Ο πολυτάλαντος, χαρισματικός σατυρικός ηθοποιός, σκηνοθέτης ποιητής, ζωγράφος και blogger Χάρρυ Κλυνν, ένας χαρισματικός δημιουργός, προσκεκλημένος στο webradioραδιοφώνου elliniko-fenomeno.com και του δημοσιογράφου Νίκου Βάνη, μας μιλά για τη οικονομική κατάσταση στην οποία περιήλθε η πατρίδα μας, για τον ρόλο της Goldan Sashs, Ρότσιλ, Ευρωπαϊκής Ένωσης, των πολιτικών μας, και των Μ.Μ.Ε, κυρίως για την θεατρική του παράσταση στον Μύλο της Θεσσαλονίκης.
Χάρρυ Κλυνν είναι το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Βασίλη Τριανταφυλλίδη, γνωστού Έλληνα κωμικού και σατυρικού ηθοποιού. Είναι γέννημα θρέμμα της Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης. Οι γονείς του ήταν πρόσφυγες από τον Πόντο.
Με την συμμετοχή στην εκπομπή “Νέα Ταλέντα” του Γιώργου Οικονομίδη , αλλάζει η ζωή του, καθώς εκτός ότι κερδίζει το πρώτο βραβείο, ακολουθεί και τον Γιώργο Οικονομίδη στην Αθήνα, οποίος για τρία χρόνια υπήρξε και ο δάσκαλος του. Από την εκπομπή “Νέα Ταλέντα “, βγήκαν” πολλοί καλλιτέχνες , μεταξύ άλλων η Νάνα Μούσχουρη, ο Γιάννης Βογιατζής κ.ά .
Ο Χάρρυ Κλυνν,παράλληλα με τις δραματικές σπουδές του στην σχολή το Π. Καστέλη, εμφανίζεται περιστασιακά και σε διάφορα κέντρα, στην συνέχει άρχισε να δουλεύει σε αναψυκτήρια και καμπαρέ που ανθούσαν εκείνη την εποχή.
Συμμετείχε σε δύο ταινίες στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και τις πρώτες του θεατρικές εμφανίσεις στο Ακροπόλ αρχίζει να γίνεται γνωστός. Το 1964 και για δέκα χρόνια εμφανίζεται σε Καναδά και ΗΠΑ στους Έλληνες τις διασποράς, και το 1974 έρχεται στην Ελλάδα και αρχίζει να εμφανίζεται σε μπουάτ και σε νυχτερινά κέντρα. Άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός από την κυκλοφορία του πρώτου δίσκου “Για δέσιμο” από την Κολούμπια.. Αυτός , μαζί και οι υπόλοιποι δίσκοι του κρατούν για πολλά χρόνια της πρώτες θέσεις.
Οι εμφανίσεις του στη τηλεόραση την χαρίζουν τον τίτλο του πιο εμπορικού καλλιτέχνη, οι δε παραστάσεις τους στα θέατρα Ορφέας, Άλσος, Δελφινάριο και Μίνωα καταρρίπτουν κάθε εισπρακτικό ρεκόρ.
Νίκος Βάνης: Σήμερα φίλοι μου μαζί μας είναι ο Χάρρυ Κλυνν, ένας άνθρωπος ο οποίος εδώ και πολλά χρόνια υπηρετεί την τέχνη, και έχει κάνει τόσα πολλά.
Χάρρυ Κλυνν: Νίκο δεν φτάνει αυτό, πρέπει να αφυπνιστεί ο λαός, να καταλάβει αυτό το τεράστιο παιχνίδι που παίζεται εις βάρος του, να καταλάβει αυτό που το εμφανίζουν ότι χρωστά, ότι δεν χρωστά απολύτως τίποτα. Απλώς είναι ένα πείραμα το οποίο γίνεται με ιδιαίτερη μαεστρία από το διεθνές κεφάλαιο, δηλαδή η Goldan Sashs, Ρότσιλ, οι λεγόμενες αγορές τις οποίες συνεχώς ονομάζουμε αγορές, ποτέ όμως δεν λέμε ποιες είναι αυτές οι αγορές. Και πρέπει να καταλάβουμε κάτι, που δεν το κατάλαβαν ούτε τα Ελληνικά κόμματα, αλλά δεν το ξέρει και ο Ελληνικός λαός, και δικαιολογημένα να μην το γνωρίζει, γιατί δεν μπορεί να ασχοληθεί μ΄ αυτά τα πράγματα.
Είναι αυτή η διακίνηση του άυλου κεφαλαίου, είναι αυτά τα λεφτά τα οποία είναι περισσότερο λογιστικά και λιγότερο πραγματικά λεφτά. Είναι αυτή η πειραματική προσπάθεια που γίνεται στον τόπο μας, για να την πληρώσει ο Ελληνικός λαός, για να δουν κατά πόσον υπάρχουν αντοχές στις λεγόμενες χώρες του νότου, τις οποίες η Ευρωπαϊκή Ένωση που δημιουργήθηκε για το καλό όλης της Ευρώπης , με κύριο σύνθημα την αλληλοβοήθεια και αλληλεγγύη, οδηγείται μοιραία σε μία Γερμανοποίηση ασχίστου είδους, τη στιγμή κατά την οποία ακόμα και η ίδια η κυρία Μέρκελ άφησε να διαφανεί, με την τελευταία συμφωνία που είχαν υπογράψει για την ορθή οικονομική διαχείριση των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ότι είναι πιστή στον ηγεμόνα.
Γιατί στην ουσία ένας είναι ο ηγεμόνας ο οποίος μεθοδεύει αυτό το πράγμα. Γίνεται όλη αυτή η κατάσταση στην οποία δεν αξίζει να βρίσκεται ο Ελληνικός λαός, γιατί είναι ένας λαός με τεράστια συνεισφορά στον παγκόσμιο πολιτισμό. Καιδεν αξίζει ο Ελληνικός λαός να έχει τέτοιους πολιτικούς ηγέτες, αγαπητέ Νίκο. Δεν αξίζει να έχει αυτά τα υποκείμενα τα οποία μέσα στην προσπάθεια που κάνουν να ικανοποιήσουν τα προσωπικά τους πιστεύω, και τις προσωπικές τους επιδιώξεις, φτάνουν στο σημείο να χαντακώνουν και στην κυριολεξία να υποθηκεύουν το μέλλον ενός λαού.
Και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι, αυτές τις μέρες ζούμε αυτήν την θλιβερή ιστορία ενός ανθρώπου ο οποίος παρά μία ή δυο ψήφους, δεν θυμάμαι πόσο, παρά λίγο να γίνει πρωθυπουργός της Ελλάδος, ο κύριος Τσοχατζόπουλος, ο Μακεδονομάχος, ο Καμαμαριωτάκης, ο Θεσσαλονικάρχης, δείχνει και το επίπεδο στην ουσία των ανθρώπων που μας διοίκησαν.
