λαμπροφόρα, Καλολόγος) στολίζεται η εκκλησία με κορδέλες και δεντρολίβανο. Οι πιστοί παλιότερα...

Μεγάλο Σάββατο Πορεία προς το θείο πάθος.

Τω Αγίω και Μεγάλω Σαββάτω, την θεόσωμον Ταφήν, και την εις Άδου Κάθοδον του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εορτάζομεν δι’ ών της φθοράς το ημέτερον γένος ανακληθέν, προς αιωνίαν ζωήν μεταβέβηκε». Tο απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής, αφότου εξέπνευσε...

Η Μεγάλη Πέμπτη σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία αφιερώνεται στην ανάμνηση τεσσάρων γεγονότων τα οποία περιγράφονται στα Ευαγγέλια.

Η Μεγάλη Πέμπτη σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία αφιερώνεται στην ανάμνηση τεσσάρων γεγονότων τα οποία περιγράφονται στα Ευαγγέλια και τα οποία συνέβησαν σύμφωνα με τις ευαγγελικές αναφορές λίγο πριν τη Σταύρωση: Ο Μυστικός Δείπνος, το ιερό δείπνο του Ιησού...