Παρασκευή, 22 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΝέα για ΔήμουςΤο αλαλούμ με...

Το αλαλούμ με τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στην πόλη με σιφόνι γνώμη του Γιάννη Μπουτάρη

Έρευνα-ρεπορτάζ ο δημοσιογράφος Νίκος Βάνη

Κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στην πόλη σκοπεύει να θεσπίσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα επιβάλει
πρόστιμα σε όσους τα χρησιμοποιούν στα πεζοδρόμια. Ταυτόχρονα, θα ορίσει συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης και θα επιβάλει ένα ετήσιο τέλος στις διαχειρίστριες εταιρείες

πρόστιμο σε όσους μπλοκάρουν τα πεζοδρόμια παρκάροντας εκεί τα πατίνια τους,για παράδειγμα Παρίσι, επιβάλλοντας πρόστιμα σε όσους τα χρησιμοποιούν στα πεζοδρόμια. Ταυτόχρονα, θα ορίσει συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης

Ενόψει της υιοθέτησης ενός νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια, που αναμένεται να κατατεθεί στο κοινοβούλιο εντός του έτους, το δημοτικό συμβούλιο της πρωτεύουσας αποφάσισε να επιβάλει πρόστιμο ύψους 135 ευρώ σε όποιον κυκλοφορεί στο

πεζοδρόμιο. Το πρόστιμο σε όσους μπλοκάρουν τα πεζοδρόμια παρκάροντας εκεί τα πατίνια τους, θα φτάνει τα 35 ευρώ ενώ δημοτικοί υπάλληλοι θα αναλάβουν να τα απομακρύνουν.

Οι εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν ετήσιο τέλος ύψους τουλάχιστον 50 ευρώ ανά ηλεκτρικό πατίνι για τα πρώτα 499. Το τέλος θα φτάνει τα 65 ευρώ ανά πατίνι για τις εταιρείες που έχουν περισσότερα από 3.000.

Την ίδια ώρα, τα ηλεκτρικά πατίνια που έχουν προκαλέσει πολλαπλές αντιδράσεις στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται σε ένα στάδιο αλλαγών, με την εταιρεία να ανακοινώσει νέα μέτρα ασφαλείας.

Στα τέλη του 2018, δύο ξένες εταιρείες αποφάσισαν να κατακλύσουν την Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά πατίνια.
Ωστόσο, το κράτος πιάστηκε… εντελώς απροετοίμαστο, καθώς ουδείς γνωρίζει το ακριβώς θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους.

Η ανεξέλεγκτη και άναρχη χρήση αυτή της νέας μορφής εναλλακτικής μετακίνησης, πέραν των περιβαλλοντικών ωφελειών, έχει επιφέρει και σειρά προβλημάτων, τα οποία κατά κύριο λόγο σχετίζονται με την κυκλοφοριακή ασφάλεια.

θα μπορούσε κάποιος να παρατηρήσει δεκάδες «ορφανά» πατίνια σε πεζοδρόμια, πάρκα, πιλοτές πολυκατοικιών, χώρους πρασίνου, πλατείες, ακόμη και σε κεντρικούς αυτοκινητόδρομους.

Στην ελληνική αγορά των ηλεκτρικών, κοινόχρηστων πατινιών δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες: Η αμερικανική «Lime» και η γερμανική «Hive», η οποία ανήκει στη Daimler — εταιρεία που ελέγχει και την ελληνική «Beat».

Τα πρώτα πατίνια έκαναν την εμφάνισή τους στην πόλη της Θεσσαλονίκης στα τέλη του Δεκεμβρίου, ενώ λίγες εβδομάδες αργότερα άρχισαν να κατακλύζουν και την Αθήνα. Η λειτουργία τους εδράζεται στο διαδίκτυο, καθώς ο χρήστης μπορεί να κάνει χρήση του πατινιού, μέσω μίας απλής ηλεκτρονικής εφαρμογής.

 

Την ίδια ώρα, τα ηλεκτρικά πατίνια που έχουν προκαλέσει πολλαπλές αντιδράσεις στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται σε ένα στάδιο αλλαγών, με την εταιρεία να ανακοινώσει νέα μέτρα ασφαλείας.

