Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΝέα της πόληςΘεόδωρος Αθανάσαρος

Θεόδωρος Αθανάσαρος

view.jpgΤέως αντιδήμαρχος οικονομικών & πρώην εντεταλμένος της Δημοτικής Αστυνομίας Θεσ/νίκης και πρόεδρος της ΔΕΕΚΜΕ, συζήτα σχετικά με τα προγράμματα και την κατάρτιση στην εκπομπή “Ραδιοξυπνήματα” με τον δημοσιογράφο Νίκο Βάνη Νίκος Βάνης: Θα συνομιλήσουμε αγαπητοί φίλοι με τον πρόεδρο της ΔΕΕΚΜΕ και στρατηγό Θ. Αθανάσαρο.

Στρατηγέ μου τι κάνετε;;

Θ.Αθανάσαρος: Πολύ καλά. Καλημέρα σας.

 Ν.Βάνης: Θέλω να αναφερθούμε στο έργο που επιτελείται στην ΔΕΕΚΜΕ, σχετικά με τα προγράμματα και πως αυτά καταρτίζονται.

Θ.Αθανάσαρος: Κατ΄αρχήν να πούμε στον κόσμο η ΔΕΕΚΜΕ είναι μια Δημοτική εταιρεία επαγγελματικής κατάρτισης και μελετών. Έχει γραφεία στην οδού Καρακάση 1 (Μπότσαρη] και στην όδού Δαναϊδων 9 στο κέντρο της πόλης. Αυτήν την στιγμή η ΔΕΕΚΜΕ υλοποιεί με απόλυτη επιτυχία δέκα προγράμματα, όλα κοινωνικού χαρακτήρα και περιεχομένου.

Αυτά τα προγράμματα και οι δράσεις κοινωνικής πολιτικής, απαιτούν έναν πολιτικό σχεδιασμό. Πρέπει να πούμε όμως ,ότι κυρίως απαιτούν συναίσθημα, αγάπη, φροντίδα, σαν αυτήν που δείχνουμε στα μέλη των οικογενειών μας, για να έχουμε επιτυχία.

Εμείς εδώ στον Δήμο Θες/νίκης, με πρώτο τον Δήμαρχο αισθανόμαστε ότι η πόλη αυτή είναι το σπίτι μας και οι συμπολίτες μας μέλη των οικογενειών μας. Γι΄αυτό λοιπόν όλα τα προγράμματα υλοποιούνται με απόλυτη επιτυχία και οι ωφελούμενοι συμπολίτες μας που ξεπερνούν τους 5.000 είναι απόλυτα ικανοποιημένοι. Ακόμη είναι σε εξέλιξη πρόγραμμα εκμάθησης ηλεκτρονικών υπολογιστών, δωρεάν προς τους συμπολίτες μας. Η ΔΕΕΚΜΕ συνεργάζεται με την ESDL Ελλάς.

Από την περασμένη εβδομάδα άρχισαν να λειτουργούν αυτά τα τμήματα, τρία την ημέρα, όπως και είπα προηγουμένως εντελώς δωρεάν. Τα παιδιά αυτά θα πάρουν και πιστοποιητικό από την ESDL Ελλάς, που σημαίνει είναι ένα στοιχείο που θα συμπληρώσει το βιογραφικό του κάθε παιδιού.

Ν.Βάνης: Το πιστοποιητικό αυτό είναι αναγνωρισμένο;;

Θ.Αθανάσαρος: Ακριβώς, γιατί είναι πιστοποιημένη η εταιρεία και όπως είπα και προηγουμένως θα συμπληρώσουν το βιογραφικό τους, πέραν του ότι θα προσθέσουν και ένα ακόμα εφόδιο στον δύσκολο δρόμο που έχουν για ανεύρεση εργασίας. Γι΄ αυτό λοιπόν κάναμε πολλές ανακοινώσεις. Τα μαθήματα διαρκούν 30-35 ημέρες. Τις πρώτες κι όλας ημέρες περάσαμε τις 100 αιτήσεις. Τα παιδιά που εκπαιδεύονται αυτό το διάστημα είναι 45 τον αριθμό και εάν βρούμε και άλλον χώρο, μπορεί να εκπαιδεύσουμε 60-70 παιδιά.

Γι΄αυτό λοιπόν γίνονται ανακοινώσεις, να προσέλθουν και όσα άλλα παιδιά θέλουν. Οι αιτήσεις γίνονται στην Καρακάση 1, υπάρχει αρμόδιο γραφείο, είναι μια προσφορά και αυτή της Δημοτικής εταιρείας του Δήμου Θεσσαλονίκης προς τους συμπολίτες μας.

