Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΑστυνομικάΕπιστολή ΑΚΚΕΛ σε...

Επιστολή ΑΚΚΕΛ σε υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ. για αστυνομική αυθαιρεσία και κατάχρηση εξουσίας

3/8/2023 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το ΑΚΚΕΛ απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννη Οικονόμου, σχετικά με τη γιγάντωση του προβλήματος αστυνομικής αυθαιρεσίας και κατάχρησης εξουσίας, εστιάζοντας μεν σε περιπτώσεις κατά δημοσιογράφων, στελεχών του ΑΚΚΕΛ, κορονοελέγχων και του πρόσφατου πλειστηριασμού κατά μονογονεϊκής οικογένειας στα Πατήσια, αλλά χωρίς να εξαντλείται σε αυτά. Υποβάλει ερωτήσεις στον Υπουργό, ο αριθμός των οποίων είναι ενδεικτικός του μεγέθους του προβλήματος.

——————————— Το κείμενο της επιστολής ———————————-

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Αρχικά θα θέλαμε από το ΑΚΚΕΛ να σάς ευχηθούμε καλή επιτυχία στα καθήκοντά σας ως υπουργού προς την κατεύθυνση της υπηρεσίας στον ελληνικό λαό και κατά οργανωμένων εγκληματικών συμφερόντων οποιουδήποτε τύπου.

Με αυτή την ευκαιρία και προς αυτή την κατεύθυνση θα επιθυμούσαμε να σάς υποβάλλουμε ερωτήματα για να μάς απαντήσετε άμεσα δεδομένου ότι είστε ο πολιτικός προϊστάμενος της Ελληνικής Αστυνομίας και αφορούν θεμελιώδη ζητήματα δημοκρατικής λειτουργίας της Αστυνομίας. Ο αστυνομικός ενεργεί στο όνομα των Ελλήνων πολιτών δηλαδή κάθε πράξη που κάνει είναι σαν να την κάνει ο κάθε Έλληνας πολίτης, συνεπώς έχει υποχρέωση λογοδοσίας σε κάθε Έλληνα πολίτη, μέσω δημοσιογράφων, πολιτικού ελέγχου από κόμματα κλπ.

Έχουν συσσωρευθεί πολλά περιστατικά αστυνομικής αυθαιρεσίας και κατάχρησης εξουσίας όπως και στην περιοχή του Έβρου, όπου έχει την έδρα του το ΑΚΚΕΛ, τόσο στην Ορεστιάδα όσο και στην Αλεξανδρούπολη, αλλά πρόσφατα και στην Αθήνα και αφορούν κατά βάση δημοσιογράφους, ενώ αρκετά από αυτά αφορούν και εμάς προσωπικά ως στελέχη του ΑΚΚΕΛ. Το γεγονός όμως της αστυνομικής εμπλοκής για την έξωση μονογονεϊκής οικογένειας πριν από λίγες ημέρες στα Πατήσια και ο αισχρά αντιδημοκρατικός και παράνομος τρόπος με τον οποίο το αστυνομικό προσωπικό (το οποίο εμείς πληρώνουμε με τους φόρους μας και του επιτρέπουμε να χρησιμοποιεί τη δική μας εξουσία ΜΟΝΟ προς όφελος της κοινωνίας) χρησιμοποιείται σε τέτοιες αντισυνταγματικές και παράνομες ενέργειες εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμμορίτικων funds και άλλων ομάδων, μάς υποχρεώνει να σάς θέσουμε ενώπιον των ευθυνών σας για να ξεκαθαρίσετε την κατάσταση σε μερικά πολύ σημαντικά σημεία.

Το θεμελιώδες πρόβλημα που δημιούργησαν ομάδες αστυνομικών (με την σιωπηλή υποστήριξη της πολιτικής και συνδικαλιστικής τους ηγεσίας, ενώ στην Αλεξανδρούπολη φέρονται να στηρίζονται και από το παραδικαστικό κύκλωμα που δεν εξαρθρώθηκε το 2018) είναι να προσπαθούν διαρκώς να επιβάλουν κατάσταση μη-ελέγχου των πράξεών τους, όπως επίσης και των κυβερνητικών ενεργειών.

