Νέος κύκλος κυβερνητικών παραστάσεων σχετικά με το “ατελείωτο” έργο της κατασκευής του Μετρό ξεκινούν σήμερα από κοινού ο δήμαρχος Καλαμαριάς Θ. Μπακογλίδης και ο γ.γ δημοσίων έργων Στρ. Σιμόπουλος.
Ο γαλάζιος δήμαρχος με τον γαλάζιο υπουργό εγκαινίασαν (χθές ) την έναρξη εργασιών της γραμμής του μετρό στην Καλαμαριά δηλαδή την επέκταση της βασικής γραμμής του μετρό προς τα ανατολικά, την στιγμή που οι εργασίες στην βασική γραμμή είναι εδώ και μήνες στάσιμες ή έχουν ξεκινήσει σε υποτονικούς ρυθμούς εξαιτίας κυβερνητικών χειρισμών, εκβιασμών της κοινοπραξίας για άυξηση του κόστους του έργου και ανικονότητας του υπουργείου δημοσίων έργων.
Να υπενθυμίσουμε ότι προεκλογικά έγινε γνωστό ότι εξαιτίας του γεγονότος ότι τόσο καιρό οι εργασίες στα περισσότερα εργοτάξια παρέμεναν σκόπιμα στάσιμες λόγω της προσπάθειας της κοινοπραξίας για αύξηση του κόστους του έργου, αλλά και λόγω της μη πρόσληψης των απαραίτητων για τις εργασίες εργαζομένων η ολοκλήρωση του έργου μεταθέτονταν μετά το 2017… ακόμη και αν εγκρινόταν η χρηματοδότηση που προεξήγγειλε προεκλογικά το υπουργείο για το έργο .
Μάλιστα από τότε προκαλούσαν εντυπώσεις σχετικά με τις υποσχέσεις του κ. Σιμόπουλου το Μετρό να είναι έτοιμο το 2016 αφού πολλοί διερωτούνταν αν πρόκειται για το μετρό θεσσαλονίκης ή κάποιο άλλο μετρό άλλης χώρας.
Συγκεκριμένα στην βασική γραμμή του μετρό οι εργασίες είναι υποτονικές με τους λιγοστούς εργαζόμενους να δουλεύουν εντατικότερα στα εργοτάξια προκειμένου να μεταφερθούν οι μετροπόντικες στον σταθμό Ν. Ελβετίας.
Προβλήματα έχουν προκύψει σε όλα τα εργοτάξια καθώς είτε δεν έχουν απαλλοτριωθεί οι απαιτούμενες εκτάσεις (Ν. Ελβετία) είτε δεν έχει βρεθεί λύση σχετικά με τις αρχαιότητες όπως στην Αγ. Σοφίας και στην Βενιζέλου.
Η ύπαρξη των αρχαιοτήτων χρησιμοποιήθηκαν εξάλλου σε μεγάλο βαθμό το προηγούμενο διάστημα ως πρόσχημα για την καθυστέρηση του έργου μιας και οι αρχαιολόγοι και άλλοι επιστημονικοί φορίες είχαν προτείνει λύσεις για την διατήρηση τους στο φυσικό τους περιβάλλον σε συνδυασμό με την συνέχιση των εργασιών. Παρ`όλα αυτά η κοινοπραξία θέλοντας να εκβιάσει τη Αττικό Μετρό για επιπλέον χρηματοδότηση τοποθετούσε το ζήτημα των αρχαιοτήτων ως το βασικό κόλλημα για την στασιμότητα που παρουσίαζαν οι εργασίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες σήμερα ένα μήνα μετά τις εκλογές η κοινοπραξία φαίνεται να προχωρά σε τροποποίηση της μελέτης με στόχο την αύξηση του κόστους του έργου. Και αυτό γιατί αντί να προηγηθούν οι εργασίες θεμελίωσης του σταθμόυ της Βούλγαρης (διαφραγμάτωση) η κοινοπραξία βιάζεται να μεταφερθούν οι μετροπόντικες από την Ανάληψη, ακολουθεί δηλαδή την αντίστροφη διαδικασία από αυτήν που είθισται να ακολουθείται στην κατασκευήττου μετρό.
