Ο πόλεμος των πολιτών
Γράφει ο Γιώργος Ιεροδιάκονος
Όλα ξεκίνησαν όταν οι παραδοσιακές εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ, αποφάσισαν να στρέψουν το ενδιαφέρον τους από την φάμπρικα παραγωγής και εμπορίας προϊόντων στον χώρο της διαφήμισης.
Και εκεί άρχισαν να ξεπετάγονται οι γνωστές ιντερνετικές μηχανές της Google, του Facebook, του Snapchat, του Twitter, του Instagram, του YouTube, κλπ…
Όταν πρωτομπήκαν στα σπίτια μας και αργότερα στα κινητά μας, όλοι νιώθαμε ότι κατά βάθος, ήταν για το καλό των ανθρώπων. Ότι αυτά τα εργαλεία δημιούργησαν υπέροχα πράγματα στον κόσμο.
Υπήρξαν ουσιαστικές, συστημικές αλλαγές σε όλο τον κόσμο λόγω αυτών των πλατφορμών και προχώρησαν όλα ένα βήμα μπροστά. Ειδικά όταν δημιουργήθηκε η Google, όλοι σκεφτήκαμε ότι πρόκειται για μια απίστευτα χρήσιμη υπηρεσία, που έκανε πολύ καλό στον κόσμο.
Όμως, αυτή ήταν η μία πλευρά του νομίσματος.
Αυτά τα πράγματα όταν τα ελευθερώνεις αποκτούν δική τους ζωή και χρησιμοποιούνται με τρόπο εντελώς διαφορετικό απ’ ότι περίμενες. Θέτοντας ολόκληρη την τεχνολογική βιομηχανία στο μικροσκόπιο, δεν γίνεται να μη δεις την σχέση πνευματικής υγείας και χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Το μόνο που δεν σκεφτήκαμε τότε, ήταν ότι πρόκειται απλά για μια μηχανή παραγωγής χρημάτων προς όφελος των σχεδιαστών…