Πέμπτη, 12 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΜΜΕΕιδική Έκθεση (άρθρο...

Ειδική Έκθεση (άρθρο 75 παρ. 3 του συντάγματος)

ellas.jpgΣας παραθέτουμε παρακάτω ορισμένα εδάφια του νομοσχεδίου:

Άρθρο 12. Περιέχονται ρυθμίσεις σχετικές με τα ζητήματα ανανέωσης των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών αδειών. Η χορηγηθείσα άδεια μπορεί να ανανεώνεται για μια μόνο φορά, κατόπιν σχετικής απόφασης του Ε.Σ.Ρ, και στην βάση των ίδιων όρων βάσει των οποίων εκδόθηκε η αρχική άδεια.

Η χρονική άδεια και το οικονομικό αντάλλαγμα για την ανανέωση καθορίζονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού στον οποίο εκάστοτε ανατίθενται οι αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε. Σε περίπτωση μη ανανέωσης της αδείας, απαιτείται η διεξαγωγή νέας διαγωνιστικής διαδικασίας και καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την συγκεκριμένη διαδικασία.

Άρθρο 13. Προσδιορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής. Προβλέπεται ότι οι απαιτούμενες συχνότητες για ψηφιακή τηλεοπτική εκπομπή απονέμονται μόνο σε παρόχους περιεχομένου κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας. Για την διενέργεια των συγκεκριμένων διαγωνισμών απαιτείται η προηγούμενη έκδοση Προεδρικού διατάγματος, στο οποίο μπορεί να καθοριστούν και τα αντίστοιχα ζητήματα της ψηφιακής ραδιοφωνικής ευρυεκπομπής.

 Ρυθμίζονται θέματα ανάθεσης από τον αδειούχο σε τρίτους της ψηφιακής μετάδοσης των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών προγραμμάτων του. Παρέχεται η αναγκαία εξουσιοδότηση προς των Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών και τον Υπουργό στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε, κατόπιν έκδοσης κοινής απόφασης, να καθορίζουν τις σχετικές λεπτομέρειες για την ψηφιακή μετάδοση.

Προβλέπεται επίσης, ως προϋπόθεση για την χορήγηση των αδειών του παρόντος άρθρου, η καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος, το ύψος του οποίου θα καθοριστεί με την έκδοση κοινής απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε.

Άρθρο 14 α) Από την δημοσίευση του υπό ψήφιση νόμου και μέχρι την έκδοση του π.δ για την ψηφιακή τηλεόραση, οι νομίμως λειτουργούντες τηλεοπτικοί σταθμοί, συμπεριλαμβανομένης και της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε, έχουν την δυνατότητα μετά την αδειοδότηση τους, να μεταδίδουν το αναλογικό τους πρόγραμμα με ψηφιακή τεχνολογία.

Η εκπομπή ψηφιακού προγράμματος υπόκειται στις υποχρεώσεις της παρ. 13 του άρθρου 6 σχετικά με την διάρκεια και το περιεχόμενο του προγράμματος. Με απόφαση του Ε.Σ.Ρ, κατόπιν αιτήσεως των ενδιαφερομένων, καθορίζονται ποιοι και πόσοι θα εκπέμψουν ψηφιακά το αναλογικό τους πρόγραμμα, ανάλογα με την ποιότητα αυτού, καθώς και η συχνότητα στην οποία θα το εκπέμψουν.

Β) Η Ε.Ρ.Τ Α.Ε, πέραν των υφισταμένων ψηφιακών της προγραμμάτων, υποχρεούται να εκπέμπει ψηφιακά, μέσω των ψηφιακών συχνοτήτων της, το πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων καθώς και τα άλλα αναλογικά προγράμματα ενός η περισσοτέρων νομίμως λειτουργούντων τηλεοπτικών σταθμών εθνικής, περιφερειακής, ή τοπικής εμβέλειας, εφόσον κριθεί αναγκαίο από το Ε.Σ.Ρ.