Θα αναφερθώ μόνο επιγραμματικά σε μία περίπτωση εναντίον μου και σε μία της υποψήφιας του ΑΚΚΕΛ Ελένης Γαζή διότι και θα συνεχίσουμε με τις υποθέσεις των δημοσιογράφων στην Αλεξανδρούπολη και Αθήνα. Η υποψήφιά μας υπέστη προληπτική βίαιη προσαγωγή “για να καθίσει φρόνιμα” κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του κ. Μητσοτάκη στην Ορεστιάδα τον Απρίλο 2023, χωρίς όμως οι αστυνομικοί να αποδείξουν την αστυνομική ίδιότητά τους ή να της πουν γιατί την προσήγαγαν αφού δεν είχε ίχνος βίαιης συμπεριφοράς και ούτε καν της ζήτησαν τα στοιχεία της τυπικά. Τον Ιανουάριο 2022 στις κινητοποιήσεις που κάναμε κατά του ΚΥΤ Φυλακίου στην Ορεστιάδα ο αστυνομικός διευθυντής στεκόταν απαθέστατος θεατής στις επιθέσεις που εξαπέλυσε εναντίον μου ο εργολάβος της ΤΕΡΝΑ όταν προσπαθούσα με άλλους να σταματήσουμε τα μηχανήματα της εταιρίας του Γεραπετρίτη και ΣΙΑ που ανέλαβε την επέκταση της δομής. Δηλαδή ο αστυνομικός διευθυντής σας διευκόλυνε με τη στάση του την επίθεση εναντίον αρχηγού πολιτικού κόμματος. Στο τέλος, αυτός ο αστυνομικός διευθυντής συνέλαβε εμένα διότι παρεμπόδισα όχημα της εταιρείας του Γεραπετρίτη και ΣΙΑ από το να κινηθεί για να εκτελέσει τα έργα! Δηλαδή άσκησα βία απέναντι στο φορτηγό του υπεργολάβου και προφανώς αυτό έπαθε ψυχολογικά προβλήματα από τη βία που του άσκησα; “Φυσικά” η βία που “άσκησα” στο φορτηγό του υπεργολάβου είναι ίδιο πράγμα με την απόπειρα δολοφονίας μου, όταν πήγε να με πατήσει με το φορτηγό, αλλά ο αστυνομικός διευθυντής σας, άλλα βλέπει.

Στις περιπτώσεις των δημοσιογράφων βλέπουμε μία εξίσου ακρότητα από την πλευρά των αστυνομικών αλλά ειδικά στον τομέα της άρνησης να εφαρμόσουν συγκεκριμένες νομικές υποχρεώσεις που έχουν οι αστυνομικοί και να παρεμποδίζουν τους δημοσιογράφους από την φωτογραφική τεκμηρίωση γεγονότων με σχετικές παραβάσεις από την πλευρά των αστυνομικών. Ουσιαστικά αυτά συντείνουν στην απαγόρευση ελέγχου της αστυνομικής δράσης με τον ισχυρισμό ότι παραβιάζουν προσωπικά δεδομένα των αστυνομικών ή ότι προσβάλλουν τους αστυνομικούς “ξεχνώντας” βολικά ότι κατά τη διάρκεια άσκησης των καθηκόντων τους, τόσο σε αστυνομικούς όσο και σε κάθε δημόσιο λειτουργό δεν ισχύουν και δεν εφαρμόζονται οι νομοθεσίες που ισχύουν για ιδιώτες έτσι ώστε να είναι εφικτός ο έλεγχος της υπηρεσιακής δράσης των αστυνομικών, σε τέτοιους τομείς οι αστυνομικοί εν ώρα καθήκοντος δεν έχουν κάποια δικαιώματα που έχουν εκτός υπηρεσίας (Άρθρο 6, παρ 1, ΠΔ 254/2004 και άλλα).

