Roland Berger: EURECA project -Hellenic Recovery Fund – a solution for Greece and Europe
Σχέδιο τιτλοποίησης του Παρθενώνα και άλλων αρχαιολογικών χώρων!
Η πρόταση, «Εύρηκα» όπως την αποκαλούν, του πρώην υπουργού Οικονομικών επί κυβέρνησης Σημίτη,Νίκου Χριστοδουλάκη, για ενδεχόμενη «τιτλοποίηση του Παρθενώνα και άλλων αρχαιολογικών χώρων», αποκαλύπτεται σε δημοσίευμα των Financial Times.
Σημειώνεται πως η πρόταση για τιτλοποίηση του Παρθενώνα και άλλων αρχαιολογικών χώρων πραγματοποιήθηκε προκειμένου, με την είσοδο της χώρας στην Ευρωζώνη, να εξασφαλιστούν κεφάλαια από επενδυτικές τράπεζες με αντάλλαγμα τα έσοδα από εισιτήρια της Ακρόπολης και άλλων αρχαιολογικών χώρων.
Το σχέδιο, ευτυχώς να σημειώσουμε, παρέμεινε απλώς σχέδιο, καθώς προσέκρουσε στις ενστάσεις αρχαιολόγων που εξέφρασαν το φόβο πως θα αναπτύσσονταν θεματικά πάρκα τύπου «Disney» σε αρχαία μνημεία, όπως αναφέρει το δημοσίευμα.
Επίσης, σημειώνεται πως η Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της θητείας του Νίκου Χριστοδουλάκη, μεταξύ 2001-2004, συγκέντρωσε περισσότερα από τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ από μία σειρά τιτλοποιήσεων.
Κάθε θέμα έγινε με διαφορετική εταιρεία, γνωστές ως special purpose vehicle (SPV), που τους αποδόθηκαν ονόματα από την ελληνική μυθολογία.
Μία SVP, υπό την ονομασία «Αίολος», καθώς σχετίζεται με διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, συγκέντρωσε 355 εκατομμύρια ευρώ το 2001, ενώ υπήρξε και μία SVP υπό την ονομασία Αριάδνη, που αφορούσε στα έσοδα του ΟΠΑΠ.
Ωστόσο, η μεγαλύτερη συμφωνία τιτλοποίησης πραγματοποιήθηκε μέσω της SVP υπό την ονομασία Άτλας και των τραπεζών BNP Paribas, Deutsche Bank, την EFG Eurobank και την Εθνική, το 2001, και απέφερε στην ελληνική κυβέρνηση έσοδα δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η ελληνική κυβέρνηση στήριξε τη συμφωνία αυτή με επιχορηγήσεις που ανέμενε να λάβει το υπουργείο Οικονομικών από ευρωπαϊκά κονδύλια για διαρθρωτικά προγράμματα την ακόλουθη επταετία.
Σχέδιο«Εύρηκα»
Περίληψη Πηγή: Roland Berger
1.Πακέτο ελληνικής κρατικών περιουσιακών στοιχείων ύψους 125 δισ. ευρώ σε μια κεντρική οργάνωση διαχειριστή (μητρική εταιρεία)
2. Πουλήστε ολόκληρη την εταιρεία συμμετοχών στην Ευρωπαϊκή Ένωση ύψους 125 δις
3. Αφήστε ελληνικό κράτος να χρησιμοποιήσουν το προϊόν να επαναγοράσει τα ομόλογα από την ΕΚΤ και το EFSF
4. Με τον τρόπο αυτό, να μειώσει το ελληνικό χρέος από 145% έως 88% του ΑΕΠ
5. Μείωση της ΕΚΤ και της έκθεσης των φορολογουμένων για το ελληνικό χρέος στο μηδέν
6. Επενδύστε ευρώ 20 δισ. ευρώ σε περιουσιακά στοιχεία της αναδιάρθρωσης να μεγιστοποιήσει την αξία της ιδιωτικοποίησης (συν 40-60 δισ. ευρώ)
7. Προσθέστε το 8% του ΑΕΠ για τόνωση της ελληνικής οικονομίας ως παρενέργεια του προγράμματος αναδιάρθρωσης
8. Οδηγήστε ταλάντευση ανάπτυξη από -5% έως +5%, να παράγουν πρόσθετο φορολογικών εσόδων ισοδυναμεί με το 4% του ΑΕΠ
9. Κόψτε επιβάρυνσης από τόκους κατά περισσότερο από 50% χάρη στη μείωση του χρέους και βελτιώσεις βαθμολογία
10. Συνδυάστε (8) και (9) να επιτρέψει την εξόφληση χρεών ύψους 1% του ΑΕΠ ετησίως, οδηγώντας σε δείκτη χρέους που είναι σαφώς εντός του ανωτάτου ορίου 60% του χρέους των κριτηρίων του Μάαστριχτ.