Οι ανωτέρω σταθμοί καταβάλουν στην Ε.Ρ.Τ. Α.Ε το κόστος συμμετοχής στην μετάδοση των προγραμμάτων τους, το οποίο καθορίζεται ετησίως με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε.

γ) Ορίζεται ότι, μετά την αδειοδότηση της αναλογικής τηλεόρασης όσοι από τους τηλεοπτικούς σταθμούς αδειοδοτηθούν θα συνεχίσουν να εκπέμπουν ψηφιακά το αναλογικό τους πρόγραμμα, μέχρι την έκδοση του σχετικού π.δ και όσοι δεν αδειοδοτηθούν θα αποδώσουν τις ανάλογες συχνότητες και θα παύσουν να εκπέμπουν το αναλογικό τους πρόγραμμα ψηφιακά.

 Δ) Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού στον οποίον ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε, μετά από γνώμη της Ε.Ε.Τ.Τ, καθορίζονται:

1) Οι γεωργικές περιοχές, καθώς και οι συχνότητες αναλογικής εκπομπής των νομίμως λειτουργούντων τηλεοπτικών σταθμών εθνικής, περιφερειακής, ή τοπικής εμβέλειας, συμπεριλαμβανομένης της Ε.Ρ.Τ Α. Ε, που θα απελευθερώσουν ανά γεωγραφική περιοχή, προκειμένου να αποκτήσουν την δυνατότητα να εκπέμψουν με ψηφιακή τεχνολογία το αναλογικό τους πρόγραμμα στην περιοχή αυτή.

2) Οι συχνότητες ανά γεωγραφική περιοχή.

3) Οι τεχνικές προδιαγραφές και οι περιορισμοί εκπομπής.

4) Τα επιτρεπτά κέντρα εκπομπής και διαμορφώνεται ο χάρτης συχνοτήτων σε επίπεδο Επικρατείας και γεωγραφικών περιοχών, σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην Διεθνή Σύμβαση Τηλεπικοινωνιών και τον προσαρτημένο σε αυτήν Κανονισμό Ραδιοεπικοινωνιών, καθώς και στις Διεθνείς Συμβάσεις εκχώρησης συχνοτήτων σε σταθμούς τηλεόρασης, καθώς και

5) η διαδικασία ελέγχου των ανωτέρω περιορισμών.

Ε) Δίνεται η δυνατότητα στους φορείς παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών, μετά την έκδοση του Χάρτη Συχνοτήτων, να μεταδίδουν συνδρομητικά, παράλληλα με την συνδρομητική αναλογική τους εκπομπή, το υφιστάμενο αναλογικό τους πρόγραμμα με επίγεια ψηφιακή εκπομπή.

Με την ανωτέρω κ.υ.α καθορίζονται οι γεωγραφικές περιοχές, καθώς και οι συχνότητες αναλογικής εκπομπής των συνδρομητικών τηλεοπτικών φορέων που θα απελευθερωθούν ανά γεωγραφική περιοχή, προκειμένου να αποκτήσουν την δυνατότητα να εκπέμψουν με ψηφιακή τεχνολογία το αναλογικό τους πρόγραμμα στην περιοχή αυτή.

Εντός δύο ετών από την δημοσίευση της απόφασης αυτής, όσες αναλογικές συχνότητες χρησιμοποιούνται για την μετάδοση συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών με αναλογική μορφή απελευθερώνονται και χρησιμοποιούνται από την Ε.Ρ.Τ Α.Ε.

Άρθρο 9 . Προσδιορίζεται ο τρόπος βαθμολόγησης των υποψηφίων, με χρήση συστήματος μοριοδότησης, ανάλογα με το βαθμό συμμόρφωσης τους προς συγκεκριμένους δείκτες οι οποίοι απαριθμώνται σε κάθε κατηγορία κριτηρίων.

