Οι πολίτες προκειμένου να διεκπαιρεώσουν κάποια υπόθεση τους στο δημόσιο, ζουν έναν άνευ προηγουμένου γολγοθά, μια απίστευτη καθημερινή ταλαιπωρία στις δημόσιες υπηρεσίες, όπου ο κάθε υπάλληλος, τους στέλνει από τον Άννα στον Καϊάφα.
Αυτό συνέβη και με μια ομάδα ιατρών που ίδρυσαν μια “Μη Κοινωφελή Οργάνωση”, που ασχολείται με την καρδιοπάθεια, έμπλεξαν στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, καθώς δεν μπορούσαν να βρουν μια άκρη, όσο αφορά την εγραφή της οργάνωσης τους στο μητρώο των “Μη Κοινωφελών Ιδρυμάτων;;”.
Κατόπιν μεγάλης ταλαιπωρίας απευθυνθήκαν στο δημοσιογράφο Νίκο Βάνη, ( την τηλεφημερίδα elliniko-fenomeno.gr, το ψηφιακό ραδιόφωνο elliniko-fenomeno.com, και την εφημερίδα Fenomeno News που διανέμεται δωρεάν σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα)
Έτσι λοιπόν στην έρευνα που ξεκίνησε ο δημοσιογράφος, διαπίστωσε για μια ακόμα φορά πως η γραφειοκρατία στο δημόσιο αντί να μειωθεί έχει αυξηθεί με το μνημόνιο.
Για την εγραφή στο μητρώο των “Μη κοινωφελών Οργανώσεων” ξεκίνησε ο δημοσιογράφος από τον προϊστάμενο της Κεντρικής Μακεδονίας κύριο Μαυρόπουλο επί της Μοναστηρίου 107 στην Θεσσαλονίκη, ο οποίος του απάντησε ότι δεν είναι αρμόδιος στο θέμα αυτό και ότι θα έπρεπε να απευθυνθεί στον Δήμο Θεσσαλονίκης στην κ. Τσαουσίδου.
Ψάχνοντας να βρει τηλεφωνικά την κυρία Τσαουσίδου πέρασαν 10 ημέρες, καθώς η συγκεκριμένη υπάλληλος απουσίαζε συνεχώς από το γραφείο της.
Έπειτα απευθύνθηκε στο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, κάνοντας καταγγελία στην γραμματέα του, ότι υπέστη μεγάλη ταλαιπωρία, χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Στην συνέχεια απευθύνθηκε, στον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Διονύση Ψωμιάδη, μήπως επιτέλους ενημερωθεί, περιγραφώντας τις μέχρι τότε ενέργειες του, με αποτέλεσμα να πάρει και από την γραμματέα του περιφεριάρχη την απάντηση ότι, θα ερευνηθεί το θέμα.
Αξίζει να τονιστεί ωστόσο, πως οι γραμματείς τόσο του Δημάρχου, όσο και του Περιφερειάρχη είχαν όλη την καλή διάθεση για να εξυπηρετήσουν τον δημοσιογράφο, η δε γραμματεύς του Δημάρχου τελικά δεν έδωσε καμιά απαντήση .
Κατόπιν τούτου, τηλεφώνησε στον γενικό γραμματέα του ΠΑΣΟΚ, κύριο Μ. Καρχιμάκη, όπου μίλησε με την ιδιατέρα του η οποία εξυπηρέτησε τον δημοσογράφο λέγοντας: “ Κύριε Βάνη, θα ερευνηθεί το θέμα και θα σας ενημερώσουμε άμεσα”.
Έτσι λοιπόν, ξεκίνησε και πάλι από την αρχή η όλη υπόθεση για τα μητρωό της “Μη κοινωφελούς Οργάνωσης”, τηλεφωνώντας εκ νέου στον προϊστάμενο της περιφέρειας κύριο Μαυρόπουλο ο οποίος φοβερά εκνευρισμένος του απάντησε:
“ εσείς μου κάνατε την καταγγελία;;”
“Ναι, εγώ σας κατήγγειλα άν το παίρνεται έτσι” , απάντησε ο δημοσογράφος ,
Τότε ο προϊστάμενος παρακάλεσε τον δημοσιογράφο να περάσει από το γραφείο του, και όταν τον επισκέφθηκε εκείνος έβγαλε όλη την πίκρα λέγοντας του : ” ρε άνθρωπε, έκανες 13 σελίδες αναφορά;;”
“Εγώ αναφορά δεν έκανα σε κανέναν, ως δημοσιογράφος έψαχνα να βρω μια λύση για τους πολίτες που ταλαιπωρούνται καθημερινά στις δημόσιες υπηρεσίες.
Ο εν λόγω προϊστάμενος αφού του ανέλυσε λεπτομερώς την διαδικασία εγγραφής στο μητρώο για τα “Μη Κοινωφελή Ιδρύματα”, στην συνέχεια και πάλι επανήρθε λέγοντας: “εμένα στα 32 χρόναι που υπηρετώ δεν με κατήγγειλε κανείς”
“Μπορείτε να τελειώσετε το θέμα και να μην ταλαιπωρούνται οι άνθρωποι;;”, του απάντησε κοφτά ο δημοσιογράφος, έτσι ώστε να μην πάρει και άλλη διάσταση το θέμα.
Τελικά δέχθηκε να εξετάσει τον φάκελο των ιατρών για το “Μη Κοινωφελές Ίδρυμα (Μ.Κ.Ι), και εκεί τελειώσε και η όλη υπόθεση.
Όλες αυτές οι αρμοδιότητες παλαιότερα ανήκαν στην Νομαρχία, όμως με τον Καλλικράτη ο προϊστάμενος ανήκει πλέον στην περιφέρεια και οι υπάλληλοι του τμήματος ανήκουν στον Δήμο.
Έπειτα από τέτοια περιπέτεια για μια απλή υπόθεση του δημοσίου, χρειάστηκαν, μήνες, ημέρες, αμέτρητα τηλεφωνήματα, για να διαπιστωθεί ότι ναι μεν, ο Καλλικράτης άρχισε να λειτουργεί, κανείς όμως δεν γνωρίζει τις αρμοδιότητες τους ,γι΄ αυτό και οι πολίτες δεν μπορούν να ενημερωθούν σωστά και υπεύθυνα, πόσο μάλλον στο να τελειώσουν τις υποθέσεις τους.
Απευθύνω έκκληση προς τον πρωθυπουργό και τον Υπουργό Εσωτερικών κύ, Ραγκούση να ενσκήψουν και να λύσουν τα προβλήματα της γραφειοκρατίας.
Σε οποιαδήποτε Ευρωπαϊκή χώρα το θέμα αυτό θα λυνόταν μέσα σε λίγες λεπτά και όχι σε μήνες ή σε εβδομάδες, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα, διότι το παραπάνω πολύ απλό θέμα επιτέλους έχει δρομολογηθεί , ωστόσο είναι άγνωστο πότε θα τελειώσει, καθώς όλο και κάποια έγγραφα ζητούν συνεχώς.
Είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει ακόμα εν έτει 2011 στο δημόσιο, και όπως φαίνεται δεν πρόκειται δυστυχώς να αλλάξει τίποτα όσο οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν αποκτήσουν συνείδηση στο να υπηρετούν τον πολίτη και όχι μόνο να πληρώνονται .