Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτιστικάΠαρουσίαση ρέκβιεμ του...

Παρουσίαση ρέκβιεμ του Μίκη Θεοδωράκη στον Καθεδρικό Ναό Αθηνών

Για πρώτη φορά μέσα στον, κατάμεστο από κόσμο, Καθεδρικό Ναό Αθηνών πραγματοποιήθηκε συναυλία, στην οποία ο Μίκης Θεοδωράκης παρουσίασε τη μουσική του σύνθεση για το έργο του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού Ακολουθία εις Κεκοιμημένους. Στο συμβολισμό του γεγονότος αναφέρθηκε ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, κάνοντας λόγο για υπέρβαση της πόλωσης μεταξύ Εκκλησίας και Αριστεράς, ενώ δεν έλειψαν και οι αναφορές σε όσους «αρνούνται αυταπόδεικτες ιστορικές αλήθειες».

«Ύστερα από μια μακρά περίοδο όχι μόνο αμοιβαίας πολεμικής μεταξύ δύο ισχυρών κοινωνικών πόλων, Εκκλησίας και Αριστεράς, στην πατρίδα μας, αλλά και σκληρής αντιπαράθεσης στα πλαίσια της ιδεολογικής διαμάχης, μεταξύ πίστεως και ιστορικού υλισμού, η πρωτοβουλία για υπέρβαση της πόλωσης, οδήγησε στην αποψινή μεγαλειώδη εκδήλωση, κάτω από τη σκέπη της Εκκλησίας», δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος.

Ο κ. Χριστόδουλος, αφού αναφέρθηκε λεπτομερώς στην προσωπικότητα του Μίκη θεοδωράκη, αλλά και στις ιδεολογικές του πεποιθήσεις, επέκρινε όσους σήμερα «σε πείσμα της λαϊκής ψυχής, επιμένουν να αρνούνται αυταπόδεικτες ιστορικές αλήθειες που έθρεψαν πνευματικά το λαό μας και του εξασφάλισαν την ουσιαστική του επιβίωση».

 «Απορεί κανείς», συνέχισε ο Αρχιεπίσκοπος, «διαπιστώνοντας ότι οι αυτοαποκαλούμενοι προοδευτικοί αυτοαναιρούνται, καθώς χλευάζουν με αναίδεια και προπέτεια την εμμονή μας στις πατροπαράδοτες αξίες του πολιτισμού μας και επιζητούν να αλλοτριώσουν τις συνειδήσεις μας αρνούμενοι τη θρησκεία, την ιστορία, την παράδοση, τη γλώσσα και όλα τα στοιχεία που προσδιορίζουν το πνευματικό μας στίγμα μέσα στην οικουμένη».

 

 

Σύμμαχο στο πρόσωπο του Μίκη Θεοδωράκη βρήκε ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, με αφορμή τις συζητήσεις για το βιβλίο Ιστορίας της Στ’ τάξης του Δημοτικού.

«Έχουμε δύο μεγάλους θεσμούς στην Ελλάδα. Του Προέδρου της Δημοκρατίας και του αρχηγού της Ελλαδικής Εκκλησίας. Επαναστατώ όταν βλέπω ότι υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι δεν σέβονται αυτούς τους θεσμούς. Όταν μιλάς για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή τον αρχηγό της Εκκλησίας, πρέπει πρώτα να πλένεις το στόμα σου» είπε χαρακτηριστικά. «Πρέπει να σεβόμαστε τους θεσμούς. Πρέπει να σέβεσαι τους θεσμούς για τους οποίους πεθάναμε εμείς.

Αυτοί σήμερα που δεν σέβονται απολαμβάνουν τους καρπούς των δικών μας θυσιών. Εγώ δεν είμαι κάποιος άγνωστος και έχω το δικαίωμα να κάνω τέτοια κριτική. Ας έρθει ο οποιοσδήποτε να με αντικρούσει» συνέχισε. Αναφερόμενος στους επικριτές του κ. Χριστόδουλου, ο Μ.Θεοδωράκης υποστήριξε πως αντί να αντικρούσουν τις απόψεις του με επιχειρήματα, τον αντιμετωπίζουν με «κραυγές και αναθέματα λάσπης» και «τον χτυπούν, αμφισβητώντας το δικαίωμά του να έχει γνώμη, όπως έχει ο κάθε πολίτης».