Άρθρο 10. Καθορίζονται οι όροι διενέργειας των διαδικασιών των διαγωνισμών που σχετίζονται με τις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές αδειοδοτήσεις. Το Ε.Σ.Ρ εκδίδει την σχετική προκήρυξη και καθορίζεται την προθεσμία κατάθεσης των υποψηφιοτήτων, τους όρους και την διαδικασία χορήγησης της αδείας. Προβλέπεται η απαραίτητη δημοσιότητα του πίνακα κατάταξης των υποψηφιοτήτων, τους όρους και την διαδικασία χορήγησης της άδειας.

Προβλέπεται το κριτήριο της αυτοτέλειας σε ότι αφορά την διαδικασία χορήγησης τηλεοπτικών αδειών εθνικής εμβέλειας και αδειών περιφερειακής εμβέλειας για κάθε περιφέρεια. Το Ε.Σ.Ρ κατόπιν του σχετικού ελέγχου των φακέλων των υποψηφίων, προβαίνει στην βαθμολόγηση τους με βάση τα προαναφερθέντα κριτήρια.

 Προβλέπεται η απαραίτητη δημοσιότητα του πίνακα κατάταξης των υποψηφίων και ρυθμίζεται η προθεσμία και η διαδικασία των ενστάσεων κατά των αποφάσεων του Ε.Σ.Ρ. Ορίζεται ότι, με την έκδοση της άδειας, το Ε.Σ.Ρ κανονίζει την συχνότητα, ή το δίαυλο συχνοτήτων που θα εκπέμπει ο αδειούχος ραδιοφωνικός ή τηλεοπτικός σταθμός.

Άρθρο 8. Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις σχετικές με την έκδοση των αδειών, τους όρους και το περιεχόμενο τους, καθώς και τις απορρέουσες για τους αδειοδοτούμενους, υποχρεώσεις οι σημαντικότερες εκ των οποίων είναι οι εξής:

1) Υποχρέωση αδιάλειπτης λειτουργίας των ραδιοφωνικών ή τηλεοπτικών σταθμών.

2) Υποχρέωση για ίδια και απ΄ ευθείας εκμετάλλευση των σταθμών για τους οποίους έχει χορηγηθεί άδεια.

3) Υποχρέωση τήρησης των ισχυόντων κανόνων δεοντολογίας.

4) Υποχρέωση σύναψης συλλογικών συμβάσεων εργασίας με τον κάθε είδους απασχολούμενο σε αυτούς προσωπικό.

5) Υποχρέωση εγγραφής στο Μητρώο Πνευματικών Δικαιωμάτων.

6) Υποχρέωση κατάθεσης περίληψης των κατηγοριών του προγράμματος που θα μεταδίδουν.

7) Υποχρέωση τήρησης τεχνικών προδιαγραφών για την ποιότητα του τηλεοπτικού σήματος.

 8) Υποχρέωση διατήρησης, καθ΄ όλη την διάρκεια της άδειας των ίδιων κεφαλαίων όχι κάτω από το ύψος των δηλωθέντων και αξιολογηθέντων.

9) Υποχρέωση σύνταξης των ετησίων οικονομικών τους καταστάσεων σύμφωνα με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα όταν ο κύκλος εργασιών υπερβαίνει το 1.000.000 Ευρώ.

Καθορίζεται ότι δεν επιτρέπεται η τροποποίηση των ουσιωδών όρων της άδειας, ρυθμίζονται ζητήματα ελέγχου και επιβολής κυρώσεων σε βάρος των αδειούχων φορέων, επιβάλλεται η υποχρέωση δωρεάν μετάδοσης ή αναμετάδοσης ανακοινώσεων, μηνυμάτων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής στο Ελληνικό Δημόσιο υπέρ του Κρατικού Προϋπολογισμού και εισπράττεται κατά τις διατάξεις το Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Με τη ισχύουσα νομοθεσία το ελάχιστο ετήσιο αντάλλαγμα του Δημοσίου καθορίζεται στο 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων του Σταθμού).

