Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης.
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Το μεγάλο σκάνδαλο της μεταφοράς του παράνομου πετρελαίου του βορείου Ιράκ που εξάγεται χωρίς την κυριότητα της νόμιμης κυβέρνησης της Βαγδάτης με ελληνικά πλοία μέσω Τουρκίας στο Ισραήλ, ξαναφέρνει στην επικαιρότητα η αντιπολιτευόμενη στον Ερντογάν πρώτη σε κυκλοφορία τουρκική εφημερίδα Zaman.
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα το ελληνικής ιδιοκτησίας πλοίο United Emplem έχει εκτελέσει τα περισσότερα παράνομα δρομολόγια από το τουρκικό λιμάνι του Ceyhan μεταφέροντας το παράνομο πετρέλαιο του βορείου Ιράκ στο λιμάνι του Ισραήλ, Ashlod.
Εκτός όμως από το United Emplem που έχει ελληνική σημαία, σύμφωνα με τον αποκαλυπτικό πίνακα που δημοσιεύει η τουρκική εφημερίδα και τα United Dynamik, Delta Sailor, United Grace, United Carrier, καθώς και τα επίσης ελληνικής ιδιοκτησίας με άλλη σημαία, συνήθως σημαία Μάλτας, Kamari, Angelica An και άλλα, πρωτοστατούσαν στις παράνομες μεταφορές από Τουρκία προς Ισραήλ.
Ο συνολικός όγκος του παράνομου πετρελαίου που έχει μεταφερθεί από την Τουρκία με τα ελληνικά τάνκερ προς το Ισραήλ, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα Zaman, από τον Μάιο του 2014 μέχρι τον Μάρτιο του 2015 φτάνει στα 2,1 εκατομμύρια βαρέλια!
Τα περισσότερα δρομολόγια σύμφωνα πάντα με την Zaman, τα έχουν εκτελέσει τα ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία United Emplem, United Dynamik και United Fortitude.
Το θέμα ήρθε για πρώτη φορά στην δημοσιότητα στις 27 Ιουνίου 2014, από την τουρκική εφημερίδα Aydınlık, με αφορμή τους τότε βομβαρδισμούς από το Ισραήλ της λωρίδας της Γάζας.
Η τουρκική εφημερίδα κατήγγειλε τότε ότι τα καύσιμα των ισραηλινών αεροπλάνων που βομβάρδιζαν την Γάζα, προέρχονταν από την Τουρκία και ήταν από τις πετρελαιοπηγές του βορείου Ιράκ που ελέγχονται από τους Κούρδους και εν μέρει από τους Τζιχαντιστές.
Τα καύσιμα αυτά καθώς και το πετρέλαιο του βορείου Ιράκ, μεταφέρονταν κατόπιν συμφωνίας της τουρκικής κυβέρνησης με τους Κούρδους του βορείου Ιράκ, που είχαν αποδεσμευτεί από την νόμιμη κυβέρνηση της Βαγδάτης μετά την προέλαση των Τζιχαντιστών και την αποκοπή του βορείου Ιράκ από τον νότο, στα τουρκικά λιμάνια της Αλεξανδρέττας και της Μερσίνας και από εκεί φορτώνονταν σε ελληνικά τάνκερ για να κατευθυνθούν κυρίως προς το Ισραήλ.
Συγκεκριμένα ένα πραγματικά «ιδιαίτερο» κύκλωμα αποτελούμενο από τους Κούρδους του β. Ιράκ, τους Τζιχαντιστές, την Τουρκία και το πιο εντυπωσιακό, από ελληνικά τάνκερ, είχε δραστηριοποιηθεί από το καλοκαίρι του 2014 για την εξαγωγή του παράνομου πετρελαίου του β. Ιράκ πρωτίστως προς το Ισραήλ, αλλά και προς τις ΗΠΑ. Η επιχείρηση αυτή για πολλούς συνδέθηκε και με τον πόλεμο της τιμής των υγρών καύσιμων, δίνοντας την ευκαιρία στους Αμερικανούς να ρίξουν τις τιμές, εξέλιξη που είχε πλήξει σε μεγάλο βαθμό την ρωσική οικονομία.
Η πλήρης επιβεβαίωση των αποκαλύψεων αυτού του μεγάλου σκανδάλου, όπως χαρακτηρίστηκε από την τουρκική εφημερίδα, έρχεται τώρα βάζοντας ξανά στο ίδιο «καλάθι» τους Κούρδους του βορείου Ιράκ, την τουρκική κυβέρνηση και τα ελληνικά τάνκερ που μεταφέρουν τα παράνομα καύσιμα στο Ισραήλ με την πλήρη ανοχή όλων αυτών.
Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται εδώ με έμφαση, είναι ποιανού ιδιοκτησία είναι αυτά τα ελληνικά τάνκερ;;;
Συνέντευξη στην Zougla.gr για το σκάνδαλο των ελληνικών τάνκερ