Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΔελτία τύπουΠανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών...

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ

«ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» : ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ

Σε λίγες ημέρες το Υπουργείο Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων φέρνει στη βουλή προς ψήφιση το Νομοσχέδιο «Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις», στο οποίο αρχικά είχαμε επενδύσει πολλές ελπίδες για την ρύθμιση της λειτουργίας του κλάδου μας με βάση την δεδηλωμένη πρόθεση του υπουργού κ. Ρέππα για αδιάβλητους τεχνικούς ελέγχους ΚΤΕΟ, πάταξη της διαφθοράς και βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας καθώς και προστασίας του περιβάλλοντος.

 Δυστυχώς οι προσδοκίες μας διαψεύδονται για μια ακόμα φορά. 

Παρακολουθούμε μία ακόμα ευκαιρία ενίσχυσης της Οδικής Ασφάλειας να χάνεται, καθώς το νομοσχέδιο στην τελική του μορφή ομοιάζει περισσότερο με ένα κείμενο που προέκυψε από συνεννοήσεις που έγιναν κάτω από το τραπέζι μεταξύ παραγόντων του υπουργείου και συντεχνιακών κυκλωμάτων του κλάδου μας, οι οποίοι διαφαίνεται ότι έχουν μάθει να λειτουργούν σε καθεστώς ασυδοσίας και να πλουτίζουν από αυτό εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος της χώρας μας.

Μία ματιά στο σχέδιο το οποίο δόθηκε προς διαβούλευση και στο τελικό νομοσχέδιο, μπορούν να διαφωτίσουν τον καθένα :

Το υπουργείο έκανε τη διαδρομή από το άσπρο στο μαύρο μέσα σε μερικές εβδομάδες, με θαυμαστή ταχύτητα.

Αναλυτικά:

· Νομοθετείται η έκδοση άδειας λειτουργίας των (νέων) ΙΚΤΕΟ άνευ διαπίστευσης για 6 μήνες. Δηλαδή, όποιος θέλει μπορεί να ιδρύσει ένα ΚΤΕΟ και να λειτουργεί   ελέγχοντας χιλιάδες αυτοκίνητα επί ένα εξάμηνο, χωρίς το κράτος να έχει διαπιστώσει ότι η επιχείρηση πληροί τους κανόνες λειτουργίας.

Αναρωτιόμαστε σε ποια άλλη επιχείρηση – επίσημο φορέα ελέγχου μπορεί να συμβαίνει αυτό;

Ο κίνδυνος για την Οδική Ασφάλεια και τον υγιή ανταγωνισμό είναι προφανής διότι εκτός των άλλων πρακτικά δίνεται η δυνατότητα στον ιδιοκτήτη ΚΤΕΟ να επιμηκύνει το 6μηνο επ’ αόριστον μέσω προβλεπόμενων δικαιωμάτων αναβολών, ενστάσεων, αναδιατυπώσεων ερωτημάτων, κ.λ.π., δηλαδή όλα όσα απαράδεκτα συμβαίνουν στην χώρα μας και εν τέλει εμμέσως πλην σαφώς νομιμοποιούν τα «ανομιμοποίητα».

· Τα ήδη παρανόμως λειτουργούντα δημόσια ΚΤΕΟ θα συνεχίσουν να λειτουργούν επί 18 μήνες επιπλέον με χειρόγραφα δελτία ελέγχου οχημάτων χωρίς να υπάρχει κανενός είδους έλεγχος.

Τα δημόσια ΚΤΕΟ λειτουργούν επί σειρά ετών χωρίς Διαπίστευση λόγω αδυναμίας του κράτους να επιβάλει αυτή τη διαδικασία στις ομάδες οργανωμένων συμφερόντων που λυμαίνονται τον χώρο.

· Αίρεται το ασυμβίβαστο μεταξύ ιδιοκτησίας ΚΤΕΟ και συνεργείων οχημάτων με σκοπό την εναρμόνιση της Ελληνικής νομοθεσίας με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 96/96, χωρίς όμως να τίθενται όροι και ασφαλιστικές δικλείδες, που είναι απαιτούμενο της παραπάνω Οδηγίας, καταλήγοντας έτσι ο ίδιος επιχειρηματίας που θα απορρίπτει ένα όχημα στο ΚΤΕΟ του, θα το στέλνει στο συνεργείο του για επισκευή και το αντίθετο.

· Με το νομοσχέδιο αποκλείονται επίσης τα ΙΚΤΕΟ από περιοχές εντός σχεδίου πόλεως δήθεν για λόγους προστασίας του αστικού περιβάλλοντος. Δυστυχώς σε αυτή την υπόθεση δεν λαμβάνεται σοβαρά υπόψη ότι τα ΚΤΕΟ όχι μόνο δεν επισκευάζουν και δεν μεταποιούν οτιδήποτε άρα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους, αλλά και το ότι δεν στοιχειοθετείται και τεκμηριώνεται από καμία σχετική έρευνα και μελέτη ότι εν τέλει επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Αποκλείονται επίσης τα ήδη λειτουργούντα ΙΚΤΕΟ σε αυτές τις περιοχές από δικαίωμα επέκτασής τους σε ελέγχους ΜΟΤΟ με την πρόφαση ότι οι επιχειρήσεις αυτές προκαλούν ρύπανση.

Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να σημειώσουμε ότι αυτή η ρύθμιση αν τελικά επικυρωθεί από τη βουλή θα αποτελέσει καίριο πλήγμα στον κανόνα ίσης μεταχείρισης και αυθαίρετη απόφαση όταν την ίδια στιγμή στις προαναφερόμενες περιοχές δύναται να λειτουργούν επιχειρήσεις όπου συγκεντρώνονται χιλιάδες οχήματα καθημερινά ή αντίστοιχα επιχειρήσεις που παράγουν με τη λειτουργία τους υπέρμετρους αέριους και ηχητικούς ρύπους.

Θέλουμε να υπενθυμίσουμε ότι ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, σε όλη την πορεία προς τη σύνταξη του νομοσχεδίου συνέβαλε με προτάσεις, ημερίδες, έρευνες και έθεσε τα μέλη του στη διάθεση του υπουργείου και παντός ενδιαφερόμενου για διάλογο, προκειμένου να βρεθούν λύσεις προς όφελος του θεσμού των ΚΤΕΟ, της υγιούς επιχειρηματικότητας και – κυρίως- της οδικής ασφάλεια και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Δυστυχώς το υπουργείο διαφαίνεται ότι ίσως δεν θέλει να γνωρίζει την νοσηρή πραγματικότητα του ταλαιπωρημένου θεσμού ΚΤΕΟ και ότι δεν λαμβάνει υπόψη όλες τις τεκμηριωμένες εισηγήσεις που έχει στην κατοχή του προκειμένου να νομοθετήσει σύμφωνα με το δημόσιο συμφέρον της χώρας και υπέρ της διαφάνειας στην λειτουργία του κλάδου.

Με λύπη διαπιστώνουμε ότι αν τελικά το σχέδιο νόμου προωθηθεί αυτούσιο ως έχει έως σήμερα τότε θα δύναται να ομιλούμε για προμελετημένο φιάσκο και θα είναι πολύ κρίμα, κρίμα για την πολιτεία, τους πολίτες, τους επενδυτές στα Ι.ΚΤΕΟ, και κρίμα για τους πολιτικούς που θεωρούν ότι με αβίαστες και απαράδεκτες αποφάσεις ότι μας ενισχύουν ως πολίτες ενώ επί της ουσίας νομοθετούν τον εθνικό θάνατο της χώρας μας στους ελληνικούς δρόμους.

Είμαστε στη δυσάρεστη θέση να προειδοποιήσουμε ότι ως Σύνδεσμος θα στραφούμε άμεσα στη Δικαιοσύνη – Ελληνική και Ευρωπαϊκή- προκειμένου να ακυρωθούν οι επίμαχες διατάξεις του νομοσχεδίου που πλήττουν τον υγιή ανταγωνισμό, δεν λαμβάνουν υπόψιν τους την αναγκαιότητα για αδιάβλητους τεχνικούς ελέγχους και επιτρέπουν σε κάθε πιθανό επίδοξο τυχοδιώκτη να δραστηριοποιείται στα ΚΤΕΟ χωρίς κανέναν ουσιαστικό έλεγχο, μετατρέποντας έτσι το περίφημο νομοσχέδιο ενίσχυσης της Οδικής Ασφάλειας σε φιάσκο και αποτυχία.

Πανελλήνιος Σύνδεσμος ΙΚΤΕΟ

Α θ ή ν α,

Τ η λ . : 210 3407 800,

Fax: 210 3407 999,

 

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΤΕΣΙΝΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ, ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ, ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΛΗΡΩΤΑ ΧΡΕΗ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ.

Της Μαρίας Νεγραπόντη-Δεληβάνη Χθες, 12-2 το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε διαμαρτυρία, για τα απλήρωτα, επί 83 χρόνια χρέη των Γερμανών, προς την Ελλάδα, από τη βάρβαρη κατοχή (έχω ήδη τοποθετηθεί στο ΦΒ). Ήταν πρωτοβουλία του Λεωνίδα Χρυσανθόπουλου, πρέσβη ε.τ. Και, αρχικά, είχα πολλούς...

ΕΞΩΔΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ-ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ.

ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ                  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ Αριθ. Πρωτ: 2740/29-04-2024                      Αριθ. Πρωτ: 78/29-04-2024 Αθήνα 29η Απριλίου 2024 ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΡΧΗΣΕΞΩΔΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ- ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ- ΔΗΛΩΣΗ Των:        ...

ΣΥΜΜΕΤΟΧΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΙΚΑ ΜΜΕ ΣΤΗΝ ΜΑΚΡΟΖΩΙΑ ΤΟΥ “ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ” ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi@otenet.gr www.egerssi.gr Η τραγωδία των Τεμπών, η ανθρώπινη τραγωδία της σύγκρουσης επιβατικής και εμπορικής αμαξοστοιχίας, ο άδικος χαμός τόσων νέων αθώων ανθρώπων, ταρακούνησε συθέμελα την ελληνική κοινωνία και την συνειδητοποίησε επιτέλους, πως ένοχοι...

Η επαναστατική συμβολή της γλώσσας στη εξέλιξη του ανθρώπου.

Η εποποιϊα του ανθρώπινου είδους ξεκίνησε πριν 3-4 εκατομμύρια χρόνια. Μπορούμε όμως να θεωρήσουμε ότι ξεκίνησε πολύ πιο πριν, διότι τα βασικά στοιχεία της νοημοσύνης , η εφεύρεση και χρήση εργαλείων, καθώς και η χρήση διαφόρων ειδών γλωσσών, υπάρχουν...