Το ακριβές ποσό του οικονομικού ανταλλάγματος, η διαδικασία καταβολής του, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται ετήσια με κ.υ.α. Με κ.υα, επίσης αναπροσαρμόζονται τα ποσά αυτά σε περίπτωση ανανέωσης της αδείας. Για την εξασφάλιση του συνολικού ποσού του οικονομικού ανταλλάγματος, οι υποψήφιοι θα καταθέσουν, κατά την υποβολή της υποψηφιότητας τους ισόποση εγγυητική επιστολή, η οποία θα απομειούται κατά το μέρος που θα καταβάλλεται από τον αδειούχο ραδιοφωνικού σταθμού (ισχύει και σήμερα).

ιβ) Προβλέπεται η καταβολή παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου από της υποψηφίους, για την εξέταση της υποψηφιότητας τους (ισχύει και σήμερα). Το ύψος του παραβόλου θα καθοριστεί με την σχετικη προκήρυξη.

ιγ) Παρέχεται εξουσιοδότητση για την έκδοση κ.υα, με την οποία θα καθοριστούν οι συχνότητες ανά γεωγραφική περιοχή και οι τεχνικές προδιαγραφές, σύμφωνα με τις οποίες θα μπορούν να εκπέμπουν αναλογικά το ελεύθερης λήψης πρόγραμμα τους οι ερασιτεχνικοί τοποικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί.

Η χορήγηση αυτών των αδειών γίνεται από το Ε.Σ.Ρ, κατόπιν σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας σητν οποία δικαίωμα συμμετοχής έχουν μόνο Ανώτατα και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι), στα πλαίσια του τετραετούς προγραμματισμού του κάθε ιδρύματος κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3549/2007.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις στην διαγωνιστική διαδικασία, οι τεχνικές προδιαγραφές εξοπλισμού, οι όροι λαι οι προϋποθέσεις εκπομπής, τα κριτήρια αδειοδότησης, οι όροι της άδειας και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια γαι την χορήγηση των αδειών αυτών θα καθοριστούν με Π.Δ. 

Άρθρο 7. Καθορίζονται τα κριτήρια συγκριτικής αξιολόγησης αναφορικά με την αδειοδότηση των ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών, τα οποία συνοψίζονται στα έξής:

1) Κριτήριο παλαιότητας του ραδιοφωνικού σταθμού.

2) Κριτήριο αρνητικού συνυπολογισμού, στις περιπτώσεις ύπαρξης προγενέστερων κυρώσεων από το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβουλίο σε βάρος συγκεκριμένων σταθμών. 

3) Κριτήριο υποβολής πρότασης για αδειοδότηση από σταθμούς που έχουν προέλθει από συγχώνευση.

4) Κριτήριο οικονομικής βιωσιμότητας (κύκλος εργασιών – ύψος ιδίων κεφαλαίων – επιχειρησιακό σχέδιο – αποδοτικότητα της προτεινόμενης επένδυσης)

5) Κριτήριο απασχολούμενου προσωπικού (αριθμός προσωπικού, μέσος όρος προσωπικού πλήρους απασχόλησης).

6) Κριτήριο προγραμματικής πληρότητας (ποικιλία και ποιότητα προγράμματος, ύψος επένδυσης σε πρόγραμμα, δομή προτεινόμενου προγράμματος).

α) Ο χάρτης συχνοτήτων αναλογικής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής θα καθορίζεται ύστερα από την γνώμη της Ε.Ε.Τ.Τ

β) οι ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί διακρίνονται ανάλογα με το περιεχόμενο τους, σε ενημερωτικούς και μη ενημερωτικούς.

γ) Ο Υπουργός που ασκεί τις αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε, καθορίζει με απόφαση του τον αριθμό των αδειών που θα προκηρυχθούν, και το είδος του προγράμματος σε ενημερωτικό ή μη ενημερωτικό .

δ) Η χρονική διάρκεια ισχύος των αδειών των ραδιοφωνικών σταθμών ορίζεται σε έξι (6) έτη, με δυνατότητα ανανέωσης μόνο μια φορά.

ε) Περιγράφονται οι υποχρεώσεις των υποψηφίων για την χορήγηση άδειας ραδιοφωνικού σταθμού και καθορίζεται η νομική μορφή των προσώπων που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην διαγωνιστική διαδικασία.

