Τρίτη, 6 Μαΐου, 2025

Ο ΑΚΤΩΡ Η πορεία του μετρό σε Θεσσαλονίκη! Ο Κυριάκος Μητσοτάκης το μετρό Εφόσον δεν δικαιωθούν οι προσφεύγοντες, το χρονοδιάγραμμα μπορεί να είναι φιλόδοξο αλλά είναι εφικτό,


Ρεπορτάζ
Ο δημοσιογράφος Νίκος Βάνης.

Ο ΑΚΤΩΡ Η πορεία του μετρό σε Θεσσαλονίκη!στην Γενική Συνέλευσης των Μετόχων απάντησαν για το μετρό σε Θεσσαλονίκη.

Για τις βασικές δραστηριότητες του ομίλου είπε πως αυτή την περίοδο συμμετέχει σε διαγωνισμούς 3,5 δισ. ευρώ για έργα παραχώρησης ή Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων ο κ. Καλλιτσάντσης ρωτήθηκε αν είναι εφικτό να τηρηθεί τα χρονοδιάγραμμα για παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι τον Απρίλιο του 2023 όπως έχει δεσμευτεί και ο πρωθυπουργός.

Απάντησε πως για να τηρηθεί το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα πρέπει εντός διμήνου να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Πολιτισμού για τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου.

όποτε για μετρό σε Θεσσαλονίκη Θα περιμένουμε για άλλα δέκα χρονιά η Σαλονίκης!!!!


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης το μετρό Δείξαμε έμπρακτα δείγματα γραφής για τη Θεσσαλονίκη. Με τις δικαστικές πρόσφυγες το χρονοδιάγραμμα του μετρό είναι σε κάποια αίρεση. Εφόσον δεν δικαιωθούν οι προσφεύγοντες, το χρονοδιάγραμμα μπορεί να είναι φιλόδοξο αλλά είναι εφικτό. Η λύση που επιλέξαμε για το σταθμό Βενιζέλου είναι μονόδρομος. Ο σταθμός θα είναι υπόδειγμα, ένας σταθμός μουσείο, όταν κατασκευαστεί. Αλλά είναι η μόνη λύση για να γίνει ο σταθμός.

Ένα δυνατό ιστορικό για το μετρό στην Θεσσαλονίκη

Μετρό Θεσσαλονίκης: η κατάρα της τρύπας του Κούβελα.

Η πρώτη απόπειρα κατασκευής μετρό στη Θεσσαλονίκης ξεκίνησε το 1986 επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα. Το σχέδιο περιελάμβανε την χάραξη του υπόγειου σιδηροδρόμου κάτω από το οδόστρωμα τηςΕγνατίας, στο τμήμα μεταξύ της Καυταντζόγλου και Πλατείας Δημοκρατίας. Η κατασκευή ξεκίνησε από το τμήμα μεταξύ Πλατείας Σιντριβανίου και της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων με την μέθοδο της εκσκαφής του εδάφους και της κατασκευής σήραγγας με τοποθέτηση μεταλλικών δοκών και οπλισμένου σκυροδέματος . Τρία χρόνια μετά το έργο σκεπάστηκε και εγκαταλείφθηκε.

Η κατασκευή αυτή που ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς «τρύπα του Κούβελα», κρίθηκε άσκοπη από το νέο σχεδιασμό του μετρο. Λόγω της ύπαρξης της σήραγγας όμως αυξήθηκε η στάθμη των υδάτων στα θεμέλια της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ στα οποία εντοπίστηκε σκουριά. Από τότε ως σήμερα λειτουργούν καθημερινά αντλίες που απομακρύνουν τα νερά.

Αλλά φαίνεται αυτή δεν είναι η μόνη αρνητική επίπτωση. Η μοίρα της τρύπας του Κούβελα φαίνεται ότι ακολουθεί και την δεύτερη απόπειρα δημιουργίας Μετρο στη Θεσσαλονίκη.

Για την κατασκευή της βασική γραμμής του μετρό 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και αμαξοστάσιο στην Πυλαία η δημοπράτηση, έγινε το 2006 με οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA με φορέα κατασκευής την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και προϋπολογισμό 1,052 δισ. €.

