Ο δημοσιογράφος Νίκος Βάνης για Ρεπορτάζ για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Εργα σημαντικότατα, που έχουν καταντήσει γεφύρι της Αρτας. Το μετρό, στα λόγια από το 1987, έφτασε να υπογραφεί το 1999 έπειτα από παρέμβαση της E.E. το 1997. H υποθαλάσσια αρτηρία εξαγγέλθηκε πριν από το 1990, θα αρχίσει το 2003
και δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το 2008, μολονότι η κ. Παπανδρέου τοποθέτησε τη λήξη του το 2006. H νέα δυτική είσοδος έχει καθυστερήσει τουλάχιστον μια πενταετία, τα πάρκινγκ είναι ακόμη στα χαρτιά.
Σε κάθε περίπτωση είναι αλήθεια πως η δημοπράτηση της βασικής γραμμής των 9,6 χλμ., που διατρέχει το κέντρο της πόλης, έγινε με προμελέτες, τα τεύχη δημοπράτησης ήταν ασαφή σε αρκετά σημεία και λόγω αυτών και άλλων προβλημάτων το έργο προχωρούσε με χαμηλές ταχύτητες.
Υποκατάσταση του ουσιαστικά πτωχευμένου βασικού συντελεστή της κοινοπραξίας από άλλον Θέσπιση διαιτησιών. Είναι η κύρια αιτία που προχωρά το έργο. Επειδή ο νόμος περί δημοσίων έργων δεν προέβλεπε
διαιτησία και το τίμημα ήταν turnkey, δεν ήταν δυνατόν να πληρωθούν οι εξωσυμβατικές εργασίες που οφείλοντο σε αλλαγή συνθηκών (καθυστερήσεις από αρχαιολογικές εργασίες, αλλαγή χώρου εναπόθεσης χωμάτων
Παραλαβή σταθμών Παπάφη και Νέας Ελβετίας. Για το πρώτο είναι γνωστή η σύγκρουση Αττικό Μετρό και Μητρόπολης Θεσσαλονίκης. Ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών στο βόρειο τμήμα της Αγίας Σοφίας και στο Βαρδάρη.
Εξασφάλιση χρηματοδότησης 50 εκ. ευρώ για επιπλέον αρχαιολογικές εργασίες. Ολοκλήρωση απαλλοτριώσεων.
Παραλαβή τμήματος αμαξοστασίου από το Δήμο και κατασκευή αντιπλημμυρικού έργου στη Νέα Ελβετία.
Μεταφορά των μετροποντίκων από την Ανάληψη στη Νέα Ελβετία, ώστε με αντίθετη πορεία να ολοκληρώσουν τις σήραγγες.
Παραδώσαμε το 50% των έργων πολιτικού μηχανικού που αποτελούσε τον κύριο όγκο της κατασκευής.
Εξασφάλιση χρηματοδότησης, δημοπράτηση, συμβασιοποίηση και υλοποίηση με γρήγορους ρυθμούς της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Έναρξη, inhouse, από την Αττικό Μετρό της εκπόνησης των μελετών για τις επεκτάσεις, κυρίως, προς Σταυρούπολη και προς Αμπελοκήπους – Εύοσμο. Μέχρι το τέλος του 2014 είχαν ολοκληρωθεί οι γεωτεχνικές έρευνες και είχε ξεκινήσει από τις
υπηρεσίες της Αττικό Μετρό η εκπόνηση των μελετών για το έργο της επέκτασης προς Σταυρούπολη – Ευκαρπία, το οποίο θα περιελάμβανε 5,26 χλμ. σήραγγας και 5 σταθμούς (Νεάπολη, Παύλου Μελά, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία). Το έργο θα εξυπηρετεί περίπου 80.000 επιβάτες ημερησίως και είχε προϋπολογισμό 500 εκ. €.
Είναι ξεκάθαρο πως η σημερινή κυβέρνηση δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, παρόλο που της παραδόθηκε με όλα τα μείζονα θέματα του λυμένα, εκτός από τις αρχαιότητες του σταθμού
Βενιζέλου. Η διαχείριση των αρχαιοτήτων και της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου αποτελεί μνημείο προχειρότητας και ανικανότητας, το οποίο
χρεώνεται η σημερινή κυβέρνηση και η διοίκηση της Αττικό Μετρό. Κατόρθωσαν επί 4 χρόνια να μην παρουσιάσουν μία αξιόπιστη και οικονομοτεχνικά συγκεκριμένη λύση για να ικανοποιήσουν την μεγάλη τους
επιθυμία, δηλαδή το “Και Μετρό και Αρχαία”. Έτσι κινδυνεύουμε να πάμε στο άλλο άκρο για την περίπτωση της Βενιζέλου, δηλαδή το “Ούτε Μετρό, ούτε Αρχαία”.
Εδώ και μία τετραετία δεν έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για την κατασκευή των ηλεκτρομηχανολογικών των σιδηροδρομικών συστημάτων της επέκτασης της Καλαμαριάς. Μόλις 2 από τους 9 διαγωνισμούς έχουν υλοποιηθεί
χωρίς μάλιστα να έχουν ανακηρυχθεί ανάδοχοι, ενώ 4 δεν έχουν ούτε καν τεύχη δημοπράτησης. Εάν ψάχνετε ευθύνες για το ζήτημα
αυτό, μπορείτε να τις αναζητήσετε στην διοίκηση της Αττικό Μετρό. Τι έπραξε τα τελευταία χρόνια για το θέμα αυτό; Το 2022 υπό τις καλύτερες συνθήκες θα λειτουργήσει η επέκταση.
3ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών στην Αθήνα, πως η λειτουργία του σταθμού Βενιζέλου μετατίθεται για το 2024, έναντι του μέχρι στιγμής χρονοδιαγράμματος που ήταν για το 2023.
Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε:
Η λύση που είχε δρομολογηθεί ήταν μη λύση. Θα οδηγούσε στο παράδοξο να έχουμε ένα κολοβό μετρό
χωρίς το σταθμό της Βενιζέλου. Διαβουλεύτηκα με τους τοπικούς φορείς, δεν βγήκα ούτε έναν που να μου πει ότι η λύση αυτή είναι ενδεδειγμένη. Προχωράμε σε αυτή τη λύση με τη στήριξη των φορέων της πόλης», ανέφερε, μετά τις διαμαρτυρίες για τα όσα εξήγγειλε χθες στη ΔΕΘ.
«Αν η πόλη θέλει μετρό ολοκληρωμένο και σταθμό στη Βενιζέλου, η λύση είναι αυτή που προτείνουμε», ανέφερε, σχετικά με τις εξαγγελίες του για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων.
οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα το μετρό δεν τελειώνει στη θεσσαλονικη
Σαν το γεφύρι της Άρτας το Μετρό Θεσσαλονίκης, η κοροϊδία για τους μακεδόνες συνεχίζεται για το μετρό Θεσσαλονίκης
Στη διελκυστίνδα μεταξύ της Αττικό Μετρό ΑΕ (της κρατικής, στην ουσία, εταιρείας επίβλεψης του έργου) και του ανάδοχου εργολάβου (κοινοπραξία AIASA, αποτελούμενη από την ΑΕΓΕΚ και τέσσερις ιταλικές εταιρείες)
βρίσκεται σήμερα το πολύπαθο έργο κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης, με μεγάλα θύματα τους εργαζομένους, τους καταστηματάρχες γύρω από τα εργοτάξια, αλλά και όλους τους πολίτες της συμπρωτεύουσας.
Ένα έργο που στο τέλος του 2006, όταν ξεκινούσε, είχε χαρακτηριστεί ως «έργο πνοής» για τη Θεσσαλονίκη, έφτασε σήμερα να μετατραπεί σε «Γιοφύρι της Άρτας», ως συνέπεια σειράς παραμέτρων (κακός προγραμματισμός
χρόνου και κόστους εκτέλεσης των εργασιών, καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων στους σταθμούς Βούλγαρη και
Νέας Ελβετίας, ανώριμες μελέτες, διάφορες παλινωδίες από τη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης στην απόδοση του χώρου όπου στεγάζεται ο ΣΜΑ Πυλαίας, «πόλεμος» και νομικές προσφυγές μεταξύ Δήμου Θεσσαλονίκης και Πολιτείας για τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό της Βενιζέλου, μεσοβέζικη στάση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για το ίδιο θέμα κτλ.).
Από την 1η Δεκεμβρίου 2014 η εργολάβος κοινοπραξία σήκωσε «χειρόφρενο» σε όλες τις εργασίες, επειδή ολοκληρώθηκε η προθεσμία εκτέλεσης του έργου (1η Δεκεμβρίου 2014), αλλά και τα δύο χρόνια παράτασής της.
Μάλιστα, η διοίκηση της κοινοπραξίας προχώρησε στις 17 Δεκεμβρίου και σε αίτηση διάλυσης της σύμβασης του έργου. Την απηύθυνε προς την Αττικό Μετρό ΑΕ. Η επιβλέπουσα εταιρεία την απέρριψε όμως την τελευταία μέρα της προηγούμενης χρονιάς, με μια λιτή ανακοίνωσή της με την οποία καλεί την κοινοπραξία –βάσει νόμου– να συνεχίσει το έργο.
Από εδώ και στο εξής έρχονται νέες περιπέτειες για το «έργο πνοής» της Θεσσαλονίκης, με απροσδιόριστες συνέπειες. Η κοινοπραξία έχει το δικαίωμα να προχωρήσει μέχρι τις 15 Ιανουαρίου σε ένσταση επί της μη
αποδοχής από την Αττικό Μετρό της αίτησης διάλυσης της σύμβασης, και αν απορριφθεί και η τελευταία, να προχωρήσει στο διαιτητικό δικαστήριο. Βέβαια, υπαρκτό –και ίσως πλέον πιθανό– είναι το σενάριο οι δύο πλευρές να τα βρουν μετά από διαπραγμάτευση και να τεθεί νέο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του έργου.
Στον «αέρα» βρίσκεται βέβαια και η τύχη των αρχαιολογικών ευρημάτων στον υπό κατασκευή σταθμό της Βενιζέλου, αφού η προσφυγή του Δήμου Θεσσαλονίκης για μη αποκόλλησή τους ή έστω για επανασύνδεσή τους στο ίδιο σημείο μετά την ολοκλήρωση του έργου εξακολουθεί να βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης αφού η προσφυγή του Δήμου Θεσσαλονίκης για το μετρό.
η κοροϊδία για τους μακεδόνες συνεχίζεται για το μετρό