Μεγάλο σουξέ έχουν οι γυναίκες ερμηνεύτριες στους χρήστες του διαδικτύου
Δεν υπήρξε ποτέ «μάχη» ανάμεσα στις ψηφιακές πωλήσεις μουσικής και τον ρυθμό πώλησης μουσικής στα παραδοσιακά δισκοπωλεία.
Ηταν θέμα χρόνου το Ιντερνετ να πάρει το πάνω χέρι.
Και βλέποντας τον χάρτη των πιο πετυχημένων καλλιτεχνών εντός του, βγάζουμε συμπέρασμα πως οι χρήστες «λατρεύουν» ν’ αγοράζουν γυναίκες.
Τραγούδια του δεύτερου άλμπουμ «The Fame Monster» (κυκλοφορία του 2009) της τόσο αμφιλεγόμενης Λέιντι Γκάγκα κατάφεραν πωλήσεις που αγγίζουν την αξία εμπορικού μνημείου.
Κάτι παραπάνω από 25 εκατομμύρια τραγούδια του πωλήθηκαν μέσω ηλεκτρονικών δισκοπωλείων.
Από κοντά και οι Ριάνα, Τέιλορ Σουίφτ και Φέργκι
Η Γκάγκα είναι η καλλιτέχνις που άλμπουμ της κατάφερε να πουλήσει περισσότερα τραγούδια από οποιοδήποτε άλλο στην ιστορία της σχέσης μουσικής – Διαδίκτυο.
Η δυνατότητα καταναλωτών του Ιντερνετ ν’ αγοράζουν μεμονωμένα κομμάτια ενός άλμπουμ, όχι ολόκληρο το άλμπουμ, δείχνει τον νέο δρόμο στην καταμέτρηση επιτυχίας ενός καλλιτέχνη, ενός συγκροτήματος.
«Τώρα» το μέτρημα πωλήσεων ενός επίσημου σινγκλ, μιας ολοκληρωμένης δισκογραφικής δουλειάς δεν αρκούν ν’ αποκαλύψουν την εμπορική επιτυχία κάποιου.
Η Λέιντι Γκάγκα, η Φέργκι, η Ριάνα, η Τέιλορ Σουίφτ είναι τα γυαλιστερά λάβαρα της εποχής. Εχουν εικόνα ήρωα ηλεκτρονικού παιχνιδιού δράσης. Το επιδιώκουν.
Ο,τι λάμπει στο Ιντερνετ είναι χρυσός. Το «The Fame Monster» έχει πωλήσεις που φτάνουν τα 25.054.000 κομμάτια. Οι καλλιτέχνες (και πρώτα απ’ αυτούς οι μάνατζέρ τους) έχουν ενστερνιστεί όσα συμβαίνουν στο Διαδίκτυο.
Ρυθμίζουν τις καριέρες τους ακολουθώντας τη στατιστική του. Αραγε στο μέλλον ρόλο συμβούλων επιτυχίας θ’ αναλαμβάνουν τεχνικοί του Ιντερνετ που θα προσλαμβάνει κάποιος αν θέλει ν’ ανανεώνει τη σχέση του με τους νέους τρόπους καταγραφής των σουξέ του;
Ποπ γκρουπ και καλλιτέχνες σαν τους Μπλακ Αϊντ Πις, τη Ριάνα, τη Φέργκι, την Κέισα, τον Τίμπαλαντ, την Τέιλορ Σουίφτ, τη Φέργκι, τον Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, τον ράπερ Τ.Ι. είδαν άλμπουμ τους να φιγουράρουν στο τσαρτ με τις καλύτερες διαδικτυακές πωλήσεις. Ανάμεσά τους υπάρχει και μια κυκλοφορία του 1982. Το «Thriller» του Μάικλ Τζάκσον. Εχει καταλάβει την 20ή θέση. Συνολικά 8.525.000 κομμάτια του αγοράστηκαν ψηφιακά.
Ο κανόνας του σταρ σύστεμ που λέει πως ο νεκρός καλλιτέχνης δεν πεθαίνει ποτέ σε πωλήσεις, στην περίπτωσή του δικαιώθηκε πανηγυρικά. Στο τσαρτ με τα δέκα πλουσιότερα σε πωλήσεις τραγούδια από συγκεκριμένο άλμπουμ στο Ιντερνετ υπάρχει μόνο ένα ροκ άλμπουμ. Το «All the Right Reasons» των Καναδών Nickelback και ένα ποπ κάουντρι άλμπουμ: το «Fearless» της βραβευμένης με Γκράμι 20άρας Τέιλορ Σουίφτ.
Οι υπόλοιπες κυκλοφορίες ανήκουν σε ρεπερτόρια όπως το χιπ χοπ και το R’n’Β.
Το τοπ-10
Το τοπ-10 άλμπουμ στο Ιντερνετ που μεμονωμένα κομμάτια τους πούλησαν περισσότερο στην ιστορία του Ιντερνετ.
1. Λέιντι Γκάγκα – «The Fame Monster», πωλήσεις τραγουδιών στο Ιντερνετ 25.054.000
2. Μπλακ Αϊντ Πις – «The E.N.D.», πωλήσεις 18.112.000
3. Ριάννα – «The Good Girl Gone Bad: Reloaded», πωλήσεις 17.081.000
4. Τέιλορ Σουίφτ – «Fearless: Platinum Edition», πωλήσεις 14.762.000
5. Φέργκι – «The Dutchess: Deluxe», πωλήσεις 13.214.000
6. Nickelback – «All the Right Reasons», πωλήσεις 12.634.000
7. Μπιγιονσέ – «I Am… Sasha Fierce: Deluxe Edition», πωλήσεις 12.305.000
8. Τ.Ι. – «Paper Trail», πωλήσεις 11.936.000
9. Lil Wayne – «The Carter III», πωλήσεις 11.674.000
10. Katy Perry – «One of the Boys», πωλήσεις 11.487.000
Γιάννης Παναγόπουλος
ΕΘΝΟΣ