Στις 7 Απριλίου 2006 υπεγράφη η σύμβαση και οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου υπολογιζόταν αρχικά στα 6,5 χρόνια με ολοκλήρωση του έργου τον Οκτώβριο του 2012.

Τον Νοέμβριο του 2011 με δελτίο Τύπου του Υπουργείου Υποδομών, μετετέθη η ολοκλήρωση των εργασιών για το 2015.

Τον Ιούνιο του 2012 ανακοινώθηκε η παράταση της παράδοσης του έργου στον συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης του έργου τον Νοέμβριο του 2016.

Τον Απρίλη του 2013 ο Γεν. Γραμματέας Δημοσίων Εργων, Στράτος Σιμόπουλος δήλωσε: «Πιστεύουμε απόλυτα ότι η καθυστέρηση που θα έχουμε στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα είναι μεγάλη σε σχέση με το τέλος του 2016»

Μετρό στη Θεσσαλονίκη το 2023». Αλλα τρία χρόνια πρόσθεσαν στις προηγούμενες εκτιμήσεις τους για την αποπεράτωση της βασικής γραμμής οι εργαζόμενοι του μετρό

Είχαμε πει ότι αν όλα γίνουν τέλεια, το μετρό δεν θα τελειώσει πριν από το 2020. Η πραγματική όμως εκτίμηση για μας είναι το 2023. Κι αυτό εάν καταφέρουν και πάρουν κάποιες αποφάσεις και λύσουν προβλήματα για να προχωρήσουμε»

Μετρό το 2023 και βλέπουμε

οι πρωθυπουργοί που περάσαν όλοι είχαν υποσχεθεί για μετρό σε Θεσσαλονίκη είναι.

1980 ● 1981
Γεώργιος Ράλλης
1981 ● 1989
Ανδρέας Παπανδρέου
1989 ● 1989
Τζαννής Τζαννετάκης
1989 ● 1989 (υπηρεσιακός)
Ιωάννης Γρίβας
1989 ● 1990
Ξενοφών Ζολώτας
1990 ● 1993
Κωνσταντίνος Μητσοτάκης
1993 ● 1996
Ανδρέας Παπανδρέου
1996 ● 2004
Κωνσταντίνος Σημίτης
2004 ● 2009
Κωνσταντίνος Α. Καραμανλής
2009 ● 2011
Γιώργος Α. Παπανδρέου
2011 ● 2012
Λουκάς Παπαδήμος
2012 ● 2012 (υπηρεσιακός)
Παναγιώτης Πικραμμένος
2012 ● 2015
Αντώνης Σαμαράς
2015 ● 2019
Αλέξης Τσίπρας
2015 ● 2015 (υπηρεσιακή)
Βασιλική Θάνου
2019 ● σήμερα
Κυριάκος Μητσοτάκης
2020 ● σήμερα

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Ο ΔΕΝΔΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΟΜΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΠΟΥ “ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ”.

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi@otenet.gr www.egerssi.gr Ας κάνουμε μια αναδρομή (flash back) στα όσα έγραφα στις 19 Νοεμβρίου 2022: «…Αυτό το Σαββατοκύριακο δεν ήταν καθόλου ήρεμο για το Μέγαρο του Μαξίμου και τον ένοικό του Κυριάκο Μητσοτάκη! Η ταραχή του Πρωθυπουργού συντελείται από...

Greece to Ask EU for Fiscal Leeway on Defense Spending.

Greece will ask the European Commission to exempt its 2026 defense spending from the EU’s budget rules as part of the so-called fiscal escape clause, the Greek Finance Minister said Tuesday. Speaking to public broadcaster ERT, Kyriakos Pierrakakis said...

Το βιβλίο του Γιάννη Βαληνάκη για τα Ελληνοτουρκικά στην Θεσσαλονίκη στην αίθουσα της Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών.

ΣΤΟ βιβλίο του Γιάννη Βαληνάκη για τα Ελληνοτουρκικά στην Θεσσαλονίκη ο Κώστας του Καραμανλής τέως πρωθυπουργός και του Ευάγγελο Βενιζέλο και τέως αρχηγός του ΠΑΣΟΚ και τέως ΥΠΟΥΡΓΟΣ. Τη Δευτέρα, 5 Μαΐου, ο πρώην υφυπουργός Εξωτερικών, Γιάννης Βαληνάκης, θα παρουσιάσει...