Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚαταγγελίεςΣταθάκης για Σκουριές...

Σταθάκης για Σκουριές …το 2013: «Καταστροφική και χωρίς δημόσιο όφελος η επένδυση»! #skouries

Σε ανακοίνωσή του, το Μέτωπο Αγώνα Ενάντια στα Μεταλλεία σε Κρούσια – Πάικο, θυμίζει στον υπουργό Περιβάλλοντος, Γιώργο Σταθάκη, τα όσα είχε πει σχετικά με τις Σκουριές στους κατοίκους του Κιλκίς κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην πόλη το 2013:

«Σύμφωνα με πληροφορίες από το Παρατηρητήριο Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων, κατά τη συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι του Δήμου Αριστοτέλη με τον υπουργό Περιβάλλοντος κ. Γιώργο Σταθάκη, ο τελευταίος φέρεται να τους ενημέρωσε πως υπάρχουν 3 επιλογές στη διάθεσή του σχετικά με το θέμα του μεταλλείου χαλκού / χρυσού στις Σκουριές:

  1. H ακύρωση της ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων 201745/2011 και καταγγελία της σύμβασης, που “είναι ενέργεια πολιτικά και οικονομικά μη συμβατή”.
  2. H προσφυγή στη διαιτησία με θέμα την παραβίαση της μεταλλουργίας flash smelting.
  3. H αποδοχή των θέσεων της εταιρείας με πλήρη αδειοδότηση της επένδυσής της. Δήλωσε επίσης: “Οι κεντρικές άδειες του έργου έχουν ήδη δοθεί περίπου σε ποσοστό 75% μέχρι αυτή τη στιγμή. Δεν έχει νόημα να μην δώσουμε και τις άλλες».

Θα θέλαμε να θυμίσουμε στον κ. Σταθάκη τα όσα είχε πει στους κατοίκους του Κιλκίς κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην πόλη μας το (μακρινό…) 2013:

  • “Στις Σκουριές έχουμε μια επένδυση καταστροφική για το περιβάλλον και χωρίς κανένα συμφέρον για το ελληνικό δημόσιο. Θα πρέπει να σταματήσουν οι αδειοδοτήσεις για παρόμοιες εξορύξεις.” (15/10, ως απάντηση σε σχετική ερώτηση κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο Κιλκίς.)
  • “Υπάρχει Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα μεταλλεία αλλά η εθνική μας νομοθεσία είναι απαρχαιωμένη και ανεπίκαιρη με αποτέλεσμα να αφήνει γκρίζες ζώνες.

    Οπότε εύλογα τίθενται το ερωτήματα προς τον κύριο υπουργό: η “επένδυση” στις Σκουριές σταμάτησε να είναι καταστροφική για το περιβάλλον; Είναι πλέον συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο; Έχει νομοθετηθεί σύγχρονη μεταλλευτική νομοθεσία χωρίς γκρίζες ζώνες που οι μεταλλευτικές εταιρείες θα μπορούν να εκμεταλλευτούν;

    Ίσως να φταίει η δική μας άγνοια και έλλειψη ενημέρωσης, αλλά την τελευταία φορά που κοιτάξαμε τίποτα από τα παραπάνω δεν ίσχυε…

    Ο κύριος Σταθάκης γνωρίζει καλά πως η εταιρία δεν είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις: η μεταλλουργική μέθοδος flash smelting έχει απορριφθεί αμετάκλητα με βάση την τελευταία απόφαση που υπέγραψε ο προκάτοχος του στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Και γνωρίζει επίσης πως θα πρέπει να ανακληθεί η υφιστάμενη ΑΕΠΟ (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων) και η διαδικασία αδειοδότησης να ξεκινήσει από την αρχή.

    Γνωρίζει και κάτι ακόμη: οι άνθρωποι που τόσο καιρό αγωνίζονται για να σταματήσει η καταστροφική αυτή “επένδυση” δεν πρόκειται να σταματήσουν την προσπάθειά τους, όσο κι αν προσπαθεί να “μαγειρέψει” τα πράγματα υπέρ της εταιρείας. Δεν πρόκειται να σταματήσουν γιατί αγωνίζονται για την ίδια τους τη ζωή: για τη γη που τους τρέφει, για τον αέρα που αναπνέουν, για το νερό που πίνουν.»

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

“ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ” – Όλοι οι Έλληνες μαζί με Αντώνη Σαμαρά και Κώστα Καραμανλή για την αναγέννηση της Ελλάδας.

Από το 2021 ( είχαμε καλέσει δημόσια Σαμαρά και Καραμανλή να ρίξουν τον Μητσοτάκη, απαλλάσοντας την χώρα από τον "χώρο" των "woke" και της ερμαφρόδιτης πολιτικής στα ζωτικά εθνικά μας θέματα, ενώ το 2023 καλέσαμε στο "Ολοι Μαζί", σε...

Σε βάθος χρόνου δημιουργούνται σοβαρά ζητήματα σχετικά με τη ρύπανση Αλιάκμονα.

Σε βάθος χρόνου δημιουργούνται σοβαρά ζητήματα σχετικά με τη ρύπανση Αλιάκμονα των υδάτινων πόρων και την ποιότητα του πόσιμου νερού Αλιάκμονα, από τα τέσσερα σημεία του ποταμού Αλιάκμονα από Καστοριά Κοζάνη Γρεβενά Βέροια – Θεσσαλονίκη από τα τέσσερα σημεία...

Το σήμα του Μετρό που δεν εχει αξία ούτε 50 ευρώ!!

Το Σήμα Μετρό που δεν εχει αξία ούτε 50 ευρώ αυτά δεν έχουν γινεί ούτε σε ένα κράτος μπανανιά ΚΑΙ ΟΧΙ  βέβαια από 30.000 ζεστά ευρώ στο ταμείο μιας συγκεκριμένης εταιρείας. Ο λογότυπος του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι μια υπόθεση που έχει...