Πέμπτη, 6 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΤεχνολογίαΗ μεγάλη περιπέτεια...

Η μεγάλη περιπέτεια του service στην κινητή…

tilefona.jpgService στην Ελλάδα κάνουν πολύ λίγες εταιρείες και όσοι από τους «μικρούς» έχουν απομείνει . Και όταν λέμε λίγες ,εννοούμε μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού .

Για να καταλάβετε η ARVATTO είναι εξουσιοδοτημένη από όλους σχεδόν τους κατασκευαστές και είναι και το service που συνεργάζεται η Vodafone .Ο Γερμανός είναι ένα άλλο μεγάλο εξουσιοδοτημένο service κοκ.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό ,ότι όλες οι συσκευές κινητής τηλεφωνίας που χαλάνε θα κατευθυνθούν προς 3-4 σημεία για να επισκευαστούν .

Φανταστείτε λοιπόν τι Θα συμβεί εάν για κάποιο λόγο το σημείο αυτό ξεμείνει από κάποιο ανταλλακτικό .

Μου έλεγε δε καταστηματάρχης αλυσίδας ότι δεν είναι τυχαίο που από κάποιες εταιρείες καθυστερούν πάντα οι επισκευές ενώ σε κάποιες άλλες γίνονται γρήγορα.

Κάνοντας μια αναδρομή σε αυτό που λέγεται σέρβις κινητών τηλεφώνων στα δεκαεπτά χρόνια ιστορίας της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα θα έλεγα ότι το σέρβις κτ ήταν ανεπτυγμένο από τους κατασκευαστές κινητών με άξονα την άμεση εξυπηρέτηση των πελατών ,πράγμα που γινόταν σε πολύ μεγάλο ποσοστό .

Έτσι η NOKIA είχε την αλυσίδα της, περίπου εκατό καταστήματα, σε όλη την Ελλάδα αντίστοιχα υπήρχαν αρκετά σημεία ERICSSON ,SIEMENS παλιότερα και ολες οι εταιρείες φαίνεται ότι κινιόντουσαν στην κατεύθυνση της ανάπτυξης points of service σε όλη την Ελλάδα.

 Oi καταναλωτές μπορούσαν να εξυπηρετηθούν σχεδόν σε όλα τα σημεία της Ελλάδας, με ένα μέσο χρόνο εξυπηρέτησης που δεν ξεπερνούσε τις τρείς τέσσερεις μέρες .

Σε αρκετές περιπτώσεις δε μία απλή επισκευή ή μια αναβάθμιση λογισμικού γινόταν και επιτόπου .Εκτός αυτών των σημείων υπήρχαν και πολλά ανεξάρτητα σημεία επισκευής κινητών που μπορούσαν να κάνουν επισκευές με σημαντικά χαμηλό κόστος .

Τι συνέβη λοιπόν και το σκηνικό του SERVICE άλλαξε στην Ελλάδας;

 Πρώτον δημιουργήθηκαν οι αλυσίδες ,έτσι τα δίκτυα είδαν άλλη μία ευκαιρία κερδοφορίας .Οι κατασκευαστές από την δική τους πλευρά είδαν άλλη μια χρυσή ευκαιρία για να μειώσουν το κόστος του ζημιογόνου service .Έτσι αφού το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών ψώνιζε από τα καταστήματα των αλυσίδων ,αυτόματα είχαν βρεθεί τα σημεία από τα οποία θα συλλέγονταν οι συσκευές για να οδηγηθούν προς τα κεντρικά service.

Έτσι λοιπόν οι εταιρείες βολεύτηκαν μία χαρά ενώ οι καταναλωτές έχασαν την ευκολία τους, πρώτον επειδή οι χρόνοι διεκπεραίωσης αυξήθηκαν σημαντικά , αλλά και επειδή ανέβηκαν οι τιμές των συσκευών εκτός εγγύησης .

Και αυτό επειδή τα κεντρικά σέρβις δεν επισκευάζουν τα χαλασμένα μέρη των τηλεφώνων αλλά τα αντικαθιστούν .Επίσης η εργασία χρεώνεται με την ώρα.

Άλλο σημαντικό είναι ότι αποφεύγουν οποιαδήποτε επισκευή θα μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα στο μέλλον για αυτό και δεν επισκευάζουν τηλέφωνα με υγρασία ,ενώ οι ανεξάρτητοι τα επισκευάζουν σε ποσοστό πάνω από 70% .

 Ας δούμε τι συμβαίνει με τις εγγυήσεις.

Αυτές τις αναλαμβάνουν μόνο τα εξουσιοδοτημένα . Όλες οι εταιρείες δίνουν δύο χρόνια εγγύηση για ηλεκτρονικές βλάβες και έξι μήνες για τα παρελκόμενα (μπαταρίες, φορτιστές κλπ) , εκτός τoυ iphone που έχει ένα χρόνο εγγύηση ,μετά δε εάν πάθει κάτι το κόστος ανεβαίνει ,αφού δεν γίνονται επισκευές ,γίνεται αντικατάσταση συσκευής με κόστος πάνω από 200 €.

