Παρασκευή, 2 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΠολιτικάΛιμένας Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ)

Λιμένας Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ)

Αποσφραγίστηκαν οι προσφορές .

 Η κοινοπραξία Hutchison – Alapis προσφέρει για τον ΟΛΘ 599 εκατ. ευρώ . Οι προσφορές, που άνοιξαν την Τρίτη το μεσημέρι, παρουσία των εκπροσώπων των εταιρειών έχουν ως εξής:

Η κοινοπραξία αποτελούμενη από τις HPH LTD – HPI SARL – ALAPIS ΑΕΒΕ – ΛΥΔ ΑΕ προσέφερε για 30 χρόνια 3.107.742.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 599.241.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 2.175.419.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 419.468.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 489.031.000 ευρώ.

Η COSCO PACIFIC LTD προσέφερε για 30 χρόνια 881.288.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 188.538.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 616.902.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 131.977.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 331.533.000 ευρώ.

 Τέλος, η κοινοπραξία αποτελούμενη από τις P&O – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ – ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΕ προσέφερε για 30 χρόνια 430.422.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 97.651.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 301.295.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 68.356.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 468.087.000 ευρώ.

Στη συνέχεια, ο κ. Γιώργος Βουλγαράκης, αφού ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό, κ. Κώστα Καραμανλή, για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, έκανε την εξής δήλωση:

 «με την αποσφράγιση των προσφορών ολοκληρώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια σημαντική φάση του διαγωνισμού και γίνονται φανερά τα οικονομικά οφέλη, που θα προκύψουν για το Ελληνικό Δημόσιο, τον ΟΛΘ και την τοπική κοινωνία». »

»Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα. Με την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου και τις παράλληλες δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν, η Θεσσαλονίκη δε θα είναι πια ένα μικρό λιμάνι που θα εξυπηρετεί εσωτερικές ανάγκες.

Γίνεται λιμενικός κόμβος μεταξύ Ανατολής και Δύσης, πύλη του διεθνούς εμπορίου για τις χώρες των Βαλκανίων, αλλά και ολόκληρης της Ανατολικής Ευρώπης. Πέραν αυτών θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Αυτό που δεν μπορεί να μετρηθεί με αριθμούς είναι τα πολιτικά και στρατηγικά πλεονεκτήματα, που αποκτά η Θεσσαλονίκη και η Βόρειος Ελλάδα γενικότερα».

Όπως πρόσθεσε ο κ. Βουλγαράκης: «Με την παραχώρηση δραστηριοτήτων στους εμπορευματικούς σταθμούς των λιμένων Θεσσαλονίκης και Πειραιά εξασφαλίζεται πλήρως ο ανταγωνισμός και η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον παγκόσμιο λιμενικό χάρτη, με τεράστια οφέλη για τη χώρα μας και τελικά τον πολίτη». »

Για την υλοποίηση αυτής της μεγάλης μεταρρύθμισης, η κυβέρνηση εργάσθηκε μεθοδικά ξεπερνώντας τις δυσκολίες και τα εμπόδια που τέθηκαν όλο αυτό το διάστημα, για να εξυπηρετήσουν ορισμένοι μικροκομματικές σκοπιμότητες».

Τέλος, ο υπουργός αφού ευχαρίστησε και συνεχάρη την διοίκηση του ΟΛΘ για την υλοποίηση και τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες «θα ακολουθήσει η διαδικασία ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, μέσα στο χρονοδιάγραμμα που από την αρχή είχαμε θέσει».πηγή;Newsroom ΔΟΛ

Ιστορία

Η ιστορία της Θεσσαλονίκης αρχίζει στα 316 π.Χ. με την ίδρυση της από τον Κάσσανδρο, Βασιλιά της Μακεδονίας, ο οποίος και της έδωσε το όνομα της γυναίκας του, αδερφής του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Η ίδρυση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης χρονολογείται περίπου την ίδια περίοδο. Από τότε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συμπορεύεται με την ιστορία της πόλης και αναδεικνύεται ως κομβικό σημείο Δύσης και Ανατολής.

