Οι υπάλληλοι στο υπουργείου Ανάπτυξης είναι διορισμένοι από υπουργούς των εκάστοτε κυβερνήσεων. Έγκυρες πληροφορίες του Ελληνικού Φαινομένου αναφέρουν ότι, πολλοί εκ των υπαλλήλων διορίστηκαν επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Άννας Διαμαντοπούλου, Γιώργου Σουφλιά και λοιπών.
Όλοι αυτοί που διορίστηκαν κατά καιρούς έκαναν το συγκεκριμένο υπουργείο να μην μπορεί να περάσει καμιά επένδυση χωρίς να λάβουν το ανάλογο φιλοδώρημα- μίζα.
Η ένωση φωτοβολταϊκών κατέθεσε μηνύσεις και αγωγές κατά του υπουργείου, των υπαλλήλων, της διευθύντριας που το επίθετο της αρχίζει από Π, η οποία μόλις έγινε υπουργός ο κύριος Κωστής Χατζηδάκης, μετατέθηκε στην διεύθυνση εμπορίου.
Συγχρόνως οι αρμόδιοι οικονομικοί εισαγγελείς Πεπόνης και Μουζακίτης των οποίων το έργο είναι άριστο και τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο, προφυλάκισαν επίορκους υπαλλήλους του υπουργείου που έπαιρναν μίζες από επενδυτές.
Η ερμηνευτική εγκύκλιος του υπουργείου και του υφυπουργού Νότη Μηταράκη αναφέρεται στο κούρεμα που έκανε το υπουργείο και ο υπουργός οικονομικών για μονάδες φωτοβολταϊκών 100 KW που το κόστος της επένδυσης ανερχόταν στις 488.230 Ευρώ.
Η επιχορήγηση που θα ελάμβαναν από τον αναπτυξιακό νόμο του 2009 εφόσον είχε ολοκληρωθεί η επένδυση σε σύντομο χρονικό διάστημα ανερχόταν στις 195.292 Ευρώ, δηλαδή το 40% της επένδυσης.
Συγκεκριμένος επιχειρηματίας έλαβε επιχορήγηση μόνο 50.000 Ευρώ.
Η ερμηνευτική εγκύκλιος του υφυπουργού ανάπτυξης με αριθμό πρωτοκόλλου 18.570 και ημερομηνία 26/4/2013 λέει: “Η απόφαση του προηγουμένου εδαφίου εφαρμόζεται για επενδυτικά σχέδια παραγωγής ηλεκτρισμού από ηλιακή ενέργεια για τα οποία έχει υποβληθεί αίτημα υπαγωγής μετά την έκδοση του παρόντος νόμου. Σε εφαρμογή της παραπάνω ρύθμισης, από την δημοσίευση του νόμου 4146/2013 (Α΄ 90)
Α. Η ως άνω διάταξη έχει εφαρμογή επί επενδυτικών σχεδίων παραγωγής ηλεκτρισμού από ηλιακή ενέργεια, για τα οποία έχει υποβληθεί αίτημα υπαγωγής τους στον επενδυτικό νόμο 3299/2004, πριν την τροποποίηση το με τον νόμο 4072/2012, δηλαδή πριν την 11-04-2012 (ημερομηνία δημοσίευσης του).
Σχετική απόφαση ολοκλήρωσης εκδίδεται στο πλαίσιο ιεραρχικού ελέγχου νομιμότητας που διενεργείται από τα όργανα της Διοίκησης, κατά την συνήθη διοικητική διαδικασία.
Το ενισχυμένο κόστος προκύπτει από τα σχετικά ελεγμένα και πιστοποιημένα παραστατικά/τιμολόγια τα οποία υποβάλλει ο επενδυτής και έως το ύψος της ενίσχυσης που έχει εγκριθεί με την απόφαση υπαγωγής, στο πλαίσιο του ως άνω διενεργούμενου ελέγχου νομιμότητας.
Αα. Τιμολόγια τα οποία δεν πιστοποιούνται από το όργανο ελέγχου, δεν δύναται να συνυπολογιστούν για τον προσδιορισμό του ύψους της επιχορήγησης.
Ββ. Τυχόν πιστοποιημένα τιμολόγια πέραν του εγκεκριμένου με την απόφαση υπαγωγής κόστος, επίσης δεν δύναται να συνυπολογιστούν για το προσδιορισμό του ύψους της επιχορήγησης.
Β. Επί επενδυτικών σχεδίων για τα οποία έχε εκδοθεί απόφαση ολοκλήρωσης πριν την έκδοση του νόμου 4146/2013, δηλαδή πριν από την 18-04-2013, (ημερομηνία δημοσίευσης του) δύναται να υποβληθούν αιτήματα για την διόρθωση του ποσού επιχορήγησης, κατ΄ εφαρμογή της παρ. 21 του άρθρου 20 του νόμου αυτού.