ζ) Καθορίζεται το ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο που πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι άδειας ραδιοφωνικού σταθμού ανάλογα με το είδος του σταθμού και τον πληθυσμό της γεωγραφικής περιοχής που θα εκπέμψουν:

1) στο ποσό των 500.000 ευρώ για ενημερωτικούς σταθμούς και των 300.000 ευρώ για μη ενημερωτικούς γαι νομούς /γεωγραφικές περιοχές με πληθυσμό μεγαλύτερο των 2.000.000 κατοίκων.

2) στο ποσό των 300.000 ευρώ για ενημερωτικούς και των 200.000 ευρώ για μη ενημερωτικούς σταθμούς, για περιοχές με πληθυσμό μεγαλύτερο των 1.000.000 κατοίκων.

3) στο ποσό των 250.000 ευρώ γαι ενημερωτικούς και των 200.000 Ευρώ για μη ενημερωτικούς σταθμούς, για περιοχές και πληθυσμό μεγαλύτερο των 500.000 κατοίκων.

4) στο ποσό των 150.000 και 100.000 Ευρώ αντίστοιχα (γαι ενημερωικούς και μη ενημερωτικούς σταθμούς) για περιοχές με πληθυσμό μεγαλύτερο των 150.000 κατοίκων.

5) στο ποσό των 100.000 και 60.000 Ευρώ αντίστοιχα για περιοχές με πληθυσμό μεγαλύτερο των 100.000 κατοίκων.

6) στο ποσό των 60.000 και 30.000 Ευρώ αντίστοιχα, για περιοχές με πληθυσμό μικρότερο των 100.000 κατοίκων.

η) Παρέχεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών και στον εκάστοτε ΥΠουργό που ασκεί τις αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε με απόφαση τους, να αναπροσαρμόζουν τα παραπάνω ποσά και να μεταβάλλουν τα πληθυσμιακά όρια.

θ) Καθορίζονται πρόσθετες υποχρεώσεις για τους υποψηφίους άδειας ραδιοφωνικού σταθμού, σχετικά με την μη καταδίκη των ιδιοκτητών ή μελών οργάνων διοίκησης για συγκεκριμένα αδικήματα με την διαφάνεια των οικονομικών μέσων, την ασφαλιστική και φορολογική ανημερώτητα, την επάρκεια του τεχνικού εξοπλισμού και διακίνηση του σήματος τους σύμφωνα με τα εκάστοτε ιχύοντα πρότυπα, την διάρκεια και το περιεχόμενο του προγράμματος, την διασφάλιση ελάχιστου αριθμού προσωπιού κ.λπ. 

ι) οι αδειούχοι καταβάλλουν ετήσιο οικονομικό αντάλλαγμα υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για την χορήγηση συχνότητας, μέσω επίγειων πομπών, που παραχωρείται στους σταθμούς. Το οικονομικό αντάλλαγμα περιέρχεται και υπολογίζεται αρνητικά στον υποψήφιο που συμμετέχει στην διαγωνιστική διαδικασία, υπό τις ορισμένες προϋποθέσεις. Παρατίθενται αναλυτικά οι διοικητικές κυρώσεις (σύσταση, επιβολή χρηματικού προστίμου, προσωρινή αναστολή μετάδοσης συγκεκριμένης εκπομπής σταθμού, προσωρινή αναστολή της   μετάδοσης κάθε εκπομπής σταθμού), καθώς και τα μόρια που αφαιρούνται σε κάθε περίπτωση. 

1) Κριτήριο συγχώνευσης.

Ορίζονται τα μόρια που λαμβάνουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί μετά από συγχώνευση ανάλογα με την εμβέλεια που λειτουργούν (τυπική, περιφερειακή, εθνική) και την εμβέλεια για την οποία υποβάλλεται η υποψηφιότητα (περιφερειακή, εθνική).

2) Κριτήριο Οικονομικής βιωσιμότητας.