Η αστυνομική επιχείρηση στα Πατήσια για την έξωση μονογονεϊκής οικογένειας, αλλά και κάθε αστυνομική συμμετοχή σε εξώσεις που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια, προκαλεί φόβο για την σταδιακή μετατροπή της Αστυνομίας σε μισθοφορική δύναμη κρούσης, σε Πραιτωριανούς κατά των πολιτών και θέτει τα πρώτα ερωτήματα διότι οι αστυνομικοί ΔΕΝ είναι εκεί παθητικά απλώς για προστασία του δικαστικού επιμελητή (αν χρειαστεί) αλλά για έμπρακτη επιβολή της απομάκρυνσης των διαμενόντων. Οι εν λόγω κατασχέσεις είναι αποτέλεσμα αφενός των οικονομικών καταστάσεων που επέφεραν τα Μνημόνια και αφετέρου από παράνομες υποχρεώσεις που παρανόμως ανέλαβε ή συνεχίζει η κυβέρνηση. Το Δημοψήφισμα του 2015 αποτέλεσε το ανώτερο γεγονός απόρριψης αυτών των υποχρεώσεων και υποχρέωση για έναρξη ποινικών διώξεων για τις καταστάσεις που δημιούργησαν τα Μνημόνια ενώ προφανώς απαγόρευε οποιαδήποτε συνέχιση αυτών των υποχρεώσεων ή εφαρμογή πολιτικών που στηρίζονται σε Μνημόνια.

Το ΠΔ 254/2004, στο Αρθρο 7 – Διαβεβαίωση επιπλέον αναφέρει: Ο αστυνομικός από την ανάληψη των καθηκόντων του αποδέχεται την παρακάτω διαβεβαίωση: «Διαβεβαιώ ότι γνώμονα της συμπεριφοράς μου αποτελεί ο σεβασμός της αξίας κάθε ανθρώπου και η προάσπιση των δικαιωμάτων του. Έχω την ύψιστη τιμή να υπηρετώ τον Ελληνικό Λαό, ασκώντας την αστυνομική εξουσία που μου εμπιστεύεται, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους Νόμους. Αναλαμβάνω τις υποχρεώσεις και αποδέχομαι τους κινδύνους του λειτουργήματος μου και δηλώνω ότι εργάζομαι με αμεροληψία και δικαιοσύνη για το καλό της κοινωνίας. Προσπαθώ διαρκώς να βελτιώνω τη συμπεριφορά μου ως υπεύθυνος δημόσιος λειτουργός, αποδέχομαι τον κοινωνικό έλεγχο της δράσης μου και προσδοκώ την υποστήριξη των πολιτών». Κατά συνέπεια η εμπλοκή αστυνομικών σε παράνομες ενέργειες εξώσεων η παρανομία των οποίων φωτίζεται από το ανώτερο “εργαλείο” διακυβέρνησης μιας χώρας δηλαδή το Δημοψήφισμα, παραβιάζει και αυτή τη διαβεβαίωση δηλαδή το “συμβόλαιο” που έχουν αποδεχθεί οι αστυνομικοί με τον λαό για να τους αναθέσουμε αστυνομικές εξουσίες οι οποίες ανήκουν ΜΟΝΟ στον κάθε πολίτη αλλά για πρακτικούς λόγους δεχόμαστε να μάς αντιπροσωπεύουν οι αστυνομικοί. Γιατί το υπουργείο και η ηγεσία της Αστυνομίας συναινούν και προωθούν αυτή την παραβίαση της θέλησης του ελληνικού λαού όπως εκφράστηκε στο Δημοψήφισμα και την αλλοίωση της φύσης του αστυνομικού στρέφοντας την εξουσία των πολιτών ενάντια στους πολίτες χρησιμοποιώντας τους αστυνομικούς;