Σήμερα ας μην ξεχνάμε ότι, είναι η αποφράδα ημέρα 21η Απριλίου. Αυτοί λοιπόν μας κυβερνούν 43 χρόνια, για να φτάσει σήμερα η Ελλάδα, να μην γνωρίζει ποιο θα είναι το μέλλον των παιδιών της. Να το κρύβουν, να βγαίνει ένας Ε. Βενιζέλος, ένας Α. Σαμαράς και να παίζουν θέατρο κακής ώρας, γιατί εγώ που είμαι ηθοποιός, σκηνοθέτης, καταλαβαίνω ότι, και τα κείμενα τους είναι φτωχά, αλλά και η σκηνοθεσία τους είναι άθλια.
Ν. Βάνης: Και οι αντιπαραθέσεις που βάζουν στο τραπέζι, είναι για γέλια.
Χ. Κλυνν: Για να γελάς εσύ όμως Νίκο και εγώ, αλλά υπάρχει ένας κόσμος που δεν μπορεί να γελάσει, γιατί δεν καταλαβαίνει. Ας μην ξεχνάμε και τον προδοτικό ρόλο , τον πρόστυχο, τον διεφθαρμένο, τον καθοδηγούμενο ρόλο που παίζουν τα Μ.Μ.Ε. Όλα αυτά τα ανθρωπάκια που παριστάνουν τους δημοσιογράφους, το μόνο που κάνουν είναι κατ΄ εντολήν, είτε να τρομοκρατούν, είτε να παραπληροφορούν.
Ν. Βάνης: Κάθε μέρα Χάρρυ λένε ότι θα σας κόψουμε εκείνο, το άλλο. Τα τηλέφωνα σας θα τα διασταυρώσουμε. Αυτός ο μηχανισμός Χάρρυ δεν μπορεί να διασταυρώσει τίποτα, είναι μόνο απειλές.
Χ. Κλυνν: Παίζει όμως τον ρόλο του, η τρομοκρατία, η ανελευθερία, είναι η μεγαλύτερη σκλαβιά.
Ν. Βάνης: Εκείνο που μου άρεσε περισσότερο από τα γραφόμενα σου στο Blogs και το Facebook, είναι ότι τα Μ.Μ.Ε έστησαν χρυσόβεργες, όπως πιάνονται τα πουλιά. Είναι πολύ εύστοχο αυτό που έγραψες.
Χ. Κλυνν: Και μ΄ αυτόν τον τρόπο το κάνουν στην ουσία, αποκλείουν τον λαό από την πληροφορία. Δεν την έχει την πληροφορία και το οξύμωρο είναι ότι ονομάζονται Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Επικοινωνία δεν γίνεται μόνο από την μία μεριά, επικοινωνία γίνεται και από τις δύο μεριές. Εδώ έχουμε φτάσει στο σημείο να παρεξηγούνται οι όροι και να μην ξέρουμε τι σημαίνει. Δεν βλέπεις το παιχνίδι που παίζουν τα κανάλια, τον τρόπο με τον οποίον προβάλλουν τους δύο υποτιθεμένους μονομάχους, οι οποίοι ήδη έχουν συμφωνήσει, πράγμα το οποίο απεύχομαι, να βγει το πρώτο ή το δεύτερο κόμμα, έτσι ώστε να συνεχίσουν αυτήν την κακή παράσταση που λέγεται συγκυβέρνηση, για να ικανοποιήσουν πάλι ξανά τους τοκογλύφους της Ευρώπης.
Βλέπεις όταν πεθαίνει το θεριό, ακούς καμιά φορά την αλήθεια. Τα αποτελέσματα στη Γαλλία σε σχέση με τον Σαρκοζί είναι τραγικά, ο άνθρωπος χάνει, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Τι είπε σήμερα, είναι δυνατόν λέει, να μιλάμε για την συνθήκη Σέγκεν 155 χιλιόμετρα που είναι τα σύνορα της Ευρώπης και σύνορα της Ελλάδος να το αφήνουμε ξέφραγο αμπέλι, σε κάθε έναν να μπαίνει και να βγαίνει. Σήμερα το θυμήθηκε στην προεκλογική ομιλία ο κύριος Σαρκοζί;;
Ν. Βάνης: Δηλαδή σκέφθηκε τελευταία στιγμή ας παίξω και αυτό το χαρτί.
Χ. Κλυνν: Και αυτός πληρώνεται με το νόμισμα που πρέπει να πληρωθεί, αλλά με το ίδιο νόμισμα θα πρέπει να πληρωθούν και οι δικοί μας. Ο κύριος Σαμαράς είναι μωρός που μιλάει για αυτοδυναμία. Εγώ προβλέπω ότι, θα γίνουν σημεία και τέρατα την επομένη των εκλογών. Αμφιβάλω πολύ εάν θα μπορέσει να αγγίξει το 32% του Κώστα Καραμανλή, το οποίο ήταν θα έλεγα ήταν ορόσημο συμφοράς για την ΝΔ, έτσι δεν είναι;; Όταν λοιπόν δεν θα μπορέσει να φτάσει αυτό το ποσοστό, σημαίνει ότι ο αρχηγός θα πρέπει να αντικατασταθεί, και επειδή η ΝΔ όπως είπα είναι κόμμα χαζών, οι χαζοί θα υπερισχύσουν μέσα, χωρίς να σημαίνει αυτό ότι προσβάλλω τους Νεοδημοκράτες.
Εννοώ τους μαρκησίους και τους οικογενειακούς που νομίζουν ότι, είναι γονική παροχή η εξουσία, και μεταβιβάζεται από πατέρα σε γιο, και από γιο σε ανηψιό και εγγονό κ.λ.π. Τότε θα γίνει αυτή η μεγάλη ανακατωσούρα. Ο κύριος Σαμαράς ο οποίος ήλθε τάζοντας λαγούς με πετραχήλια, για να φτάσει στο ίδιο σημείο που έφτασε ο συμμαθητής του, τον οποίο ξεχάσαμε εν τοιαύτη περιπτώσει.
Ν. Βάνης: Τον Γ. Παπανδρέου τον ξεχάσαμε. Έχει κάνει τόσα πολλά στην Ελλάδα που είναι δυνατόν να τον ξεχάσουμε;;
Χ. Κλυνν: η μόνη συμφορά που μπορούσε να μας συμβεί είναι ο Γ. Παπανδρέου.
Ν. Βάνης: Δεν ακούς τίποτα γι΄ αυτόν.
Χ. Κλυνν: Είδες τι ωραία που το παίζουν το παιχνίδι. Μετά δεν θα ακούσουμε για τον Ευάγγελο Βενιζέλο, μετά θα φτάσει το ΣΥΡΙΖΑ. Παλιά έφταιγαν οι Συριζαίοι, τώρα φταίνε οι Χρυσαυγίτες, μετά φταίνε οι Κομουνιστές, μετά θα έλθουν οι ηλεκτρολόγοι, μετά οι γυναικολόγοι και πάει λέγοντας.