Με το κριτήριο αυτό αξιολογείται η οικονομική κατάσταση του υποψηφίου και το σχέδιο του γι ατην μελλοντική λειτουργία της επιχείρησης του. Ειδικότερα στα οικονομικά στοιχεία αξιολογούνται ο κύκλος εργαδιών και τα ίδια κεφάλαια, ενώ το επιχειρηματικό σχέδιο του υποψηφίου, αξιολογείται με βάση την οικονομική μελέτη βιωσιμότητας για τα έτη διαρκείας ισχύος της άδειας, με βάση την αξιοπιστία και την αποδοτιτότητα της σχεδιασμένης επένδυσης.

3) Κριτήριο απασχολούμενου προσωπικού.

Με το κριτήριο αυτό αξιολογείται το προσωπικό, το οποίο απασχολείται ή θα απασχοληθεί στον υποψήφιο, ανάλογα με το είδος του τηλεοπτικού σταθμού (ενημερωτικού, γενικού ή θεαματικού περιεχομένου, ή μη ενημερωικού) και την κατηγορία της εμβέλειας (εθνικής ή περιφερειακής) για την οποία υποβάλλει υποψηφιότητα.

4) Κριτήριο προγραμματικής πληρότητας.

Το κριτήριο αυτό, σε συνάρτηση με το ελάχιστο προβλεπόμενο περιεχόμενο προγράμματος, αποσκοπεί στην εξασφάλιση της ποιοτικής στάθμης του προγράμματος, τους τομείς της ενημερωτικής ψυχαγωγίας και επιμόρφωσης.

Ειδικότερα αξιολογούνται η ποικιλία και η ποιότητα του προγράμματος, το ύψος της επένδυσης σε προγράμματα και η δομή του προτεινόμενου προγράμματος.

Άρθρο 6: α) Ρυθμίζεται η διαδικασία αδειοδότησης των ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών, που μεταδίδουν το πρόγραμμα τους με αναλογικό σήμα ελεύθερης λήψης.

β) Οι άδειες αυτές χορηγούνται από το Ε.Σ.Ρ. κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας, και είναι μόνο τοπικές. Η τοπικότητα τους προσδιορίζεται με βάση συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή που καλύπτουν τα κέντρα εκπομπής, σύμφωνα με αντίστοιχες τεχνικές προδιαγραφές, όπως προβλέπεται στους χάρτες συχνοτήτων.

γ) Παρέχεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών και στον εκάστοτε Υπουργό Τύπου και Μ.Μ.Ε., με απόφαση της διοίκησης για συγκεκριμένα αδικήματα με την διαφάνεια των οικονομικών μέσων, την ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα, την επάρκεια του τεχνικού εξοπλισμού, την κάλυψη ελάχιστου αριθμού ωρών προγράμματος την ημέρα, την διασφάλιση ελάχιστου αριθμού προσωπικού κ.λ.π.

η) Προβλέπεται η καταβολή εκ μέρους των αδειούχων ετήσιου οικονομικού ανταλλάγματος υπέρ του Δημοσίου για την χρήση των συχνοτήτων που παραχωρούνται στους σταθμούς στα εξής ποσά:

1) 2.600.000 Ευρώ για ενημερωτικούς σταθμούς γενικού περιεχομένου εθνικής εμβέλειας.

2) 200.000 Ευρώ για ενημερωτικούς σταθμούς θεματικού περιεχομένου εθνικής εμβέλειας.

3) 250.000 Ευρώ για μη ενημερωτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας. (Με την ισχύουσα νομοθεσία το ελάχιστο ετήσιο αντάλλαγμα υπέρ του Δημοσίου καθορίζεται στο 2% των ακαθαρίστων εσόδων του σταθμού). Το ετήσιο οικονομικό αντάλλαγμα για τους σταθμούς περιφερειακής εμβέλειας ενημερωτικούς και μη, καθορίζεται με κ.υ.α (ΥΠ. ΟΙ. Ο. – Υ. Μ. Ε. – Τύπου). Με την ίδια κ.υ.α. καθορίζεται η διαδικασία καταβολής του οικονομικού ανταλλάγματος, τόσο για τους εθνικούς, όσο κα για τους περιφερειακούς εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς και κάθε άλλη λεπτομέρεια.

