Τετάρτη, 27 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΠολιτικάΖητείται πολιτική στον...

Ζητείται πολιτική στον τομέα των μεταφορών

 Η απεργία των φορτηγών και η επιστράτευσή τους από την κυβέρνηση αποτέλεσε λάθος μάχη σε λάθος χρόνο με δραματικές συνέπειες στην κοινωνία και την οικονομία. Παρά τη γενική συμφωνία ότι το καθεστώς των αδειών των οδικών μεταφορών οφείλει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στο κοινοτικό δίκαιο, η κυβέρνηση κατάφερε να προκαλέσει τις μέγιστες αρνητικές συνέπειες από την αλλαγή αυτή, αιφνιδιάζοντας τους πάντες σε περίοδο διακοπών και στην αιχμή της τουριστικής περιόδου.

Η λύση που περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου βρίσκεται πολύ μακριά από τις σύγχρονες ανάγκες. Αποτελεί όντως παραλογισμό ότι βασικοί ανταγωνιστές του σιδηροδρόμου και των συνδυασμένων μεταφορών, που απαιτούν για το ίδιο έργο λιγότερα καύσιμα και περισσότερες θέσεις εργασίας, παρέμεναν μέχρι σήμερα προστατευμένοι οι ίδιοι από κάθε ανταγωνισμό.

Σοβαρό επίσης πρόβλημα αποτελούσε το προνομιακό φορολογικό τους καθεστώς, αλλά και η συστηματική ανοχή στις μαζικές παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και στους κινδύνους που συνεπάγονταν οι πρακτικές αυτές για την οδική ασφάλεια. Το κύριο όμως πρόβλημα στη χώρα μας είναι ότι, κατά μεγάλο μέρος ως αποτέλεσμα της αδιαφανούς πρόσβασής των μεταφορέων στα δύο κόμματα εξουσίας και στις αποφάσεις για την πολιτική μεταφορών, σχεδόν όλες οι εμπορευματικές μεταφορές γίνονται σήμερα οδικώς, με τεράστια βλάβη στο περιβάλλον και τις υποδομές.

Ενώ ο κοινοτικός μέσος όρος για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι 76%, στην Ελλάδα είναι ένα συντριπτικό 97,3% με το σιδηρόδρομο να εξυπηρετεί ένα ασήμαντο 2.7%. Η κυβέρνηση, αντί να υλοποιεί μηχανικά τις οδηγίες της τρόικας και να αντιδρά αυταρχικά και σπασμωδικά στις αντιστάσεις, οφείλει να σχεδιάσει μια συνολικότερη βιώσιμη πολιτική (και) για τις μεταφορές

Στο πλαίσιο αυτό, τα φορτηγά θα πρέπει να αναλάβουν ρόλο συμπληρώματος και συνεργάτη του σιδηροδρόμου, ώστε να περιοριστούν κατά το δυνατόν και οι επιπτώσεις στον πληθωρισμό από τις αυξήσεις στη φορολογία των καυσίμων. Αλήθεια ποια είναι η πολιτική της κυβέρνησης για τις πράσινες μεταφορές για την οποία έχει από το 2008 (νόμος 3710/2008, ΦΕΚ Α 216/23.10.2008) συσταθεί διαρκής επιτροπή της οποίας το έργο αγνοείται;

Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Άμεση παρέμβαση της ΕΕ ζητούν ο ΟΣΔΕΛ και άλλοι πέντε ευρωπαϊκοί οργανισμοί από την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για τη...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Έξι ευρωπαϊκοί Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης (από τη Δανία, τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες, την Πολωνία και την Ισπανία), μεταξύ αυτών και ο ΟΣΔΕΛ, ζητούν άμεσες ρυθμιστικές παρεμβάσεις και αυστηρή εφαρμογή της Πράξης για τις Ψηφιακές Αγορές (Digital Markets...

Καταγγελία κόλαφος εν ενεργεία ιατροδικαστή κατά της Υπηρεσιακής Γραμματέως του Υπουργείου Δικαιοσύνης.

Με μια ανοικτή επιστολή – ποταμό με αποδέκτη τον Πρωθυπουργό, η εν ενεργεία ιατροδικαστής Αποστολία Ακριβούση αναφέρεται σε 20 κραυγαλέες περιπτώσεις παραβιάσεων της νομοθεσίας και των διατάξεων από την Υπηρεσιακή Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Βασιλική Γιαβή. Η κυρία Ακριβούση αναφέρεται...

Η ετήσια Έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ- Η Ελευθερία του Τύπου και της Έκφρασης στην Ελλάδα το 2024.

Καταγεγραμμένα Περιστατικά και Διεθνείς Παρατηρήσεις Η Έκθεση αναφέρεται σε συγκεκριμένες υποθέσεις, όπως μία που απορρίφθηκε από τη Δικαιοσύνη και μία σωματική επίθεση σε δημοσιογράφο από άγνωστο άτομο, η οποία είχε καταγγελθεί και από την ΕΣΗΕΑ. Παράλληλα, γίνεται λόγος για...

Ημέρες»ΤΟΥ Κακλαμάνη: Σάλος με το επίδομα «επικίνδυνης εργασίας» στους υπαλλήλους της Βουλής!

Έργα και ημέρες» Κακλαμάνη: Σάλος με το επίδομα «επικίνδυνης εργασίας» στους υπαλλήλους της Βουλής! Εξοργισμένοι στρατιωτικοί, εποχικοί πυροσβέστες Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής να εγκρίνει ειδικό επίδομα, ύψους 2.500 έως 4.000 ευρώ ετησίως, για τους υπαλλήλους...