Ν. Βάνης: Κάθε τόσο βγάζουν και κάποιο φασούλι.
Χ. Κλυνν: Είναι ο τρόπος με τον οποίον αντιμετωπίζουν τα πράγματα, γιατί όπως είπες στο blog μου γράφω, πιστεύω ότι απευθύνονται σε ένα λαό που έχει μνήμη χρυσόψαρου. Αυτοί δεν έχουν μνήμη, τα έχουν ξεχάσει. Και εγώ ερωτώ, είναι δυνατόν να πιστεύουν ότι, μπορούν να πάρουν την πλειοψηφία του Ελληνικού λαού;; Εκτός εάν ο Ελληνικός λαός έχει πλήρως παραφρονήσει, όταν υπάρχουν 1.500.000 άνεργοι. Εάν υποθέσουμε ότι σε κάθε οικογένεια ανέργου υπάρχει και ένα δεύτερο άτομο, μιλάμε για 3.000.000 ανθρώπους. Από αυτά τα 3.000.000 μόνο το 1.000.000 παίρνει χρήματα από το ταμείο ανεργίας, ένα ποσό των 290 Ευρώ, εάν θυμάμαι καλά. Αυτοί θα πάνε να ψηφίσουν τα κόμματα αυτά;; που συγκυβέρνησαν και υπέγραψαν την θανατική καταδίκη, και ήδη γνωρίζουμε εκ των προτέρων, τι θα συμβεί τον Ιούνιο.
Ν. Βάνης: Εγώ Χάρρυ πιστεύω ότι τα αποτελέσματα των εκλογών θα τα μαγειρέψουν.
Χ. Κλυνν: Δεν είναι εύκολο να τα μαγειρέψουν. Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον, φίλε Νίκο, θα έχουμε άσχημο πράγμα. Δηλαδή δεν θέλω να πιστεύω ότι, θα φτάσουν στο σημείο να ξεφτιλίσουν την Ελλάδα. Δεν θέλω να το πιστεύω αυτό, εάν και τους έχω ικανούς για όλα.
Ν. Βάνης: Για την καρέκλα τα κάνουν όλα.
Χ. Κλυνν: Το πιστεύω ακράδαντα. Εμείς οφείλουμε να κάνουμε κάτι αγαπητέ Νίκο έναντι των παιδιών μας, έναντι της ιστορίας του τόπου μας, έναντι του στοιχειώδους πατριωτισμού που μας έχει απομείνει σε τελευταία ανάλυση, μέσα από το διαδίκτυο, μέσα από την δουλειά μας, μέσα από τις εμφανίσεις, μέσα από τα Νάιτ Κλαμπ, μέσα από το θέατρο. Θα κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε και όσοι πιστοί προσέλθετε. Και κάτι άλλο θέλω να πω, σε σχέση με την δουλειά που παρουσιάζω στον Μύλο.
Ουδόλως μ΄ ενδιαφέρει εάν υπάρχει η κατ΄ έννοια αυτή, ή πολύ κακή έννοια της λεγόμενης εμπορικής επιτυχίας. Εμένα μ΄ ενδιαφέρει αυτός που θα έλθει, να καταλάβει αυτά που θέλω να του πω. Και εν τοιαύτη περιπτώσει ο ηθοποιός ή ο σατυρικός καλλιτέχνης, ή ο άνθρωπος που ασχολείται με τα κοινά, δεν είναι απλά και μόνο για να βγάλει το μεροκάματο, για να εξασφαλίσει τα προς το ζειν, είναι ένας άνθρωπος που συμπάσχει με τον συνάνθρωπο του και προσπαθεί μέσα από την δουλειά του, και μέσα από την επικοινωνία που έχει με τον κόσμο, να δώσει λύσεις, και αυτός να συμβάλλει στην λύση του προβλήματος, και όχι να είναι απ΄ έξω και να λιάζετε που λέμε.Αυτό θα πρέπει να κάνουμε πολλά και όχι τι σε νοιάζει, έλα βρε αδελφέ, κοίτα το σπίτι σου, και άσε τους άλλους να χτυπιούνται, δεν είναι όμως έτσι.
Ν. Βάνης: Όντως δεν είναι έτσι.
Χ. Κλυνν: Και κάποια στιγμή νομίζω ότι αυτό το πράγμα που περιμένουμε όλοι να συμβεί είναι η ψυχική ανάταση του Έλληνα. Να καταλάβει πια ο Έλληνας γιατί δούλεψαν πολύ καλά όλα αυτά τα χρόνια. Όποιος δούλεψε για την πατρίδα ήταν εθνικιστής. Όποιος ήταν Πόντιος και ήταν υπέρ της γενοκτονίας ήταν εχθρός της ειρήνης, εάν είναι δυνατόν!!!!!! Δηλαδή θα απαγορεύσουν σε μένα να τιμώ την μνήμη των νεκρών μου. Που ακούστηκε αυτό το πράγμα, και το πέρασαν και στους νέους ανθρώπους. Βγάλαμε από τα βιβλία μας τον Σολομό, τον Βαλαωρίτη, τον Παπαδιαμάντη, και έβαλαν τον φίτσουλα, τον μίτσουλα και τον χλιμίτσουρα.
Να βγαίνει η κυρία Ρεπούση η οποία είναι υποψήφια του προοδευτικού κόμματος του κυρίου Κουβέλη, να μιλάει για συνωστισμό στην παραλία της Σμύρνης.
Ν. Βάνης: Είναι υποψήφια η κυρία Ρεπούση;;
Χ. Κλυνν: Είναι υποψήφια στον Πειραιά, είναι να τρελαθούμε Νίκο.
Ν. Βάνης: Και ο Κουβέλης κάνει ότι νάνε.
Χ. Κλυνν: Ο Κουβέλης είναι το ανάχωμα του ΠΑΣΟΚ. Σε περίπτωση κατά την οποία οι δύο δοσίλογοι, οι άνθρωποι μετέτρεψαν την Ελλάδα σε προτεκτοράτο. Τι έγινε που δεν υπέγραψε ο κύριος Σαμαράς λέγοντας ότι “εγώ τη υπογραφή μου την τιμώ”, πως την έβαλε φαρδιά πλατιά, τι έγινε;; Τι του είπε η κυρία Μέρκελ και μας ήλθε πίσω κότα;; Πήγε λιοντάρι και γύρισε κότα. Τι έγινε η μαγκιά του κυρίου Βενιζέλου που έδιωξε τους Τροϊκανούς και μετά τους παρακάλεσε να γυρίσουν πίσω.
