Διαστάσεις εθνικού διασυρμού λαμβάνουν πλέον τα ανεξόφλητα χρέη του Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) προς τις εταιρείες και τα μέσα επικοινωνίας στο εξωτερικό, καθώς οι εταιρείες, έχοντας εξαντλήσει τα περιθώρια ανοχής, προχωρούν τώρα σε διαδικασίες κατάσχεσης όποιων περιουσιακών στοιχείων βρίσκουν στα ανά τον κόσμο γραφεία του ΕΟΤ.
Χθες (30 Νοέμβ.)με κατάσχεση απειλήθηκε το γραφείο του ΕΟΤ στο Πεκίνο και αφού την προηγούμενη εβδομάδα κινεζικές εταιρείες, που έχουν λαμβάνειν από τον ΕΟΤ, είχαν επιδώσει σχετική εξώδικη προειδοποίηση στον διευθυντή του γραφείου, ο οποίος, εναγωνίως, ενημέρωσε την κεντρική υπηρεσία για το πρόβλημα, ζητώντας να στείλουν επειγόντως λεφτά.
Κατά τις πληροφορίες του «Κ», χρήματα δεν στάλθηκαν και μέχρι αργά το βράδυ δεν έγινε γνωστό αν η διαδικασία κατάσχεσης προχώρησε ή πήρε παράταση. Χθες(30 Νοέμβ.) , με ανάλογη κατάσχεση απειλήθηκε το Γραφείο του ΕΟΤ στην Κίνα και αφού την προηγούμενη εβδομάδα κινεζικές εταιρείες, που έχουν λαμβάνειν από τον ΕΟΤ, είχαν επιδώσει σχετική εξώδικη προειδοποίηση στον διευθυντή του Γραφείου κ. Στέλιο Κορκίδη. Ο κ. Κορκίδης, εναγωνίως, ενημέρωσε την κεντρική υπηρεσία για το πρόβλημα, ζητώντας να στείλουν επειγόντως λεφτά, ωστόσο, κατά τις πληροφορίες του «Κ», χρήματα δεν στάλθηκαν και μέχρι αργά το βράδυ δεν κατέστη δυνατό να γίνει γνωστό αν η διαδικασία κατάσχεσης προχώρησε ή πήρε κάποιες μέρες παράταση.
Υπενθυμίζεται ότι υπό ανάλογες συνθήκες πίεσης πληρώθηκε στις αρχές Νοεμβρίου ο περυσινός κατασκευαστής του περιπτέρου του ΕΟΤ στη διεθνή έκθεση World Travel Market του Λονδίνου, ο οποίος απειλούσε με κατάσχεση του εφετινού περιπτέρου αν δεν πληρωνόταν, με αποτέλεσμα βεβαίως η Ελλάδα να είχε μείνει εκτός της έκθεσης…
Για συνολικές οφειλές περίπου 116.000 ευρώ το υπαλληλικό προσωπικό του ΕΟΤ στο Πεκίνο βρέθηκε προ του κινδύνου να πεταχτεί στον δρόμο και – ενδεχομένως – να οδηγηθεί στα δικαστήρια. Οι κινεζικές εταιρείες, που «έβγαλαν» τον εξοπλισμό του εκεί Γραφείου του ΕΟΤ σε διαδικασία κατάσχεσης, διεκδικούν:
– Περίπου 49.000 ευρώ για εκτύπωση 4 θεματικών εντύπων του ΕΟΤ στην κινεζική και σε 40.000 αντίτυπα (City Breaks, Nautical Routes, Eco Touring and Culture).
– 32.967 ευρώ για εκτύπωση του βιβλίου του ΕΟΤ στην κινεζική «Greece: A place using up the blue of the whole world» στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας καθώς και για τις ανάγκες της διεθνούς έκθεσης ΒΙΤΕ 2008.