11. Πληρωμή των τυχόν πλεόνασμα στην Ελλάδα το 2025 να χρηματοδοτήσει περαιτέρω μείωση του χρέους – Κάθε έλλειμμα θα πρέπει να καλύπτονται από Η Ελλάδα υπέβαλε το απαιτούμενο ποσό δεν υπερβαίνει το 30% του ΑΕΠ (δηλαδή όχι περισσότερο από 150 δισ. ευρώ έως το 2025/26)
12. Παρενέργειες 1: τα περιθώρια CDS θα καταρρεύσει, προκαλώντας κερδοσκόπους να υφίστανται απώλειες και την πρόληψη των επιθέσεων κατά της Ιρλανδίας, Πορτογαλία και Ισπανία
13. Παρενέργειες 2: 100% ιδιωτικοποίηση του ελληνικού δημόσιου τομέα θα παταχθεί η διαφθορά και να προωθήσει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και τις επενδύσεις
14. Παρενέργειες 3: Οι ελληνικές τράπεζες κατέχουν ελληνικά ομόλογα θα δείτε κέρδος ύψους 30 δισ. ευρώ, η αποκατάσταση της φερεγγυότητας του τραπεζικού συστήματος και τη μείωση του κινδύνου για την ασφάλεια της ΕΚΤ κατά 95%, θέτοντας έτσι τέλος πιστωτική κρίση στην Ελλάδα προσφοράς
15. Ασφαλής μη προεπιλεγμένη επιλογή επαναγοράς των ελληνικών ομολόγων θα μπορούσε επίσης να εφαρμοστεί ως επιλογή
Φρανκφούρτη, Σεπτέμβριος, 2011
EURECA σχέδιο
Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ταμείο – μια λύση για την Ελλάδα και την Ευρώπη
• Η ελληνική κρίση φερεγγυότητας – σε συνδυασμό με τις κερδοσκοπικές επιθέσεις σε διάφορες ζώνη του ευρώ
χώρες – έχει τοποθετηθεί μια τεράστια πίεση στη δημοσιονομική και νομισματική πολιτική στην Ευρώπη
• Δεν θα είναι δυνατόν να προστατευθεί η ακεραιότητα της ζώνης του ευρώ χωρίς λιτότητας (ουσιαστική
εξοικονόμηση στις πληγείσες χώρες), αλληλεγγύη (μια προθυμία να μοιραστούν το βάρος) και
δημιουργικότητα (την κατανόηση της λειτουργίας της κεφαλαιαγοράς και το παιχνίδι από το
αντίστοιχους κανόνες)
• Η τρέχουσα αίνιγμα για τους ευρωπαίους φορείς χάραξης πολιτικής δεν φαίνεται να έχουν μια “μαθηματική
χώρο λύση “- Σε πραγματικό δημοσιονομικό όρους, μέχρι στιγμής έχει μόνο επιδείνωσε τα προβλήματα για όλους
ενδιαφερόμενο
• Ωστόσο, πιστεύουμε ότι η επίλυση αυτού του γρίφου είναι ζωτικής σημασίας εάν η ΕΕ είναι να επιστρέψει σε ένα μοτίβο
συνεχιζόμενη οικονομική ολοκλήρωση και την πρόοδο
• Αυτό το έγγραφο περιγράφει τη βάση πάνω στην οποία μια τέτοια λύση μπορεί να οικοδομηθεί
Πρόλογος
1. Πακέτο ελληνικής κρατικών περιουσιακών στοιχείων ύψους 125 δισ. ευρώ σε μια κεντρική οργάνωση διαχειριστή (μητρική εταιρεία)
2. Πουλήστε ολόκληρη την εταιρεία συμμετοχών στην Ευρωπαϊκή Ένωση ύψους 125 δις
3. Αφήστε ελληνικό κράτος να χρησιμοποιήσουν το προϊόν να επαναγοράσει τα ομόλογα από την ΕΚΤ και το EFSF
4. Με τον τρόπο αυτό, να μειώσει το ελληνικό χρέος από 145% έως 88% του ΑΕΠ