Ν. Βάνης: Ξέρεις τι είπε ο κύριος Τόμσεν τον Βενιζέλο;;
Χ. Κλυνν:Ποιος είναι αυτός ο κύριος Τόμσεν που θα μας κουνάει συνεχώς το δάκτυλο;; Και κάτι άλλο ρε Νίκο, ήλθαν γυμνοί εδώ, και δώσανε μάχη και μας μορφώσαμε με την τιμιότητα, την δουλειά και τον ιδρώτα τους. Γιατί εμείς να μην μπορούμε να κάνουμε τις ίδιες θυσίες για τα παιδιά μας, και να δανειζόμαστε χρήματα από το μέλλον τον παιδιών μας, για να ικανοποιήσουμε τις υποτιθέμενες ανάγκες μας, τις πλαστές μας ανάγκες.
Ν. Βάνης: Χάρρυ θέλω να μου πεις τις προβλέψεις σου
Χ. Κλυνν: Κοίτα να δεις, εγώ τι θέλω να συμβεί, ίσως να πέφτω και μέσα. Πρέπει να παραδεχθούμε ότι έχουν δουλέψει πολλά χρόνια τα δύο αυτά κόμματα. Έχουν βαθιές ρίζες μέσα στην κρατική μηχανή, και έχουν τοποθετήσει και πολύ κόσμο. Καμιά φορά μου λένε, γιατί δεν εξεγείρονται αυτοί οι δημόσιοι υπάλληλοι που τους κόβουν το μισό μισθό, από τις 2000 Ευρώ, το κάνουν 1000 Ευρώ. Γιατί εάν βγουν στην ελεύθερη αγορά ούτε για 200 Ευρώ δεν κάνουν, γι΄ αυτό η Ελλάδα δεν μπόρεσε να πάει ποτέ μπροστά. Για να κάνεις μια επιχείρηση θα πρέπει να δώσεις στην κυριολεξία κώλο, να φας έξι μήνες για να κάνεις μια επιχείρηση.
Ν. Βάνης: Χάρρυ 650.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις έκλεισαν μέσα σε έξι μήνες.
Χ. Κλυνν: Από εδώ μπορείς να καταλάβεις, τι συμβαίνει.
Ν. Βάνης: Ο Α. Σαμαράς και ο Ε. Βενιζέλος μιλούν για ανάπτυξη.
Χ. Κλυνν: Πως θα γίνε ανάπτυξη χωρίς λεφτά. Για να μπορέσεις να σπείρεις ένα χωράφι θα πρέπει να έχεις σπόρο, για να μπορέσεις να το σκάψεις πρέπει να έχεις τσάπα, ή να έχεις ένα τρακτέρ. Τώρα δεν ξέρω τι μάγοι είναι, και τι θα κάνουν. Έδωσαν όμως εξετάσεις τόσα χρόνια, τα λεφτά είναι κλεμμένα, πρέπει να τα επιστρέψουν στον Ελληνικό λαό. Και κάτι άλλο κάποια στιγμή θα πρέπει να καταλάβει ο Ελληνικός λαός ότι τον κοροϊδεύουν, ότι τι χρέος του δεν είναι αυτό. Το χρέος στην ουσία βία να είναι 80-100 δις τα οποία τα βγάζει ο Έλληνας εάν βάλει κάτω το κεφάλι και δουλέψει, μέσα σ΄ ένα χρόνο, αλλά ο σκοπός είναι να απαλλαγούμε από τα τρωκτικά.
Γιατί όσο υπάρχουν αυτά τα τρωκτικά, δεν θα δει άσπρο πρόσωπο η Ελλάδα. Εγώ προβλέπω για τις εκλογές, κατ΄ αρχήν το τραγικό είναι ότι τα κόμματα της αριστεράς δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. Εμένα μου δίνει την εντύπωση ότι η κυρία Παπαρήγα δεν θέλει να πάρει πάνω από 8%, κάνει αγώνα να μείνει εκεί. Καλή κίνηση αυτή του Τσίπρα η οποία λέει ότι, κάνουμε μια πρόταση εξουσίας, την θεωρώ καλή, πλην όμως ο κύριος Τσίπρας θα πρέπει τουλάχιστον όλες αυτές οι συνιστώσες, αυτά τα γκρουπούσκουλα που απαρτίζουν το ΣΥΡΙΖΑ να καταλάβουν αυτό που προέχει είναι η πατριωτική Ελλάδα, η πολυπολιτισμική κοινωνία την οποία επικαλούνται απέτυχε παταγωδώς.
Ν. Βάνης: Έχει αποτύχει αυτό το μοντέλο
Χ. Κλυνν: Δεν μπορούν οι κύριοι αυτοί να αποκαλούν τους Σκοπιανούς αδέλφια μας και Μακεδόνες, δεν γίνεται αυτό το πράγμα. Δεν μπορούν να μιλούν για τους νεκρούς του Πόντου και να λένε ότι είχαμε παράπλευρες απώλειες. Και δεν μπορεί κανένας από αυτούς να θεοποιεί ένα σφαγέα, ίσως τον πιο αιμοσταγή που γέννησε η ανθρωπότητα, γιατί μπροστά του ο Χίτλερ είναι αγγελούδι, μιλάω για τον Κεμάλ. Θα πρέπει να καταλάβουν αυτά τα πράγματα και να δώσουν σωστές ιστορικές διαστάσεις. Και κάτι άλλο πέραν από τις ανοησίες ας διαβάσουν και ένα βιβλίο που λέγεται ιστορία, για να καταλάβουν τι σημαίνει, και ποια θα ήταν η τεράστια απώλεια της Ιωνίας, του Πόντου και της Μικράς Ασίας για τον Ελληνικό λαό.
Αυτά είναι τεράστια λάθη, γι΄ αυτό πιστεύω ότι, δεν υπάρχει διέξοδος στην προκειμένη περίπτωση, ίσως είναι και καθοδηγούμενα τα πράγματα. Αποτέλεσμα είναι να βλέπω κάποιες άλλες κινήσεις που γίνονται οι οποίες για μένα είναι παρήγορες, καθώς και οι κινήσεις αυτών των αντιμνημονιακών, αρκεί να μην γίνει δόγμα η πολιτική αντιμνημονιακή και εν ονόματι αυτής να μην γίνουν πάλι άλλα εγκλήματα.
Για τα μεγάλα εγκλήματα έγιναν εν ονόματι του Μαρξισμού, εν ονόματι της ισότητας, του κομουνισμού, ιδέες οι οποίες ήταν πανανθρώπινες και δεν έχουν χάσει την αξία τους. Εμείς φροντίσαμε να τους ξεφτιλίσουμε, όμως Νίκο πιστεύω ότι κάτι γεννιέται στην Ελλάδα, αλλά αυτό το καινούργιο άνθος θα γεννηθεί και θα ανθίσει, εάν εξαφανιστούν αυτά τα άνθη του κακού, που τα ονομάζω ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Αυτά τα κόμματα τα οποία απαρτίζουν συμφέροντα, νταβατζήδες, βαρόνοι, και όλων των ειδών τα αποβράσματα τα οποία ελέγχουν αυτήν την Ελληνική κοινωνία.