Τα άλλα ζωτικής σημασίας ερωτήματα που το ΑΚΚΕΛ ζητά απαντήσεις και έγγραφα από εσάς και έρχονται στην επιφάνεια από τις περιπτώσεις των δημοσιογράφων Θανάση Ζωγράφου (koumanto.gr), Νίκου Πηλού και Αντώνη Μποσνακούδη (ο οποίος είναι και ο εκπρόσωπος τύπου του ΑΚΚΕΛ) είναι:

Γιατί κανένας αστυνομικός, τουλάχιστον από την προηγούμενη δεκαετία, δεν φέρει πάνω στη στολή του τον αριθμό που προσδιορίζει την ταυτότητά του ως αστυνομικού και επιβεβαιώνει αυτήν του την ιδιότητα; Πότε σταμάτησε να αναγράφεται ο αριθμός και για ποιό λόγο;
Γιατί κανένας αστυνομικός δεν δείχνει την υπηρεσιακή του ταυτότητα όταν τού ζητείται να αποδείξει ότι είναι αστυνομικός, δεδομένου ότι δεν φέρει στη στολή του τον υπηρεσιακό αποδεικτικό αριθμό; Υπάρχει διαταγή στους αστυνομικούς να αρνούνται να δείξουν την υπηρεσιακή τους ταυτότητα όταν πολίτες τούς ζητούν να αποδείξουν την Αστυνομική τους ιδιότητα; Ειδικά κατά τους “κορονοελέγχους” μάθαμε ότι υπήρξαν ακόμη και εκφοβισμοί κατά πολιτών/επαγγελματιών όταν ζητήθηκε ταυτότητα από αστυνομικούς.
Τί ενημέρωση-εκπαίδευση έχει δοθεί στους αστυνομικούς για τις σχέσεις και αλληλεπίδραση με δημοσιογράφους;
Όταν ένας δημοσιογράφος που είναι κάτοχος δημοσιογραφικής ταυτότητας επιδείξει σε αστυνομικό την δημοσιογραφική του ταυτότητα και την Αστυνομική του ταυτότητα για ποιους λόγους μπορεί ο αστυνομικός να τον προσάγει στο αστυνομικό τμήμα, δεδομένου ότι η δικαστική του ταυτότητα μπορεί να ελεγχθεί και τηλεφωνικά όπως έχει γίνει στους συγκεκριμένους δημοσιογράφους παλαιότερα; Μπορεί να προσαχθεί για έλεγχο της δημοσιογραφικής του ταυτότητας; Με ποιόν τρόπο ελέγχεται αυτή και από ποιούς; Γιατί προσήχθη ο δημοσιογράφος Αντώνης Μποσνακούδης (και εκπρόσωπος τύπου του ΑΚΚΕΛ) στις 23 Σεπτεμβρίου 2022 στο ΑΤ Αλεξανδρούπολης αν και οι αστυνομικοί είχαν αστυνομική και δημοσιογραφική ταυτότητα και ο έλεγχος μπορούσε να γίνει τηλεφωνικά όπως και άλλες φορές; Επίσης ποιός και με ποιόν τρόπο έλεγξε εκείνη την ημέρα την δημοσιογραφική ταυτότητα του Αντωνίου Μποσνακούδη για να επιβεβαιωθεί η γνησιότητά της;
Ποιάν αξία έχει, τί ακριβώς σημαίνει και τί ισχύ έχει η δημοσιογραφική ταυτότητα για τον κάτοχό της ενώπιον της Αστυνομίας; Τί εκπαίδευση λαμβάνουν οι αστυνομικοί για να αναγνωρίζουν τις δημοσιογραφικές ταυτότητες;
Όταν ένας αστυνομικός δέχεται κριτική και αξιολόγηση του έργου του ως υπηρεσιακός παράγοντας, δημόσιος λειτουργός, όχι όμως σε προσωπικό επίπεδο ως ιδιώτης, αλλά σε σύνδεση με την δράση του και τις πράξεις του ως αστυνομικός, επιτρέπεται και έχει το δικαίωμα να κινηθεί ποινικά ή αστικά κατά του δημοσιογράφου που γράφει αυτά ή η υπηρεσία του στην Αστυνομία ή το Υπουργείο ή η συνδικαλιστική Ένωσή του δικαιούνται να προσφύγουν κατά του δημοσιογράφου;
Τί ενημέρωση και εκπαίδευση έχουν λάβει οι αστυνομικοί σε σχέση με την φωτογράφησή τους ή την βιντεοσκόπησή τους από δημοσιογράφους;
