Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΑρχαιολογικάΜετρό Θεσσαλονίκης: Ανοικτό...

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ανοικτό για το κοινό και ξενάγηση κάτω από το σταθμό «Αγίας Σοφίας»

Ένα «ταξίδι» πίσω στο χρόνο, την εποχή από τα μέσα του 3ου μέχρι και τις αρχές του 7ου αιώνα, θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν όσοι Θεσσαλονικείς «τολμήσουν» να εξερευνήσουν τον υπόγειο κόσμο του μετρό Θεσσαλονίκης κάτω από το Σταθμό Αγίας Σοφίας.

Ανοίγει  τη Δευτέρα 25 Ιουνίου από τις 6 το απόγευμα έως και τις 9 το βράδυ, ο σταθμός  Αγίας Σοφίας, με σκοπό να δοθεί η δυνατότητα στους πολίτες να ξεναγηθούν στα ευρήματα που υπάρχουν, πριν…. αυτά μεταφερθούν στις αίθουσες κάποιου μουσείου.

Τα μέχρι τώρα αποκαλυφθέντα ευρήματα,  προσφέρουν μια διαχρονική εικόνα για την τοπογραφία τής εντός των τειχών περιοχής της πόλης. Αποκαλύφθηκε μνημειακό σύνολο της ύστερης αρχαιότητας που καλύπτει μια μακρά περίοδο χρήσης, μετά τα μέσα του 3ου αι. και έως τα τέλη του 6ου αι.- αρχές 7ου αι.
Στο σύνολο αυτό, ανήκει τμήμα της κεντρικής οδικής αρτηρίας της πόλης (σε μήκος τουλάχιστον 72,80μ), στρωμένη με μαρμάρινες πλάκες και οριοθετημένη από μαρμάρινα κράσπεδα, η οποία λίγο πριν τη συμβολή της με την κάθετη οδό στο ύψος της σημερινής Αγίας Σοφίας διευρύνεται, διαμορφώνοντας πλατεία με κρηναίο οικοδόμημα.

Τη μνημειακή εικόνα του δρόμου συμπληρώνει κιονοστοιχία, πίσω από τους κίονες της οποίας πρόβαλαν κτήρια της νότιας οικοδομικής γραμμής, ερείπια των οποίων βρέθηκαν συνθλιμμένα κάτω από την κεντρική πασσαλόπηξη του τεχνικού έργου.

Ορατός σήμερα είναι ισχυρός στυλοβάτης, που σώζει κατά χώραν επτά βάσεις κιόνων του 4ου και 6ου αι., οριοθετεί τον οδικό άξονα στα νότια .

Σύμπλεγμα κτιστών αγωγών κατέληγε στον μεγάλο καμαροσκεπή συλλεκτήριο οχετό που διέρχεται κάθετα στο ύψος της σημερινής οδού Πλάτωνος, ενώ πήλινοι και μολύβδινοι αγωγοί ύδρευσης, που συνδέονται με φρεάτια καθαρισμού, ανασυνθέτουν τη λειτουργία και τις μεταβολές στη χρήση του αποχετευτικού και υδροδοτικού δικτύου της πόλης των χρόνων της ύστερης αρχαιότητας.
Όλα αυτά θα μπορέσουν να τα δουν οι επισκέπτες σε γκρουπάκια 15 ατόμων και με την ξενάγηση να διαρκεί περί τα 15 λεπτά.

Η είσοδος των επισκεπτών θα γίνεται από την είσοδο του εργοταξίου που βρίσκεται επί της οδού Αγίας Σοφίας, στο ύψος και απέναντι από τον Ιερό Ναό Αχειροποίητου.

Όσοι τελικά προσέλθουν στην ξενάγηση θα πρέπει να φορούν κατάλληλα ασφαλή υποδήματα και θα τους χορηγηθούν και τα απαιτούμενα μέσα ατομικής προστασίας (κράνος).

agelioforos

ΜΕΤΡΟ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ  ΑΡΤΑΣ

 

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Μέρκος Κούτρας-«Οπτασία»

Δελτίο Τύπου Μέρκος Κούτρας-«Οπτασία» Ο Φώτης Σιμόπουλος με σπουδαίο συγγραφικό έργο και πρώην εκπαιδευτικός παρουσιάζει το πρώτο του ολοκληρωμένο δισκογραφικό  cd με τιτλο «Σαν του ουρανού γαλάζιο χάδι» στο οποίο υπογράφει τους στίχους και τη μουσική ενώ σε ένα τραγούδι μοιράζεται στιχουργικά με τον Σάββα Παπαδόπουλο...

Τα έργα και οι ημέρες της Λίνας Μενδώνη: Από Σκάνδαλο σε Σκάνδαλο..

Από σκάνδαλο σε σκάνδαλο το «μαγαζί» της εκλεκτής της οικογένειας Λάτση! Μετά το Colpo Grosso που έδωσαν τα 11 κυλικεία – «φιλέτα» στην «Γρηγόρης Μικρογεύματα», τα εισιτήρια εισόδου σε ιδιώτες, τις πριβέ ξεναγήσεις με 5.000 την ώρα σε φίλους...

Η Τουρκία Ετοιμάζεται για να κάνει πόλεμο με την Ελλάδα και ο Μητσοτάκης μιλάει για ήρεμα ΝΕΡΑ.

Το σχέδιο μετακίνησης Τούρκων Πεζοναυτών και της αναβάθμισης της βάσης του Ακσάζ απειλούν την χώρα μας Όπου ακούμε Τούρκους Πεζοναύτες, πρόκειται για επιθετική μονάδα των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων σε κάθε σενάριο, με στόχο την Δυτική Θράκη και το Βόρειο...

Τρία παλικάρια ,αξιωματικοί του Πολεμικού μας Ναυτικού εν καιρό ειρήνης θυσιάστηκαν, έπεσαν για την πατρίδα στις 30/31 του Γενάρη το 1996, ο Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο Παναγιώτης Βλαχάκος και...

Το χρονικό της κρίσης των Ιμίων • 26 Δεκεμβρίου 1995:Το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Φιγκεν Ακάντ» προσαράζει στις βραχονησίδες Ίμια. Ο Τούρκος πλοίαρχος ισχυρίζεται ότι βρίσκεται σε τουρκικά χωρικά ύδατα και αρχικά αρνείται να δεχθεί βοήθεια από ελληνικά μέσα έρευνας και...