Σταθμοί στη σύγχρονη ιστορία του λιμανιού Κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα πραγματοποιήθηκαν σημαντικές αλλαγές στο λιμάνι. Σταθμοί υπήρξαν

 : 1904 : Σύμβαση μεταξύ Τουρκίας και Γαλλίας και σύσταση της εταιρίας Societe Ottomane d’ Exploitation du Port de Salonique, η οποία αναλαμβάνει την εκμετάλλευση του λιμένα

1914 : Ίδρυση της Ελευθέρας Ζώνης 1923 : Ίδρυση του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) «Επιτροπεία Ελευθέρας Ζώνης Θεσσαλονίκης»

1925 : Έναρξη λειτουργίας της Ελευθέρας Ζώνης

1930 : Ίδρυση του Ν.Π.Δ.Δ. «Λιμενικό Ταμείο Θεσσαλονίκης»

1953 : Ενοποίηση των «Επιτροπεία Ελευθέρας Ζώνης Θεσσαλονίκης» και «Λιμενικό Ταμείο Θεσσαλονίκης» με την επωνυμία «Ελευθέρα Ζώνη και Λιμήν Θεσσαλονίκης»

1970 : Ανάθεση της διαχείρισης του λιμένα στο Ν.Π.Δ.Δ. «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης» (Ο.Λ.Θ.) 1999 : Μετατροπή του ΟΛΘ σε ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Ανώνυμη Εταιρία» (Ο.Λ.Θ. Α.Ε.)

2001 : Εισαγωγή της Ο.Λ.Θ. A.E. στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών /πηγή;Thessaloniki Port Authority S.A

ΟΛΑ ΚΑΛΑ-ΟΛΑ ΩΡΑΙΑ

Εδώ και πολλά χρόνια επιβατικά πλοία δεν πραγματοποιούν δρομολόγια για την εξυπηρέτηση του κοινού, και κυρίως για την ανάδειξη του τουρισμού  προς κάθε προορισμό εσωτερικού και εξωτερικού. Για να δούμε εάν θα αλλάξει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση με τις νέες μεγάλες επενδύσεις που πραγματοποιεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε /πηγή:Νικος Βάνης  

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

ΕΝΑ ΣΑΤΑΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

ΕΝΑ ΣΑΤΑΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Επικαλούμενοι τα Πρακτικά του άντρου της ανομίας της Ολομέλειας της Βουλήςτης 08ης Φεβρουαρίου 2010- ΙΓ Περίοδος-Σύνοδος Α-Συνεδρίαση ΞΑ-Σελίδα 202, κατά τα οποίαο Γεώργιος Παπανδρέου (Πρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Εξωτερικών), εξέφρασε τα κατωτέρω: «Αλλοίμονο αν ο ελληνισμός ήταν απλά θέμα DNA. Θα αναρωτιόμουν πόσοι από εδώ θα μπορούσαν να...

Η ΝΕΑ ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΞΗ ΕΠΙ DONALD TRUMP

Διάλεξη ΙΗΑ, 27/03 Η ΝΕΑ ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΞΗ ΕΠΙ DONALD TRUMP Της Μαρίας Νεγρεπόντη-Δελιβάνη         Εισαγωγή Οι παγκόσμιες μεταβολές αναγγέλλονται σαρωτικές, παρότι δεν έλαβαν ακόμη την τελική τους μορφή. Θα μας προβληματίσει, αρχικά, απόψε η μεταβολή του διεθνούς οικονομικού συστήματος, που άρχισε ήδη, αλλά τώρα  ολοκληρώνεται...

Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΤΑΡΑΧΗ ΚΑΙ Η ΒΕΒΗΛΩΣΗ

Ο έγκριτος νομικός Χάρης Βεργούλης

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ  –  ΛΙΤΑΝΕΙΑ 

''Στους δρόμους του Ρεμπέτικου'' 4 & 5  Μαΐου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε ένα είδος από το ανεξάντλητο ρεπερτόριο του Γιώργου Νταλάρα, αυτό σίγουρα θα ήταν το ρεμπέτικο που αγάπησε από παιδί, ερμήνευσε σε όλη τη διάρκεια της μουσικής του...