Ο Μ.Θεοδωράκης στράφηκε και κατά των συγγραφέων του βιβλίου Ιστορίας της Στ’ τάξης του Δημοτικού, επικρίνοντας το περιεχόμενό του. «Ακόμη και ο Βελουχιώτης έβαζε στη σειρά τους αγωνιστές και έμπαιναν στα χωριά με την ελληνική σημαία, και αφού τους μιλούσε για τον αγώνα, τους καλούσε όλους να μπουν μέσα στην Εκκλησία. Και μπροστά σε όλους τους κατοίκους του χωριού και τους αντάρτες, παρακαλούσε τον παπά να ευλογήσει τη σημαία και τον αγώνα τους. Αυτοί ήταν επαναστάτες. Ποιοι είναι αυτοί οι σημερινοί που λένε ότι είναι προοδευτικοί; Τι σχέση έχουν αυτοί με όλα αυτά;» είπε χαρακτηριστικά.

«Τους πειράζει η 25η Μαρτίου. Γιατί όμως; Γιατί οι ελευθερωτές μας ήταν οι φουστανελάδες, τους οποίους κατηγορούν ως αγράμματους. Αυτοί όμως μας απελευθέρωσαν. Είναι μύθος, λένε, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός. Δεν κρατούσε, υποστηρίζουν, με το ένα χέρι ο Κολοκοτρώνης την ελληνική σημαία και με το άλλο τον Σταυρό και δεν ευλογούσε η Εκκλησία τη σημαία. Αυτά είναι γι’ αυτούς αντιδραστικά. Και δεν πρέπει να τα ξέρουν τα παιδιά μας. Γι’ αυτό πρέπει, κατ’ αυτούς, να φύγει από την εθνική μας μνήμη η 25η Μαρτίου» συνέχισε. Σύμφωνα με τον ίδιο «πρέπει να έχουμε βάσεις και ρίζες, να είμαστε περήφανοι για τη γενιά μας, για την πατρίδα και το έθνος.

Γι’ αυτό το καταπληκτικό πάντρεμα της ουσίας της ελληνικότητας με την ουσία του Χριστιανισμού. Δεν ξέρουν όμως όλοι αυτοί τι σημαίνει Ορθοδοξία. Λένε ότι δεν υπήρχε Κρυφό Σχολειό. Μέσα όμως στις εκκλησίες οι παπάδες διάβαζαν τα Ευαγγέλια, τα οποία ήταν γραμμένα στα ελληνικά». Οι παραπάνω δηλώσεις έγιναν την Πέμπτη, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με αφορμή την παρουσίαση της μουσικής του σύνθεσης για το έργο του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού Ακολουθία εις Κεκοιμημένους, την Παρασκευή (ώρα 7 μ.μ.) στον Καθεδρικό Ι. Ναό Αθηνών.

πηγή:in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Η Ελλάδα σε κρίσιμο σταυροδρόμι: Ανικανότητα, υποχωρητικότητα ή νέα εθνική στρατηγική;

ΆρθροΝίκος Νικολόπουλος(Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος) Η Ελλάδα σε κρίσιμο σταυροδρόμι: Ανικανότητα, υποχωρητικότητα ή νέα εθνική στρατηγική; Οι πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος έθεσε το διχαστικό δίλημμα «Θέλετε πόλεμο ή νέο Ηλιάκη;», συνιστούν μια πρωτοφανή πολιτική και ηθική εκτροπή....

Η αγάπη για τα τζαµιά της Λίνας Μενδώνης και το Αλκαζάρ της Θεσσαλονίκης  με χρηματοδότηση 10.511.984 ευρώ!!!!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΣ ΒΑΝΗΣ Γιατί η Λίνα Μενδώνη για την οικία της οικογένειας Δραγούμη στο Βογατσικό Καστοριάς δεν την έκανε Ιστορικού χώρου να γίνει μουσείο!!! Η Λίνα Μενδώνη ΕΙΧΕ βγάλει απόφαση πριν συνεδρίαση ΤΟ ΣΥΒΟΥΛΙΟ νεότερων μνημείων για την οικία της οικογένειας...

ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗ

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi@otenet.gr www.egerssi.gr O Τούρκος ΥΠΕΞ Χακάν Φιντάν μιλώντας στη Μεγάλη Εθνοσυνέλευση της Τουρκίας, μετά την συνάντησή του με τον Έλληνα ΥΠΕΞ Γιώργο Γεραπετρίτη (8 Νοεμβρίου 2024), αποκάλυψε τα της κρυφής ατζέντας των δυο ανδρών για παραχώρηση ελληνικών...

Στη δυτική Θεσσαλονίκη Κατέρρευσε γέφυρα Στο ρεύμα προς τους Αμπελόκηπους.

Με τα εγκαίνια του ΜΕΤΡΟ και με την ελεύσεις ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ Κατέρρευσε γέφυρα !!!! Ένα έργο που άρχισε πριν από περίπου δύο μήνες, με ζητούμενο να παραδοθεί σε κυκλοφορία το ρεύμα προς τους Αμπελόκηπους Τα δύο στάδια του έργο...