θ) Για την εξασφάλιση του συνολικού ποσού του οικονομικού ανταλλάγματος οι υποψήφιοι καταθέτουν ισόποση εγγυητική επιστολή, η οποία θα απομειούται κατά το μέρος που θα καταβάλλεται από τον αδειούχο τηλεοπτικό σταθμό (ισχύει και σήμερα).

Ι) Οι υποψήφιοι για άδεια εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας, οφείλουν να καταβάλουν παράβολο υπέρ του Δημοσίου για την εξέταση της υποψηφιότητας τους (ισχύει και σήμερα). Το ύψος του παραβόλου καθορίζεται με την σχετική προκήρυξη. Από τα παράβολα εξαιρούνται οι υποψήφιοι που είχαν συμμετάσχει στις διαγωνιστικές διαδικασίες, που προκηρύχθηκαν με το π.δ. 234/2003.

Άρθρο 5: Καθορίζονται τα εξής κριτήρια αξιολόγησης για την αδειοδότηση των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών:

α) Κριτήριο παλαιότητας του τηλεοπτικού σταθμού.

Για την αξιολόγηση του κριτηρίου αυτού λαμβάνονται υπόψη το χρονικό διάστημα από την νόμιμη λειτουργία του τηλεοπτικού σταθμού μέχρι την ημερομηνία υποβολής υποψηφιότητας, υπό τον όρο ότι αυτή υποβάλλεται από επιχείρηση που λειτουργεί νομίμως τηλεοπτικό σταθμό κατά την υποβολή της υποψηφιότητας. Ορίζονται τα μόρια που αναλογούν, καθώς και ο ανώτατος αριθμός μορίων για περιπτώσεις υποψηφιότητας που υποβάλλονται για αδειοδότηση τηλεοπτικών σταθμών, διαφορετικής ή της αυτής εμβέλειας.

β) Κριτήριο αρνητικής βαθμολόγησης.

Προβλέπεται ότι τυχόν επιβληθείσες διοικητικές κυρώσεις του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ) από την δημοσίευση του υπό ψήφιση νόμου έως την δημοσίευση της σχετικής προκήρυξης, εφόσον έχουν καταστεί.

5. α) Απαγορεύεται η συγκέντρωση περισσοτέρων του ενός ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης της αυτής μορφής, ενώ είναι επιτρεπτή η συμμετοχή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς μέχρι το 100% σε επιχείρηση μέσων ενημέρωσης όπως επίσης η συμμετοχή σε άλλη επιχείρηση της ίδιας μορφής, εφόσον δεν υφίσταται έλεγχος αυτής.

β) Διευκρινίζονται οι περιπτώσεις ύπαρξης ελέγχου από φυσικά ή νομικά πρόσωπα που συμμετέχουν και σε άλλο ηλεκτρονικό μέσο ενημέρωσης της αυτής μορφής.

γ) Στους παραπάνω περιορισμούς εμπίπτουν κατά βάση τα μη ενημερωτικά ηλεκτρονικά μέσα. Ταυτόχρονα δίνεται η έννοια των ενημερωτικών ηλεκτρονικών μέσων, τα οποία διακρίνονται σε γενικού και θεαματικού περιεχομένου.

δ) Ορίζονται οι νομίμως λειτουργούντες για την εφαρμογή των ρυθμίσεων του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας, περιφερειακοί σταθμοί κα ραδιοφωνικοί σταθμοί.

6. α) Ρυθμίζεται η διαδικασία αδειοδότησης των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, που μεταδίδουν το πρόγραμμα τους με αναλογικό σήμα, ελεύθερης λήψης. Οι άδειες αυτές διακρίνονται σε εθνικής κα περιφερειακής εμβέλειας.

β) Παρέχεται εξουσιοδότηση στους Υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών και στο εκάστοτε Υπουργό που ασκεί τις αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε, με απόφαση τους να καθορίζουν τον χάρτη συχνοτήτων αναλογικής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής, ύστερα από γνώμη της Ε.Ε.Τ.Τ.