Ν. Βάνης: Μας λες Χάρρυ ότι όλοι αυτοί ελέγχουν την Ελληνική κοινωνία.
Χ. Κλυνν: Εγώ νομίζω ότι, έχουν κάνει το μεγαλύτερο κακό. Εγώ δεν έχω μάθει να κρύβομαι πίσω από το δάχτυλο μου Νίκο, πάντα λέω την αλήθεια.
Ν. Βάνης: Το γνωρίζω πολύ καλά.
Χ. Κλυνν: Ούτε έχω την ανάγκη κανενός, γιατί ως Πόντιος είναι και λιτοδίαιτος ξέρεις.
Ν. Βάνης: Έτσι μας είχαν μάθει οι γονείς μας Χάρρυ.
Χ. Κλυνν: Εμείς αντέχουμε.
Ν. Βάνης: Χάρρυ ας έλθουμε λίγο σ΄ αυτήν την ωραία παράσταση που ετοιμάζεις “Και όποιον πάρει ο Χάρης”.
Χ. Κλυνν: Κάνω μια πάρα πολύ ωραία δουλειά, εγώ έχω μάθει πάντα να κάνω σωστή κριτική στον εαυτό μου, γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο και με πιστεύει ο κόσμος. Η δουλειά που κάνω είναι πραγματικά μια αξιοπρόσεκτη από πάσης πλευράς, από ιδεολογικής, ακουστικής, ηθικής, είναι μια τέλεια δουλειά. Ένα πράγμα φοβάμαι Νίκο ότι, η Θεσσαλονίκη έχει γίνε έρμαιο των τυχοδιωκτών της Αθήνας. Πρόσεξε όταν μιλώ εγώ δεν μιλώ με την έννοια του Βορρά και του Νότου, έχει καταντήσει η πόλη της αρπαχτής.
Δεν μπορώ να δεχθώ το γεγονός, να έρχονται άνθρωποι με αισχρά θεάματα, παραστάσεις άθλιες, να παίρνουν τα λεφτά και να σηκώνονται και αν φεύγουν. Δεν μπορώ σε καμιά περίπτωση να συγχωρήσω τους Θεσσαλονικείς με τον τρόπο που φέρθηκαν σε ανθρώπους που εκτίμησαν το όνομα της Θεσσαλονικείς. Εγώ το λέω γιατί είμαι ο Χάρρυ Κλυνν και δεν καταλαβαίνω κανέναν, και να κι αν έλθουν στην δουλειά μου, να κι αν δεν έλθουν. Αυτό όμως δεν μπορούσε να το πει ο οποιοδήποτε άλλος. Είναι δυνατόν να έχουμε βγάλει εμείς έναν Νίκο Παπάζογλου και να τον έχουμε του κλότσου και του μπάτσου. Τι είναι αυτά τα πράγματα!!
Ν. Βάνης: Αυτόν τον μεγάλο καλλιτέχνη δεν τον τίμησε κανείς Χάρρυ.
Χ. Κλυνν: Ποιος να τον τιμήσει, απολύτως κανένας, τον τιμά όμως ο κόσμος. Γι΄ αυτό μένω στην δουλειά που κάνω στον Μύλο, γιατί έχει ήθος και αξιοπρέπεια, και δεν παρακαλώ κανέναν, εάν θέλετε ελάτε, όποιος δεν έλθει αυτός θα χάσει, εγώ δεν έχω να χάσω τίποτα.
Ν. Βάνης: Μια τέτοια παράσταση πρέπει να την δουν όλοι, το τονίζω γιατί αυτήν την στιγμή μας ακούει πολύς κόσμος.
Χ. Κλυνν: Για ένα πράγμα που δεν μπορούν να με κατηγορήσουν Νίκο είναι ότι, δεν έχω υποτιμήσει την νοημοσύνη των άλλων. Δεν υποτίμησα ποτέ την νοημοσύνη αυτών των ανθρώπων που με ακούν, γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο έχω και αυτήν την περηφάνεια. Είμαι ικανός να κρίνω αυτό που κάνω εγώ. Εγώ εδώ στην Θεσσαλονίκη έκανα μια παράσταση που δεν παρουσίασα στην Αθήνα, το “Ένας ήρωας με παντούφλες”. Ήταν μια σπουδαία παράσταση που έγινε τα δύο τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Και σε πληροφορώ ότι, δεν υπήρξε ούτε ένας άνθρωπος να κάνει κριτική από τις ανύπαρκτες Ελληνικές εφημερίδες, δεν συζητάμε για τα Blogs. Τα Blogs είναι η ελπίδα της δημοσιογραφίας.
Να κάνουμε λίγο κριτική στην Θεσσαλονίκη, μια πόλη που πίστευα ότι, θα γίνει η πολιτιστική πρωτεύουσα της Βαλκανικής, και η οποία δεν είναι σε θέση να καθαρίσει έναν κόλπο που βρωμάει, έναν κόλπο που εμείς όταν ήμασταν παιδάκια κάναμε μπάνιο. Μια μεγάλη πόλη που δεν έχει εφημερίδες, και αυτές που έχει είναι κουρελόχαρτα που πουλούν 3.000 – 5.000 φύλλα. Ποιο πολύ διαβάζουν εμένα, σήμερα ανέβασα ένα άρθρο για το μνημόνιο στο Blog μου και το διάβασαν 19.000 άνθρωποι. Που είναι η εικαστική μας παρέμβαση;; Γιορτάζει η πόλη τα 100 χρόνια, το κατάλαβες εσύ Νίκο;;
Ν. Βάνης: Ο Δήμαρχος Γ. Μπουτάρης δεν κάνει τίποτα.
Χ. Κλυνν: Ο Γ. Μπουτάρης είναι για πολλές κλωτσιές .
Ν. Βάνης: Βάλαμε ανθρώπους να διοικήσουν την πόλη τελείως άχρηστους, χωρίς να έχουν την ανάλογη ευαισθησία προς την πατρίδα, παρά μόνο στο χρήμα.
Χ. Κλυνν: Μακάρι να υπήρχε μόνο το χρήμα, αλλά ούτε αυτό υπάρχει.
Ν. Βάνης: Το χρήμα λέω γι΄ αυτούς.
Χ. Κλυνν: Σήμερα περνούσα από την Λεωφόρου Νίκης και έλεγα αυτή είναι η Θεσσαλονίκη!!!! Και κάτι άλλο, περπατάς στους δρόμους και δεν βλέπεις ανθρώπους να χαμογελούν Νίκο, όλοι είναι κατηφείς, όλοι είναι με τα μούτρα κατεβασμένα.
