Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΓνώμες«Μ’αεροπλάνα και βαπόρια...

«Μ’αεροπλάνα και βαπόρια …»

Δημήτρης Ρομποτής D.R.

Εκεί που δεν είχαμε αεροπλάνο να πάμε απευθείας στην Ελλάδα, διαφαίνεται μια άκρως ενθαρρυντική κοσμογονία! Αφενός προέκυψε μια άγνωστη και ανύπαρκτη έως πρότινος αεροπορική εταιρεία, η «Sky Greece», η οποία σύμφωνα με την ιστοσελίδα της θα αρχίσει απευθείας πτήσεις από τέσσερις πόλεις της Βορείου Αμερικής, Νέα Υόρκη, Σικάγο, Τορόντο και Μόντρεαλ προς Αθήνα κι’αφετέρου η «Qatar Airlines» η οποία επίσης ανεκοίνωσε την επικείμενη έναρξη πτήσεων από Αθήνα προς Νέα Υόρκη.

Για να ακριβολογούμε, η πτήση της «Κατάρ» θα πηγαίνει …Μπόχα, Ντόχα εννοώ, την πρωτεύουσα του Εμιράτου, δηλαδή, Αθήνα, Νέα Υόρκη και τούμπαλιν (Νέα Υόρκη-Αθήνα-Ντόχα).

Όπως και να είναι βέβαια, εμάς δεν μας πέφτει λίγη, γιατί πρόκειται για μια από τις καλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου, με πολλά

 

και υπερσύγχρονα αεροσκάφη που μπορούν να ανταποκριθούν στην αυξομειούμενη κίνηση της εν λόγω γραμμής (κάτι που δεν μπορούσε η Ολυμπιακή, για παράδειγμα, που είχε μόνο ενός τύπου αεροπλάνα για Αθήνα-Νέα Υόρκη, άρα το καλοκαίρι δεν είχε αρκετές θέσεις και τον χειμώνα πήγαιναν μισοάδεια).

Προφανώς, ο σεΐχης πρόεδρος της «Κατάρ», έχει κάνει τους λογαριασμούς του και σου λέει, θα αγοράζουν οι δικοί μου, οι …Καταραμένοι τα ακριβά εισιτήρια, πρώτη και διακεκριμένη θέση (που κοστίζουν αρκετές χιλιάδες δολάρια), και εν συνεχεία η οικονομική θα γεμίζει από Αθήνα.

Ας μην ξεχνάμε ότι το Εμιράτο δεν έχει μεγάλο πληθυσμό αν και έχει πολύ μεγάλο αριθμό πτήσεων, επειδή το αεροδρόμιο της Ντόχας λειτουργεί ως «χαμπ», μαζεύει δηλαδή πτήσεις από άλλους προορισμούς και εν συνεχεία διοχετεύονται στους μεγαλύτερους.

Κάτι που φιλοδοξούσε να κάνει και η Αθήνα όταν έφτιαξε το … «Ελευθέριος Βενιζέλος» (μα είναι δυνατόν με τόσο μακρόσυρτο όνομα και μόνο;), αλλά οι Γερμανοί ιδιοκτήτες του που ενδιαφέρονται κυρίως για τα κέρδη τους και όχι για την ανάπτυξη των αερομεταφορών στην Ελλάδα, χρεώνουν τόσο πολλά «φίις» που το έχουν ανάγει ως ένα από τα πλέον ακριβά και ασύμφορα για τις διεθνείς αερογραμμές με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότερες εταιρείες να φεύγουν ή να μην θέλουν να πλησιάσουν από ’ κει!

Εν τω μεταξύ στη σχετική συμφωνία με τη γερμανική εταιρεία υπάρχει ρήτρα που απαγορεύει τη λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου σε τεράστια ακτίνα γύρω από το «Βενιζέλος» με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η δυνατότητα ούτε για πτήσεις «τσάρτερ» κάπου αλλού!

Τέλος πάντων, ας γυρίσουμε στο θέμα μας. Η «Κατάρ» λοιπόν διαθέτει πολλούς τύπους αεροσκαφών.

Έτσι, τον χειμώνα που δεν έχει τόσο μεγάλη κίνηση – δεν υπάρχει και σάλιο στην Ελλάδα τώρα – θα χρησιμοποιεί μικρής χωρητικότητας, υπερσύγχρονα αεροσκάφη Μπόινγκ 787.

Το καλοκαίρι θα βάζει τα διώροφα Αιαρμπάς 380. Θα είναι ευχής έργον να πέσουν κάπως οι τιμές και να μπορέση η ελληνοαμερικανική οικογένεια να ξανά ταξιδέψει στην Ελλάδα μαζικά όπως παλιά.

