έσοδα και συμμετοχές . Τροχιά πλήρους αναδιάταξης βρίσκεται το τελευταίο διάστημα η αγορά των ραδιοφωνικών σταθμών του νομού Αττικής, αφού από μήνα σε μήνα έρχονται «τα πάνω κάτω», τόσο όσον αφορά την ακροαματικότητα, όσο και τα έσοδα.
Το συνολικό ποσό των διαφημιστικών εσόδων του ραδιοφώνου τον περασμένο μήνα, ξεπέρασε τα 17,64 εκατ. ευρώ εκτινάσσοντας το αντίστοιχο ποσό του δεκαμήνου στο ποσό ρεκόρ για την 10ετία, των 124,66 εκατ. ευρώ.
Η εμφάνιση νέων ραδιοσταθμών, οι ανακατατάξεις στις λίστες με τις ακροαματικότητες, η διαρκής ενίσχυση των μουσικών σταθμών και η αξιοσημείωτη παρατεταμένη έλλειψη ουσιαστικού ανταγωνισμού στο χώρο του ενημερωτικού ραδιοφώνου, έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα και έχουν διαμορφώσει ένα εντελώς νέο τοπίο.
Παράλληλα η διεύρυνση των συμμετοχών των μεγάλων Ομίλων στο χώρο των ερτζιανών, δημιουργεί συνθήκες για νέες εμπορικές πολιτικές και πωλήσεις πακέτων χρόνου, ενώ παράλληλα, βραχυπρόθεσμα, η εξέλιξη αυτή θα έχει επιπτώσεις και στις εταιρείες εμπορικής διαχείρισης ραδιοσταθμών.
Οι ενημερωτικοί σταθμοί Οι σημαντικές πολιτικές εξελίξεις του τελευταίου τριμήνου και η έντονη ειδησεογραφία -πυρκαγιές, εκλογές, ανάδειξη αρχηγού στο ΠΑΣΟΚ-, δημιούργησαν το ιδεώδες περιβάλλον για την ενίσχυση των ενημερωτικών ραδιοσταθμών καθώς και των «σταθμών λόγου», μιας «νέας» κατηγορίας που ουσιαστικά επανεμφανίζεται μετά από πολλά χρόνια απουσίας, στα ερτζιανά της Αττικής.
Έτσι, από το περιβάλλον αυτό, επωφελήθηκε ο ΣΚΑΪ, ο οποίος -και ελλείψει ανταγωνισμού στην ειδησεογραφία/ενημέρωση-, κατέκτησε την κορυφή της λίστας με τις ακροαματικότητες, ενώ αξιοσημείωτα ποσοστά στον τομέα «σταθμών λόγου» -λαμβάνοντας υπόψη και το μικρό «χρόνο ζωής» που έχει- πέτυχε ο Real FM.
Ειδικότερα, στον τομέα της ειδησεογραφίας/ ενημέρωσης, μετά και τις τελευταίες «διορθωτικές κινήσεις» που έγιναν σε ραδιοσταθμούς του χώρου, εκτιμάται ότι ο ανταγωνισμός, όχι απλώς θα παραμείνει «χλιαρός», αλλά θα μειωθεί περαιτέρω, αφού η κρατική ΝΕΤ –τουλάχιστον ως τώρα- δεν μοιάζει να μπορεί να κάνει την υπέρβαση.
Αντίθετα ένταση του ανταγωνισμού αναμένεται στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα στο χώρο των σταθμών λόγου, αφού απέναντι στην κοινή επιχειρηματική προσπάθεια Χατζηνικολάου – Κουρή, αναμένεται να εμφανιστεί με ανάλογο μοτίβο προγράμματος και ο νέος Plannet, επιχειρηματική κίνηση της οικογένειας Αγγελοπούλου.
Κέρδη μετά μουσικής Στο χώρο των μουσικών σταθμών αντίθετα και παρά την -αναμενόμενη- κάμψη στις ακροαματικότητες, καταγράφεται σημαντική αύξηση εσόδων, ειδικά τον τελευταίο μήνα. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην πρώτη πεντάδα από πλευράς διαφημιστικών εσόδων κατατάσσονται πέντε μουσικοί ραδιοσταθμοί, οι οποίοι κατάφεραν να ξεπεράσουν το «φράγμα» του 1 εκατ. ευρώ, ενώ τέλος συνολικά 7 ραδιοσταθμοί ξεπέρασαν το προαναφερθέν ποσό.
Ο Sfera, σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, εμφανίζει τα υψηλότερα έσοδα αφού ξεπέρασε τα 2,05 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο. Ακολούθησε ο John Greek με 1,9 εκατ. ευρώ, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν ο Nitro FM με 1,41 εκατ. ευρώ, ο Athens Dee Jay με 1,29 εκατ. ευρώ και ο Derti FM με 1,2 εκατ. ευρώ.
Να αναφερθεί ότι στην έκτη θέση ακολουθεί η ΕΡΑ Σπορ με 1,19 εκατ. ευρώ και ο ΣΚΑΪ με 1,11 εκατ. ευρώ συμπληρώνοντας τη λίστα των ραδιοσταθμών που ξεπέρασαν το εκατομμύριο.
Επισημαίνεται ότι στο αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, μόνο δυο σταθμοί είχαν καταφέρει να ξεπεράσουν σε έσοδα το 1 εκατ. ευρώ, ο ΣΚΑΙ και ο Ρυθμός
πηγή;naftemporiki