Ν. Βάνης: Έφυγε το χαμόγελο από τα χείλη των ανθρώπων Χάρρυ. Για να έλθουμε όμως στην ωραία παράσταση που την δημοσίευσε το Elliniko-fenomeno.gr.
Χ. Κλυνν:Σ΄ ευχαριστώ πάρα πολύ. Είναι μια μουσική σατυρική παράσταση με μοιρασμένη παρουσία του λόγου και της μουσικής. Έχω νέα παιδιά μαζί μου. Η μπάντα που έχω είναι καταπληκτική , ο μαέστρος μου Ιωάννης Οικονομίδης που τον αναφέρω με πολύ μεγάλη αγάπη και σεβασμό, έκανε μια πάρα πολύ αξιόλογη δουλειά που εάν ήταν άλλος δεν θα έκανε τόση μεγάλη προσπάθεια. Από την άλλη μεριά έχω όλους αυτούς τους νέους τραγουδιστές, ηθοποιούς, νέα παιδιά που έχουν μεγάλο ταλέντο. Είναι η Μαίρη Δούτση, Ιροντίνα, ο Δαμιανός Νικολαΐδης και ο Δημήτρης Μιναρετζής.
Επίσης έχω μαζί μου έναν ογκόλιθο θα έλεγα του λαϊκού μας τραγουδιού, μια τεράστια φωνή, και έναν καλλιτέχνη που φρόντισαν και αυτόν να τον αδικήσουν τα Μ.Μ.Ε, είναι ο Ηλίας Κλωναρίδης. Ο Ηλίας εκτός του ότι λέει πάρα πολλά από τα δικά του τραγούδια, λέει και κάποια άλλα τα οποία επέλεξα εγώ. Ακόμα και στην πρόβα που ξέρεις πόσο άχαρη είναι, μένεις με ανοιχτό το στόμα, όταν τον ακούς να τραγουδά αυτά τα τραγούδια.
Ν. Βάνης: Ο Ηλίας Κλωναρίδης είναι μια από τις μεγαλύτερες φωνές στην Ελλάδα.
Χ. Κλυνν:Χαίρομαι πάρα πολύ που μου δίνεται η ευκαιρία να συνεργαστώ ξανά μαζί του ύστερα από 20 χρόνια. Εγώ έχω συνεργαστεί με όλους. Θα είμαστε κάθε στον Μύλο Παρασκευή – Σάββατο. Στην ουσία αυτή η δουλειά που κάνουμε Νίκο είναι μια προπαρασκευή μιας δουλειάς η οποία θα έπρεπε να αρχίσει από την αρχή της σεζόν. Εάν αυτό το ποιοτικό πείραμα που κάνουμε εμείς, δηλαδή είναι μία παράσταση η οποία θα διασκεδάσει χωρίς να εκχυδαΐσει τα πράγματα, πραγματικά θα δημιουργήσει προηγούμενο, θα είναι κάτι το οποίο θα εμπλουτιστεί, και θα παρουσιαστεί πάλι τον επόμενο χειμώνα, εάν και υπάρχει μια πολύ σοβαρή περίπτωση να την παρουσιάσουμε και στην Αθήνα τον ερχόμενο χειμώνα.
Αλλά εάν έχει την επιτυχία, που ελπίζω ότι θα έχει, δεν θα την στερήσω από τους Θεσσαλονικείς και μάλιστα στην αρχή της σεζόν. Γίνεται μια προσπάθεια με τον Νίκο Στεφανέλη που και αυτός έχει προσφέρει πολλά στη μουσική σκηνή, όχι μόνο της Θεσσαλονίκης, να κάνουμε μια μικρή περιοδεία. Δηλαδή να πάμε αυτήν την παράσταση σε χώρους που έχουν την δυνατότητα να φιλοξενήσουν, ένα μεγάλο συγκρότημα γιατί στην ουσία είμαστε πολλοί, 13-14 άτομα.
Ν. Βάνης: Θα πάτε σε επαρχία και εξωτερικό;;
Χ. Κλυνν: Ναι, στο εξωτερικό θα πάμε σίγουρα, γιατί έχουμε κλείσει ήδη Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Αγγλία.
Ν. Βάνης: Θα βγούνε και άλλα.
Χ. Κλυνν: Ναι, θα βγούνε και άλλα.
Ν. Βάνης: Τώρα με το διαδίκτυο που μας ακούν και μας διαβάζουν Χάρρυ θα πέσουν και άλλες προτάσεις. Θέλω να σε ρωτήσω εάν στην παράσταση θα έχει και κάποιο απόσπασμα από τον Νονό, το συζητήσαμε σε μια παρέα που βρισκόμουν γύρω στα 10 άτομα.
Χ. Κλυνν: Ξέρεις τι γίνεται Νίκο έχω κάνει τόσα πολλά πράγματα που κάποιοι θυμούνται κάτι. Χθες χρονομετρούσε την παράσταση βρήκε 4 ώρες, θα αρχίσω λοιπόν να κόβω.
Ν. Βάνης: Δηλαδή θέλει ξανά από την αρχή.
Χ. Κλυνν: Θέλει πάλι από την αρχή.
Ν. Βάνης: Τελικά η παράσταση πόσης διάρκειας θα είναι;;
Χ. Κλυνν: Γύρω στις 3 ώρες θα είναι, λιγότερο δεν γίνεται, γιατί στις 10:00 το βράδυ θα έχει κάποιος άλλος. Πέραν τούτου υπάρχει και ο ελεύθερος χρόνος που μιλώ με τον κόσμο, και εξαρτάται από τον τρόπο και την συμμετοχή του κόσμου. Όταν ο κόσμος συμμετέχει δεν μπορείς να κόψεις την παράσταση, να την σταματήσεις και να πεις “παιδιά συγνώμη μέχρι εδώ έχω υπολογίσει τον χρόνο”, δεν μπορείς να το κάνεις.
Ν. Βάνης: Ήλθα και παρακολούθησα τις πρόβες σας, διαπίστωσα δε ότι έχεις κάνει εξαιρετική δουλειά.
Χ. Κλυνν: Ναι, είναι πολύ καλή δουλειά, το λέω με ιδιαίτερη υπευθυνότητα.
Ν. Βάνης: Μια τέτοια δουλειά δύσκολα γίνεται, γι΄ αυτό θα πρέπει ο κόσμος να έλθει για να την απολαύσει.
Χ. Κλυνν: Δεν είναι εύκολη όπως είπα, και κάτι άλλο είναι και θαρραλέα εάν το δούμε από την άλλη μεριά. Τα τραγούδια που ακούγονται και που έγραψαν ιστορία, έχουν βάλει έντονη την σφραγίδα στην μουσική σκηνή και τα πράγματα που λέω εγώ είναι ανάλογα μ΄ αυτά που γράφω, ανάλογα που κατά καιρούς έχω πει. Είναι πράγματα που κατά την άποψη μου είναι αληθινά. Αυτό το θέαμα θα έλεγα είναι εντελώς αντιλαϊκίτσικο, δεν κολακεύει καθόλου τον κόσμο, λέει τα πράγματα με το όνομα τους, και νομίζω ότι κάποτε στην Ελλάδα όταν λέμε την αλήθεια πρέπει οι διαστάσεις να γίνονται εκτιμητές από τον κόσμο.