Να αναφέρουμε ακόμη ότι σε νέα φάση ταλαιπωρίας μπαίνουν οι μετακινούμενοι στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης, καθώς κλείνει για δεύτερη φορά τμήμα της Δελφών, για να μεταφερθούν οι δύο μετροπόντικες, που παραμένουν κολλημένοι εδώ και δύο χρόνια στην Ανάληψη. Επί δύο χρόνια η Δελφών ήταν κλειστή λόγω εργασιών οι οποίες δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ με την πολιτεία να αδιαφορεί πλήρως για το μαράζωμα που υπέστησαν τα εμπορικά καταστήματα.
Ο δρόμος άνοιξε για μερικούς μήνες και ξανακλείνει από σήμερα με αποτέλεσμα την ένταση των κυκλοφοριακών προβλημάτων.
Έτσι το άνοιγμα του σταθμού “Φλέμιγκ” από την Αττικό Μετρό στο κοινό “σε μία προσπάθεια της να φέρει τον κόσμο κοντά στο έργο” καθώς και τα εγκαίνια των εργασιών ανατολικά δεν είναι τίποτα παραπάνω για πολλούς από την έναρξη μιας νέας προκλογικής περιόδου .
Επαφές Λαμτζίδη για τις επιπτώσεις από τα έργα του Μετρό
Τις επιπτώσεις από τα έργα επέκτασης του Μετρό στην αγορά της πόλης θα συζητήσουν με τη διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς «Ο Ερμής» ο επικεφαλής της Ριζοσπαστικής Ενωτικής Κίνησης Καλαμαριάς Μανόλης Λαμτζίδης και δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης.
Στόχος της συνάντησης είναι η ανταλλαγή απόψεων και η αναζήτηση τρόπων αντιμετώπισης των επιπτώσεων στις λειτουργίες των καταστημάτων, των επιχειρήσεων της περιοχής, αλλά και γενικότερα.
Στη συνέχεια ο Μ. Λαμτζίδης θα συναντηθεί με τη δημοτική αρχή της Καλαμαριάς, «προκειμένου να υπάρξει ευρύτερη ενημέρωση για το ζήτημα των έργων του ΜΕΤΡΟ και τις επιπτώσεις στη ζωή των κατοίκων ευρύτερα», καταλήγει η ανακοίνωση της Ριζοσπαστικής Ενωτικής Κίνησης Καλαμαριάς.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΑΝΟΛΗ ΛΑΜΤΖΙΔΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΛΕΜΚΕΡΗ
-Ύστερα από προσωπική πρόσκληση του ιδρυτή του Μουσείου Φωτογραφίας και Προέδρου του Δ.Σ. του Μουσείου Φωοτγραφίας «ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΕΜΚΕΡΗΣ» κ. Χρήστου Καλεμκερή , ο Μανόλης Λαμτζίδης επικεφαλής της «Ριζοσπαστικής Ενωτικής Κίνησης Καλαμαριάς» επισκέφθηκε την Δευτέρα (23 Ιουνίου) την έδρα του Μουσείου, ενημερώθηκε για την πορεία του εγχειρήματος , την ακτινοβολία της προσπάθειας τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό και αντάλλαξαν απόψεις για τη σημασία του Μουσείου για την Καλαμαριά, αλλά και για τη Θεσσαλονίκη γενικότερα.
Ο κ. Καλεμκερής και ο κ. Λαμτζίδης συμφώνησαν να επαναλάβουν στο άμεσο μέλλον τη συνάντηση κατά τρόπο που να προσλάβει περισσότερα θεσμικά χαρακτηριστικά και να δοθεί η δυνατότητα ευρύτερης και συστηματικής ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων .