Τα κανάλια ανεβάζουν τον ήχο κατά τη διάρκεια των διαφημίσεων. Ρυθμιστικές αρχές σε Ευρώπη & ΗΠΑ αρχίζουν να προσέχουν το φαινόμενο και να παρεμβαίνουν Την τάση των τηλεοπτικών σταθμών να ανεβάζουν την ένταση του ήχου κατά την διάρκεια των διαφημίσεων, με στόχο να προσελκύσουν την προσοχή των τηλεθεατών, προσπαθούν να καταπολεμήσουν ορισμένες ρυθμιστικές αρχές στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Π.χ η βρετανική Broadcast Committee of Advertising Practice εξέδωσε έναν κανόνα σύμφωνα με τον οποίο οι τηλεοπτικές διαφημίσεις δεν πρέπει να έχουν πολύ δυνατό ή οξύ ήχο.
Και μπορεί ο κανόνας να μοιάζει απλός, η μέτρηση όμως της έντασης ενός ήχου – πόσο μάλλον της οξύτητας- είναι μία μπερδεμένη υπόθεση. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί τηλεοπτικοί σταθμοί εξακολουθούν και μεταδίδουν διαφημίσεις εξαιρετικά δυνατά. Σύμφωνα με την Broadcast Committee, πολλές διαφημίσεις είναι εγγεγραμμένες με τη χρήση μίας τεχνικής συμπίεσης ήχων (audio compression) που περιορίζει το εύρος τους. Έτσι, οι διαφημίσεις δεν ξεπερνούν την μέγιστη ένταση του προγράμματος.
Όμως, π.χ. μία μεταδιδόμενη ταινία έχει μεγάλο εύρος ήχων, από ψιθύρους έως και εκρήξεις. Επομένως, αν μία διαφήμιση εκπέμπει στην ένταση της έκρηξης τυπικά παραμένει στα μέγιστα όρια και πετυχαίνει το στόχο να γίνει αισθητή από τους τηλεθεατές.
Οι νέοι κανόνες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν αυτήν την πρακτική λέγοντας ότι οι σταθμοί πρέπει να ελαχιστοποιήσουν τις ενοχλήσεις που προκύπτουν από τον μη ισορροπημένο ήχο, με στόχο οι τηλεθεατές να μην αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν το τηλεκοντρόλ τους κατά την διάρκεια των διαφημίσεων.
Πηγή: International Herald Tribune /”Hellenic Audiovisual Institute”