Ν. Βάνης: Προχθές Χάρρυ χάσαμε και τον Δημήτρη Μητροπάνο, ξέρω ότι ήταν φίλο σου και δουλέψατε πολλά χρόνια. Ο Δημήτρης τι άνθρωπος ήταν;;
Χ. Κλυνν: Είχαμε δουλέψει 6 χρόνια μαζί. Ο Δημήτρης Μητροπάνος είναι έν παιδί του εμφυλίου με ότι αυτό συνεπάγεται. Το γεγονός ότι έχασε τον πατέρα του σε μικρή ηλικία κάτι λέει. Πίστευε ότι ο πατέρας του σκοτώθηκε στον εμφύλιο και ξαφνικά γύρισε ο πατέρας του από το παραπέτασμα, δεν ξέρω σε ποια χώρα ήταν, καταλαβαίνεις λοιπόν τι έχει συμβεί μέσα στην ψυχή αυτού του παιδιού. Για ένα πράγμα πρέπει να σταθώ στην μνήμη του και να τον τιμήσω, για την αξία του λόγου του κατ΄ αρχήν, για την εντιμότητα του κατά δεύτερον, και για την μεγαλοθυμία το.
Δεν ήταν άνθρωπος ο οποίος έβαζε κάτω και τα ανέλυε, ή τα μέτραγε με γνώμονα το συμφέρον. Τέτοιος υπήρξε και στην επιλογή των τραγουδιών του, δεν παρασύρθηκε για να πει τραγούδια τα οποία θα ήταν κούφια, της δεκάρας, αυτά που βγαίνουν, είναι σουξέ για τρεις μήνες και μετά χάνονται. Ο Δημήτρης είχε αυτό το ένστικτο, είχε βέβαια και την μεγάλη τύχη να έχει καλούς φίλους, όλοι τον αγαπούσαν. Όταν ήμασταν μαζί πολλά χρόνια, ήταν εκείνα που διαμόρφωνε τον χαρακτήρα του, και πέραν τούτου όπως είπα και σε κάποιον που μου είπε για την φωνή του “στους μεγάλους τραγουδιστές δεν παίζει ρόλο η φωνή, αλλά η ψυχή, και ο Μητροπάνος τραγουδούσε με ψυχή.
Λυπήθηκα πάρα πολύ, εγώ και όλη η οικογένεια μου, γιατί τον είχαμε αδελφό στην κυριολεξία. Ερχόταν σπίτι όποτε ήθελε, τελειώναμε την παράσταση και πηγαίναμε να ψήσουμε κανένα αυγό, ήταν σαν αδελφός και έτσι θα παραμείνει στη μνήμη μου. Το σημαντικότερο και αυτό που με χαροποιεί ιδιαιτέρα είναι ότι, η καλλιτεχνική του παρουσία άφησε ισχυρά ίχνη, και αυτό είναι μια παρακαταθήκη για τους νέους τραγουδιστές, τους αιχμάλωτους του σουξέ όπως τους ονομάζω, για να μπορέσει να αναστηθεί και το Ελληνικό λαϊκό τραγούδι.
Ν. Βάνης: Σε μια συνέντευξη ο Δημήτρης Μητροπάνος είπε για τον Στέλιο Καζαντζίδη ότι ήταν το πρότυπο του.
Χ. Κλυνν: Εγώ είχα την τύχη να ζήσω πολύ με τον Στέλιο. Ο Στέλιος ήταν και είναι η αρχή και το τέλος του Ελληνικού λαϊκού τραγουδιού. Όχι γιατί είχε ωραία φωνή, αλλά συνδύαζε την ποιότητα της φωνής του, με τον εσωτερικό κόσμο, μ΄ αυτό που λέγεται πάθος, βάσανο, ελπίδα, αγωνιστικότητα του λαού μας, και τέτοια πράγματα δύσκολα τα βρίσκεις σε ανθρώπους. Ο Στέλιος Καζαντζίδης ήταν το μεγάλο Αχ του Ελληνικού λαού, αυτό το ατέλειωτο Αχ το οποίο δεν είναι μοιρολατρικό, αλλά κρύβει την ελπίδα, την αγωνία, επιθετικότητα, την δυναμικότητα και την ανάγκη για ανανέωση.Αυτός ήταν ο Στέλιος Καζαντζίδης. Όσοι γνώρισαν τον Στέλιο πέρα απ΄ αυτά τα κουτσομπιλίστικα που μπορεί να πει κανείς για κάποιον, γιατί όπως λέει ο Όσκαρ Γουάιλντ “οτιδήποτε και να πω εγώ για τον Νίκο Βάνη, ο Νίκος Βάνης είναι αυτός που είναι, ούτε λιγότερο, ούτε περισσότερο”. Έτσι δεν είναι;;
Ν. Βάνης: Έτσι ακριβώς είναι.
Χ. Κλυνν: Για μένα είναι τιμή στην Ελλάδα που παρήγαγε τέτοιου είδους προσωπικότητες σαν τον Στέλιο Καζαντζίδη.
Ν. Βάνης: Πολεμήθηκε όμως Χάρρυ από το κατεστημένο.
Χ. Κλυνν: Και ποιος δεν πολεμήθηκε, υπάρχει κανείς Έλληνας που δεν πολεμήθηκε;;
Ν. Βάνης: Και σένα σε πολέμησαν Χάρρυ πολύ.
Χ. Κλυνν: Υπάρχει κανείς που δεν πολεμήθηκε;; Εδώ άνθρωποι που μας ελευθέρωσαν του καταδικάσαμε σε θάνατο.
Ν. Βάνης: Εδώ φυλακίσαμε τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη.
Χ. Κλυνν: Καμιά φορά πρέπει να είσαι σκληρός, ένα τραγούδι που λέω στην παράσταση είναι το “Είμαστε πολλοί, αλλά είμαστε σκόρπιοι, και πήραμε αμπάριζα οι δήθεν και οι όποιοι”.
Ν. Βάνης: Είναι πάρα πολύ ωραίο τραγούδι, σημερινό.
Χ. Κλυνν: Έτσι είναι επικρατούν οι δήθεν και οι όποιοι, γιατί ένας έντιμος δεν κάνει εύκολα συμβιβασμούς αγαπητέ μου Νίκο, ενώ ο άλλος ο δήθεν, ο όποιος κάνει συμβιβασμούς. Μπορείς εσύ να γίνεις αυλικός;; Δεν μπορείς, ούτε και εγώ. Οι αυλικοί είναι αυτοί που έρπουν συνέχεια, οι γυμνοσάλιαγκες.
