
Είναι γνωστό πως η United Media Sarl, μέλος του United Group BV, του κορυφαίου ομίλου τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, έλαβε άνευ όρων έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εξαγορά ποσοστού 50% του τηλεοπτικού σταθμού Alpha, ενός εκ των κορυφαίων τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης μετάδοσης (FTA) στην Ελλάδα, από την Primos Media Sarl.
Το υπόλοιπο 50% του Alpha ανήκει στη Motor Oil Hellas της οικογένειας Βαρδινογιάννη.
Μετά το deal το United Group ενοποιεί Nova, Wind και Alpha, διαμορφώνει έναν κάθετο όμιλο επικοινωνίας και περιεχομένου με ισχυρό αποτύπωμα – από την ταχύτητα του internet μέχρι τις ειδήσεις του δελτίου.
Είχε όμως ανάγκη η οικογένεια Βαρδινογιάννη την επένδυση του United Group, διαθέτοντας πλέον μικρότερη επιρροή;
Η οικογένεια μπήκε στο πεδίο των media ήδη από το 1982, με την εξαγορά της Μεσημβρινής, και από τότε επένδυσε συστηματικά στη διαμόρφωση μιντιακής παρουσίας, ενισχύοντας την πολιτική και κοινωνική της επιρροή. Σήμερα, παρότι το ιδιοκτησιακό της αποτύπωμα περιορίζεται σε σχέση με το παρελθόν, η επικοινωνιακή της επιρροή παραμένει αναντίστοιχα υψηλή, χάρη στη σύνθετη και διασυνδεδεμένη παρουσία της σε δομές, πρόσωπα και εταιρείες-κλειδιά του media οικοσυστήματος.
Ο Alpha TV, στον οποίο μέχρι πρότινος κατείχε έμμεσα το 100%, πλέον περνά σε συνιδιοκτησία με την United Media, με τις δύο πλευρές να κατέχουν από 50%. Ωστόσο, σύμφωνα με τη συμφωνία, η πλευρά Βαρδινογιάννη διατηρεί τον πλήρη έλεγχο του management και το δικαίωμα καταστατικού βέτο, διαμορφώνοντας έτσι ένα σχήμα όπου η ιδιοκτησία περιορίζεται, αλλά η πραγματική διοικητική ισχύς παραμένει.
Ανάλογη είναι η κατάσταση και στο Star Channel, το οποίο ελέγχεται από εταιρείες συμφερόντων της οικογένειας (Visbia και Paxana Holdings). Η συνύπαρξη αυτών των δυνάμεων φανερώνει ότι ο Όμιλος επιδιώκει ισορροπίες και συμμαχίες, χωρίς να παραχωρεί πλήρως τον έλεγχο.
Παράλληλα, η παρουσία σε ραδιόφωνα (Alpha 98.9, Δίεση, Δρόμος FM), η επένδυση στο pod.gr, καθώς και οι παραγωγικές εταιρείες όπως η Green Pixel, εντάσσονται σε μια στρατηγική κάθετης ενσωμάτωσης περιεχομένου και διανομής, η οποία εξασφαλίζει στον Όμιλο λόγο και ρόλο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης.