Μια ολόκληρη εβδομάδα από την Τρίτη ως την Παρασκευή είπα επιτέλους ότι θα γυρίσω όλα τα κέντρα διασκέδασης της Αθηναϊκής νύχτας, όπως δεν το έκανα άλλες φορές. Αμ δε.., εντέλει η νυχτερινή περατζάδα περιορίστηκε σε δύο νύχτες, αφού τα κέντρα από το πενταήμερο, περιορίστηκαν στο διήμερο λειτουργίας, λόγω της μεγάλης κρίσης που άγγιξε και αυτόν τον κλάδο. Με εξαίρεση ελάχιστα νυχτερινά κέντρα να δουλεύουν στην καλύτερη περίπτωση τριήμερο.
Κάποια άλλα έκλεισαν άδοξα, με τους καλλιτέχνες των σχημάτων να μένουν ξεκρέμαστοι στην μέση της νέας σαιζόν. Ένα απ΄ αυτά είναι το νυχτερινό κέντρο “Θάλασσα” όπου εμφανίζεται το νεανικό σχήμα με τον Ανδρέα Στάμο, την Χρύσπα, και τον Νίνο.
Δεν τράβηξε τον ανάλογο κόσμο, με αποτέλεσμα να κλείσει. Μάλιστα προβλέπω αυτό το φαινόμενο να συμβεί και σε άλλα κέντρα της νύχτας, καθώς οι αιτίες εκτός από την παγκόσμια κρίση, είναι και πολλές άλλες. όπως η εφήμερη δισκογραφία των καλλιτεχνών με τραγούδια πυροτεχνήματα, ή αν προτιμάτε, τραγούδια φαστ – φουντ, όπως το ψητό της ώρας.
Ένας άλλο σοβαρός παράγοντας είναι το σέρβις στα κέντρα το οποίο σε ελάχιστες εξαιρέσεις ποτέ δεν έφτασε στα υψηλά στάνταρ επαγγελματισμού και ποιότητας. Απεναντίας υποβαθμίζεται μέρα με την ημέρα από την προχειρότητα της εξυπηρέτησης, και από το φτηνό κοστολόγιο των εργαζομένων που είναι ως επί το πλείστον αλλοδαποί, οι οποίοι εκτός που δεν νοιώθουν την ελληνική διασκέδαση, δεν έχουν ιδέα και από την ελληνική κουλτούρα.
Όταν μια αλλοδαπή λουλουδού δεν μπορεί να συνεννοηθεί με τον γλεντζέ πελάτη, τα πράγματα είναι κωμικοτραγικά, ότι χειρότερο,η ταφόπλακα στην Ελληνική διασκέδαση. Δεν έχω τίποτα με τους αλλοδαπούς αλλά “ο κάθε κατεργάρης στον μπάγκο του”, για τα μπουζούκια ισχύει πέρα για πέρα. Γεγονότα που τα σχολιάζω επί σειρά ετών, αλλά λίγα αυτιά τα ακούν πόσο μάλλον και να τα αφομοιώσουν.
Έτσι εντέλει από την Τρίτη ως την Πέμπτη τα περισσότερα ήταν κλειστά.
Η πρώτη στάση μου ήταν τα “Αστέρια”, όπου εμφανίζονται ο Κ. Καραφώτης, Ε. Μερκούρη, και ο Κ. Μαρτάκης. Τρεις πολυδιαφημισμένοι, χαριτωμένοι, που από την Πέμπτη διασκεδάζουν τον κόσμο, όμως και την ημέρα Παρασκευή δεν τραβούν τους ανάλογους θαμώνες.
Οι τρεις χάριτες της πίστας με τα τραγούδια των δισκογραφιών τους, την άσκοποι μεγάλη διαφήμιση στα Μ.Μ.Ε κυρίως με τα προσωπικά τους θέματα, κάηκαν εκ των προτέρων. Γι΄ αυτό και το σχήμα ετοιμάζεται να σχολάσει, όπως καλά πληροφορούμε, ενώ ο επιχειρηματίας του κέντρου, έχει ήδη έτοιμη την επόμενη αφίσα που θα κρεμάσει έξω από το μαγαζί, του καλλιτέχνη που θα εμφανίζεται έπειτα στο κέντρο, .
Έφυγα για το νυχτερινό κέντρο “frangelico” όπου εμφανίζεται ο σουξεδιάρης Χ. Μενιδιάτης, και παρ΄ όλα αυτά στο κέντρο βρήκα λίγο κόσμο. Η υποδοχή στην πόρτα ήταν ευγενική, παρά ταύτα έφυγα σύντομα, αφού το κλίμα δεν με τραβούσε και πολύ.
Πήρα την ταξάρα μου και για να φτιάξει λίγο το κέφι μου λέω στον ταρίφα “…βάλε να ακούσω Γονίδη και τράβα προς το κέντρο “Θέα”, να τον δούμε κιόλας….” Με τα τραγούδια του Γονίδη το κέφι ξανάναψε ώσπου χτύπησε το τηλέφωνο μου, για να με πληροφορήσουν ότι το κέντρο όπου εμφανίζεται ο Σ. Γονίδης είναι κλειστό, μια και ούτε το δικό του σχήμα δεν τραβά τον ανάλογο κόσμο.
Φαίνεται πως για μια άλλη φορά δεν έπεσα έξω, όταν έλεγα πως η χημεία μεταξύ του Σ. Γονίδη και του Ν. Οικονομόπουλου δεν δένει, ενώ η γυναίκα του σχήματος Αμαρυλλίς μια νέα και δροσερή παρουσία και σε δισκογραφία, κέντρισε το ενδιαφέρον πολλών. Το κέντρο “Θέα” εντέλει λειτουργεί μόνο την Παρασκευή και Σάββατο με μέτρια κίνηση ως τις 12 Ιουλίου.
Με 180 μοίρες στροφή το ταξάκι κατηφόρισε προς το νυχτερινό κέντρο “Ρωμαίο”, όπου από την είσοδο φάνηκε η καλή κίνηση. Ο μετρ Βαγγέλης με καλωσόρισε πρόθυμος να με εξυπηρετήσει, αλλά προσωρινά έμεινα όρθιος, μέχρι να έλθει η παρέα που περίμενα. Ο μετρ τότε μας βόλεψε στο γωνιακό πρώτο τραπέζι πίστας, με ένα αστραπιαίο και άψογο σερβίρισμα.
Το σαλόνι κάτω ήταν γεμάτο, και η τραγουδίστρια Πάολα με τα λαϊκά της τραγούδια άναψε το κέφι. Πολύ καλή σ΄ αυτό που κάνει. Ο δε Δ. Μακρής αν και μας χαιρέτησε χαλαρά ως ψυχρά , διασκεδάζει τον κόσμο. Αφού Απολαύσαμε για λίγο το πρόγραμμα των δύο καλλιτεχνών, κατά τις πρωϊνές ώρες φύγαμαι για το νυχτερινό κέντρο “Ποσειδώνιο”, όπου είχα να πάω πολύ καιρό.
Στην πόρτα εγώ και η παρέα μου είχαμε θερμή υποδοχή, κάτι που με παραξένεψε. Ο δε μετρ και ξάδελφος του Ν. Βέρτη, μετά το ευγενικό καλωσόρισμα, έγινε κομμάτια για να μας τακτοποιήσει, και να μας περιποιηθεί βασιλικά, πάρ΄ όλο που του χρέωνα μέσα από τις εκπομπές μου και τα γραπτά μου, πολλά ανορθόδοξα γεγονότα που συνέβησαν με αποτέλεσμα να παρεξηγηθεί όλο το σόι.
Ο εν λόγω μετρ φανερά αλλαγμένος 100% φαίνεται πως έλαβε γνώση τα όσα του καταμαρτύρησα μέσα από τις καταγγελίες και των θαμώνων (και όχι μόνο )που ελάμβανα κατά καιρούς, επαναλήφθηκαν δε,τα ίδια και στην Θεσσαλονίκη.
Πολλοί σβέλτοι, ευγενικοί και εξυπηρετικοί ήταν οι σερβιτόροι, τόσο που κάποια στιγμή ρώτησα την παρέα μου εάν πράγματι είμαστε στο “Ποσειδώνιο”. Αυτό όμως που δεν άλλαξε ποτέ, είναι και θα είναι σταθερά το καλύτερο απ΄ όλα τα νυχτερινά κέντρα της Ελλάδος, ο κρυστάλλινος ήχος ,αλλά και η συγχρονισμένη ορχήστρα.
Ο τραγουδιστής Ν. Βέρτης όμως εξακολουθεί να είναι σε λάθος δρόμο, με το υπεροπτικό ύφος που κρατά απέναντι στο κοινό του. Για παράδειγμα όσο καθόμουν κεντρικά στο δεξιό μέρος ο τραγουδιστής κοίταζε τον κόσμο, και αλώνιζε την πίστα μόνο από την αριστερή μεριά.
Ενώ με τα τραγούδια που ερμήνευε παλιά και καινούργια είναι στο σωστό δρόμο, πολύ καλά διασκεδάζει τον κόσμο. Το καμαρίνι του δεν το επισκέφθηκα επειδή είδα ότι είναι ακόμα καβαλημένος. Όταν κατέβει το σαμάρι θα είμαι και ο πρώτος που θα τον δώ σε ανύποπτο χρόνο.
Παράλληλα ο διευθυντής του κέντρου ο Κύριος Μήλιος έλεγχε όλο το μαγαζί, δεν του ξέφευγε και η παραμικρή λεπτομέρεια, έδινε τις ανάλογες οδηγίες. Όσο για τον επιχειρηματία του κέντρου και πάλι δεν το είδα, φτάνει που με είδε αυτός από τις κάμαρες του κέντρου κλεισμένος μέσα στο βαρύ καρυδένιο γραφείο του. Γι΄ αυτό και τον χαιρέτησα και με τα δύο χέρια όταν βγήκα και όταν μπήκα από το ανακαινισμένο εκ νέου κέντρου του.
Πάντως όσο εγώ τόσο κα η παρέα μου περάσαμε ανέλπιστα καλά και οικονομικά. Τα ποτά μας σε ποτήρια τα πληρώσαμε προς 10 Ευρώ κομπλέ και σε τραπέζι παρακαλώ !!! Εξαιρετικά καλό. Μπράβο στον επιχειρηματία και στο προσωπικό και, πάλι μπράβο!!!!
Την Παρασκευή όλη την νύχτα την εξάντλησα στο νυχτερινό κέντρο “Μάσκες” στο Μαραθώνα όπου πήγα να δω τον φίλο μου Κυριάκο Κυανό, ο οποίος είναι επικεφαλής του πλουσίου καλλιτεχνικού σχήματος, μεταξύ άλλων και ο Άκης Δίξιμος, και μια πολύ φρέσκια νέα παρουσία η Έλενα, κορμάρα, φωνάρα, με πολύ καλό ρεπερτόριο και η πρώτη της παρουσία στην πίστα.
Με κέντρισε το ενδιαφέρον, γι΄ αυτό πήγα κατευθείαν στο καμαρίνι της να την γνώρισα από κοντά. Η κοπέλα χωρίς να με ξέρει με καλωσόρισε θερμά. Μετά τα τυπικά χαίρωπουλος, της επισήμανα κάποια λάθη, κάτι που παραδέχθηκε εξ άλλου και η ίδια, τη τόνισα πως από τώρα και στο εξής θα παρακολουθώ την διαδρομή της στο Ελληνικό τραγούδι.
Έπειτα ξαναγύρισα στην διασκέδαση να απολαύσω τον Κ. Κυανό, όπου έγινε και ο χαμός από λουλούδι για πάρτη του. Μας έφτιαξε το κέφι στα ύψη. Τον επισκέφθηκα και στο καμαρίνι του, όπου είπαμε για όλα, κυρίως για την πρώτη του δισκογραφία που ετοιμάζει. Ήδη επέλεξε κάποια τραγούδια και εκεί τόνισε πως”….αν δεν είναι ο Βάνης δίπλα σου, τίποτα δεν πάει μπροστά..”.
Προφανώς τα λόγια του αυτά δεν τα έλεγε για να με κολακεύσει , καθώς παλαιότερα του έκανε αιχμηρές παρατηρήσεις για κάποια χοντρά λάθη που έκανε, δεν του άρεσαν,με αποτέλεσμα ήλθαμε σε σύγκρουση, το ίδιο συνέβη και με άλλους καλλιτέχνες. Δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους, γουστάρουν μόνο σχόλια του τύπου “…τι καλός που είσαι, τι καλό δίσκο που έχεις….και δεν συμμαζεύεται.
Όμως κάποιοι αναγνωρίζουν και διορθώνονται. Ένας απ΄ αυτούς είναι και ο Κι. Κυανός τον οποίον σήμερα ακολουθεί ο κόσμος όπου και να εμφανίζεται και χωρίς να έχει καν δισκογραφία στο ενεργητικό του. Το κέντρο “Μάσκες” ήταν γεμάτο, αν και είναι μικρό (300-σάρι) δεν υπήρχε άδεια καρέκλα.
Αυτά είδα και περιγράφω με χαρτί και καλαμάρι, σε όποιους αρέσει και σε όποιους δεν αρέσει.
Αυτά είναι τα γραφόμενα μου και έτσι θα συνεχίσω.