Τρία χρόνια κλείνουν σε λίγες εβδομάδες από τον Αύγουστο του 2011, οπότε και ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός πώλησης των τεσσάρων Airbus της πρώην Ολυμπιακής στην αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία Apollo.
Τελικά οι Αμερικανοί αγόρασαν μόνο τα δύο αεροσκάφη, και τα άλλα δύο παραμένουν μέχρι σήμερα στα αζήτητα.
Σαν να μην έφτανε όμως αυτό, το υπουργείο Οικονομικών δεν κάνει το παραμικρό για να ξεσκαλώσει η διαδικασία πώλησης, παρά μόνο εκταμιεύει κάθε μήνα από τον προϋπολογισμό 30.000 ευρώ για τη συντήρησή τους και για αμοιβές προσωπικού. Πρόκειται για ένα ποσό ετησίως της τάξης των 360.000 ευρώ για δύο αεροσκάφη που ημέρα με την ημέρα χάνουν όλο και περισσότερο την αξία τους. Για να αντιληφθεί κανείς για τι ειδους αξία μιλάμε, η Κομισιόν στην τελευταία της έκθεση (Απρίλιος 2014) αποτιμούσε τυχόν πώλησή τους στα 16 εκατ. ευρώ
Σε μια περίοδο όμως όπου τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις έχουν εκτροχιαστεί εντελώς (σσ: ακύρωση διαγωνισμών ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, μετάθεση χρονικά των διαγωνισμών για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αεροδρόμια), προκαλεί εντύπωση η αδιαφορία των αρμοδίων.
Κι όμως. Το υπουργείο Οικονομικών, παρ’ ότι τα όποια βάρη και υποχρεώσεις έφεραν τα δύο Airbus έχουν εξοφληθεί εδώ και χρόνια, εντούτοις δεν έχει ακόμη μεταβιβάσει τους τίτλους ιδιοκτησίας τους στο ΤΑΙΠΕΔ.
Διαγωνισμός επομένως δεν προκηρύσσεται, τα αεροσκάφη μένουν να σαπίζουν στα Σπάτα, ενώ κάθε μήνας που περνάει το ελληνικό Δημόσιο πληρώνει 30.000 ευρώ, προκειμένου να παραμείνουν «ζωντανά»..
Η ιστορία
Το σίριαλ με τα Airbus ξεκίνησε το 2011 όταν και ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός πώλησής τους στην αμερικανικών συμφερόντων Αpollo Aviation.
Το Νοέμβριο του ίδιου έτους, ο τότε υπ. οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας υπέγραψε την απόφαση μεταβίβασης στους Αμερικανούς, έναντι 40,4 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, μόνο δύο εκ των τεσσάρων αεροσκαφών τελικά πουλήθηκαν. Για τα άλλα δύο αεροσκάφη δεν υπήρξε συμφωνία, οι δύο πλευρές παζάρεψαν το τίμημα αλλά χωρίς επιτυχία.
Είχε προηγηθεί απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που μπλόκαρε την πώλησή τους, γιατί δεν ενέκρινε τη διαδικασία. Το ΤΑΙΠΕΔ έκανε αίτηση ανάκλησης της απόφασης την οποία και κέρδισε, ωστόσο στο μεσοδιάστημα η Apollo Aviation απέσυρε το ενδιαφέρον της. Έτσι, το ΤΑΙΠΕΔ, αποφάσισε να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό, ο οποίος όμως – για τους παραπάνω λόγουςε- δεν έχει ακόμη προκηρυχθεί.
Κάποτε τα τέσσερα Airbus Α340 ήταν τα διαμάντια της εταιρείας, ενώ ακόμη και το ν2009 αποτιμώνταν (και τα 4) στα 180 εκατ. ευρώ. Πετούσαν στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, τον Καναδά και τη Νότια Αφρική. Αγοράσθηκαν τη διετία 1997-1998 και βρίσκονταν στον αέρα μέχρι και τις τελευταίες στιγμές ζωής της Ολυμπιακής.
Από τότε παραμένουν παρκαρισμένα Αεροδρόμιο των Σπάτων, και φυσικά η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου εισπράττει το ανάλογο αντίτιμο.