– 9.670 ευρώ για εκτύπωση του καταλόγου στην κινεζική «Γνωρίζοντας την Ελλάδα:
Διαδρομές σε ένα μαγικό τοπίο» για τις ανάγκες της εικαστικής έκθεσης του ΕΟΤ στο «Ελληνικό Σπίτι» (1-4-2008) στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Ετους της Ελλάδας στην Κίνα.
– 7.692 ευρώ για παραγωγή αφισών – banners του δημιουργικού με ελληνικά χρώματα στο Ολυμπιακό Χωριό (Ολυμπιακοί Αγώνες Πεκίνου 2008).
– 16.483 ευρώ για παραγωγή του δημιουργικού με το λογότυπο του ΕΟΤ στο «Ελληνικό Σπίτι» κατά τη διάρκεια του εορτασμού του «Ετους της Ελλάδας στην Κίνα» (Οκτώβριος 2007
– Οκτώβριος 2008). Συνολικά, δηλαδή, ζητούνται οφειλές ύψους περίπου 116.000 ευρώ, με τον διευθυντή του ΕΟΤ στην Κίνα να υπογραμμίζει, με προφανή απόγνωση, στην επιστολή του:
«Παρακαλούμε για άμεσες ενέργειες για αποστολή των ανωτέρω ποσών προς αποφυγή αρνητικών εντυπώσεων και διασυρμού της εικόνας της χώρας λόγω της αθέτησης υποχρεώσεων ΕΟΤ σε κινεζικούς φορείς».
Τα χρέη του ΕΟΤ στην Κίνα, κατά τις πληροφορίες μας, είναι πολύ περισσότερα.
Στην εταιρεία Intermedian Intl οφείλονται 59.953,96 ευρώ, για καταχωρήσεις του 2008 στα περιοδικά «World Traveller», «National Geographic», «Auto Fan», «Voyage», «Noblesse» και «Youth Vision» και στην εταιρεία Wine & Dine Experience Pte Ltd οι οφειλές ανέρχονται σε 134.055 ευρώ για καταχωρήσεις του 2008 στην εφημερίδα «China Business Post».
Επισημαίνεται ότι οι ενδιάμεσες προς τα μέσα επικοινωνίας εταιρείες στην Κίνα οφείλουν να καταβάλουν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τα ποσά των προωθητικών ενεργειών του πελάτη τους, διαφορετικά οι υπεύθυνοι απειλούνται με φυλακή.
Κατά τις πληροφορίες μας, απειλές κατάσχεσης υπάρχουν από εταιρείες επικοινωνίας και σε αρκετές άλλες χώρες (άμεσα στην Αυστρία) και αν δεν υπάρξει άμεσα λύση δεν θα μείνει… όρθιο ούτε ένα γραφείο του ΕΟΤ στην αλλοδαπή…
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΧΡΩΣΤΑ Ο ΕΟΤ
Τα χρέη του ΕΟΤ προς τις εταιρείες και τα μέσα επικοινωνίας, σύμφωνα με την υφυπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κυρία Αντζελα Γκερέκου, ανέρχονται, εντός και εκτός συνόρων, στα 128 εκατ. ευρώ.
Πρόσφατα, η Ενωση Διαφημιστικών Εταρειών Ελλάδος (ΕΔΕΕ), με επιστολή της στον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, γνωστοποίησε ότι το Δημόσιο χρωστά στις διαφημιστικές εταιρείες 23,5 εκατ. ευρώ, από τα οποία το μεγαλύτερο μέρος αφορούν καμπάνιες του ΕΟΤ στο εσωτερικό και το εξωτερικό.
Σε κάποιες περιπτώσεις, αναφέρεται στην επιστολή, ο χρόνος καθυστέρησης ξεπερνά τα δυο χρόνια, «καθιστώντας τις εταιρείες επικοινωνίας ”χρηματοδότες” της διαφημιστικής προβολής του κράτους».