Ν.Βάνης: Στρατηγέ πόσοι καθηγητές διδάσκουν σ΄αυτά τα προγράμματα;;

Θ.Αθανάσαρος: Όσοι είναι απαραίτητοι για την προώθηση αυτής της εργασίας.Τα μαθήματα αυτά γίνονται στην οδό Καραϊσκάκη 1 και εκεί όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις, έτσι ώστε την επόμενη περίοδο, ή την μεθεπόμενη, γιατί αυτά τα τμήματα θα λειτουργήσουν και την περίοδοι του καλοκαιριού, να έλθουν δωρεάν να πάρουν αυτό το πιστοποιητικό που όπως είπα προηγουμένως τους είναι απαραίτητο.

Ν. Βάνης: Να πούμε στον κόσμο τι ακριβώς χρειάζεται για να εγγραφεί κάποιος.

Θ. Αθανάσαρος: Όταν θα έλθουν δεν υπάρχει καμιά δυσκολία. Όσοι θα έλθουν, δεν θα ξαναέλθουν. Θα λυθούν τα θέματα με την παρουσία τους και μόνο στα αρμόδια γραφεία της οδού Καραϊσκάκη 1, δεν θα χρειαστεί να επανέλθουν, δεν πρόκειται να ταλαιπωρηθεί κανείς.

Ν. Βάνης: Στρατηγέ μου ήθελα να αναφερθούμε στο θέμα των λεωφορειολωρίδων, όπου δικαιώθηκαν οι ιδιοκτήτες των ταξί, αλλά και ο Δήμος Θες/νίκης, μια και αυτήν την ώρα μας ακούν πολλοί ταξιτζήδες.

Θ. Αθανάσαρος: Το ταξί έπρεπε και πρέπει να μπαίνει στις λεωφορειολωρίδες με κάποιες προϋποθέσεις. Δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει στην Αθήνα, εγώ θα μιλήσω για την πόλη μας. Το ταξί στην Θεσ/νίκη συμπληρώνει το λεωφορείο, σαν δεύτερο μέσο μεταφοράς της πόλης και σαν τέτοιο πρέπει να μπαίνει.

Δηλαδή κακώς το ταξί εξαιρέθηκε, γιατί οι καθ΄ ύλην αρμόδιοι δεν το είδαν, ή είχαν μια τάση εχθρική εναντίον των ταξί γενικά. Δεν έλαβαν υπ΄ όψιν κατ΄ αρχήν ότι το ταξί στην Θεσ/νίκη το χρησιμοποιούν περισσότεροι από 200.000 επιβάτες την ημέρα. Άρα λοιπόν μεταφέρει αρκετό κόσμο και γι΄ αυτό είπα ότι το ταξί σαν δεύτερο μέσο μεταφοράς συμπληρώνει το λεωφορείο και σαν τέτοιο πρέπει να λαμβάνεται υπ΄ όψιν.

Είπα προηγουμένως για κάποιες προϋποθέσεις μια εξ αυτών είναι ότι το ταξί δεν πρέπει να αφήνει, και να παίρνει επιβάτες εκτός των εσοχών που υπάρχουν κατά μήκος των λεωφορειολωρίδων. Δηλαδή θα αφήνει και θα φέρνει επιβάτες μόνο από τις ειδικές εσοχές, από τις οποίες κάποιες είναι καλές, κάποιες άλλες θα πρέπει να αναμορφωθούν, γιατί και αυτό είναι πολιτισμός. Θα δούμε στην πορεία κύριε Βάνη εάν ελέγξουμε τις παράνομες σταθμεύσεις που γίνονται κατά μήκος των λεωφορειολωρίδων.

Εάν ελέγξουμε τις φορτοεκφορτώσεις που γίνονται όλες τις ώρες της ημέρας, αρκεί να μπει μια τάξη, δεν υπάρχουν παράνομες σταθμεύσεις. Οι φορτοεκφορτώσεις γίνονται τις ώρες που πρέπει να γίνονται, τότε θα δούμε λοιπόν ότι το ταξί δεν θα δημιουργήσει κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα στο λεωφορείο.

Πρέπει εμείς στον Δήμο Θεσ/νίκης, αυτή ήταν η θέση μας, είμαστε υποχρεωμένοι να δούμε όλες τις λειτουργίες της πόλης, γι΄ αυτό και είμαστε υπέρ της εισόδου των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Από την άλλη πλευρά ο ΟΑΣΘ δεν έχει το δικαίωμα, να πω αυτήν την λέξη, να παραπονεθεί με την έννοια ότι οι υπάρχουσες λεωφορειολωρίδες στην Θεσ/νίκη είναι έργο του Δήμου Θεσ/νίκης, και εάν θέλεις κύριε Βάνη της παρούσης διοίκησης του Δήμου.