5. Μείωση της ΕΚΤ και της έκθεσης των φορολογουμένων για το ελληνικό χρέος στο μηδέν
6. Επενδύστε ευρώ 20 δισ. ευρώ σε περιουσιακά στοιχεία της αναδιάρθρωσης να μεγιστοποιήσει την αξία της ιδιωτικοποίησης (συν 40-60 δισ. ευρώ)
7. Προσθέστε το 8% του ΑΕΠ για τόνωση της ελληνικής οικονομίας ως παρενέργεια του προγράμματος αναδιάρθρωσης
8. Οδηγήστε ταλάντευση ανάπτυξη από -5% έως +5%, να παράγουν πρόσθετο φορολογικών εσόδων ισοδυναμεί με το 4% του ΑΕΠ
9. Κόψτε επιβάρυνσης από τόκους κατά περισσότερο από 50% χάρη στη μείωση του χρέους και βελτιώσεις βαθμολογία
10. Συνδυάστε (8) και (9) να επιτρέψει την εξόφληση χρεών ύψους 1% του ΑΕΠ ετησίως, οδηγώντας σε δείκτη χρέους που είναι σαφώς
εντός του ανωτάτου ορίου 60% του χρέους των κριτηρίων του Μάαστριχτ.
11. Πληρωμή των τυχόν πλεόνασμα στην Ελλάδα το 2025 να χρηματοδοτήσει περαιτέρω μείωση του χρέους – Κάθε έλλειμμα θα πρέπει να καλύπτονται από
Η Ελλάδα υπέβαλε το απαιτούμενο ποσό δεν υπερβαίνει το 30% του ΑΕΠ (δηλαδή όχι περισσότερο από 150 δισ. ευρώ έως το 2025/26)
12. Παρενέργειες 1: τα περιθώρια CDS θα καταρρεύσει, προκαλώντας κερδοσκόπους να υφίστανται απώλειες και την πρόληψη των επιθέσεων κατά της Ιρλανδίας,
Πορτογαλία και Ισπανία
13. Παρενέργειες 2: 100% ιδιωτικοποίηση του ελληνικού δημόσιου τομέα θα παταχθεί η διαφθορά και να προωθήσει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη
και τις επενδύσεις
14. Παρενέργειες 3: Οι ελληνικές τράπεζες κατέχουν ελληνικά ομόλογα θα δείτε κέρδος ύψους 30 δισ. ευρώ, η αποκατάσταση της φερεγγυότητας του τραπεζικού
συστήματος και τη μείωση του κινδύνου για την ασφάλεια της ΕΚΤ κατά 95%, θέτοντας έτσι τέλος πιστωτική κρίση στην Ελλάδα προσφοράς
15. Ασφαλής μη προεπιλεγμένη επιλογή επαναγοράς των ελληνικών ομολόγων θα μπορούσε επίσης να εφαρμοστεί ως επιλογή
• Το έγγραφο σκιαγραφεί τις δράσεις για την επίλυση της ελληνικής κρίσης του χρέους και να προστατεύσουν την ακεραιότητα του ευρώ
• Έχει σχεδιαστεί για να επιτευχθούν οι ακόλουθοι στόχοι:
Σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο
– Μείωση του ελληνικού χρέους από 145% έως 88% του ΑΕΠ σε ένα βήμα, χωρίς την αναδιάρθρωση του χρέους
– επιτρέψουν στην Ελλάδα να ανακτήσει τις επενδύσεις βαθμολογία ποιότητας (Α ή Α +) σε σύντομο χρονικό διάστημα
– Μείωση επιβάρυνσης από τόκους, μειώνοντας τα περιθώρια CDS από τη στιγμή πάνω από 20% σε λιγότερο από 5% σχεδόν εν μία νυκτί
– Μειώστε την έκθεση της ΕΚΤ στην ελληνική δημόσιο χρέος στο μηδέν
-Διασφαλίστε μέγιστη μείωση του κινδύνου και περιορισμού των κινδύνων για τον ευρωπαίο φορολογούμενο