Οι καθυστερήσεις, όπως τονίζεται, έχουν προκαλέσει την κίνηση νομικών διαδικασιών ευρωπαϊκών ΜΜΕ εναντίον εταιρειών της ΕΔΕΕ. Κατά τις πληροφορίες του «Κ», τα τιμολόγια των εταιρειών Βold, Equinox – Media House και της κοινοπραξίας Γνώμη FCB/McCann Erickson για προηγούμενες καμπάνιες παραμένουν ανεξόφλητα και ξεπερνούν το ποσό των 10 εκατ. ευρώ (για την ιστορία:
Ο ΕΟΤ, όπως ορίζεται από τις συμβάσεις που ο ίδιος ο Οργανισμός εκδίδει και συνυπογράφει, οφείλει να πληρώνει μέσα σε 60 ημέρες από την ολοκλήρωση της διαφημιστικής δράσης, κάτι που δεν τηρήθηκε ποτέ)…
Ανάμεσα στα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης, εξάλλου, που παραμένουν απλήρωτα, περιλαμβάνονται τίτλοι με ιδιαίτερη βαρύτητα και επιρροή στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια ενημέρωση, όπως: «USA Today», «Nouvel Observateur», «Der Spiegel», «Corriere Della Sera», «Sueddeutsche Zeitung», «Business Week», «The Guardian», «Dagens Nyheter», Εuronews, Condenast Publications, BBC World, Stern, ARD, Lufthansa, SAT 1, «Geo», «Focus», «National Geographic», «El Pais», «Le Soir», «Daily Mail», «Observer», France TV, «Svenska Dagbladet», «La Stampa», «Metrobus», «Aftenposten», «Le Monde», «La Repubblica», «The Independent», «De Standaard».
Απλήρωτες παραμένουν και οι καμπάνιες του ΕΟΤ στην Κίνα, την Ινδία, τη Ρωσία, όπως και η εξωτερική διαφήμιση στην Ιταλία, τη Γαλλία και το Βέλγιο.
ΣΠΑΤΑΛΗ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Οπως παρατηρεί στο «Κ» παράγοντας από τον χώρο των εταιρειών επικοινωνίας, παρά τα προαναφερόμενα τεράστια χρέη, ο ΕΟΤ προχώρησε το 2009 σε κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος και σε διανομή νέων κονδυλίων για διαφήμιση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις έγινε με γνώμονα το προσωπικό συμφέρον ή στην καλύτερη περίπτωση την άγνοια αυτών που έλαβαν τις αποφάσεις.
Αλλιώς δεν εξηγείται το γεγονός ότι αποκλείστηκαν από την καμπάνια σπουδαία ΜΜΕ, ενώ ταυτόχρονα επενδύθηκαν τεράστια ποσά σε μέσα και μεθόδους δεύτερης διαλογής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως φαίνεται στο γράφημα, το γεγονός ότι ο ΕΟΤ δίνει 2,5 εκατ. ευρώ σε κανάλι, που βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της τηλεθέασης, ενώ σε κανάλι με 10πλάσια τηλεθέαση και γνωστό για την αποτελεσματικότητα και την παγκόσμια αποδοχή του δεν δίνει ούτε ευρώ!
Ερωτηματικά, επίσης, προκαλεί η διαπίστωση ότι οι αρμόδιοι έσπευσαν και εξόφλησαν επιλεκτικά οφειλές για δραστηριότητες του 2009, ενώ παραμένουν απλήρωτες υποχρεώσεις προηγούμενων ετών.
Από τη διαφημιστική αγορά τίθεται ευθέως η θέση να ασχοληθεί εισαγγελέας με τις καμπάνιες του ΕΟΤ των τελευταίων χρόνων, ενώ ζητείται να συσταθεί επιτροπή από τεχνοκράτες, γνώστες του τομέα της επικοινωνίας, ώστε η όποια μελλοντική απόφαση να είναι τεκμηριωμένη και να μην εξαρτάται από την απόφαση ανεύθυνων προσώπων που ζημιώνουν την εθνική οικονομία και την εικόνα της Ελλάδας στη διεθνή κοινότητα.
πηγή:Κέρδος