Δηλαδή εμείς σχεδιάσαμε, γιατί είδαμε και βλέπουμε και θα βλέπουμε πάντα το λεωφορείο ως το μοναδικό, σπουδαιότερο μέσο μαζικής μεταφοράς και σαν τέτοιο στο στηρίξαμε και το στηρίζουμε. Όμως πρέπει από την άλλη πλευρά όπως είπαμε να δούμε και το ταξί το οποίο συμπληρώνει το λεωφορείο. Ο νόμος τροποποιείται και ο δακτύλιος θα μπει.

Ο Δήμος θα αποφασίσει για την είσοδο του ταξί, βασιζόμενος στον νόμο, ο οποίος τροποποιείται και δίνει το δικαίωμα στην τοπική αυτοδιοίκηση να επιλέξει, εάν θα πρέπει, ή όχι το ταξί και τις προϋποθέσεις βάσει τον οποίων θα κινείται. Ο νόμος 52 του κώδικα οδικής κυκλοφορίας λέει ότι “στις λεωφορειολωρίδες κινούνται μόνο τα μέσα οδικής, μαζικής μεταφοράς προσώπων”. Το ταξί δεν είναι μέσο μαζικής μεταφοράς σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία. Τώρα όμως εκείνο που λέγαμε από την αρχή και εγώ ήμουν ένας από αυτούς που ισχυριζόταν και θα ισχυρίζεται πάντα.

Ν. Βάνης: Υπήρχαν πολλές αντιδράσεις Στρατηγέ.

Θ. Αθανάσαρος: Δεν υπάρχουν πολλές αντιδράσεις.

Ν. Βάνης: Τώρα όχι, υπήρχαν λέω, αλλά έχουν καμφθεί.

Θ. Αθανάσαρος: Πάντα υπάρχουν και αντίστοιχες απόψεις. Όμως κάποιες ώρες αιχμής, και ώρες αιχμής νομίζω ότι είναι οι πρωϊνές που οι εργαζόμενοι πρέπει να πάνε με το λεωφορείο όσο μπορούν πιο σύντομα. Οι υπόλοιπες ώρες κατά την άποψη μου, δεν είναι ώρες αιχμής, και εάν το λεωφορείο τις υπόλοιπες ώρες αντί 20 κάνει 22-23 λεπτά, νομίζω ότι δεν είναι χρόνος αυτός στον οποίον πρέπει να μείνουμε και να αποκλείσουμε την κίνηση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Θα δούμε στην πορεία, ότι όλα θα πάνε καλά.

Έπειτα αρχίζουν και τα έργα του μετρό στην πόλη μας. Πρέπει λοιπόν να ελέγξουμε τα νεύρα μας, δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, ούτε κανένα μαγικό ραβδάκι να το χτυπήσουμε και να έχουμε την επομένη το μετρό στην πόλη μας, θα υπάρξει μια μικρή ταλαιπωρία, αλλά ένα αίτημα πολλών ετών άρχισε να υλοποιείται. Θα κάνουμε υπομονή και σε λίγα χρονάκια θα έχουμε καλές συγκοινωνίες στην πόλη, τουλάχιστον για τα παιδιά μας, τους νέους που σήμερα ταλαιπωρούνται, γιατί είναι υποχρεωμένοι επειδή δεν υπάρχουν άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους, για να έρχονται στο κέντρο της πόλης, να το σταθμεύουν παράνομα, γιατί δεν υπάρχουν πολλές θέσεις στάθμευσης, να έχουν προβλήματα με την Δημοτική και την Ελληνική αστυνομία, όλα αυτά νομίζω ότι θα μπουν σε τάξη, χρειάζεται λίγη υπομονή.

Ν. Βάνης: Στρατηγέ απ΄ ότι γνωρίζω συμμετέχεται και στην επιτροπή για την πρόληψη της εγκληματικότητας.

Θ. Αθανάσαρος: Ναι, χθες είχαμε μια συνεδρίαση στο τέταρτο διαμέρισμα με όλα τα μέλη του συμβουλίου πρόληψης εγκληματικότητας. Ήταν εκεί ο πρόεδρος και οι σύμβουλοι του διαμερίσματος, ανταλλάξαμε απόψεις επί δύο ώρες, καταγράψαμε τα προβλήματα, και με τον τρόπο που μας τα είπαν οι διαμερισματικοί σύμβουλοι, και βέβαια αρχίζουν μετά οι δικές μας ενέργειες, παρεμβάσεις σε υπηρεσίες του Δήμου, της Νομαρχίας, και ιδιαίτερα σε υπηρεσίες της αστυνομίας, όπου πράγματι μετά τις τοποθετήσεις των συμβούλων διαπιστώσαμε, ότι κάποιες περιοχές θέλουν καλύτερη αστυνόμευση.

Κάποιοι δρόμοι θέλουν από πλευράς όχι μόνο τμημάτων ασφαλείας, αλλά και τροχαίας. Εμείς προσπαθούμε σαν συμβούλιο, να μειώσουμε το αίσθημα της ανασφάλειας των πολιτών, αυτή είναι η αποστολή μας, το συμβούλιο αυτό δεν έχει ρόλο παρεμβατικό, έχει ρόλο συμβουλευτικό. Γι΄ αυτό λοιπόν καταγράφουμε και μεταφέρουμε τις ανησυχίες, και όσα προβλήματα διαπιστώνουν όχι μόνο τα συμβούλια των διαμερισμάτων, αλλά και οι φορείς της πόλης, και οι απλοί πολίτες οι οποίοι μας παίρνουν, να καταθέσουν την άποψη τους για κάποιες διαπιστώσεις που έχουν στην περιοχή όπου μένουν, ή όπου εργάζονται.

Παρεμβαίνουμε όπως είπα προηγουμένως σε διάφορες υπηρεσίες ούτως ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες διάπραξης ενός αδικήματος. Εδώ πρέπει να πω, και να ολοκληρώσω ότι πριν από δέκα ημέρες, είχαμε μια ημερίδα στο πανεπιστήμιο των Αθηνών, πήγα λοιπόν εγώ σαν πρόεδρος του συμβουλίου πρόληψης εγκληματικότητας. Ήταν μια καλή ημερίδα, ακούστηκαν πάρα πολλά και ενδιαφέροντα.

Σ΄ αυτό εμείς σαν συμβούλιο του Δήμου Θεσ/νίκης καταθέσαμε τις εργασίες που έχουμε κάνει στα τρία χρόνια παρουσίας μας, και βέβαια προξένησαν ιδιαίτερη εντύπωση στον κόσμο και στους καθηγητές, γιατί δεν αρκεστήκαμε σε προφορικές διαπιστώσεις, αλλά είχαμε να επιδείξουμε και γραπτό έργο, ήταν τα φυλλάδια που δώσαμε πέρυσι, επίσης φέτος το Πάσχα δώσαμε οδηγίες στον κόσμο. Ακόμη πρέπει να πω ότι το σύνολο του πολιτικού κόσμου, αλλά από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, μας έστειλαν συγχαρητήρια τηλεγραφήματα γι΄ αυτήν την προσπάθεια που κάνουμε, που σκοπό έχει να αφυπνίσουμε και τον κόσμο.

Δεν μπορούμε να τα περιμένουμε όλα κύριε Βάνη από την πολιτεία, τον Δήμο, από την αστυνομία, πρέπει και μόνοι μας να παίρνουμε κάποια μέτρα εάν θέλουμε να μην βρεθούμε στην δυσάρεστη θέση και χτυπήσει την δική μας πόρτα το κακό. Πριν λοιπόν γίνει αυτό, εάν έχουμε πληροφορίες, εμείς θα πάρουμε κάποια μέτρα και εάν κάτι στην γειτονιά μας δεν λειτουργεί σωστά, κάτι ύποπτο κινείται, να το αναφέρουμε στο αρμόδιο τμήμα, γιατί δεν ξέρουμε ότι αυτό στρέφεται και εναντίον της δικής μας ζωής ή της περιουσίας μας.

Ν. Βάνης: Πολλοί φίλοι αστυνομικοί με ρωτούν, επειδή διατελέσατε πολλά χρόνια στο σώμα της Ελληνικής αστυνομίας, και υπήρξατε ένας εκ των καλυτέρων στρατηγών, ότι πολλοί Θεσσαλονικείς που εδώ και μια πενταετία βρίσκονται στην Αθήνα, θέλουν να πάρουν μετάθεση, παρ΄ όλες τις υποσχέσεις από τον πρώην Υπουργό Δημόσιας Τάξης Γ. Βουλγαράκη δεν υλοποιήθηκε τίποτα. Πιστεύω λοιπόν ο νυν Υπουργός ότι θα έχει την ευαισθησία και με την δική σας βοήθεια, μια και είστε στην επιτροπή για την πρόληψη της εγκληματικότητας, να καλύψει τις κενές θέσεις των αστυνομικών στην Θεσ/νίκη.