Αν ένας δημοσιογράφος φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί αστυνομικούς σε δημόσιο χώρο κατά τη διάρκεια άσκησης των καθηκόντων τους που μπορεί να περιλαμβάνει από απλή διέλευση περιπολικού ή μοτοσυκλετιστών στο δρόμο μέχρι ελέγχων σε Έλληνες ή αλλοδαπούς, ή σύλληψη-μεταγωγή ατόμων κλπ, αυτή καθ’ αυτή η ενέργεια της βιντεοσκόπησης και φωτογράφισης των αστυνομικών, θέτει σε κίνδυνο την οικογενειακή ή προσωπική ζωή των αστυνομικών;
Στις καταγγελίες που αναρτήθηκαν στην ειδική ιστοσελίδα του Συμβουλίου της Ευρώπης που καταδικάζει την βία κατά δημοσιογράφων αναφορικά με τις περιπτώσεις των Νίκου Πηλού και Αντωνίου Μποσνακούδη, πώς και από πού έλαβε πληροφορίες ο Αρχηγός της Αστυνομίας για να απαντήσει στην κάθε καταγγελία; Ζητούμε να μας προσκομίσετε τα σχετικά έγγραφα τόσο εσωτερικής αλληλογραφίας όσο και με το Υπουργείο Εξωτερικών.
Ζητούμε επίσης να μάς προσκομίσετε (ή να λάβει ο ίδιος από το Α.Τ. Αλεξανδρούπολης) τα στοιχεία που υπάρχουν και/ή εισάγατε στις ηλεκτρονικές εφαρμογές του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας Α.Ε.Α. και του ευρωπαϊκού συστήματος SISII από το 2018 μέχρι τις 23 Σεπτεμβρίου 2022, όταν έγινε έλεγχος δικαστικής ταυτότητας του εκπροσώπου τύπου του ΑΚΚΕΛ, Αντώνη Μποσνακούδη, για τα οποία όταν ζήτησε (τόσο τον Μάιο του 2018 όσο και τον Σεπτέμβριο του 2022) να ενημερωθεί για την διαδικασία να λάβει αντίγραφα αυτών, στο αστυνομικό τμήμα Αλεξανδρούπολης, τού είπαν ότι αυτά δεν δίνονται στο υποκείμενο των πληροφοριών! Ισχύει αυτό και γιατί;
Υπάρχει κάποια νομική διάταξη με την οποία προβλέπεται οι δικαστικές αρχές να αντιμετωπίζουν ως περισσότερο αξιόπιστους τους αστυνομικούς σε σχέση με δημοσιογράφους ή άλλους πολίτες;
Ζητούμε επίσης να αποσταλεί σε εμάς ή στον ίδιο, το βίντεο ασφαλείας της 23ης Σεπτεμβρίου 2022 το οποίο έλαβε η Αστυνομία από ιδιωτικό κατάστημα, μπροστά στο οποίο έγινε το επεισόδιο από τους αστυνομικούς κατά του δημοσιογράφου και εκπροσώπου τύπου του κόμματός μας, Αντώνη Μποσνακούδη. Ως υποκείμενο των προσωπικών δεδομένων έχει πλήρη δικαιώματα να λάβει αντίγραφο, το οποίο όμως αρνήθηκε ο ιδιοκτήτης του καταστήματος να του δώσει από φόβο “μήπως μπλέξει με την Αστυνομία” και για αυτό ο δημοσιογράφος και εκπρόσωπος τύπου του ΑΚΚΕΛ ζήτησε από την Αστυνομία να το λάβει και ο ίδιος, αλλά εδώ και περίπου 10 μήνες δεν το έχει λάβει !
Μετά από τις δημόσιες καταγγελίες του Προέδρου του ΑΚΚΕΛ κατά του Αστυνομικού Διευθυντή Ορεστιάδας τί ενέργειες έχει κάνει το Υπουργείο και το Αρχηγείο της Αστυνομίας;
Μετά από τις δημόσιες καταγγελίες του ΑΚΚΕΛ για την βίαιη προσαγωγή της υποψήφιας του ΑΚΚΕΛ Ελένης Γαζή, τί ενέργειες έχει κάνει το Υπουργείο και το Αρχηγείο της Αστυνομίας;
Έχει ενημερωθεί το Αρχηγείο της Αστυνομίας και ο Υπουργός για το περιστατικό παρεμπόδισης του δημοσιογράφου Θανάση Ζωγράφου (koumanto.gr) στην Αλεξανδρούπολη την ημέρα των εκλογών να βιντεοσκοπήσει περιστατικό με μέλος εφορευτικής επιτροπής που είχε “περικυκλωθεί” από αστυνομικούς έξω από το εκλογικό κέντρο Ακαδημίας; Τί αφορούσε;
Τα ανωτέρω ερωτήματα αποτελούν τμήμα μόνο των πάρα πολλών θεμάτων που έχουν αναδειχθεί από την συμπεριφορά αστυνομικών και ζητούμε την ταχεία απάντησή σας.