– αποκρούσει αξιόπιστα κερδοσκοπία έναντι τόσο του ευρώ και των περιφερειακών χωρών μελών του ευρώ
Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα
– Εμποδίστε την καταστροφή αξίας που θα μπορούσε να προκληθεί από μια «ξεπούλημα» της ιδιωτικοποίησης
– Υποστήριξη των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων με στόχο την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη στην Ελλάδα
-αρχίσουν άμεσα την ελληνική οικονομία και να αναζωογονήσει την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας
-μπορέσει η Ελλάδα να αρχίσει τη λήψη μέτρων που θα μειώσουν το χρέος της σε σημαντικά κάτω από το 60% του ΑΕΠ έως το 2025
• Λύση (συν.):
– Ρύθμιση ύψους 20 δισ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα για τη βελτιστοποίηση της αξίας του ενεργητικού και επομένως μεγιστοποίηση των πωλήσεων των εσόδων
(Αναδιάρθρωση του ενεργητικού) – Χρησιμοποιήστε τα χρήματα από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία, σε κάποιο βαθμό
– Αυτό θα παράσχει ταυτόχρονα επιπλέον τόνωση της ζήτησης στην ελληνική οικονομία και να βελτιωθεί τόσο η
φορολογικής βάσης και ο λόγος χρέους / ΑΕΠ
– Καθιέρωση ενός προγράμματος διαρθρωτικής μείωσης του χρέους κατά 1% του ΑΕΠ ετησίως για να μειώσει περαιτέρω το ελληνικό δημόσιο χρέος να
κάτω από το 60% του ΑΕΠ μέχρι το 2025 (και πιθανώς κάτω του 40%, εάν το 1% του ΑΕΠ ανά κανόνα αποπληρωμής έτος είναι αυστηρά
εφαρμόζεται)
– Στόχος το κλείσιμο της συναλλαγής το 2025, συμπεριλαμβανομένου ενός δυνατότητα κοινής χρήσης πλεόνασμα / έλλειμμα
Αν ιδιωτικοποίηση παράγει ένα πλεόνασμα μετά την αρχική επένδυση συν το βάρος εξυπηρέτησης των τόκων για το κόστος χρηματοδότησης,
τα έσοδα θα πρέπει να μεταφερθούν στην Ελλάδα για να χρηματοδοτήσει την περαιτέρω αποπληρωμή του χρέους
Εάν η συναλλαγή αποφέρει ένα έλλειμμα, εναπομένοντα περιουσιακά στοιχεία θα πρέπει να εξαγοραστούν από το ελληνικό κράτος κατά το Προεξοφλημένο ποσό, αλλά με ανώτατο όριο 30% του ελληνικού ΑΕΠ.
Η προκύπτουσα συνολική επιβάρυνση του χρέους θα πρέπει να επίσης να περιορίζεται στο 75% του ΑΕΠ.
Διαρθρωτικά πρόγραμμα αποπληρωμής θα πρέπει στην περίπτωση αυτή να συνεχιστεί μέσω του 2040 για να συμμορφωθούν με τα κριτήρια του Μάαστριχτ
Η συναλλαγή αυτή θα αποκρούσει αποτελεσματικά την κερδοσκοπία που απευθύνονται σε άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και,από κερδοσκόπων επενδυτών (οι οποίοι δεν εμπιστεύονται τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και θεσμικά όργανα να καταλήξουμε σε μια δημιουργική λύση ή έχει τη δύναμη να τα νύχια τη γραμμή), θα υποστεί σοβαρή ζημιά που προκλήθηκε από πτώση περιθώρια CDS