Το κριτήριο του χρόνου όμως δεν είναι μοναδικό ,για την αναγώριση της εγγύησης

Η παρεξήγηση εδώ δημιουργείται για δύο λόγους.

Ο πρώτος είναι ότι οι εταιρείες δεν αναγνωρίζουν εγγύηση εάν θεωρηθεί ευθύνη χρήστη, με μεγαλύτερο πρόβλημα την υγρασία και όταν λέμε υγρασία δεν εννοούμε ότι έχει κάνει μπάνιο το κινητό σας, εννοούμε ότι αν το σπίτι σας έχει λίγο παραπάνω υγρασία για να έχετε εγγύηση είναι προτιμότερο να αλλάξετε σπίτι

 Δεύτερος λόγος είναι ότι εάν το τηλέφωνο έχει χτυπήματα εξωτερικά πάλι κατά την κρίση του σέρβις μπορεί να βγει εκτός εγγύησης. Και εκεί θα ζητηθεί από τον καταναλωτή να καλύψει το κόστος επισκευής. Άλλο πράγμα που πρέπει να προσέξουμε είναι το λογισμικό του τηλεφώνου.

Τα εξουσιοδοτημένα service θα κάνουν αναβάθμιση λογισμικού θες δεν θες ειδικά εάν έχει κυκλοφορήσει καινούρια έκδοση ,χωρίς να λογαριάσουν ότι ΘΑ ΧΑΘΟΥΝ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΟΥ.

 Τελειώνοντας την πρώτη προσέγγιση που κάναμε στο θέμα μια και είναι τεράστιο ,θα ήθελα να πω ότι μπορεί τα πράγματα να έγιναν ποιοτικότερα αλλά σίγουρα όταν έχουμε φτάσει στο σημείο το κόστος επισκευής ενός κινητού να είναι υψηλότερο από την αγορά καινούριου τότε μάλλον κάτι χρειάζεται επανεξέταση .

Από την άλλη μην ξεχνάτε και τους ανεξάρτητους κάποιοι από αυτού είναι άριστοι τεχνικοί που πραγματικά κάνουν θαύματα./telecomnews            

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Ο Αθανάσιος Διαλυνάς – Τάκης Παππάς – Αλέξανδρος Κατσαντώνης -Νικόλαος Διαλυνάς – Αλέξη Κούγια..

Γράφει ο δημοσιογράφος Νίκος Βάνης. Σε μια δίκη που τους γνώρισα όλους τους έγκριτους νομικούς... Για την υπόθεση τον Αναμεταδόσεων τον περιφερικών καναλιών. Πολύ διαβασμένη Νομική Εξαίρετη του Ποινικού Δικαίου- Ο Αθανάσιος Διαλυνάς - Τάκης Παππάς - Αλέξανδρος Κατσαντώνης -Νικόλαος Διαλυνάς - Αλέξη...

Το μουσείο του Μακεδονομάχου Χρήστου Κώττα -Σε πλήρη Εγκατάλειψη και αδιαφορία από κράτος-Στο χωριό Κώτας η (πρώην Ρούλια) .

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΣ ΒΑΝΗΣ Αυτό Γίνετε μόνο για τους μακεδονομάχους από τους κρατικούς παράγοντες του δήμου και της Περιφερείας και ΤΟ Υπουργείο Πολιτισμού και ΤΟ Άμυνας, ΟΠΟΣ τα ίδια γίνανε και με το Σπίτι του Δραγούμη στο Βογατσικό καστόρια,...

Επισκέπτες υπουργοί και… ”συνάντηση με Ομογένεια”

Συνηθίζεται, τα ΜΜΕ στην Ελλάδα (και στην Νέα Υόρκη) να ''βαφτίζουν'' τις συναντήσεις επισκεπτών πολιτικών από Ελλάδα, βασικά πρωθυπουργού και υπουργών, ως ''συναντήσεις με την Ομογένεια'', τις συναντήσεις τους στα προξενεία με ελάχιστους ''ημέτερους'' προσκεκλημένους, τους ίδιους, που ουσιαστικά...

Ο ΤΡΑΜΠ «ΔΙΕΓΡΑΨΕ» ΤΟΝ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ;

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξή του στην “Καθημερινή” δεν απάντησε σε βασικά θέματα που μας απασχολούν και το μόνο που επιχείρησε ήταν να ανακτήσει-μάταια- τη χαμένη του αξιοπιστία. Μια σελίδα ήταν αφιερωμένη στην τραγωδία των Τεμπών και τη δικαιοσύνη....