Με τιμή,

Ευάγγελος (Βάκης) Τσιομπανίδης,

Πρόεδρος ΑΚΚΕΛ

Αγροτικό και Κτηνοτροφικό Κόμμα Ελλάδας – ΑΚΚΕΛ

Agriculture and Livestock Party of Greece – AKKEL

Σάκκoς 60, 68200 Ορεστιάδα, 6943077470, 6984581480

Sakkos 60, 68200 Orestiada, Greece, +30 6943077470, 6984581480

akkel.president@gmail.com, akkel.press@gmail.com

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Ο Νίκος Βάνης σας εύχεται Χρονιά Πολλά και Κάλο Πάσχα και καλή Ανάσταση.

Το Πάσχα (Πασκαλιά, Λαμπρή, Λαμπροφόρα, Καλολόγος) στολίζεται η εκκλησία με κορδέλες και δεντρολίβανο. Αυτά έκαναν το Χριστός Ανέστη,και αβγά κόκκινα Κεριά, λαμπάδες, φως της Ανάστασης.. Το Πάσχα (Πασκαλιά, Λαμπρή, Λαμπροφόρα, Καλολόγος) στολίζεται η εκκλησία με κορδέλες και δεντρολίβανο. Οι πιστοί παλιότερα...

Μεγάλο Σάββατο Πορεία προς το θείο πάθος.

Τω Αγίω και Μεγάλω Σαββάτω, την θεόσωμον Ταφήν, και την εις Άδου Κάθοδον του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εορτάζομεν δι’ ών της φθοράς το ημέτερον γένος ανακληθέν, προς αιωνίαν ζωήν μεταβέβηκε». Tο απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής, αφότου εξέπνευσε...

Η Μεγάλη Πέμπτη σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία αφιερώνεται στην ανάμνηση τεσσάρων γεγονότων τα οποία περιγράφονται στα Ευαγγέλια.

Η Μεγάλη Πέμπτη σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία αφιερώνεται στην ανάμνηση τεσσάρων γεγονότων τα οποία περιγράφονται στα Ευαγγέλια και τα οποία συνέβησαν σύμφωνα με τις ευαγγελικές αναφορές λίγο πριν τη Σταύρωση: Ο Μυστικός Δείπνος, το ιερό δείπνο του Ιησού...