Θ. Αθανάσαρος: Κύριε Βάνη ξέρουν οι αστυνομικοί ότι οι μεταθέσεις γίνονται βάσει μορίων, δεν γίνονται έτσι επειδή κάποιος θέλει, να φύγει από την Αθήνα, για να έλθει εδώ. Εάν δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις που ορίζονται από τον νόμο αυτή η μετακίνηση δεν γίνεται. Οπωσδήποτε με την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών εδώ στην Θεσ/νίκη θα έλθει να υπηρετήσει ένας σημαντικός αριθμός, αυξάνεται κατά 200-300 δεν γνωρίζω ακριβώς η δύναμη γενικά όλων των υπηρεσιών.

Ν. Βάνης: Γνωρίζει και ο Υπουργός ότι θα πρέπει να έλθουν 450 άτομα.

Θ. Αθανάσαρος: Τα άτομα αυτά θα έλθουν όταν αρχίσουν να λειτουργούν οι υπηρεσίες αυτές, οι οποίες έχουν προγραμματιστεί δια νόμου να γίνουν. Διαλύονται τα πολυδύναμα τμήματα, δημιουργούνται κάποιες υπηρεσίες.

Όλα αυτά θα γίνουν, δεν είναι υποσχέσεις, είναι μια πραγματικότητα η οποία έχει δρομολογηθεί, και στον απαραίτητο χρόνο που πρέπει οι υπηρεσίες αυτές να πλαισιωθούν από των αστυνομικών, αυτό είναι κάτι που θα γίνει, ας μην ανησυχούν οι συνάδελφοι, δεν υπάρχουν υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Υπάρχει ένας προγραμματισμός που στην κατάλληλη ώρα θα γίνο0υν όλα αυτά.

Ν. Βάνης: Στρατηγέ μου θέλω να σας ευχαριστήσω που σας φιλοξενήσαμε στην εκπομπή “Ραδιοξυπνήματα” για όσα κατατοπιστικά μας είπατε ως πρόεδρος της ΔΕΕΚΜΕ, αλλά και ως πρώην στρατηγός της Ελληνικής αστυνομίας.

Θ. Αθανάσαρος: Να είστε καλά κύριε Βάνη. Την καλημέρα μου σε όλους τους φίλους που μας άκουσαν.

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Η Εύβοια διεκδικεί το Μαρτυρικό Χωριό της.

Ογδόντα χρόνια μετα την αποφράδα ημέρα του Κακολυριάνικου ολοκαυτώματος στις 24 Μαΐου 1944, το χωριό Ταξιάρχες (ή Κακολύρι) της περιοχής Κύμης της Ευβοίας ζητά ακόμη δικαίωση. Εκείνη την ημέρα η Εύβοια έζησε την τραγικότερη στιγμή της σύγχρονης ιστορίας της....

Όταν οι καλλιτέχνες πήγαν στην ΗΠΑ

ΚΟΥΙΖ Κατάλαβαν ότι η πόρτο τραπέζι πρέπει να το βάλουν το μπουκάλι δολάρια 3,500 την τετράδα το δεύτερο 2,000 δολάρια τρίτη 1,000 και πάει λεγόντας ΟΜΟΣ αρκετοί τραγουδιστέ δεν μπορέσαν να γεμίσουν τα μαγαζιά και 'βαλαν ΜΟΝΟ 300 άτομα κρίμα...

Μεγάλες Κυρίες τραγουδούν… στο Μουσικό Βαγόνι Orient Express.

Κάθε Πέμπτη στο Μουσικό Βαγόνι Orient Express, η τραγουδίστρια και ηθοποιός Άρτεμις Ματαφιά παρουσιάζει μια μουσικοθεατρική παράσταση-φόρο τιμής σε εξέχουσες γυναικείες προσωπικότητες του διεθνούς και ελληνικού πενταγράμμου. Mercedes Sosa, Edith Piaf, Milva, Nana Mouskouri, Ρόζα Εσκενάζυ, Maria Callas, Luz Casal,...

ΓΙΑΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ

Γράφει ο Λεωνιδας Χρυσανθοπουλος Στις 17 Ιουλιου 2024, η Επιτροπη των Μονιμων Αντιπροσωπων του Συμβουλιου της ΕΕ (COREPER) συμφωνησε  καταρχην,στις προτασεις της Ε.Επιτροπης για το σχεδιο προυπολογισμου της Ευρωπαικης Ενωσης για το 2025.Οι προτασεις αυτές περιεχουν και χρηματοδοτησεις για τα υποψηφια προς...