Ν. Βάνης: Εδώ και πολύ καιρό τριγυρίζει στο μυαλό μου να κάνω κάτι, επειδή έχω μαζέψει πολλές δικές σου ατάκες, λέω να αρχίσω να βάζω στο ραδιόφωνο ένα τραγούδι, και μια ατάκα δική σου.
Χ. Κλυνν: Θα βρεις πάρα πολλές, ατέλειωτες.
Ν. Βάνης: Πραγματικά θα το κάνω, γιατί έχω ακούσει από πολύ κόσμο να λέει, ότι δεν ακούμε πλέον στο ραδιόφωνο τον Χάρρυ Κλυνν.
Χ. Κλυνν: Ευτυχώς όμως που υπάρχει το διαδίκτυο.
Ν. Βάνης: Και ο Δημήτρης Μητροπάνος είχε καταφερθεί εναντίον των ραδιοφώνων σε κάποια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του. Έκανε πάρα πολύ καλά και τα είπε έξω από τα δόντια.
Χ. Κλυνν: Στα ραδιόφωνα κυριαρχεί το play list.
Ν. Βάνης: Αυτό το play list διέλυσε τα ραδιόφωνα.
Χ. Κλυνν: Δεν μου λες Νίκο δεν έχουν διαλύσει τις εφημερίδες;; Που ακούστηκε να βάζουν σπίτια, αυτοκίνητα, δωροεπιταγές, δίσκους, για να πουλήσουν φύλλα.
Ν. Βάνης: Μεγάλη εφημερίδα έχει κουπόνι Σούπερ Μάρκετ, είναι να τρελαίνεσαι. Οι παραστάσεις σου Χάρρυ προβλέπω ότι, θα πάνε καλά, διότι παρουσιάζεις κάτι το ξεχωριστό.
Χ. Κλυνν: Δεν ξέρω, ελπίζω να πάνε καλά, είναι κάθε Παρασκευή και Σάββατο στον Μύλο. Εγώ θέλω να πηγαίνουν όλες οι δουλειές καλά, αλλά δεν μπορώ να παραμερίσω το γεγονός της μεγάλης κρίσης. Μέσα σ΄ αυτήν την κρίση ας ελπίσουμε να κάνει και ο κόσμος τις επιλογές του.
Ν. Βάνης: Ποια θα είναι η τιμή του εισιτηρίου;;
Χ. Κλυνν: 10 Ευρώ για τους ορθίους, 15 και 25 Ευρώ, και αυτό μετά βίας για να βγάλουμε τα έξοδα μας. Όταν είμαστε 13 άτομα πάνω στην σκηνή, βάλε και τους υπολοίπους, όλοι μαζί είμαστε 20-25 άτομα, μετά βίας να βγάλουμε τα έξοδα μας.
Ν. Βάνης: Πως ήθελες να φτιάξεις την Θεσσαλονίκη, βάζοντας τις δικές σου πινελιές;;
Χ. Κλυνν: Κατ΄ αρχήν θα έπρεπε να φροντίσουμε τα Πανεπιστήμια μας. Θα έπρεπε να φτάσει σε τέτοιο υψηλό επίπεδο η παιδεία στην Θεσσαλονίκη, που ο γονιός του εξωτερικού να είναι υπερήφανος που το παιδί του έβγαλε την ιατρική Θεσσαλονίκης, να είναι υπερήφανος που έβγαλε την Θεολογική σχολή, να είμαστε πολύ ψηλά σε επίπεδο παιδείας. Πάντα πίστευα ότι η κρίση μπορεί να πολεμηθεί με τον πολιτισμό. Να δώσουμε την σωστή διάσταση του πολιτισμού, τιμώντας και την ιστορική διαδρομή της πόλης. Και θα σου πω και κάτι ακόμα, ξέρεις την αγάπη που έχω γι΄ αυτήν την πόλη, όλα τα ποιήματα που κατά καιρούς έχω γράψει, τα έχω κάνει βιβλίο με τον τίτλο “Πόλις” από τις εκδόσεις Καστανιώτη. Όλοι έχουν γράψει καλές κριτικές για το βιβλίο πλην Λακεδαιμονίων.
Τι θέλω να πω ότι, κάποτε θα πρέπει αυτή η πόλη να αναγνωρίζει τις αξίες και δεν μιλώ για μένα. Έχει τεράστια πολιτισμικά αποθέματα η πόλη αυτή, έχει καλούς εικαστικούς, ποιητές, καλούς πολεοδόμους, περιβαλλοντολόγους. Θα πρέπει κάποια στιγμή όλο αυτό το δυναμικό της πόλης να το αξιοποιήσουν. Και κάτι άλλο να μην είναι ο πολιτισμός Αιγυπτιακής μορφής, δηλαδή να τον κατέχουν μόνο 5-6 εκλεκτοί. Το ιερατείο θα πρέπει να βγει έξω στο δρόμο, θα πρέπει να γίνει κτήμα του λαού ο πολιτισμός. Εγώ στεναχωριέμαι να βλέπω το μπουζουκομάγαζο απλά και μόνο να είναι η διασκέδαση του Έλληνα. Στεναχωριέμαι όταν βλέπω κακές παραστάσεις από την Αθήνα να έρχονται και να γεμίζουν τα θέατρα. Κάποτε λέγαμε ότι όταν κάτι δεν ήταν καλό πρώτη η Θεσσαλονίκη το απέρριπτε, ενώ τώρα φτάσαμε στον αντίποδα αυτού του πράγματος.
Να δώσουμε την ευκαιρία στους νέους ανθρώπους να κάνουν καινούργια πράγματα. Είμαστε πάρα πολύ υπερ συντηρητική, υπέργειρη, γερασμένη κοινωνία, χωρίς καμιά περιβαλλοντολογική ευαισθησία. Και δεν μπορούμε να μιλούμε για τίποτα όταν έχει καταντήσει βόθρος ο ομορφότερος και πλέον πλούσιος θα έλεγα κόλπος της Ελλάδος, ο Θερμαϊκός, ντροπή, είναι μια παρατημένη πόλη.
Ν. Βάνης: Χάρρυ θέλω να ευχαριστήσω που ήσουν σήμερα στην παρέα μας, διότι είσαι ένας ογκόλιθος του πολιτισμού, θεατροπατέρας, αλλά και σατυρικός ηθοποιός.
Χ. Κλυνν: Εγώ σ΄ ευχαριστώ Νίκο μου, χαίρομαι πάρα πολύ που μιλώ μαζί σου, διότι καταλαβαινόμαστε. Νάσαι καλά.
Elliniko Fenomeno Web Radio – XARRY KLYNN spania synenteyksi (12/04/2011)