γ) Ο Υπουργός που ασκεί τις αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε καθορίζει με απόφαση του τον αριθμό των αδειών που θα προκηρυχθούν, την εμβέλεια τους, το είδος του προγράμματος τους σε ενημερωτικό ή μη ενημερωτικό κ.λ.π.

δ) Η χρονική διάρκεια ισχύος των αδειών είναι έξι (6) έτη, με δυνατότητα ανανέωσης για μια φορά.

ε) Καθορίζονται οι υποχρεώσεις των υποψηφίων για την χορήγηση άδειας τηλεοπτικού σταθμού και προσδιορίζεται η νομική μορφή των προσώπων που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην διαγωνιστική διαδικασία.

στ) Ορίζεται το ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο που πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι άδειας τηλεοπτικού σταθμού:

1) στο ποσό των 12.000.000 Ευρώ για άδεια ενημερωτικών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου.

2) στο ποσό των 8.000.000 Ευρώ για άδεια ενημερωτικών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας θεματικού περιεχομένου και

3) στο ποσό των 2.000.000 Ευρώ για άδεια μη ενημερωτικών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας.

Το αντίστοιχο ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο των υποψηφίων για χορήγηση άδειας σταθμών περιφερειακής εμβέλειας καθορίζεται με κ.υ.α.

   

 

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Στα ελληνικά ΜΜΕ κυριαρχούν πια 10 όμιλοι και 12 πρόσωπα, που εκκινούν κυρίως από τον ναυτιλιακό τομέα, Η νταβατζήδες που κυβερνούν τη χώρα.

Όπως τους είχε αναφερη ο Κώστας Καραμανλής, έχοντας κλείσει μισό χρόνο στην πρωθυπουργία, είπε την περίφημη φράση για τους «πέντε νταβατζήδες και τις πέντε οικογένειες που κυβερνούν τη χώρα», σε συνάντηση με δημοσιογράφους στου Μπαϊρακτάρη. Η τύχη του εγχειρήματος είναι...

Σκιώδης Κληρονομιά του Ράμσφελντ στην Πανδημία: Οι Δολοπλοκίες της GILEAD με τον ΠΟΥ και το Εργαστήριο της Γουχάν. Δοκιμές Βιολογικών Όπλων με τη CIA...

Η φράση του Χένρι Κίσινγκερ για τον Ράμσφελντ: «Είναι ο πιο αδίστακτος άνθρωπος που έχω γνωρίσει. «Μόνο με τα μάτια σου θα παρατηρήσεις και θα δεις την τιμωρία των ασεβών. Αν πεις: «Ο Κύριος είναι το καταφύγιό μου», και κάνεις...

Η ανερχόμενη Ελληνίδα σταρ Ιουλία Καλλιμάνη ενθουσιάζει τους θαυμαστές της στην πρώτη της μεγάλη περιοδεία στην Αυστραλία.

Ο Κον Τανγκαλάκης, ιδιοκτήτης του Kinisi at Trak, αποκάλεσε την Ιουλία Καλλιμάνη «φαινόμενο». «Μου έκανε εντύπωση το πόσοι νέοι γνώριζαν τόσο αυτήν όσο και τα τραγούδια της. Δεν είναι απλώς μια επιτυχία - είναι ένα φαινόμενο που συνδέει γενιές»,...

Η Άγκυρα επιφυλακτική μετά τη σύλληψη Τούρκων σε πλοίο βοήθειας για τη Γάζα από το Ισραήλ, αποφεύγει την κλιμάκωση με «μυστικό» εμπορικό εταίρο.

Levent Kenez/Stockholm Επιδιώκοντας να αποφύγει μια επανάληψη προηγούμενων διπλωματικών κρίσεων, η Τουρκία ενεργεί προσεκτικά στην αντίδρασή της στην αναχαίτιση του Madleen, ενός πλοίου ανθρωπιστικής βοήθειας που προσπαθούσε να παραβιάσει τον αποκλεισμό της Γάζας από τον ισραηλινό στρατό. Το πλοίο, το...