Σάββατο, 21 Ιουνίου, 2025

Η Εφοπλιστές, Αλαφούζος, Οικονόμου, Βαρδινογιάννης και Γερμανοί εφοπλιστές κερδίζουν λεφτά εξάγοντας από τα ρωσικά λιμάνια…

Η Εφοπλιστές, Αλαφούζος, Οικονόμου, Βαρδινογιάννης και Γερμανοί εφοπλιστές κερδίζουν λεφτά εξάγοντας από τα ρωσικά λιμάνια…

Σε εκτενές ρεπορτάζ της Tagesspiegel με τίτλο «Καύσιμα για τον πόλεμο», τονίζεται πως οι «Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να κερδίζουν χρήματα εξάγοντας πρώτες ύλες από τα ρωσικά λιμάνια».

Το ρεπορτάζ έχει ως εξής:

Η ναυτιλιακή εταιρεία από το Lübeck Oldendorff είχε έναν λόγο να γιορτάζει στα τέλη Ιουνίου. Τα φορτηγά πλοία της εταιρείας διασχίζουν τις θάλασσες από τον Ειρηνικό και τον Ατλαντικό έως τη Βόρεια Θάλασσα εδώ και 100 χρόνια.
Η ναυτιλία είναι μια παγκόσμια επιχείρηση. Κάθε σύγκρουση, κάθε πόλεμος επηρεάζει και τις ναυτιλιακές εταιρείες και κυρίως τα πληρώματα, τα οποία αποτελούνται από ανθρώπους από διαφορετικές χώρες.

Γι’ αυτό και ο επικεφαλής της ναυτιλιακής εταιρείας Henning Oldendorff αναφέρθηκε στο περιθώριο των εορτασμών στο παρόν. Φέρεται να δήλωσε ότι η εταιρεία του «βοήθησε πολλούς συγγενείς και οικογένειες των υπαλλήλων μας και τους ναυτικούς μας από την Ουκρανία να έρθουν στη Γερμανία και να βρουν ένα μέρος να μείνουν».

Αλλά η ναυτιλιακή του εταιρεία δεν βοήθησε μόνον αυτούς κατά τους τελευταίους μήνες. Από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου, τα πλοία που εκμεταλλεύεται η ναυτιλιακή εταιρεία Oldendorff έχουν μεταφέρει άνθρακα από τη Ρωσία σε σχεδόν 50 περιπτώσεις.

Δεν είναι η μόνη ναυτιλιακή που το κάνει αυτό. Η ομάδα δημοσιογράφων Investigate Europe, σε συνεργασία με την ελληνική δημοσιογραφική οργάνωση Reporters United και τον TAGESSPIEGEL αξιολόγησαν βάσεις δεδομένων που δείχνουν ότι ναυτιλιακές εταιρείες από όλη την Ευρώπη συνέχισαν να συνεργάζονται με τη Ρωσία τους τελευταίους μήνες. Σε αυτές περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ναυτιλιακές εταιρείες από την Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Νορβηγία και την Κροατία.

Όταν οι διπλωμάτες των χωρών της ΕΕ συναντήθηκαν στις Βρυξέλλες στις αρχές Μαΐου για να σχεδιάσουν τις νέες κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας, στο τραπέζι βρέθηκαν και εκπρόσωποι της Ελλάδας, της Κύπρου και της Μάλτας.

Ο χώρες αυτές φοβόντουσαν ότι ναυτιλιακές τους εταιρείες θα πλήττονταν έναντι του ανταγωνισμού, αν η ΕΕ απαγόρευε τις εξαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία. «Η Ελλάδα παραπονέθηκε ότι της ζητήθηκε να συμφωνήσει σε μεγάλες οικονομικές θυσίες, χωρίς εγγυήσεις ότι θα διατηρηθούν οι συνθήκες δίκαιου ανταγωνισμού», σημείωσε μετά από έναν από τους γύρους διαπραγματεύσεων διπλωμάτης σε εσωτερικό υπόμνημα που βρίσκεται στη διάθεση του Investigate Europe.

Στις αρχές Ιουνίου, η ΕΕ ανακοίνωσε εμπάργκο στις εξαγωγές άνθρακα από τη Ρωσία με έναρξη από τα μέσα Αυγούστου.

Από τις αρχές του επόμενου έτους, τα ευρωπαϊκά πλοία δεν θα μεταφέρουν πλέον πετρέλαιο από τη Ρωσία. Οι εισαγωγές φυσικού αερίου από τη Ρωσία πρόκειται επίσης να μειωθούν κατά τα 2/3 εντός ενός έτους, καθώς πλήρες εμπάργκο δεν έχει ακόμη προβλεφθεί.

Αλλά η διστακτική αντίδραση της ΕΕ καταδεικνύει επίσης τη σημασία που έχουν για τη διεθνή κοινότητα ο άνθρακας, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο από τη Ρωσία. Μέχρι σήμερα, σχεδόν οι μισές εισαγωγές φυσικού αερίου και άνθρακα της ΕΕ προέρχονται από τη Ρωσία, όπως και το 25% των εισαγωγών πετρελαίου.

Παρά τα ρωσικά εγκλήματα πολέμου κατά τους τελευταίους μήνες, ένα τεράστιο δίκτυο ευρωπαϊκών πλοίων εξασφάλισε ότι η Ρωσία θα είναι σε θέση να συνεχίσει να πωλεί το πετρέλαιο, τον άνθρακα και το φυσικό αέριο της διεθνώς.

Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της ανάλυσης των δεδομένων από τους ερευνητές. Η βάση για την έρευνα ήταν οι ναυτιλιακές βάσεις δεδομένων των οργανισμών Crea και Equasis.

Οι βάσεις δεδομένων μετρούν τις εξαγωγές πετρελαίου, άνθρακα και φυσικού αερίου σε σχέση με τη συνολική χωρητικότητα εκφρασμένη σε Τόνους Νεκρού Βάρους (DWT) των πλοίων.

Μεταξύ της έναρξης της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου έως τα τέλη Αυγούστου, 184 εκατ. DWT ορυκτών καυσίμων εξήχθησαν από τη Ρωσία με πλοία.

Από αυτά, το 55% αντιστοιχεί σε πλοία που ανήκουν σε ευρωπαίους πλοιοκτήτες, και τα οποία απέπλευσαν από τα ρωσικά λιμάνια φορτωμένα με ορυκτά καύσιμα σε τουλάχιστον 1.513 περιπτώσεις.
Μεταξύ των ευρωπαίων εφοπλιστών, ήταν κυρίως οι Έλληνες που στήριξαν τις συναλλαγές με τη Ρωσία. Είναι υπεύθυνοι για περισσότερο από το 1/3 όλων των εξαγωγών πετρελαίου, άνθρακα και φυσικού αερίου, οι μεταφορές τους είχαν συνολική χωρητικότητα σχεδόν 65 εκατ. DWT.

Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες διέθεσαν τουλάχιστον 177 πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,16 εκατ. DWT Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες διέθεσαν τουλάχιστον 177 πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,16 εκατ. DWT για τη μεταφορά ορυκτών καυσίμων.

Οι πλοιοκτήτες από τη Μεγάλη Βρετανία (4,8 εκατ. DWT), τη Νορβηγία (3,9 εκατ. DWT), την Κροατία (3 εκατ. DWT) και τη Δανία (2,9 εκατ. DWT), μεταξύ άλλων, συνέχισαν να μεταφέρουν ρωσικά καύσιμα.

Οι επικεφαλής της ναυτιλιακής εταιρείας Oldendorff ελέγχουν από την έδρα της εταιρείας στο Lübeck έναν από τους μεγαλύτερους στόλους φορτηγών πλοίων στον κόσμο με πάνω από 700 πλοία.

Από αυτά, 21 έχουν μεταφέρει από ρωσικά λιμάνια άνθρακα συνολικής χωρητικότητας 3,8 εκ. DWT σε τουλάχιστον 43 περιπτώσεις από τα τέλη Φεβρουαρίου και μετά. Η Oldendorff δεν απάντησε σε ερώτημα που της τέθηκε από το Investigate Europe σε σχέση με της συναλλαγές της με τη Ρωσία.

Η ναυτιλιακή εταιρεία German Tanker Shipping με έδρα τη Βρέμη είχε επίσης πολλές συναλλαγές με τη Ρωσία. Γι’ αυτό και ακτιβιστές της Greenpeace σταμάτησαν το δεξαμενόπλοιο Seasprat στον ποταμό Weser στις αρχές Μαρτίου και έγραψαν στην πλώρη του «Peace – Not Oil».

Ο ειδικός της οργάνωσης για θέματα Κλίματος, Karsten Smid, είχε δηλώσει τότε: «Είναι απαράδεκτο για τη Γερμανία να συνεχίζει να αγοράζει άνθρακα από τη Ρωσία έναντι δισεκατομμυρίων Ευρώ, ενώ την ίδια στιγμή άνθρωποι στην Ουκρανία πεθαίνουν εξαιτίας του πολέμου του Putin».

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

ΚΕΔ: Κάνουν κούρεμα στους μισθούς στην ΕΣΗΕΑ.

Ανακοίνωση της Κίνησης Επαγγελματιών Δημοσιογράφων:"Με μια δεύτερη 24ωρη απεργία στον αυτόματο πιλότο, που έγινε την Πέμπτη 12/6, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες της στα εργοδοτικά-κυβερνητικά κέντρα. Οι 3 πρόεδροι (ΕΣΗΕΑ-ΠΟΕΣΥ-ΕΣΠΗΤ) για να... περιφρουρήσουν την...

ΤΟ Μαύρο» στην ΕΡΤ3 λόγω… βλάβης!!!!!

Λόγω βλάβης στο δίκτυο ηλεκτροδότησης της Θεσσαλονίκης, υπήρξε προσωρινή διακοπή της μετάδοσης του προγράμματος της ΕΡΤ3 από 06:36 π.μ. έως 07:27 π.μ. Οι τεχνικές υπηρεσίες της ΕΡΤ3 εργάζονται για την πλήρη αποκατάσταση του προβλήματος που προκάλεσε η διακοπή της ηλεκτροδότησης...

2ο Παγκόσμιο Συνέδριο «Smart Islands» – Καστελόριζο 20 – 21 Σεπτεμβρίου 2025

Για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Μικρών Ελληνικών Νησιών Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε το 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο για Έξυπνα Νησιά  το 2024 στην Ψέριμο, ο International Hellenic Association (ΙΗΑ) σε συνεργασία με τους, Δήμους Μεγίστης, Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, Καλυμνίωνκαι Κηφισίας, διοργανώνει το 2o Διεθνές Συνέδριο στις 20 και 21 Σεπτεμβρίου στο Καστελόριζο....