Όπως αναφέρει η εταιρεία Lime, «το αίτημα του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη (σ.σ. για μείωση της ταχύτητας των πατινιών) υλοποιείται ήδη από την ομάδα μηχανικών μας, σύμφωνα με τη δέσμευσή μας στα θέματα ασφάλειας. Ό,τι

ανακοινώσαμε νωρίτερα σήμερα για την πόλη της Αθήνας, θα εφαρμοστεί σε ολόκληρη τη χώρα. Η Θεσσαλονίκη ήταν η πρώτη μεσογειακή πόλη που συνεργάστηκε μαζί μας για τη λειτουργία των ηλεκτρικών πατινιών και δεν μπορούμε παρά να συνεχίσουμε να προχωράμε μαζί της για ένα καινοτόμο σύστημα κινητικότητας στην πόλη».

Παράλληλα, όπως και στην Αθήνα, η εταιρεία θα διανείμει δωρεάν κράνη σε στρατηγικά σημεία της πόλης της Θεσσαλονίκης τις επόμενες εβδομάδες, ενώ με τη χρήση τεχνολογίας GPS και δημιουργώντας εικονικές περιφράξεις (geofence) σε

συγκεκριμένες περιοχές της πόλης, θα αποθαρρύνει την οδήγηση των ηλεκτρικών πατινιών της στις πιο επιφορτισμένες με κίνηση λεωφόρους.

Η πρόταση του κ. Μπουτάρη για μείωση της ταχύτητας με την οποία κινούνται τα ηλεκτρικά πατίνια είχε γνωστοποιηθεί τον περασμένο Μάρτιο, στη διάρκεια τοποθέτησής του σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Πάντως οι πρόταση Γιάννη Μπουτάρη είναι για να γελάς

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Στην Θεσσαλονίκη η Ιουλία Καλλιμάνη στο EDEN Απο 5-Σεπτεμβρίου ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΧΑΜΟΣ.

Η Ιουλία Καλλιμάνη έχει δημιουργήσει ισχυρό δεσμό με τη Θεσσαλονίκη. Με λαϊκή ψυχή, ξεχωριστή χροιά και δυναμικές ερμηνείες, έχει καταφέρει να αγαπηθεί από το κοινό σε ολόκληρη τη χώρα. Τα τελευταία χρόνια, η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν σταθερό σταθμό στην πορεία...

Η ΕΛΛΑΣ ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΛΥΣΗ ΣΩΤΗΡΙΑΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΑΜΑΡΑ – ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ;

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi@otenet.gr www.egerssi.gr   Στην απόμακρη και “παγωμένη” Αλάσκα συναντήθηκαν οι δυο Παγκόσμιοι ηγέτες, των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και της Ρωσίας Βλαδίμηρος Πούτιν, προκειμένου να τελειώσουν τον πόλεμο στην Ουκρανία που εκπορεύτηκε, καθοδηγήθηκε και ενισχύθηκε από τους “Δημοκρατικούς”...

H ΔΕΘ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης που ΨΑΧΝΗ Σωσίβιο για να τον κρατήσει στην επιφάνεια.

Γραφή Ο ΝΕΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ Το ηθικό πέφτει διαρκώς και στο εσωτερικό της κυβέρνησης και στην Ν.Δ. Οι βουλευτές δεν μπορούν να υποστηρίξουν τίποτα, Η υπουργοί είναι άφαντοι και οι περιοδείες του πρωθυπουργού γίνονται πλέον σε φιλικά περιβάλλοντα, με ελεγχόμενο ΑΠΟ ΛΗΓΟΥΣ...

Η πρώτη αντίδραση Μαζωνάκη:

Σε μια ανάρτηση κόλαφο προχώρησε μόλις δύο 24ωρα μετά τον εγκλεισμό του στο Δρομοκαΐτειο ο Γιώργος Μαζωνάκης Οτραγουδιστής ανέβασε ένα βίντεο-μπηχτή με το τραγούδι «Τρελός» που είχε ερμηνεύσει ο ίδιος προς όσους ήθελαν το κακό του. Το βίντεο δείχνει...