Με 1500 δολάρια το άτομο εισιτήρια, αυτό δεν πρόκειται να γίνει με αποτέλεσμα ολόκληρες γενιές Ελληνοαμερικανών να μην έχουν πατήσει πόδι εκεί και να μην έχουν βιώματα πατρίδας, έστω και καλοκαιρινά, στη χώρα καταγωγής των γονιών τους.

Η άλλη εταιρεία, η «Sky Greece», είναι όπως προανέφερα αγνώστων λοιπών στοιχείων, αλλά μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στο να υπάρξουν χαμηλού κόστους εισιτήρια για την Ελλάδα, να είναι δηλαδή αυτό που λέμε …στα ελληνικά «λόου φέαρ κάριερ».

Επιπλέον, θα βοηθά ώστε να διατηρούνται σε φυσιολογικά επίπεδα και τα ακριβά εισιτήρια της «Δέλτα» και της «Κατάρ».Ο συναγωνισμός, σε τελική ανάλυση, αν δεν είναι «σικέ», πάντα βοηθάει τον καταναλωτή.

Το πρόβλημα με τη «Σκάι Γκρις» είναι ότι ακριβώς είναι αγνώστων λοιπών στοιχείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες αυτή τη φορά οι επενδυτές είναι ομογενείς, η σχετική όμως πρωτοβουλία έχει ληφθεί από τον ίδιο …παπά στο Τορόντο που είχε πρωτοστατήσει και στο πείραμα με την «Χελένικ Ιμπίριαλ» πριν δυο χρόνια.

Τότε είχε γίνει προχειροδουλειά και η σχετική απόπειρα στέφθηκε με αποτυχία, υποθηκεύοντας το «ρεπιουτέισον» του εν λόγω ιερέως για μελλοντικές απόπειρες.

Ας ελπίσωμε ότι αυτή τη φορά έχει μάθει καλύτερα και πως θα περιστοιχίζεται από πιο σοβαρούς ανθρώπους. Να μην ξεχνά δε, ότι απέναντί του ενδέχεται να βρει – παρασκηνιακά – την προϊσταμένη του αρχή, το Οικουμενικό Πατριαρχείο ή «Πατριαρχείο των Ρωμιών της Ιστανμπούλ» όπως είναι η νομική του ονομασία και παρουσία στην Τουρκία, που ως τουρκικός οργανισμός έχει ηθική υποχρέωση να προωθεί τις …Τουρκικές Αερογραμμές!

New York

ΥΓ: Κάπου άκουσα ότι και η Ολυμπιακή θέλει να ξαναρχίσει τις απευθείας πτήσεις εφόσον πρώτα ενωθεί με την «Ετζίαν», κάτι που πέρυσι εμπόδισε η Ευρωπαϊκή Ένωση για να μη σχηματίζονται μονοπώλια, υποτίθεται. Είδωμεν!

Είναι κρίμα πάντως μια εταιρεία που στα χάλια της όταν πουλήθηκε κακήν κακώς (για να την ξεφορτωθούν, υποτίθεται) μετέφερε πέντε εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο και είχε ένα από τα καλύτερα ονόματα στην αγορά, να έχει καταντήσει από τον πάλαι ποτέ φιλόδοξο εικονικό (γιατί είναι Άραβες επενδυτές από πίσω) αγοραστή της «ρίτζιοναλ καρίερ) με πέντε-έξι πτήσεις την εβδομάδα στα …Τίρανα!

 

 

 

 

 

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

1,8 τρισ. ΕΛΛΕΙΜΑ βρέθηκε στον αμυντικό προϋπολογισμό της Ευρώπης Καταρρέει η βιομηχανία.

Όπως μπορεί ήδη να γνωρίζετε, μεγάλη περίοδο κρίσης διανύει το στρατιωτικο-βιομηχανικό σύμπλεγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με ανεξάρτητους ειδικούς, το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα είναι η έλλειψη επενδυτών που ενδιαφέρονται να στηρίξουν την ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία. Ως αποτέλεσμα οι μικρομεσαίες ευρωπαϊκές...

Γιατί τους ενοχλεί ο Σταυρός;

Νικόλαος Παπαδόπουλος: Κατάθεση Ερώτησης Διατήρηση του Σταυρού στη θέση “Μαύρο Βουνό” της Δ.Κ. Μανιάκων, της Δ.Ε. Αγίας Τριάδος του Δήμου Καστοριάς και ανάκληση αποφάσεως κατεδαφίσεως – απομακρύνσεως του Δασαρχείου Καστοριάς Η ερώτηση έλαβε αρ. πρωτ. 2806/21-1-2025 Χαῖρε Σταυρέ, ὁ πηγάζων ἀφθόνως...